Цялото ръководство на TV7 напусна

| от |

Изпълнителният директор на TV7 Десислава Тошева подаде оставка, става ясно от обявление в Търговския регистър, пише offnews.bg.

Вчера упълномощен адвокат е внесъл в регистъра молба за заличаване на Тошева като представител на медията.

Заличен е и целият Съвет на директорите, в който влизат Десислава Тошева и двама чужденци – Патрик Виктор Йозеф Мартин и Александър Фогел.

Във внесените документи не се посочва кой ще бъде назначен на тяхно място.

Днес нито досегашният изпълнителен директор, нито пиарите на телевизионната група (TV7, News7, Super7) отговарят на телефоните си.

На въпроса кой управлява сега телевизията, не можа да отговори и синдикът на TВ7 ЕАД Панайот Велков. Той бе назначен, след като притежаваната от Николай Бареков продуцентска къща „Ноу фрейм медия България“ ЕАД поиска производство по несъстоятелност на ТВ7 ЕАД.

Според Велков телевизиите нямат ръководство, а от работното си място отсъства дори главният счетоводител. Синдикът не знае кой е най-високопоставеният служител, ръководещ дейността на оперативно ниво, понеже – по думите му – тази информация се крие от него. „Това са основните въпроси – кой управлява и кой плаща. Хората казват, че не са получили заплати“, добави Панайот Велков пред OFFNews.

По думите на служители на телевизията работният процес тече в обичайния си ход и всички са в очакване на развръзката от ситуацията, развила се след разрива между Цветан Василев и Делян Пеевски и затварянето на КТБ. Публична тайна е, че банкерът стоеше зад медийния проект.

В края на юни, няколко дни след като БНБ постави банката под особен надзор, продуцентската компания „Ноу фрейм медия България“ АД поиска ТВ7 да бъде обявена в несъстоятелност заради дългове в големи размери. По-късно Николай Бареков коментира, че става въпрос за дългове за милиони левове.

 
 

Холокостът през погледа на седмото изкуство

| от Дилян Ценов |

 Един милион дрехи, 45 000 чифта обувки и седем тона човешка коса – това заварват съветските войски, когато освобождават най-големия нацистки концентрационен лагер – Аушвиц-Биркенау. Това се случва на 27 януари 1945 г. Поне 1 милион души намират смъртта си там.

Общо 6 милиона убити евреи – това е равносметката за Холокоста, която става ясна едва след края на Втората световна война, когато се разбира за действията на нацистите през изминалите години.

Холокостът – геноцидът над различните, онези, които са родени на неправилното място в неправилното време. На 24 април Израел почита паметта на 6-те милиона еврей, цигани, комунисти, хомосексуални и други, които стават жертви на най-голямото зверство, което съвременната ни история познава.

Не е учудващо, че изкуството и до днес обръща поглед към тези събития, за да напомни за ужаса под една или друга форма. Нито е странно как киното успява да създаде шедьоври в тази посока. Невинаги е ясно каква е причината филмите, в чийто сюжет присъства Холокоста, да са толкова добри. Може би една от причините е в мащаба на самата трагедия – тя може  да накара човешката природа да пробие познатите граници.

Именно тези филми ни доближават до истината, която се е случила там – във всички онези „бани“, във всички онези места, „където отиваме да работим“…

Отричан или не, преувеличен (както някои противници го описват) или истински, този геноцид съществува. Съществува и то по начин, който никога няма да избледнее и да се забрави. И макар някои да казват, че темата е преекспонирана в света на киното, то Холокостът продължава да вълнува.

Има ли значение дали са засегнати шест милиона души или един единствен пианист, майка с две деца, момче с раирана пижама, или семейство с малко момче, което има рожден ден? Кое определя едно действие като недопустимо – мащабът или самата природа на действието? 

Може би денят  е подходящ да си припомним как Холокостът е представен в киното. Вижте едни от най-въздействащите заглавия по тази тема в галерията горе.

 
 

Tesla с първа зарядна станция у нас

| от chronicle.bg |

Tesla ще направи първата си суперзарядна станция в България. Тя ще бъде изградена в Пловдив на бул. „България, в близост до ул. „Победа”.

