Sputnik: излъчване за целия свят

| от |

На 10 ноември на глобалния медия-пазар започна работа мултимедийната група Sputnik, най-големият информационен бранд със съвременни мултимедийни центрове в десетки страни. Всяка редакция на Sputnik ще поддържа свои сайтове и ще излъчва предавания от студия на местни радиостанции.

Сумарният брой часове на радиоизлъчването на Sputnik на 30 езика още през 2015 година ще надхвърли 800 часа на денонощие в 130 града по света. Ексклузивният контент на Sputnik е предназначен за онази част на многомилиардната аудитория, която се е уморила от натрапчивата пропаганда на еднополярния свят и се нуждае от алтернативна гледна точка. Флагманският сайт е – www.sputniknews.com.

Sputnik на света

Sputnik показва една по-пълна картина на света и разнообразие на мненията в него. Sputnik разказва онова, за което другите премълчават. „Има страни, които натрапват своята воля както на Запада, така и на Изтока. Навсякъде, където и да се намесят, се лее кръв, разпалват се граждански войни, „цветни революции“ и дори се разпадат страни. Ирак, Либия, Грузия, Украйна, Сирия… Мнозина разбират, че не е задължително във всичко това да се асистира на американците. Русия предлага световен модел в полза на човечеството. Ние сме за многобагрен, разнообразен свят, и тук имаме множество съюзници – казва генералният директор на „Россия сегодня“ („Русия днес“) Дмитрий Кисельов, – и затова нашата медия-група пуска новия глобален бранд Sputnik“. Sputnik показва многополярния свят, в който всяка страна има свои национални интереси, култура, история, традиции. „Япония в този свят е японска, Турция е турска, Китай е китайски, Русия е руска в интерпретацията на нашата многонационална цивилизация. Ние никого не молим да живее по руски традиции, ние смятаме, че всеки си има право на свои. Опората на този свят е международното право“ – резюмира Кисельов. – „Преформатирането на глобалния световен ред, което става днес, е в наша полза, в полза на човечеството. За страните, където работи Sputnik, ние не сме опозиционна медия, като запазваме добри отношения с всички“.

Концепцията на излъчването на Sputnik

Излъчването на Sputnik е изцяло ориентирано на чуждестранна аудитория. „Докато преди всички радиостанции на чужди езици излъчваха от Москва, то сега по-голямата част от нашите радиопрограми и сайтове ще се създават на места“ – казва Дмитрий Кисельов.

„За нас е очевидно, че опитът да се излъчват предавания от Москва и с това да се спечелят симпатиите на аудиторията в чужбина не е много продуктивно“ – коментира пускането на Sputnik главният редактор на „Россия сегодня“ („Русия днес“) Маргарита Симоньян. – Хората, които работят в Москва, не са толкова добре информирани, какво става на място, каква е там реалността, не могат да канят в студиото местни нюзмейкъри и експерти“.

Мултимедийни ресурси

Sputnik е създател на алтернативен новинарски контент и излъчвател на радиопредавания в едно лице. Във всяка отделна страна Sputnik е мултимедиен център, където ще има радиостанция за местната аудитория, сайт, новинарска агенция, която създава ексклузивен контент, и пресцентър.

„В мултимедийния център едновременно ще се реализират различни проекти. Това може да бъде и някое информационно-хумористично шоу, и анализаторско шоу, и преки транслации на интервюта с различни световни експерти, а на сайта ще може и да се гласува. Важно е целият този уникален контент да бъде достъпен в различен вид на местната аудитория“ – казва Маргарита Симоньян.

Радиоизлъчването ще се води само в съвременен формат: FM-диапазон, в дигитални формати DAB/DAB+(Digital Radio Broadcasting), HD-Radio, както и за мобилни телефони и интернет. Годишното излъчване трябва значително да увеличи обема си и в средносрочна перспектива да стане денонощно. „Много страни направиха предложения за ретранслиране от местни FM-радиостанции на програмите на Sputnik. Те сами проявиха интерес към новия контент на своя медиен пазар, и по собствена инициатива ще пускат нашите програми в своя ефир. С идването на новия бранд и съпътстващото подобряване на качеството на програмите ние разчитаме, че регионалната мрежа на Sputnik в различни страни ще расте“ – каза главният редактор. Интернет-излъчването се развива активно. Идеята е в страните, където работи Sputnik, сайтът да се обновява денонощно, а най-важната информация да се транслира в социалните мрежи, привличайки своята аудитория.

