Телевизионна разпродажба

| от |

„bTV организира благотворителна разпродажба на дрехи от екранния гардероб на едни от най-любимите лица на bTV Новините. Над 10 хиляди артикула, с които водещите и репортерите на медиата са представяли всички гледни точки в новинарските емисии през последните години, ще бъдат предложени на зрителите на преференциални цени.“

Това съобщение, качено на сайта на първата частна национална телевизия в четвъртък, по нищо не показваше, че само ден по-късно, ще може да се използва за масови шеги в мрежата.

Ani_Salich

В късния следобед на петъчния ден дойде новината, че емблематичното лице на bTV Новините – Ани Салич, преминава в конкурентната Нова телевизия. Очаквано или не, тази транзакция сложи точка на телевизионната разпродажба за 2013-та година.

В средата на август 2012г. Дидие Щосел пое ръководството на „Нова Броудкастинг Груп“ от неуспялата надежда Светлана Василева. Преди това тя ръководеше TV7, Fox Life и Fox Crime, както и bTV.

zx620y348_1953840

Щосел пристига в България през 2005-та година, когато купува музикалната ММ. През 2006 г. придобива каналите „Диема“, а година по-късно негов партньор става MTG.

През 2008 г. двете компании придобиват Нова чрез общата си фирма „Болкан медия груп“. През 2009 г. Щосел става зам.-председател на борда на директорите.

Добър мениджърски нюх, познаване на родната действителност или сляпо доверие в тъщата си ( в едно интервю той признава, че „Кеворкян беше идея на тъща ми“).., на каквото и да разчита, очевидно му върви.

През тази година Нова телевизия чувствително подобри програмата си, вдигна рейтинговите си позиции и излезе под прожектора на рекламодателите. Ако сте следили внимателно, лесно можете да си отговорите на въпроса:

Как се изгражда лицето на една телевизия?

Като откраднеш това на конкурента си.

Това е най-лесния отговор. Очевидно Щосел го знае, защото транзакциите, които успя да направи, прекроиха облика на канала.

Screenshot_1

Досега в Нова телевизия преминаха две от най-ярките лица на bTV – Ани Цолова и Виктор Николаев. Към тях се присъедини и продуцентът на сутрешния блок – Валерия Чанкова.
Наскоро Нова прибраха и изпълнителния продуцент на bTV Новините Дарина Сарелска. Тя стана директор на „Новини и актуални предавания”. В нюзрума на канала са вече и репортерът Ивайло Везенков, както и водещият на новините Богомил Грозев.

20131031.zhrzccvcku

Миролюба Бенатова също вече се изявява от екрана на Нова със специални репортажи, продуцирани от „Телеман“.

„Тази стъпка е само част от стратегията ни да се превърнем в лидер в отразяването на новините и създаването на актуални предавания. Доказателство, че вървим в правилната посока са високите резултати, които вече постига изцяло обновеният сутрешен блок, който след своя старт регистрира 60% ръст в зрителската си аудитория, в сравнение със същия период на миналата година”, каза преди близо месец Дидие Щосел.

И сега – 18 години по-късно, Ани Салич отново си е у дома – от Нова започва телевизионната си кариера през 1995 г. като водещ на авторското предаване „В сърцето на София“.

„Всеки, който има желание да се сдобие с дреха от гардероба на своите любими телевизионни водещи … може да го направи …“

Така продължава съобщението на bTV за гардеробната разпродажба. Очевидно е, че толкова много дрехи вече не са им нужни. Но означава ли това, че вдигат бялото знаме, готови да предадат лидерската си позиция? Още не.

Последният опит, говори се, са готвени рокади в „Тази сутрин“. Мариана Векилска и Антон Хекимян може би ще са новите Генка Шикерова и Константин Караджов. Но…, опитите за запълване на пробойни в програмната схема, доказано е, не са печеливши. Ако от bTV не вярват, нека попитат бившите шефове от Нова. Не са малко.

