YouTube раздаде музикалните си награди

| от |

Първите музикални Youtube Music Awards бяха раздадени снощи.

Церемонията, която започна в неделната вечер и бе излъчвана директно от канала ( вижте запис на цялото шоу) от залата Pier 36 в Лондон. Шоуто започна с изпълнение на Arcade Fire, която „пусна“ новата си песен „Afterlife“, а Лейди Гага заплака с грим и перхидрол под бейзболна шапка с надпис „Dope“ („наркотици“), акомпанирана от меланхолично пиано.

Особеността на тези награди е зависимостта им от избора на кандидатите. Става въпрос, пише в официалния си блог You Tube, за това, което „потребителите са гледали, споделяли и харесвали най-много през изминалата година“.

С интерактивното си гласуване интернавтите определиха и кандидатите.

Те влязоха в шест категории: най-доброто видео на годината; най-добър изпълнител на годината; най-добър видеокавър, направен от почитател; явление в YouTube; най-добър нов артист и иновация на годината.


Водещи на церемонията бяха актьорът Jason Schwartzman и хумористът и музикант Reggie Watt. Режисьор на шоуто бе Спайк Джоунзи, авторът на „Да бъдеш Джон Малкович“, който поиска и остана верен на експериментаторските корени на сайта за видеосподеляне.

Наградата за най-добър нов изпълнител следва тази тенденция, като отиде при Macklemore & Ryan Lewis, чието видео е направено с бюджет от 5 хил. долара (3700 евро), но публикувано в Ютюб, получи огромен успех.

Най-престижният трофей – този за „най-добро видео на годината“ – бе спечелен от южнокорейската група Girls Generation за песента им „I got a boy“.

В тази категория са били и най-многобройните гледания – повече от 1,9 милиарда до шоуто в неделя, според блога на Youtube.

Най-добър изпълнител на годината стана Еминем за по-скоро класическата интерпретация на „Rap God“, направена от иначе известния с провокациите си рапър.

Цигулката на Линдзи Стърлинг, чиято кариера се дължи в голяма степен на онлайн видеото, отнесе наградата за най-добър кавър, направен от фен.

I knew you were trouble“ на Тейлър Суифт пък получи наградата за „явление на Ютюб“.

Destorm Power, 160-ят в Youtube, който досега има най-много абонати, взе наградата за иновация на годината.

Ако Youtube успя да получи рекорден брой от хедлайнерите, това стана заради превръщането на сайта в задължителен за музикалната индустрия за сметка и на MTV, телевизионният канал, който се издигна с видеоклиповете в началото на 80-те години, а сега изпаднал в застой, пише АФП.

През август миналата година агенцията Нилсън (Nielsen) публикува изследване, според което американските тийнейджъри признават, че в 64% от случаите слушат музика през Ютюб, дъщерната компания на Google. За сравнение слушането на музика по радио заема 56%.

ПОБЕДИТЕЛИТЕ:

Video Of The Year:
Epic Rap Battles Of History – “Barack Obama Vs Mitt Romney”
Demi Lovato – “Heart Attack”
Girls’ Generation ­- “I Got A Boy” (winner)
Justin Bieber (Feat. Nicki Minaj) – “Beauty And A Beat”
Lady Gaga ­- “Applause”
Macklemore & Ryan Lewis (Feat. Mary Lambert) – “Same Love”
Miley Cyrus ­ – “We Can’t Stop”
One Direction ­- “Best Song Ever”
PSY ­- “Gentleman”
Selena Gomez ­- “Come & Get It”

Artist Of The Year:
Eminem (winner)
Epic Rap Battles
Justin Bieber
Katy Perry
Macklemore & Ryan Lewis
Nicki Minaj
One Direction
PSY
Rihanna
Taylor Swift

Response Of The Year:
Boyce Avenue (Feat. Fifth Harmony) ­- “Mirrors
Jayesslee ­- “Gangnam Style”
Lindsey Stirling And Pentatonix ­- “Radioactive” (winner)
ThePianoGuys ­- “Titanium / Pavane”
Walk Off The Earth (Feat. KRNFX) – “I Knew You Were Trouble”

YouTube Phenomenon:
“Diamonds”
“Gangnam Style”
“Harlem Shake”
“I Knew You Were Trouble” (winner)
“Thrift Shop”

YouTube Breakthrough:
Kendrick Lamar
Macklemore & Ryan Lewis (winner)
Naughty Boy
Passenger
Rudimental

Innovation Of The Year:
Anamanaguchi ­- “ENDLESS FANTASY”
Atoms For Peace ­- “Ingenue”
Bat For Lashes ­- “Lilies”
DeStorm ­- “See Me Standing” (winner)
Toro Y Moi – “Say That”

 
 

Звезди от киното, изкушени от телевизията

| от chronicle.bg |

В последните години сериалите показаха, че малкият екран е достатъчно голям за всяка световна звезда, стига да се основават върху добър сценарий и качествена режисура. Затова и в последните години мнозина се насочиха към телевизията.

