Вие сменихте ли си гумите?

| от |

Разликата между вчера и днес е ясно различима не само синоптично.

Гумите трябваше да се сменят до вчера. Днес вече е късно бяха единодушни сутрешните телевизори.

На живо и пред камерите хората избират да решават проблемите си. Досущ, както политиците използват медиите за натиск и подмяна на дневния ред.
В телевизорите вчера участваха хора, които не са получавали заплати, били са жертва на полицейско насилие, не искат да им застрояват градинката и футболни агитки, лицензирани от институциите за охрана да правят място на багерите. Появиха се и самонастанили се, които са изнервени, че сградата трябва да се събори.

Обратно на това, политиците бягаха уж вчера от камерите. Нищо, че тайно един от друг ги бяха поканили на вечерните си срещи за преговори.

Вчера те бяха изненаданите главни герои на  нощни репортажи и в неубедителните сутрешни интервюта. Вчера се чувстваха неловко в някаква странна конфигурация на коалицията на желаещите пожарникари и да говорят за управление.

Вчера не се появиха нито хора, експерти или лица от институциите, които да коментират съдбата на една банка, увиснала на шията на парите ни.
Отсъстваше и бащицата на управлението.

Явно още не му дошло времето да я обяви тържествено и с тревожно обосновано предположение за трудните дни, които им/ни предстоят, защото няма пари.

На медийния фронт нищо ново.

Даже от вчера се тиражират стари данни от Репортери без граници за 100-то ни място по свобода на словото.  Данни, които са известни от феврури.
А общото между медиите и някои банки е, че се ползват в лична изгода.

Къде са парите ни беше въпросът от днес.

Имаме чужди и български банки. Едните изнасят депозитите от страната, а другите инвестират в полза на собствениците си. Това било положението според Божидар Данев и експертите в телевизорите и сега ще продължим да чакаме официални данни за средствата във фонда за гарантиране на влоговете. Чакането щяло било да продължи, да се появят други желаещи банки да попълнят фонда, за да предотвратят отстрела си една по една.

Отговор на въпроса кой е виновен няма.

Обявяването на фалит на такава голяма банка означава, че международните одитни доклади са фалшиви, че банковия надзор не работи.

Лошите банкови практики се рециклират, вместо да са останали през 1996/7 година. Поне вчера беше така, нещата днес се промениха.

Всеки българин трябва да даде по 2000 лева, за да бъде спасена банката, според Левон Хампарцумян.

Идеята за банкова ваканция оня ден било много лошо послание от политиците, но пак не дава отговор на въпроса, кой бил искал да фалира системата за един ден.

Това бил криминален случай, самата банка била зачената на ръба на закона през 2000/2001 година, даже банката била купена на практика от 11 фирми.

Хампарцумян познавал много бегло Василев, инцидентно се били срещали и считал, че той е…самонадеян. Цифрите от БНБ, които вчера били станали ясни биха били накарали дори Иван Костов да си смени тезата.

Две три от по-големите банки сега трябвало да направят разполагаеми средствата на вложителите от КТБ.

И все пак кой е виновен?
Според председателя на Асоциация на търговските банки виновни има много.
БНБ, данъчни органи, ДАНС и всички институции, които се занимавали с контрола.

Най-вероятно КТБ ще фалира. Вие приготвихте ли си 2000 лева?

А ако не си смените зимните гуми, ще трябва да си приготвите още пари към 2-те хиляди за глоби.
Останалите виновни е видно, че никога няма да ги глобят поне.

Гледайте от политиците какво правят за кампанията по сменяне на гумите.

 
 

Появи се трейлър на дебютния филм на дъщерята на Скорсезе

| от chronicle.bg |

Доменика Камерън-Скорсезе е дъщеря на великия Мартин Скорсезе и съвсем логично е решила да поеме по пътя на баща си.

Дебютният й филм се нарича „Almost Paris” и е семейна драма. Беше показана за първи път в програмата на Трайбека Филм Фестивал преди няколко месеца.

