Защо има реклама на Lafka в Капитал?

| от |

В последния хартиен брой на „Капитал“ има реклама на сокове, които се продават във веригата Lafka. Тъй като това предизвика буря от емоции в социалните мрежи, от Капитал публикуваха обяснение как работят, което препубликуваме с тяхно разрешение поради важността на темата, а в близките дни очаквайте интервю с Галя Прокопиева, изпълнителен директор на Икономедия. Готови сме да публикуваме и всяко друго мнение по темата.


Преди всичко, нашата редакционна политика е независима от интересите на рекламодателите ни. Може да ви звучи изтъркано, но това не е просто лозунг, а доказан с 21-годишна история принцип, който спазваме и намираме за важен. Редакционната памет е пълна с десетки случки, на които от позицията на времето гледаме повече със смях, но в конкретните моменти са ни причинявали неудобства, финансови загуби, развалени отношения и сериозни проблеми. Медиите, които монетизираха влиянието си със скрити рекламни уговорки, отдавна загубиха доверието на читателите си. Ние не сме от този вид – отношенията с рекламодателите ни са видими и регламентирани, всичко останало е позиция на редакцията. Затова, ето отговорите на няколко въпроса.

Не е ли шизофренно, че критикуваме практиките на Lafka и едновременно с това сме приели рекламата им? Може и така да изглежда на някои, но ние в практиката си сме приели, че разделяме двете неща. Още в първата година от съществуването на „Капитал“ имахме подобен случай. Във всички медии се ширеха огромни реклами на Лайф чойс, Ист Уест интернешънъл, и прочие странни финансови образования. „Капитал“ ги разпозна като пирамиди, обясни го на читателите си в опит да ги предпази и не спря да пише въпреки, че тези фирми опитаха да подкупят редакционната позиция с още по-големи реклами.

Но защо въобще имаме отношения с Lafka, след призивите на стотици протестиращи от миналото лято да се бойкотира въпросната верига? На лично ниво много от нашите журналисти споделят тези призиви. Що се отнася до фирмата „Икономедиа“ ние, подобно на всяко друга вестникарска фирма, нямаме избор дали да работим с Lafka, защото веригата доминира разпространението на вестници. Тази й доминантна пазарна позиция поставя медиите в опасна зависимост – това е по-сериозната тема около Лафка. И Капитал е писал за нея многократно, точно защото редакционната му позиция не търпи зависимости.

Но значи ли това, че сме готови да приемем реклама и от ИДИЛ? Съвсем не. Имаме приети общи условия за реклама, те са публични на сайта ни – отказваме реклами, които са подвеждащи, лъжовни, предизвикват агресия, религиозна, етническа нетърпимост. Така например в Капитал няма да видите реклами на магически билета за безкрайна полова мощ и т.н.. Условията, при които някой може да купи рекламно пространство в Капитал, са прозрачни и ясни. Останалото не се продава.

Благодарим на читателите, които оценяват темата като важна.


Още по темата Lafka в Капитал:

Овладяването на вестниците

Законът Lafka

Павилиони на едро

 

 
 

Най-надценените актьори на 2016 г.

| от chronicle.bg |

2016 година беше година, пълна с филми, продължения, римейк версии. Как се отрази обаче тя на актьорите? Истината е, че мнозина от тях получават повече, отколкото са си изработили. Е, това със сигурност се дължи на дългогодишния им труд в предходните десетилетия.

Все пак Forbes събира на едно място звездите, които са получили през последната година колосални суми, за участието си в незначителни роли или в слаби филми, в които се появяват в по-малко от 2000 кадъра. А

ко се съотнесе това към боксофис успеха на филма, може да се сметне колко са получили тези звезди спрямо финансовите приходи на продукцията. Сметките включват последните три роли на актьорите от до средата на тази година.

Ето и тези, които са „най-надценени“ по отношение на заплащане.

 
 

10 страхотни роли на Ейми Адамс

| от chronicle.bg |

Покрай не безпричинната шумотевица около филмите „Първи контакт“ и „Хищници в мрака“, името на Ейми Адамс започна често да се върти в устата на критици и фенове.

Адамс определено е една от отличните актриси на Холивуд и прецизните й изпълнения със замах я вадят от клишето, че красивите жени не са добри актриси и обратното. Тя е носителка на награда „Сатурн“ , награда на „Гилдията на актьорите“ и две награди „Златен глобус“, номинирана е по пет пъти за награда на „БАФТА“  и награда „Оскар“  и шест пъти за „Сателит“.

Ако не сте гледали „Първи контакт“ и „Хищници в мрака“, ви препоръчваме максимално скоро да наваксате. През това време, вижте в галерията 10 роли на Ейми, които доказват, че освен красавица, е силна актриса.

 
 

Turkish Airlines спечели награда за своя рекламна кампания

| от CHR Aero |

Turkish Airlines бе наградена с Gold Epica награда за своята кампания “Batman v. Superman”.

В блокбъстъра “Batman v. Superman” авиокомпанията прави поява със свой Boeing 777.

Идеята на рекламата е, че Turkish Airlines изпълнява полет между двата измислени града във филма- Готъм Сити и Метрополис.

Освен участие в самия филм, авиокомпанията предостави различни възможности на своите пътници да се запознаят с него, както и да надникнат в света на супергероите.

Авиокомпанията беше наградена в категория „Product & Brand Integration”, като тази кампания доведе до над 30 милиона гледания на рекламата в YouTube, както и над 125 милиона „media impressions”.

Epica Awards е основана през 1987 като това е единствената награда, която се определя от журналисти свързани с маркетинг и комуникационни заглавия.

 
 

15 модела, които са доста…грозни

| от chronicle.bg |

Всички знаем какво се изисква, за да бъдеш модел. Трябва да си кльощав и красив.

Поне така беше доскоро. По подиумите и на кориците на списанията обаче вече дефилират закръглени модели със секси извивки и хората свикнаха с това, че моделите на 21 век не са като деветдесетарските модели. Напоследък се забелязва и нов тренд в избора на манекенки: далеч не всички от тях са брилянтно красиви. Някои от тях дори не са хубави.

Вижте в галерията 15 момичета, които работят като модели и не пасват на общоприетите стандарти за красота. Някои от тях не са грозни, а имат някакъв дефект, а други…е, кои пък сме ние, че да съдим. Вижте ги.