Когато видяхме в сериала „Истински детектив” Матю Макконъхи, това беше изненада – носителят на „Оскар” беше слязъл от нивото на големия екран, за да се снима в телевизията. Оказа се, че това е добър ход, който впоследствие мнозина негови колеги повториха.

В епохата, в която всеки може да гледа каквото си поиска дори на телефон, това да бъдеш близо до аудиторията е по-важно от всякога.

Предлагаме ви да видите в галерията ни големите актьори, носители на редица награди за ролите си в киното, осмелили се да дадат шанс на телевизията. Като бонус включваме и трима големи режисьори, изкушени от малкия екран.

 
 

Българското представление „Паякът“ заминава на американско турне

| от chronicle.bg |

Ако не сте гледали представлението „Паякът“ на режисьорския тандем Йордан Славейков и Димитър Касабов, сте пропуснали едно от значимите събития в българския театър през последното десетилетие.

Историята на сиамските близнаци Марта и Мартин, така прецизно, пълнокръвно и въздействащо пресъздадена от Пенко Господинов и Анастасия Лютова, е от онези театрални представления, които стискат зрителя за гърлото и не отслабват безпощадната си хватка много след излизането от салона.

Ако сте от театралните фенове, които харесват „Комиците“ и обичат да ходят на театър „да се посмеят малко“, може да спрете да четете този текст веднага. „Паякът“ е метафорична илюстрация на най-черните човешки характеристики и разказ за начините, по които те изпълзяват навън и изменят реалността. Иначе казано – постановката едва ли ще ви разсмее и разсее.

„Паякът“ е едно от най-награждаваните български театрални представления и сега заминава на 20-дневно турне в Америка.

Презокеанската обиколка на „Паякът“ е по покана на няколко родни институции и организации в Америка – Българския културен център в Сиатъл със съдействието на Генералното Консулство на РБ в Лос Анджелис, BG Voice Chicago и BG Еvents NYC.

Както вече споменахме, пиесата е написана и режисирана от Йордан Славейков и Димитър Касабов, а актьорите Пенко Господинов и Анастасия Лютова, които са тандем и в живота, влизат в кожата на брат и сестра, сиамски близнаци, непосредствено преди операция по разделянето им.

Преди американските дати постановката ще бъде показана на 20 януари, петък, на сцената на ТР „Сфумато“.

The-Spider-American-Poster-270872-500x0

Пътуването на „Паякът“ до Америка е своеобразно завръщане след като през лятото на 2013 г. проектът беше показана на престижната сцена на Бродуей в рамките на 17-тото издание на международния театрален фестивал New York International Fringe Festival.

Тогава актьорите Пенко Господинов и Анастасия Лютова изиграха общо 5 представления със субтитри изиграха пред американска публика.

Пиесата беше отличена от американските театроведи и журналисти, като получи блестящи рецензии в изданията на New York Times и The Village Voice. Популярният нюйорски безплатен седмичник за култура и изкуство The Village Voice излъчи българската пиеса „Паякът” като най-добра сред 10 топ спектакъла, показани на най-големия мултиартистичен фестивал в Сверна Америка – New York International Fringe Festival. Играта на българските актьори  Пенко Господинов и Анастасия Лютова беше аплодирана и от журналистът Scott Heller в неделно издание на New York Times, където в пространствена рецензия обсипа със суперлативи българската постановка.

Заглавието се играе вече 6 години на българската сцена с над 65 представления. Има в портфолиото си номинация А’Аскеер 2011 за съвременна българска драматургия, номинация за “Полет в изкуството” 2012 от Фондация Стоян Камбарев. Награди за ней-добър театрален експеримент и за най-добра актриса на Анастасия Лютова от фестивал „Артокраина“ Санкт Петербург 2013, приз за най-добър театрален дует от театрален фестивал „Славянский венец“ – Москва 2013.

