Защо има реклама на Lafka в Капитал?

| от |

В последния хартиен брой на „Капитал“ има реклама на сокове, които се продават във веригата Lafka. Тъй като това предизвика буря от емоции в социалните мрежи, от Капитал публикуваха обяснение как работят, което препубликуваме с тяхно разрешение поради важността на темата, а в близките дни очаквайте интервю с Галя Прокопиева, изпълнителен директор на Икономедия. Готови сме да публикуваме и всяко друго мнение по темата.


Преди всичко, нашата редакционна политика е независима от интересите на рекламодателите ни. Може да ви звучи изтъркано, но това не е просто лозунг, а доказан с 21-годишна история принцип, който спазваме и намираме за важен. Редакционната памет е пълна с десетки случки, на които от позицията на времето гледаме повече със смях, но в конкретните моменти са ни причинявали неудобства, финансови загуби, развалени отношения и сериозни проблеми. Медиите, които монетизираха влиянието си със скрити рекламни уговорки, отдавна загубиха доверието на читателите си. Ние не сме от този вид – отношенията с рекламодателите ни са видими и регламентирани, всичко останало е позиция на редакцията. Затова, ето отговорите на няколко въпроса.

Не е ли шизофренно, че критикуваме практиките на Lafka и едновременно с това сме приели рекламата им? Може и така да изглежда на някои, но ние в практиката си сме приели, че разделяме двете неща. Още в първата година от съществуването на „Капитал“ имахме подобен случай. Във всички медии се ширеха огромни реклами на Лайф чойс, Ист Уест интернешънъл, и прочие странни финансови образования. „Капитал“ ги разпозна като пирамиди, обясни го на читателите си в опит да ги предпази и не спря да пише въпреки, че тези фирми опитаха да подкупят редакционната позиция с още по-големи реклами.

Но защо въобще имаме отношения с Lafka, след призивите на стотици протестиращи от миналото лято да се бойкотира въпросната верига? На лично ниво много от нашите журналисти споделят тези призиви. Що се отнася до фирмата „Икономедиа“ ние, подобно на всяко друга вестникарска фирма, нямаме избор дали да работим с Lafka, защото веригата доминира разпространението на вестници. Тази й доминантна пазарна позиция поставя медиите в опасна зависимост – това е по-сериозната тема около Лафка. И Капитал е писал за нея многократно, точно защото редакционната му позиция не търпи зависимости.

Но значи ли това, че сме готови да приемем реклама и от ИДИЛ? Съвсем не. Имаме приети общи условия за реклама, те са публични на сайта ни – отказваме реклами, които са подвеждащи, лъжовни, предизвикват агресия, религиозна, етническа нетърпимост. Така например в Капитал няма да видите реклами на магически билета за безкрайна полова мощ и т.н.. Условията, при които някой може да купи рекламно пространство в Капитал, са прозрачни и ясни. Останалото не се продава.

Благодарим на читателите, които оценяват темата като важна.


Още по темата Lafka в Капитал:

Овладяването на вестниците

Законът Lafka

Павилиони на едро

 

 
 

България е на 25-о място в света по скорост на мобилния интернет

| от chronicle.bg |

Страната с най-бърз мобилен интернет в света е Южна Корея, сочат данни на Open Signal. С близка скорост са Норвегия и Унгария. Докато в Южна Корея можете да ползвате интернет със скорост 37.5 мегабита в секунда, в Норвегия – 34.8, то в Унгария скоростта е 31 мегабита в секунда.

Open Signal са изчислили данните за 87 държави. Средната скорост за 4G връзка е 17.4 mbps, което означава, че трите топ държави скоростта е почти два пъти по-висока. Въпреки това обаче количеството време, което хората прекарват свързани с wifi мрежи не намалява, а точно обратното. Например в Южна Корея потребителите прекарват 50% от времето си с wifi връзка.
Това значи, че мобилната връзка се използва не за да замени wifi мрежите, а за да ги допълни.

