Телевизионна разпродажба

| от |

„bTV организира благотворителна разпродажба на дрехи от екранния гардероб на едни от най-любимите лица на bTV Новините. Над 10 хиляди артикула, с които водещите и репортерите на медиата са представяли всички гледни точки в новинарските емисии през последните години, ще бъдат предложени на зрителите на преференциални цени.“

Това съобщение, качено на сайта на първата частна национална телевизия в четвъртък, по нищо не показваше, че само ден по-късно, ще може да се използва за масови шеги в мрежата.

Ani_Salich

В късния следобед на петъчния ден дойде новината, че емблематичното лице на bTV Новините – Ани Салич, преминава в конкурентната Нова телевизия. Очаквано или не, тази транзакция сложи точка на телевизионната разпродажба за 2013-та година.

В средата на август 2012г. Дидие Щосел пое ръководството на „Нова Броудкастинг Груп“ от неуспялата надежда Светлана Василева. Преди това тя ръководеше TV7, Fox Life и Fox Crime, както и bTV.

zx620y348_1953840

Щосел пристига в България през 2005-та година, когато купува музикалната ММ. През 2006 г. придобива каналите „Диема“, а година по-късно негов партньор става MTG.

През 2008 г. двете компании придобиват Нова чрез общата си фирма „Болкан медия груп“. През 2009 г. Щосел става зам.-председател на борда на директорите.

Добър мениджърски нюх, познаване на родната действителност или сляпо доверие в тъщата си ( в едно интервю той признава, че „Кеворкян беше идея на тъща ми“).., на каквото и да разчита, очевидно му върви.

През тази година Нова телевизия чувствително подобри програмата си, вдигна рейтинговите си позиции и излезе под прожектора на рекламодателите. Ако сте следили внимателно, лесно можете да си отговорите на въпроса:

Как се изгражда лицето на една телевизия?

Като откраднеш това на конкурента си.

Това е най-лесния отговор. Очевидно Щосел го знае, защото транзакциите, които успя да направи, прекроиха облика на канала.

Screenshot_1

Досега в Нова телевизия преминаха две от най-ярките лица на bTV – Ани Цолова и Виктор Николаев. Към тях се присъедини и продуцентът на сутрешния блок – Валерия Чанкова.
Наскоро Нова прибраха и изпълнителния продуцент на bTV Новините Дарина Сарелска. Тя стана директор на „Новини и актуални предавания”. В нюзрума на канала са вече и репортерът Ивайло Везенков, както и водещият на новините Богомил Грозев.

20131031.zhrzccvcku

Миролюба Бенатова също вече се изявява от екрана на Нова със специални репортажи, продуцирани от „Телеман“.

„Тази стъпка е само част от стратегията ни да се превърнем в лидер в отразяването на новините и създаването на актуални предавания. Доказателство, че вървим в правилната посока са високите резултати, които вече постига изцяло обновеният сутрешен блок, който след своя старт регистрира 60% ръст в зрителската си аудитория, в сравнение със същия период на миналата година”, каза преди близо месец Дидие Щосел.

И сега – 18 години по-късно, Ани Салич отново си е у дома – от Нова започва телевизионната си кариера през 1995 г. като водещ на авторското предаване „В сърцето на София“.

„Всеки, който има желание да се сдобие с дреха от гардероба на своите любими телевизионни водещи … може да го направи …“

Така продължава съобщението на bTV за гардеробната разпродажба. Очевидно е, че толкова много дрехи вече не са им нужни. Но означава ли това, че вдигат бялото знаме, готови да предадат лидерската си позиция? Още не.

Последният опит, говори се, са готвени рокади в „Тази сутрин“. Мариана Векилска и Антон Хекимян може би ще са новите Генка Шикерова и Константин Караджов. Но…, опитите за запълване на пробойни в програмната схема, доказано е, не са печеливши. Ако от bTV не вярват, нека попитат бившите шефове от Нова. Не са малко.

Допълнена на 21.12.2013 в 18:28ч.

bTV публикуваха на сайта си позиция по повод новината за напускането на Ани Салич:

460x332

„Във връзка с решението на Ани Салич да приеме предложение за работа в Нова ТВ, и в духа на предстоящите празници, преди всичко искаме да благодарим на топ водещите, репортерите, операторите и продуцентите в нюзрума на bTV, които през последните 6 месеца също получиха много атрактивни предложения за работа от конкурента ни, но не ги приеха. Всички те избраха да останат лоялни към bTV, въпреки трудностите, свързани с многобройните промени в ръководството на медията на международно ниво.

