Вицепрезидентът на MTG Марек Сингер: Нашият избор е „Нилсен”

| от |

Марек Сингер е изпълнителен вицепрезидент на шведския медиен гигант MTG и отговаря за ефирните телевизии в България, Естония, Латвия, Литва, Чехия и Унгария, в които компанията оперира. Той е човекът, който пръв обявява, че Нова телевизия сменя доставчика си на пийпълметрични данни. Съвместява високия си пост с още един – шеф е на чешката тв „Прима”. В специално интервю за „24 часа” господин Сингер защо MTG е решила да избере „Нилсен” като източник на пийпълметрични данни.

-Г-н Сингер, защо дойдохте у нас? Да не би да е заради странната ситуация при старта на риалити форматите, когато две пийпълметрични агенции изкараха и двете телевизии – “Нова” и bTV, на първо място по гледаемост в един и същи ден и час?

– Тук съм, защото се опитваме да намерим ясно решение, което ще задоволи всички страни на тв пазара. Във връзка с описания казус ние вярваме, че “Нилсен/Медиярисърч” работят по световния стандарт за измерване на тв рейтинги. Със съжаление трябва да кажа, че има голяма разлика в измерванията и резултатите. Идеалната ситуация би била, ако данните на ГАРБ и “Нилсен” се припокриват. Това би било доказателство за принципната работа и на другата агенция. Очевидно има нещо друго, и то не от страна на “Нилсен”. Страхувам се, че една от двете системи има проблем и възможното обяснение е, че има нещо сбъркано в системата на ГАРБ. Това обяснява защо две телевизии обявяват първенство по гледаемост в едно и също време.

- ГАРБ обаче беше одитирана от френския институт CESP и нищо нередно не беше открито в системата. Защо не ѝ вярвате?

– Одитът е направен преди повече от 15 месеца и ние не участвахме в него, защото не беше зададен нито един от сериозните въпроси. Притеснително е това, че ние чуваме от пазара и от медиите, че много неща са се променяли в ГАРБ задкулисно, без знанието и одобрението на индустрията – част от капитала на компанията е с нов собственик – швейцарска компания със специален статут (Swiss nominee), договорът с GFK най-вероятно е прекратен, данните не се обработват в Швейцария, а в България. Самият одит, най-общо казано, обяви, че системата функционира. Той също така обаче даде и няколко сериозни препоръки, част от които няма да бъдат имплементирани, а реализацията на други ще приключи най-рано в края на 2016 г.

Ако сравним двете системи, ще видите, че “Нилсен” има редица предимства пред ГАРБ – размер на панела, възрастта на панелистите, изключително модерна система и високотехнологични устройства. Именно поради тези причини смятам, че по-близо до реалността е по-съвременната и по-широко използваната в по-голямата част от Европа система, която е на “Нилсен”. Това се потвърждава и от добрите резултати от одита ѝ, проведен това лято.

- Как MTG избра “Медиярисърч”?

– Всичко започна в Чехия, където “Медиярисърч” бе избрана от Асоциацията на телевизионните организации за доставчик на пийпълметрични данни за всички телевизии. Вече 8-годишният им опит е доста позитивен. Компанията излезе и извън рамките на чешкия пазар – в България и в Естония.

В Чехия имахме подобен спор със СМЕ (компанията собственик на bTV, която има телевизия и там – б.а.), при който в крайна сметка се реши, че “Медиярисърч” е правилният избор. Другият успех за агенцията беше, когато “Нилсен” се убеди, че системата наистина е добра, и реши да купи 51% от нея. Но придобиването на “Медиярисърч” от “Нилсен” няма нищо общо с MTG. То става, защото “Нилсен” са видели много добра комбинация от качество и цена.

На малкия пазар, какъвто е българският, се нуждаеш от система, която да измерва абсолютно точно, като в същото време не струва толкова, колкото френската система например.

- Значи решението за “Медиярисърч” не е на Нова тв, а на MTG?

– Да, защото то е част от по-голяма схема. На всеки пазар, където работим, предпочитаме да работим по всепризнати и доказани международни стандарти, които в случая са “Нилсен”, “Кантар” или GFK. Това са най-широко възприетите системи в световен мащаб. Във всяка държава, в която присъства, MTG работи с една от тези системи, освен ако няма някаква изключително качествена местна алтернатива. В България съзряхме нуждата от подобен глобален стандарт. Така че засега категорично избираме “Нилсен”, въпреки че сме отворени за разговори и дискусии с конкуренцията или с цялата индустрия за бъдещето. Ние не сме обвързани с “Нилсен”, държим да работим с агенция със световен опит и международни стандарти.

- Според някои рекламодатели и рекламни агенции създадохте хаос на пазара с вкарването на втора система. Как ще коментирате?

– Разбирам, че ситуацията е много неприятна за всички, но не вярвам, че ще продължи много дълго. Подобно нещо се е случвало и на други пазари – в Полша например. Опитът показва, че след време всички играчи разбират, че има нужда само от един, но доказан стандарт, и всички се обединяват около него. Вярвам, че след време отново ще се обединим само около една система. Но в момента разликите са толкова големи, че е много трудно една от телевизиите да каже: “Да, добре, ще ползваме другата система.” Затова е неизбежно за някакъв период от време да ползваме и двете системи.