Допълнена на 21.12.2013 в 18:28ч.

bTV публикуваха на сайта си позиция по повод новината за напускането на Ани Салич:

460x332

„Във връзка с решението на Ани Салич да приеме предложение за работа в Нова ТВ, и в духа на предстоящите празници, преди всичко искаме да благодарим на топ водещите, репортерите, операторите и продуцентите в нюзрума на bTV, които през последните 6 месеца също получиха много атрактивни предложения за работа от конкурента ни, но не ги приеха. Всички те избраха да останат лоялни към bTV, въпреки трудностите, свързани с многобройните промени в ръководството на медията на международно ниво.

С годините bTV е доказала, че е школа за качествени кадри. И то не само по отношение на водещи на новини и предавания. До голяма степен медията дължи своите високи резултати и на хората зад кадър, без които и успехът на лицата не би бил същият. Именно заради този екип, който не се спира пред временни трудности, bTV вече 13 години заема водещото място на българския телевизионен пазар.

В същото време последните действия на Нова ТВ са категорична илюстрация на тоталната й немощ да даде стойностна алтернатива в ефира. Липсата на творчески и концептуален ресурс на конкурентната медия да създаде свои собствени силни лица и облик спъва развитието на целия пазар. Така се ощетяват първо зрителите, принудени да гледат опити за създаване на огледален образ на bTV, но също така и рекламодателите. Медия, която има амбиции да се развива, става неубедителна, когато за пореден път купува готови лица и концепции. Благодарим на Нова ТВ за признанието за неоспорим професионализъм и лидерство на bTV, макар да е изразено по необичаен начин.

Колкото и да тежи раздялата с лице, създадено и развивано от bTV в продължение на 13 години, за нас това е преди всичко възможност. Политиката на Нова ТВ да изкупува кадрите на bTV ни дава шанс за откриване и развитие на нови, млади професионалисти, което е единственият начин да запазим водещата си позиция и занапред.

Весели празници!“

 
 

Рецепта за чипс от сладък картоф

| от chronicle.bg |

В днешната си рецепта Росица Гърджелийска предлага нещо здравословно като мезе за бирата.

Росица Гърджелийска работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

 

Нужни продукти:

3 сладки картофа
6-7 с.л. олио
1 с.л. сол
1/2 ч.л. черен пипер
1/2 ч.л. червен пипер

чипс от сладък картоф роси

Начин на приготвяне:

Загрейте фурната на 150 градуса с вентилатор.

Разбъркайте олиото със солта, черния и червен пипер.

В няколко по-големи тави сложете фолио и го намажете с малко мазнина.

Нарежете картофите на тънки филии и ги подредете в тавите.

Намажете ги с олио и ги хвърлете във фурната за около час.

Внимавайте да не изгорят, ако трябва малко намалете фурната.

Имайте предвид, че ще станат хрупкави, когато изстинат.

Извадете ги, преместете ги върху решетка да изстинат и ги поднесете с ваш любим сос. Аз бих се спряла върху сос барбекю или крема сирене.

И не забравяйте да охладите бирата преди да поднесете мезето.

 

 
 

RIP, авторско право

| от |

Днес е Световният ден на авторското право. Ура! По принцип, на световния ден на СПИН раздават презервативи. На Св. Валентин се раздават презервативи. На световния ден на авторското право съответно трябва да се раздават авторски договори. Искаме авторски договори. Презервативите не са като бананите по комунизма – има ги целогодишно. Тоест са като бананите по демокрацията. Авторското право обаче не е.

Скоро ми подариха грамофон. Лошото на грамофона е, че не можеш да дърпаш нелегално плочи. Можеш да дърпаш нелегално чанти и да си купуваш плочи, но това не е елегантно. Тоест, в последно време плащам за музика. Хубаво ли ми е? Не. Ще отида ли тази събота на битака на лов за грамофонни плочи? Да. Хайде, съдете ме!

Чувството отново да се допреш до този най-екзотичен елемент в света на музиката – авторското право, е приятно. Дали заради ретро тръпката, която някои хора, най-често млади, наивни момичета, изпитват, когато вдишат завладяващия аромат на плесента в старите книги. Или заради латентна хипстърия. Няма значение – кеф цена няма, нали? Затова ставаме рано-рано сутрин за работа. Със сигурност не се чувствам по-добре, когато плащам за музика, все едно съм спасил дърво или съм бил веган 10 минути, пощадявайки половин кокошка, или съм изключил водата, докато си мия зъбите, за да не вземе да остане планетата без вода, не. Просто има нещо приключенско в самия процес на търсене, а и звукът е готин. Нали знаете приказката „Ако отидете в дома на някого и там няма книги, не правете секс с него“. Позволете да парафразирам: „Ако отидете в дома на някого и там има грамофон, вижте за книги и ако няма книги, подхвърлете му няколко и след това правете секс“. Разбира се, това не означава, че всичко, което слушам, е от грамофон. Къде ще намеря плоча на Ку-ку бенд и Слави Трифонов?