С годините bTV е доказала, че е школа за качествени кадри. И то не само по отношение на водещи на новини и предавания. До голяма степен медията дължи своите високи резултати и на хората зад кадър, без които и успехът на лицата не би бил същият. Именно заради този екип, който не се спира пред временни трудности, bTV вече 13 години заема водещото място на българския телевизионен пазар.

В същото време последните действия на Нова ТВ са категорична илюстрация на тоталната й немощ да даде стойностна алтернатива в ефира. Липсата на творчески и концептуален ресурс на конкурентната медия да създаде свои собствени силни лица и облик спъва развитието на целия пазар. Така се ощетяват първо зрителите, принудени да гледат опити за създаване на огледален образ на bTV, но също така и рекламодателите. Медия, която има амбиции да се развива, става неубедителна, когато за пореден път купува готови лица и концепции. Благодарим на Нова ТВ за признанието за неоспорим професионализъм и лидерство на bTV, макар да е изразено по необичаен начин.

Колкото и да тежи раздялата с лице, създадено и развивано от bTV в продължение на 13 години, за нас това е преди всичко възможност. Политиката на Нова ТВ да изкупува кадрите на bTV ни дава шанс за откриване и развитие на нови, млади професионалисти, което е единственият начин да запазим водещата си позиция и занапред.

Весели празници!“

 
 

Новото летище на Берлин няма да заработи и през 2017

| от CHR Aero с БТА |

Дългоочакваното откриване на новото летище на Берлин няма да стане факт и през 2017 г., потвърди ръководителят му Карстен Мюленфелд, цитиран от ДПА.

Въпреки отдавна обявеното откриване все още има затруднения пред пускането в експлоатация на новото международно летище на германската столица. Първоначалните планове бе то да заработи през 2011 г.

Откриването през тази година бе поставено под въпрос по-рано тази седмица, след като възникнаха проблеми с вратите на летището.

Летище „Берлин-Бранденбург“ се строи в Шьонефелд, извън града, на мястото на старото берлинско летище с ограничен капацитет. Новият аеропорт трябва да замени летище „Тегел“, което е близо до центъра на столицата и няма възможност за разширение.

 
 

„The OA“ е sci-fi приказка. А вие гледате ли го?

| от |

На 16 декември, докато хората са в трескава подготовка на истерията покрай предстоящите коледни празници и само чакат, за да изпратят 2016-а година на майната й, Netfix – новатори в правенето и пускането на добре телевизия – бълват цял сезон на най-новото си шоу – The OA.

The OA минава някак незабелязано за много хора. Дали е от идването на Коледа, или от голямата истерия, която другото шоу на канала Stranger Things предизвика, не е ясно. Но The OA остава леко в сянка. По-умните телевизионни маниаци обаче надушват като хрътки, когато нещо ще бъде добро, не просто защото е гледаемо, а защото съдържа в себе си онези бисери на телевизионния разказ, които някои сериали и поредици могат да донесат, и съответно The OA започва да набира своята малка, но вярна аудитория.

Близо месец след премиерата си шоуто, дело на Netflix и американската кукувица Брит Марлинг, която е създател, продуцент и основна актриса в него, бива подновено за втори сезон. Продължение, което всеки, който веднъж е дал шанс на The OA очаква с леко нетърпение, равносилно на сърбеж там, където не можеш да се почешеш в момента.

Историята в шоуто проследява младата откачалка Прери, която се завръща като някакво ненормално чудо в родния си дом, от който е изчезнала преди точно 7 години. При завръщането й се променят две неща – от сляпо момиче, тя се е превърнала напълно зряща жена и ако преди е изглеждала просто затворена в себе си, то сега е леко луда девойка, бълваща небивалици и сентенеции, която няма търпение да се освободи от емоционалната и физическа обвързаност към семейството, което не е виждала отдавна, но което си я иска обратно.

Така започва историята на Прери, която малко след като се прибира на мястото, което чувства като чуждо тяло, удобно наместило се в нея, събира група от аутсайдери и откачалки, на които да разкаже историята си и съответно те да й помогнат да се върне там, откъдето е дошла, за да намери единственото нещо, което я интересува – нейният приятел Хоумър.