Какво каза един от режисьорите, Йордан Славейков, за предстоящото турне:

Това пътуване стана възможно благодарение на енергията на една българка, която живее отдавна в Америка – г-жа Елка Русков. Още преди  три години и половина тя прочела в New York Times рецензия за нас и си казала, че иска да се срещнем. През 2015-та тя дойде в София и гледа „Паякът“. Около една година организира това турне – свърза българските общности и българските културни институции зад граница. Тя направи мрежа от контакти, за да се случи това пътуване. В Чикаго, където живее значителна част от българската общност зад океана, вероятно ще имаме две представления – едно след друго.

Едновременно ще вървят субтитри на английски на всички места, за да може и местна публика да има възможност да ни гледа. В Ню Йорк билетите вече  чудесно се продават сред англоговорящи. Може би това се дължи на факта, че по някакъв начин сме познати в този град и че имаме имаме професионални и бизнес отношения с хората, които представляват театралната общност. Те с голяма радост канят свои приятели англоговорящи. В Ню Йорк публиката ще бъде минимум 50 на 50 – наши сънародници и американци с отношение към театъра.

Преди всичко искам да подчертая, че не отиваме в Америка, за да  умиляваме родната българска публика.

Отиваме да покажем една различна гледна точка на темата за отношенията в двойка. Опитахме се много критично и честно да сложим на масата проблемите в едно партньорство – в случая са брат и сестра, могат да бъдат и син-баща, майка-дъщеря и т.н..  Подходихме към тях честно и безкомпромисно, говорим за неизричани, непомислени, премълчавани неща.  За неща, за които обикновено не се говори, тъй като хората обичат да замитат боклука под килима и да се правят, че боклук няма.

 
 

Най-интересното от хип-хоп сцената на едно място

| от chronicle.bg |

Тази година започва много силно за хип-хоп сцената в България. След няколко ударни партита от началото на януари в края му идва моментът за кулминацията – Back To The Unity. Това е платформа, която събира в себе си есенцията на българската хип-хоп сцена.

За пореден път на една сцена ще се качат както утвърдени имена в жанра, така и обещаващи млади таланти. Това са Нокаут, X-Team, F.O., Stick Insect, Atila, 5 o’clock, Keranov & Jay, Feel, Secta, Splitkid, Homelesz, DIS, Logo5, So Called Crew, Sistah/187, DJ Akasha, Ума и Дума, F-act & vWhy, DJ Unkle Billy, МС Нема & Chibook, Mish Mash.

Това ще бъде осмото издание на Back To The Unity, като всяко следващо набира все повече скорост. Неслучайно си печели славата на едно от най-големите меропроприятия за хип-хоп в България. Традиционно това се превръща в мястото, където артистите се обединяват за качествена и неопетнена българска музика.

Back To The Unity ще се състои на 27 януари в Mixtape 5, а вратите отварят точно в 21.00 ч. Билети – на касите на Ticketlogic.

 
 

Женските неща, които мъжете искат

| от chronicle.bg |

Да бъдеш възприет като „нежен“, „женствен“ или „чувствителен“, когато си мъж, е върховна обида, ругатня и унижение. Преди няколко дни потребител в сайта Reddit задава уместния въпрос: „Мъже, какво „женско“ нещо бихте правили, ако никой нямаше да ви съди?“ И се оказва, че въпросът има много отговори.

Някои мъже казват, че би им било приятно те да са „малката лъжичка“, когато спят с приятелките си (има се предвид позата, в която и двамата сте легнали на една страна и единият е гушнал другия – гушнатият е „малката лъжичка“, а гушкащият – „голямата“).

Друг от отговорилите казва: „Ако нямах пенис, щях да нося клинове.“

Прави впечатление, че много от мъжете са объркани по въпроса със срамното си окосмение – хем искат да го махнат, хем се тревожат дали няма да им се подиграват. Същевременно други са сигурни какво ще правят: „Ще си счупя ръцете от плетене, братле“

Никой не споменава цветните коктейли в чаша за Мартини със захар по ръба, но… да, цветните коктейли.

Много от марките се възползват от крехката мъжественост на някои хора, за да брандират продуктите си така, че те да вдъхват сила и увереност.

 

This absolutely necessary product:

„Забравих, че мъжете и жените имат различен вид зъби“