Което ни довежда до: Денят на влюбените си има Св. Валентин, а денят на авторското право си има Св. Сиромахов. Да, ще засегнем и това, няма как. Нека разясним с две думи казуса „Народа срещу Иво Сиромахов“ – нашата теза е, че той ни краде статусите, неговата теза е, че веднъж щом си изложил нещо в социалната мрежа, то става народно творчество и е свободно от права.

И все пак… Когато някой напише например шега във фейсбук, отгоре седи името му, отдолу шегата му. Когато Иво вземе тази шега – отгоре седи името, отдолу шегата на човека. Едно е да препечаташ „Дракула“ от Брам Стокър, която няма авторски, и да я продаваш в книжарниците си. Съвсем друго е да я препечаташ и вместо Брам Стокър да пише „Автор: Сиромаха“. Иначе всички мебели, които имам от Икеа, ще са марка „Мартин“.

Не ви карам, очевидно, да спазвате на хората авторското право. Ако бях взел някакви пари по някаква програма – да, но иначе би било глупаво и наивно. Но това, което бих поискал от вас е: идете днес след работа в някой бар, поръчайте си едно уиски и го ударете на екс за правото хората да защитават интелектуалния си труд. После идете в друг бар, където уискито е менте, ударете отново едно на екс и избягайте. Така пазите алкохола оригинален и подпомагате творците по най-добрия начин.

 
 

Супер балон събира информация от близкия космос

| от |

НАСА пусна балон със свръхналягане с размерите на стадион от новозеландския Южен остров, за да събира информация от близкия космос.

Той ще пътешества 100 дни. Седем други опита за пускането на балона бяха осуетени от бури и циклони.
Летателният апарат е специално проектиран от НАСА, за да открива космически частици със свръхвисока енергия, навлизащи в атмосферата на Земята. Той ще обиколи планетата два или три пъти.

„Произходът на тези частици е голяма загадка, която ние искаме да разбулим. Дали те идват от големи черни дупки в центъра на галактиките? Дали са малки, бързо-движещи се звезди, или нещо друго?“, каза проф. Анджела Олинто от университета в Чикаго, която е главен изследовател по проекта.

Следенето на летателния апарат, изстрелян от Уанака, е само началото на дълго проучване, което включва на следващ етап и космическа мисия, подготвяна от НАСА.

Балонът ще събере данни от 34 километра над земната повърхност. Настоящият рекорд за продължителност на полет на балон със свръхналягане е 54 дни. През март миналата година НАСА осъществи изпитание на подобен летателен апарат, изстрелян от Уанака. Полетът му продължи 32 дни, 5 часа и 51 минути.

 
 

#Bookclub: Непокорният Недим Гюрсел и „Мехмед Завоевателя“

| от Спонсорирано съдържание |

В интервю за „Пари Мач” от 2015 г. турският писател Недим Гюрсел заяви: „Ердоган не харесва карикатуристи”.

Известен застъпник на светската държава, заклеймяващ намесата на армията в политиката, сега той пристига в България по повод премиерата на „Мехмед Завоевателя” и е повече от любопитно как ще се произнесе за актуалната обстановка в родната си страна.

Но да започнем от книгата. „Мехмед Завоевателя” е виртуозно построен роман в романа, избуял от плодородното въображение на своя автор. Някои от сцените в него са така майсторски обрисувани, че блестят като самородни късове художествена проза от най-висока проба. Сюжетните линии са две.