Епизод след епизод, подредени в строг, динамичен и ярък разказ, зрителят започва да се запознава с историята на Прери. Нейната вярна секта, изградена от счупени франкенщайнове, всеки със своите проблеми, и да потъва бавно, но сигурно в полу-фантазната вселена на The OA. Тя пък, от своя страна, е като лудост, пълна с капани и женска хистерия, каквито рядко се появяват по телевизията. Да не кажем никога.

Самата Брит Марлинг е известна с това, че конвенционалните неща не й пасват добре. При нея всяко нещо трябва да е обърнато наопаки, добре изтупано и превърнато в нещо друго. Такова е и киното, което прави – за справка вижте „Другата Земя“ – както и телевизията.

The OA е първият телевизионен проект на Марлинг в компанията на верния й приятел и партньор Зал Батманглидж, който режисира много голяма част от сценариите й. Музиката в сериала също е дело на член на тяхната малка група – братът на Зал – Ростам Батманглидж, който в ежедневието си е и част от бандата Vampire Weekend, пише мелодиите.

The OA е сериал, който напомня на сън. И подобно на сънуването е пълен с хиперболи, неща, които изглеждат нелогични, но намират своя път постепенно, с тъмни кътчета, задъхващи моменти и един Торбалан, който се крие в мрака.

Хубаво е, че и гледането му е подобно на сънуване, „бързо постепенно, а после изведнъж“, както пише Джон Грийн. Така и The OA те хваща за гушата и не те пуска. Цели 8 епизода.

Втория сезон, начело с Брит Марлинг и групата й от фрикове, може да очаквате в края на тази година. Netflix подновиха The OA в същата седмица, в която направиха същото и със Stranger Things, макар тогава малко хора да го разбраха.

Но е хубаво да го знаете, когато The OA завладее съзнанието ви с плътната си и ненормална атмосфера и се чудите какво ще стане после.

Към вкусната и различна Брит Марлинг и нейната циркова трупа, които са основното звено на сериала, добавяме и Риз Ахмет, Джейсън Айзък и Паз Вега, които участват. В случай, че някой има нужда от още причини, за да види сериала. На нас лично не ни трябваха.

 
 

Google не успява да произведе достатъчно смартфони Pixel

| от chronicle.bg |

Google не смогва да отговори на потребителското търсене на смартфоните от серията Pixel, особено на модела с 5.5-инчов екран Pixel XL.

В момента XL във всичките му версии не е достъпен в онлайн магазина на Google. Стана ясно, че 128 GB моделът пък няма наличности от 30 ноември насам.

Основният партньор на Google – американския оператор Verizon – сочи като най-ранна дата за доставки втората седмица на март (за модела със 128 GB).

Стандартният 5-инчов Pixel бил по-лесен за откриване както от Google, така и от Verizon.

Източник: The Verge

 
 

5 начина да си вдигнете самочувствието чрез Facebook

| от |

Да демонстрираш ниско самочувствие си е човещинка, също като да се оригнеш зловещо след чаша бира. И двете са естествени и присъщи на човешкия род и също така е желателно да не се правят.

Казват, че страданието не е срамно, но когато става въпрос за страдане от ниска самооценка, е желатено да пощадиш околните от нейните манифестации, поне малко. Симптомите и без това не могат да останат скрити и от ненабитото око – надменно говорене, демонстриране на несъществуваща класа, тихо презрение към всичко, шумни селски прояви, налагане на мнение пр.

Добрата новина е, че все още може да промените нещата, малко преди всички да се убедят напълно, че сте излишен за света, вонящ на комплекси, скункс. Едно време беше по-сложно, защото трябваше да показваме колко сме яки наживо и замаскирането на смотанящината и провинциалния манталитет беше по-трудно.

Сега обаче, с инвазията на социалните мрежи в живота ни, замитането на откровената лузърщина под килима и напомпването с изкуствено самочувствие е много по-лесно.

Вижте нашите пет предложения да дадете малко „boost“ на кретащото си самочувствие. Лесно и просто. През Facebook

1. Чеквайте се от всички места, които посещавате

Не е от съществено значение дали сте отишли на околосветско пътешествие с частен дирижабъл или сте слезли да купите кисело мляко от магазина. Във всички случаи го отбележете. Придружавайте чекването със снимка и кратък, оригинален коментар. „Нова прическа, благодарение на Цвети“, at Фризьорски салон „Кифла и половина“ (всички фризьорки се казват Цвети, знаете). „Нова ноктопластика, благодарение на Бубето“, at Козметичен салон „Вярвай в себе си“ (всички маникюристки се казват Бубето). „Един килограм по-лека след обезкосмяване, благодарение на Диди“ at Салон „Красота безкрай“ (всички козметички се казват Диди). Пуснете едни чек от спа хотел във Велинград. От летище – задължително. От мола, от някой краен софийски квартал, ако е лято и се спуснете до морето – знаете какво да правите. Чек на автомагистрала „Тракия“, за да знаят, че отивате към морето. Един от Созопол, веднага като пристигнете. И поне три от плажа.