България е на 25-о място по скорост на мобилния интернет и изпреварва страни като Великобритания, Италия, Германия и Франция.

 
 

Анджелина Джоли: Брад Пит винаги ще бъде част от семейството

| от chronicle.bg |

Актрисата Анджелина Джоли каза, че Брад Пит винаги ще бъде част от семейството, въпреки развода им, пише в. „Дейли мирър“.

Двамата подписаха документите по развода си миналата година и въпреки решението им да продължат пътя си поотделно, Анджелина Джоли се надява, че това ще ги направи „по-сплотен“ екип.

„Не искам да коментирам много по въпроса, освен че бяха много трудни времена. Ние сме семейство, каквото ще бъдем винаги. Ще преминем през това и се надявам, че ще сме по-сплотено семейство“, каза тя.

„Много, много хора се намират в това положение. Цялото ми семейство, всички преминахме през труден период. Фокусът ми е върху децата ми, нашите деца…“, добави актрисата.

Двамата с актьора Брад Пит започнаха връзката си през 2005 г. и се разделиха през септември 2016 г.
В момента Анджелина е в Камбоджа за премиерата на филма „Първо убиха баща ми“ („First They Killed My Father“), заедно с шестте си деца – Мадокс на 15 г., Шайло на 10 г., Пакс на 13 г., Захара на 12 г. и близнаците Вивиен и Нокс на 8 г.

„Филмът не се съсредоточава върху ужасите на миналото, а върху издръжливостта, добротата и таланта на камбоджанците. Най-вече, филмът е начинът ми да изразя благодарността си към Камбоджа. Без Камбоджа, може би никога нямаше да стана майка. Част от сърцето ми е и винаги ще бъде в тази страна. И част от страната е винаги с мен – Мадокс“, каза Анджелина Джоли.

 
 

Range Rover Velar: тийзър преди официалната премиера

| от chronicle.bg |

През 1970г. Land Rover пуска на пазара луксозния SUV Range Rover. Почти половин век по-късно, предстои да видим четвъртия член на семейството на Range Rover – Velar, който ще бъде представен официално на 1 март 2017 г.

Елегантна опростеност, визуално редуциращ подход и новаторски технологии за потребителите са отличителните черти на новия Range Rover Velar.

Името на Velar произхожда от първите прототипи на Range Rover от 60-те години на миналия век: пионерите в сферата на луксозните SUV автомобили.

rrnewrrfamilylinedrawingteaseimage220217-resize-1024x293

Когато разработващите инженери искали да скрият истинската идентичност на 26-те модела Range Rover преди серийното производство, те избрали името Velar, произхождащо от латинското “velare”, което означава „забулвам, покривам“.

Пълната инфорация за Range Rover Velar ще бъде обявена на 1 март 2017 г.

 
 

Киану Рийвс може да се снима в „Матрицата 4″

| от chronicle.bg |

В края на трилогията Нео умира, за да приключи войната и да установи мир между хората и машините. Въпреки това братя (сестри) Уашовски си оставиха вратичка, че Нео може да се завърне – моментът, в който Сати пита: „Ще се видим ли отново“, а Оракулът отговаря: „Подозирам, че да. Някой ден.“.

В „Джон Уик 2″, където Киану отново си партнира с Лорънс Фишбърн, получаваме нещо като реюниън на „Матрицата“. Разбира се, ще бъде много по-вълнуващо, ако Warner Bros. накарат създателите на франчайза да го подновят. А това няма да е невероятно при положение, че той направи 1,6 милиарда долара в световния боксофис.

Дали Киану Рийвс ще се съгласи да се снима в евентуален четвърти филм? Да! При няколко условия. Той заяви, че „Уашовски също трябва да имат участие във филма. Те трябва да го напишат и режисират. След това ще видим, но да – ще бъде странно, но защо не. Хората умират, историите не, хората в историите не“.