Има и други причини, заради които не можем да приемем данните на ГАРБ. Ние планираме програмата си според рейтингите на “Нилсен/Медиярисърч” и сега заради тази ситуация – ГАРБ срещу “Нилсен”, понасяме сериозни загуби. Също така в много близко бъдеще ще бъде изключително важно системата да измерва и гледаемостта онлайн. Затова имаме нужда от компания, която да предложи и тази услуга. Търсим партньор, който има ресурс, достатъчно ноу-хау и умения, за да го направи. Когато сравнявам двата доставчика и по този показател, отново избирам “Нилсен”.

- Как телевизиите ще изберат само една валута при тези различия? Преди години при подобна ситуация у нас едната система на практика изкупи другата.

– Възможно е историята да се повтори и едната да погълне другата. Може и двете големи телевизии да се разберем, въпреки че засега изглежда невъзможно, и да одобрим само едната. Третият вариант е да се организира конкурс и да бъде избран “Нилсен” или друг световнопризнат доставчик.

- В началото на септември индустрията се събра на дискусия, на която е дадена идеята да се срещнат изпълнителните директори на MTG и СМЕ. Ще има ли такава среща?

– Много бихме искали и се опитваме да я организираме, въпреки че е трудно заради заетостта на двамата изпълнителни директори. Струва ми се, че няма как да излезем от ситуацията без съвместно решение.

- Познавате ли лично хората от “Медиярисърч”, която е чешка компания? Вие сте изпълнителен директор на чешката тв “Прима”. Има ли някаква връзка между вас?

– Единствената връзка е, че компанията е стандартен доставчик на данни. Да, познавам изпълнителния директор на компанията, тъй като сме обсъждали работата на професионално ниво.

- Как мерите гледаемостта онлайн, има ли друга система?

– В момента това е изключително гореща тема в целия свят за всички пийпълметрични компании. В различните държави системите са достигнали различни етапи в измерване на гледаемостта и по телевизия, и онлайн едновременно. От страните, в които MTG присъства, най-напреднала в това отношение е Швеция, тъй като гледането онлайн там е много голямо и нараства с все по-бързи темпове. В Чехия през 2015 г. започва пилотен проект за измерване и на онлайн аудиторията.

- Преди години у нас беше много популярен чешкият сериал “Жената зад щанда”. Чехия продължава да снима сериали, ще излъчите ли някой от тях по Нова тв?

– Не съм сигурен дали ще можете да гледате оригинален чешки сериал, тъй като времената, когато тези формати пътуваха из бившия Източен блок, отминаха. Но пазарите в Европа правят много адаптации на световни сериали, документални риалитита и други. В Чехия ги излъчват предимно в праймтайма.

Може да се каже, че сериалите са по-рискови от гледна точка на инвестиции, защото в тях първо се инвестира много и едва след това можеш да видиш резултата и да откриеш още на първия епизод, че зрителите не го харесват.

Не очаквам България да се обърне към адаптациите на световни сериали за една нощ, но скоро може и да видите някои от тези формати, не задължително от Чехия, разбира се. Вдъхновението може да дойде от многобройните източноевропейски пазари. Доскоро всеки гледаше към САЩ за добри идеи за сериали, но вече не е така. Както е известно и на българския пазар, интересът е голям към турските сериали, нови продукции от Латинска Америка, а вече също и към индийските.

- Какво е бъдещето на ефирната телевизия?

– Навремето имаше ясна граница между ефирната и платената телевизия. Днес вече има платени канали, по които се пуска реклама, и ефирни телевизии, които събират такси от операторите, които ги разпространяват. Границите се размиват. Затова е трудно да се каже какво ще е бъдещето на ефирната телевизия. Струва ми се, че различните модели на телевизия вървят към обединяване.

Вероятно ще гледаме комбинация от платено и ефирно съдържание. Категорично тв екранът няма да е единственият екран вкъщи в бъдеще време. Хората ще консумират съдържание на много и различни мобилни устройства и ще гледат все повече интернет базирана телевизия чрез безплатните catch up платформи (каквато е NovaPlay тук в България) или чрез абонаменти за друга изключително успешна платформа – Viaplay TV, която предлага много богато съдържание – телевизионно, филмово, спортно, геймърско, а също и съдържание за деца.

 
 

Страст и интрига в новия трейлър на „Петдесет нюанса по-тъмно“

| от chronicle.bg |

Нови кадри от едно от най-чаканите заглавия за 2017 г. разгорещяват страстите и обещават неочаквани обрати за Крисчън Грей и Анастейжа Стийл. След като Петдесет нюанса сиво счупи няколко рекорда, продължението от култовата поредица – Петдесет нюанса по-тъмно, ще влезе в киносалоните на Свети Валентин догодина.