На 25 април Tesla обнови своята карта със зарядни станции и в сайта на компанията се появи и България. Станцията е част от коридора, който компанията изгражда за връзка между Западна Европа с Турция. Supercharger коридорът започва от Загреб и ще минава през Славонски брод, Белград, Ниш, Пловдив и ще стига до Одрин.

Tesla започна своя кампания за изграждане на глобална мрежа от зарядни станции през 2012 г. Илон Мъск вече е инвестирал в 5 400 суперзарядни станции и 9 000 ведомствени  модула за монтаж в хотели.

Според плановете на компанията броят на станциите ще продължава да расте. До края на 2018 г. планът предвижда да инсталира 10 хил. съоръжения по цял свят, едно от тях в България.

 
 

Късометражна програма за първи път на „София филм фест за учещи“

| от chronicle.bg, По БТА |

Късометражна програма ще има за първи път в Дискусионния клуб за българско и европейско кино „София филм фест за учещи“ – в пролетното издание, което започва днес в Дома на киното и ще продължи до 26 юни, съобщават организаторите.

Прожекциите са всеки понеделник от 18.00 ч. Входът е безплатен за ученици и студенти. Лектори са кинокритикът Антония Ковачева, директор на Филмотеката, и режисьорът проф. Георги Дюлгеров.

Българското кино отново е важен акцент в пролетната селекция. Традиционно ще има срещи с творческите екипи на филмите. Българска е и първата късометражна програма – от три заглавия – носителите на наградата „Джеймисън“ /Jameson/ за най-добър български късометражен филм за 2017 и 2016 г. – „Дрехи“ на Веселин Бойдев и „На червено“ на Тома Вашаров, както и „Любов“ на Боя Харизанова.

Пълнометражните родни продукции са „Пеещите обувки“ на Радослав Спасов, вдъхновен от съдбата на певицата Леа Иванова, предизвикалият огромен зрителски интерес „Воевода“ на Зорница София – по спомени на очевидци и разказа „Румена войвода“ от Николай Хайтов, „Слава“ на Кристина Грозева и Петър Вълчанов – с наградата за най-добър балкански филм и наградата на гилдията на българските кинокритици на 21-вия СФФ и още много отличия, „Семейни реликви“ на Иван Черкелов, интригуваща мозайка от три истории за разрушеното човешко общуване между героите – съпрузи, братя, родители и деца.

Пролетната програма започва с един от най-обсъжданите филми на 2016 г. – носителя на шест „Оскар“-а „La La Land“ на младия режисьор Деймиън Шазел с Райън Гослинг и Ема Стоун. Финалът е с „Т2 Трейнспотинг“ на Дани Бойл, в който рамо до рамо с Юън Макгрегър и Джони Лий Милър блести талантливата млада българска актриса Анжела Недялкова.
Останалите заглавия са „Патерсън“ на Джим Джармуш, номиниран за „Златна палма“, „Хулиета“ на Педро Алмодовар, „Панама“ на младия сръбски режисьор Павле Вучкович, номиниран за „Златна камера“ в Кан.

 
 

23 филма, обвинени в расизъм заради кастинга

| от |

Холивуд се побърква по какво ли не. Но един от най-големите проблеми е предимството на белите актьори пред останалите – дори когато ролята не е на бял човек.

През 1965 година легендата Лорънс Оливие се боядисва в черно, за да играе в „Отело“. Джон Уейн пък, който е по-американец от Белия дом, играе монголеца Чингис Хан. Днес имаме Скарлет Йохансон в „Дух в броня“, както и доста други – Мат Деймън и целия каст на „Изход: Богове и Царе“.Официалният термин е „whitewashing“ и буквално се превежда като „промиване“.

Режисьорите твърдят, че не могат да намерят актьори със съответния произход и цвят на кожата, които да успеят да изнесат целия филм. Казват, че всичко е измислица и затова няма значение кой какъв човек играе или пък просто се примиряват с това, че имат някой да играе ролята там.

В зенита на политическата коректнос, ще ви покажем 23 филма, в които актьорите играят освен роля, и раса. Прощавайте, но Ема Стоун играе полуазиатка!