Разказвачът Фатих Хазнедар се уединява в стара вила на брега на Босфора (точно срещу крепостта Боазкесен, построена от Мехмед II), за да напише исторически роман за превземането на Константинопол от Завоевателя, когато в живота му нахлува млада жена, жертва на преследванията след военния преврат през 1980 година. В паралелната сюжетна линия оживяват войнственият Султан, неговият антураж, придворните сановници, дервиши, евнуси, еничари, защитниците и разрушителите на великия град.

Романът възкресява епопеята по превземането на Константинопол от султан Мехмед II през май 1453 година, променило завинаги хода на европейската история. Битките са ожесточени, начинът, по който разказвачът ги пресъздава – смайващ. На страниците оживяват важни фигури от епохата – султан Мехмед ІІ, великият му везир Чандърлъ Халил паша, редица учени от епохата, духовни наставници, дервиши, философи; унгарецът Урбан, изработил най-мощния топ на своето време; защитниците на Константинопол като император Константин ХІ Палеолог, историка Георгий Сфрандзис, генуезеца Джовани Джустиниани, учения Теодор Каристин, германеца Йоханес Грант…

„Защо наистина, защо героите на този роман са били убити, преди да им дойде времето? Всеки човек в себе си носи смъртта, собствената си смърт. По-точно собствената си гибел. Носи я още преди да се е ​​родил, свит в корема на майка си, с огромна глава, със сбръчкано личице, с блеснали от любопитство, невиждащи нищо наоколо очета. Не след дълго той започва да се върти в своето топло убежище, в което живее, храни се и расте, после пожелава да се измъкне навън с малките си длани, с тъничките си като клонки ръчички, с кривите си крачета, да стигне до светлина, да се появи на света. Щастливото рождение е първата крачка към смъртта.”

Cover-Mehmed-Zavoevatelya

Гюрсел освежава подхода към темата за военните подвизи, като съчетава наситеното със събития повествование с отношението на днешния човек.

След дълга и кръвопролитна схватка между османци и византийци, Мехмед II завладява този митичен град, където от векове се кръстосват пътищата и където Азия и Европа, Изтокът и Западът, мюсюлмани и християни влизат в стълкновение. Авторът неслучайно избира за мото на книгата цитат от „По следите на изгубеното време“ на Пруст, защото разказвачът е разпънат на кръст между родилните мъки на творчеството и ласките на любимата жена, а изборът се оказва невъзможен…

Недим Гюрсел е добре известен в средите на френските литератори и интелектуалци и сред ценителите на съвременна европейска проза. Тук ще възкликнете: турски писател с такова влияние във Франция? Да, това е безспорен факт, и не само защото преподава турска литература в Сорбоната. Когато фактите говорят, даже и религиозните фанатици мълчат. (Или поне така ни се иска.) След преврата през 1980 г. Гюрсел емигрира във Франция, където живее и твори и досега. Автор е на 30 книги, в това число романи, новели, пътеписи и есета. Носител е на множество турски и международни литературни отличия. Една от любимите му теми е Истанбул, столица на две велики империи: Византийската и Османската.

На български език е излизала скандалната „Едно тъй дълго лято”, която е била забранена в Турция, заради съпротивата на писателя срещу тиранията на армията. Делото срещу него се води от военен съд и продължава няколко години. Подобна е съдбата на „Дъщерите на Аллах” – обвиняват Гюрсел в обида към религията, процесът трае една година. Обвиненията произтичат от опита на автора да очовечи образа на пророка Мохамед. По-важното е, че в резултат на скандала книгата е преведена на десетки езици.

През 2012 г. авторът гостува в България и му е присъдена наградата на Фондация „Балканика“.

В едно свое интервю тогава той казва: „Войните от миналия век са белязали и литературите на балканските държави. Затова писателите от тези територии днес трябва да се изразяват свободно и открито и преди всичко да избягват национализма, който продължава да прави поразии. Важно е как се интерпретира темата за завоевателя. Дълг на писателя е да покаже какво се случва в главата на победения.”

Недим Гюрсел обича да назовава нещата с истинските им имена. Счита за пагубна тенденцията идеологиите да се заместват с псевдодуховни течения.

За съжаление, религиите вървят ръка за ръка с религиозния фанатизъм, а там където се шири религиозен произвол, изкуството се задушава.

Срещата с Недим Гюрсел е на 26 април от 19:00 ч. в литературен клуб „Перото”. Вход свободен.