Прочетете синопсиса на лентата и вижте трейлъра:

В началото на кризата, свързана с ипотеки върху жилища, един бивш банкер се завръща в родния си град. Срещите със семейството и приятелите от детството го карат да осъзнае последствията от действията на финансистите и той се стреми да компенсира любимите си хора… Възстановява отново връзките с приятели и близки роднини в Ойстър Бей, Ню Йорк и се превръща в онзи мъж, който винаги е мечтал да бъде…

Очаква се „Almost Paris” да се разпространява през 2017, но към момента подробности не са известни.

 
 

Джони Деп и Амбър Хърд са на финалната фаза на развода си

| от chronicle.bg, по БТА |

Джони Деп и Амбър Хърд са на финалната фаза на развода си, като двамата уточняват как актьорът да изплати останалите 6,8 милиона от договорената сума.

Джони Деп се съгласи да даде на Амбър Хърд общо 7 милиона долара. Според източник на „И!Нюз“ той ще превежда неизплатените 6,8 милиона през следващите 15 месеца.

Амбър Хърд заяви, че ще дари цялата сума за благотворителност – на организации, борещи се с насилието над жените и на Детската болница в Лос Анджелис, където е работила като доброволка.

През лятото Джони Деп преведе 200 000 долара на две благотворителни организации от името на Амбър Хърд.
Актрисата подаде молба за развод през май след продължил 15 месеца брак и броени дни след това си издейства ограничителна заповед срещу Джони Деп.

 
 

6 лоши кино римейка

| от |

Този месец, преди точно 15 години, на голям екран излиза великолепната криминална комедия „Бандата на Оушън“. Джордж Клуни, Брад Пит, Мат Деймън, Кейси Афлек, Джулия Робъртс и Анди Гарсия, под режисурата на Стивън Содърбърг и майсторския сценарий на Тед Грифин, създават едно истинско удоволствие за гледане в този кино пъзел.

„Бандата на Оушън“ сам по себе си е римейк на известен филм от 1960-а година с Франк Синатра и Дийн Мартин. Но за разлика от нашата класация тук, е един от добрите примери в киното.

Петнайсет години след модерната си версия филмът вече е нещо като класика, която може да бъде гледана отново и отново, при това винаги да ви носи удовоствие и кеф, макар да знаете отговора на загадката в него. Може би, заради това или поради липсата на свежи идеи, но Холивуд вече прави повторен римейк на този филм, при това с жени.

След „Ловци на духове“ „Бандата на Оушън“ ще е следващия филм, който ще пострада от феминистичния удар, разстлал се като сив похлупак над меката на киното. Разбира се, това са само предположения, за които всеки гледал и двете версии на филма, се надява да не е прав.

Междувременно, докато чакаме женската версия на „Бандата на Оушън“ ние си припомняме шест ужасни римейка, с които киното е сбъркало. Много.

В галерията горе.

 
 

Киното на Уди Алън: крачка в друга реалност

| от chronicle.bg |

На днешния ден е роден един от гениите на съвременното кино – Уди Алън. И днес той навършва 81г. Трудно за вярване, но факт.

Уди Алън е от онези имена, които след проверка в Wikipedia, установявате, че се свързват с 10 професии накуп. Някои от нас едва успяват да се закрепят на острието на една професия, а Алън е режисьор, актьор, сценарист, драматург и музикант. Това е положението. Някои могат повече от други и Уди Алън е от можещите.

След 50 години в киното, творческата енергия на Алън не дава симптоми на затихване, както става ясно от последния му филм Cafe society. Нито грандиозният жълт скандал около раздялата му с Миа Фароу (1992 г.), нито недоказаните обвинения в педофилия, нито критиките спряха Алън да прави изкуството си, така както го разбира.

Филмите му са доказателството, че чувството за хумор е основната черта, която разделя интелигентния от неинтелигентния човек, широко скроения от тесногръдия.

Подбрали сме в галерия 15 любими наши филми на Уди Алън. Искате ли да добавите нещо?