2. Цитирайте умни хора

Не е лесно човек сам да измисли нещо мъдро. Хубавото е, че няма и нужда. Преди вас са живели достатъчно интелигентни хора, които са казвали интелигентни неща – ако ги цитирате, това значи, че ги разбирате, което прави и вас също толкова интелигентни. Заложете на писатели, учени и известни филмови герои. Имайте едно наум за последните, да не се окаже, че ги мислите за реални хора. Ако в мрежата ви попадне цитат, написан върху снимка на гол женски задник на фона на палма и залязващо слънце, шервайте смело. Ако не, може да се справите и сами. Влезте в Уикицитат, там всичко е сортирано по секции. От опит ви казваме, че най-много се лайкват цитатите за любов, секс, лидерство и величие.

3. Пътувайте и съобщавайте

Снимките на фона на популярни туристически атракции са сред най-лайкваните статуси в социалните мрежи. Лошото е, че пътуването е скъпо. Ако нямате пари да бръмнете до Дубай или поне да посетите някой кофи шоп в Амстердам, не се отчайвайте. Ако сте склонни да лъжете и владеете компютрите, може да си направите колаж на фона на Айфеловата кула. Ако сте честни личности и предпочитате да бъдете себе си, просто пуснете снимка от Google изображения с коментар, че искате да отидете на това място и човек е човек, когато е на път. Не е като да сте там наистина, но приятелите ви ще видят, че поне имате желание да разширявате кръгозора си, а това си струва един лайк.

4. Демонстрирайте любов към ближния

Хората обичат позитивните неща. Ако профилът ви блика от любов, ще генерирате повече харесвания, а оттам – по-добро самочувствие. Снимка на майка ви със съобщение „Моята майка е най-добрата на света“ със сигурност ще събере доста. „Имам си най-хубавата жена, да е ясно“, заедно с фотография от телефон, на която възлюбената ви спи с отворена уста, също ще се котира. Същото е валидно и за жените. Колко е лесно да пуснете снимка на варено яйце с фреш от моркови в чаша на Мики Маус и да напишете под нея „Обичам, когато мъжът ми ми приготви закуска (сърчице). Ако имате щастието да имате деца, там може да се раздадете без чувство за вина, че досаждате. Снимка на бебе Сашо по гащи, снимка на бебе Сашо по без гащи, бебе Сашо хапва, бебе Сашо спинка, бебе Сашо пръцка (това няма как да се заснеме, така че ще се наложи да го опишете). Общо взето, нямате грешен ход. Любовта към родителите, приятелите или съпруга/съпругата може да изглежда превзето, но любовта към децата…тя е безгранична и може да се гордеете с нея публично.

5. Живейте здравословно и поствайте

Живеем във времена, в които се знае, че само пушачите умират и само месоядните боледуват. Здравословният начин на живот се е изпъчил на върха на социалния пиедестал, а всички пороци са завряни в ъгъла да се срамуват. Затова е добре да поддържате имидж на болни от орторексия, поне във Facebook. Снимки на здравословна закуска, състояща се от стрък целина с 10 грама обезсолено сирене върши добра работа. Но по-важни от всичко са снимките от фитнес залата. Ако сте мъж, е добре да имате снимка с щанга, на която се виждат едрите капки пот по сбърченото ви чело, а физиономията ви може да накара и Чък Норис да потрепери. Съчетайте я с оригинална мъдрост от типа на „Здрав дух в здраво тяло“ и чакайте лайковете да завалят като тропически порой в дъждовния сезон. Ако сте жена, направете селфи от съблекалнята. Разбира се, преди това нанесете черна очна линия, бледорозово червило и малко фон дьо тен, колкото да скрие пъпките от яденето на целина със сирене. Сложете мотивираното изражение с леко разтворени устни за полъх сексапил и ако не сте сигурни, че се забелязва, просто добавете към снимката „feeling motivated and sexy“.

Следвайте тези съвети и ще пребъдете. И помнете: всеки лайк е пирон в ковчега на ниското самочувствие.