В края на първия филм богатият и красив милиардер със специфичен сексуален вкус и срамежливата студентка Ана се разделиха. В новия трейлър към новото заглавие, обаче, Крисчън Грей е твърдо решен да спечели отново любовта на живота си. Въпреки че е объркан от чувствата, които изпитва, той целеустремено започва да преследва Анастейжа. Тя от своя страна поставя категорични условия – без правила и без тайни. Вече пораснала и не толкова наивна, тя все още изпитва чувства към него, но отказва да бъде наранена отново. И точно когато двамата намират път обратно един към друг, призраците от миналото на Крисчън възкръсват.

В Петдесет нюанса по-тъмно освен Джейми Дорнан и Дакота Джонсън, ще видим още носителките на Оскар Ким Бейсинджър и Марша Гей Хардън, както и Дженифър Ел, Люк Гримс, Рита Ора, Виктор Расук, Елоиз Мамфорд и Макс Мартини.

Петдесет нюанса по-тъмно е режисиран от Джеймс Фоли и продуциран отново от Майкъл де Лука, Дана Брунети и Маркус Висиди, заедно с Е.Л. Джеймс. Сценаристи са Майл Леопард и авторът на бестеселъра Е.Л. Джеймс.

FSD_TRL-C_Bulgaria_SUB_1080p25_H264.1

Петдесет нюанса по-тъмно идва в кината на Свети Валинтин 2017.

 
 

София Вергара – съдена от ембрионите си

| от chronicle.bg |

Звездата от „Модерно семейство“ София Вергара е съдена от…два замразени ембриона, които е заплодила заедно с бившия си партньор. 

Зародишите, наречени Ема и Исабела, са вписани в документите по съдебното дело.

Вергара се раздели с Ник Лоб през 2014 година, след като той вече веднъж се опита безуспешно да я съди за попечителството над ембрионите. Според новото дело обаче самите ембриони са били лишени от наследството, което им се полага според тръста, основан на тяхно име, защото Вергара отказва да им позволи да се развият и да бъдат родени, както първоначално е предвидено. Тръстът е създаден за тях в Луизиана, въпреки че ембрионите се намират в Калифорния. Лузиана е „пролайф“ щат и според законите му оплодена яйцеклетка е виждана като „юридическо лице“. В документите по делото фигурират имената на оплодените яйцеклетки, но не и на самия Лоб. Делото иска попечителството на зародишите да бъде дадено на Ник Лоб, който да им осигури раждане и живот.

София Вергара и Лоб преминаха пред инвитро процедура през 2013 година. Договорът, подписан от двамата тогава, постановява, че никой от тях не може да прави каквото и да е с ембрионите без съгласието на другия.

Адвокатите на Вергара подчертават, че тук дори не става дума за ембриони, а за оплодени яйцеклетки и единствената причина да бъде заведено делото е, за да намери как Ник Лоб да свързва името си с това на Вергара.

 
 

Китай покорява света с блокбастър и Мат Деймън

| от chronicle.bg, по BBC |

Въпреки дългогодишната традиция на Китай в киното, към момента страната не е произвеждала истински голям блокбастър. Това обаче е напът да се промени. „Великата китайска стена” е един от най-скъпите филми, снимани някога в Китай.

Живата легенда на китайското кино Джан Имоу режисира пищната лента, в която участват филмови икони като…Мат Деймън. Американската звезда има водеща роля във филма.

Мат Деймън играе чуждестранен наемник, който идва в Китай, за да краде барут. С това, че и персонажът му е чужденец се избягва въпросът за „избелването” на филмите.

Бюджетът на филма е най-малко 100 милиона долара – колаборация между САЩ и Китай. Сред приоритетите на китайското правителство е да разпространи по света културата си. Ако успее да развие филмовата си индустрия, страната ще развие и своята „мека сила”и да популяризира културата си така, както американските филми успяха да пренесат духа на Америка по света. Мат Деймън посочва, че нито за момент не е приемал филма като пропаганден инструмент.

„”Мисля, че светът ни е много по-добро място, когато говорим един с друг и работим заедно, и правим изкуство заедно”, казва той.

Джан Имоу, който е запознат много добре с политическите ограничения пред изкуството в САЩ, казва, че Холивуд също има своите рестрикции.

„Това е система, основата върху продуценти и компании. Доколкото става дума за креативност, не мисля, че има 100% свобода за който и да е режисьор по света. Работата на режисьора е да даде най-доброто от себе си в ситуация на ограничения”, казва той.

мат деймън великата китайска стена

 

 

 
 

„Западен свят“ задмина Game of Thrones

| от chronicle.bg |

Последният епизод от първи сезон на сериала „Западен свят“ привлече 2.2 милиона зрители. Спрямо първия епизод, излъчен през октомври, зрителите на шоуто са се увеличили повече от два пъти.

Със средно по 12 милиона зрители на всички платформи, „Западен свят“ се превръща в най-гледания първи сезон на сериал по HBO.

Шоуто е определяно като търговски успех, като освен това се радва и на доброто отнишение на критиката. То се приема за първия наистина голям хит на HBO от януари 2014 година насам, когато започна „Истински детектив“.

Какво не знаете за актьорите от „Западен свят“.