ТВ сериал вдига продажбите на уиски в Япония

| от |

Търсенето на уиски в Япония никога не е било толкова силно, колкото след излъчването на телевизионен сериал по обществен японски канал, проследяващ историята на японски производител, женен за шотландка, в началото на ХХ век.

„Масан“, това е заглавието на тази сапунена опера, чиято героиня се играе от американката Шарлът Кейт Фокс, първата чужденка, която заема такава позиция в традиционната сутрешна история по Ен Ейч Кей (NHK).

В сериала, състоящ се от 15-минутни епизоди, излъчвани всяка сутрин от понеделник до петък, тя се казва Ели, а съпругът й – Масахару Камеяма (наричан Масан), пише БГНЕС.

Двамата въплъщават историята на Масатака Tакецуру, който учи в Глазгоу, и съпругата му Рита, създали, не без трудности, първата уиски дестилерия в Япония – „Ника“. Сериалът продължава до 28 март.

Днес „Ника“, която не се колебае да покаже на интернет страницата си най-популярното от „Масан“ или да го използва върху своите кенове с „хайбол“ (смес от уиски и сода), не успява да произведе навреме най-популярните си продукти.

Уискито има едва 1,16% от общите продажби на напитки в Япония, но е с тенденция за увеличение, започнала през 2009 г. с обновяването на „хайбол“, ценен от сравнително младите консуматори. За „Ника“, произведено в Япония, търсенето се е удвоило през 2014, в сравнение с 2013 година.

„Ние вярваме, че сериалът помогна да се увеличи броят на феновете на уиски „Ника“, твърди говорител на „Асахи груп“ (Asahi Group), компанията-майка на „Ника“.

Към подкрепата, оказана от телевизионния сериал, се прибавя и определянето на Yamazaki Single Malt Sherry Cask 2013 от Сунтори (един от най-големите производители на напитки в Япония) като най-доброто в света. На върха го постави Джим Мъри, който оценява и класира всички произвеждани в света уискита, пише АФП.

„Уиски библия“ е справочник с оценки по 100-точковата система на повече от 4500 вида уиски, различни разновидности.

 
 
Коментарите са изключени за ТВ сериал вдига продажбите на уиски в Япония