С бранда на Sputnik вече излизат денонощни новинарски ленти на английски, испански, арабски език. Те се разпространяват чрез абониране и са ориентирани към професионалните медия, бизнеса, експертни дружества, държавни учреждения. За непрекъснато предаване на новини във Вашингтон, Кайро, Пекин и Монтевидео регионалните редакции работят в режим 24/7.

Фотослужбата на Sputnik обединява мрежата фотокореспонденти по целия свят. Фотоконтентът ще се намира в единна база за оперативна размяна на фотоинформация между регионалните центрове.

Аудиторията на Sputnik

„Аудиторията на Sputnik това са милиардите хора по света, които, сигурен съм, се дразнят от онази натрапчива пропаганда, която сега запълва радиоефира, вестниците, телевизията в много страни и Съвета на Европа раздор, потъпква международното право и здравия смисъл, изопачава реалните факти. Хората търсят алтернативна гледна точка, и ние я предлагаме, като разпространяваме радиосигнала на Sputnik по целия свят. И това се търси“ – казва Дмитрий Кисельов.

Езиците на излъчването

Sputnik създава свой мултимедиен контент и излъчва на руски, абхазки, азербайджански, английски, арабски,арменски, грузински, дари, испански, казахски, кримско-татарски, киргизки, китайски, кюрдски, латвийски, молдавски, немски, таджикски, полски, португалски, пущу, сръбски, турски, узбекски, украински, финландски, френски, хинди, естонски, японски.

Кой излъчва от Sputnik

Персоналът на всеки мултимедиен център на Sputnik – в Лондон, Вашингтон, Делхи, Кайро, Монтевидео, Пекин, Берлин, Рио де Жанейро, Истанбул, Париж, Буенос Айрес, Белград, Хелзинки, Минск, Киев, Ташкент, Астана, Бишкек, Душанбе, Сухум, Цхинвал, Тбилиси, Ереван, Баку, Кишинев – съставлява от 30 до 100 души, с опора на местни професионалисти.

Sputnik е стандарт за качество

Sputnik е нов стандарт за качество на медиите в онези страни, където работи. „Това е съвременно, много актуално средство за масова информация, което се отличава от другите медии, преди всичко, с избора на теми, с ракурса, с разбирането на света“ – казва Маргарита Симоньян.
Гласът на Русия

 
 

23 филма, обвинени в расизъм заради кастинга

| от |

Холивуд се побърква по какво ли не. Но един от най-големите проблеми е предимството на белите актьори пред останалите – дори когато ролята не е на бял човек.

През 1965 година легендата Лорънс Оливие се боядисва в черно, за да играе в „Отело“. Джон Уейн пък, който е по-американец от Белия дом, играе монголеца Чингис Хан. Днес имаме Скарлет Йохансон в „Дух в броня“, както и доста други – Мат Деймън и целия каст на „Изход: Богове и Царе“.Официалният термин е „whitewashing“ и буквално се превежда като „промиване“.

Режисьорите твърдят, че не могат да намерят актьори със съответния произход и цвят на кожата, които да успеят да изнесат целия филм. Казват, че всичко е измислица и затова няма значение кой какъв човек играе или пък просто се примиряват с това, че имат някой да играе ролята там.

В зенита на политическата коректнос, ще ви покажем 23 филма, в които актьорите играят освен роля, и раса. Прощавайте, но Ема Стоун играе полуазиатка!

 
 

Холокостът през погледа на седмото изкуство

| от Дилян Ценов |

 Един милион дрехи, 45 000 чифта обувки и седем тона човешка коса – това заварват съветските войски, когато освобождават най-големия нацистки концентрационен лагер – Аушвиц-Биркенау. Това се случва на 27 януари 1945 г. Поне 1 милион души намират смъртта си там.

Общо 6 милиона убити евреи – това е равносметката за Холокоста, която става ясна едва след края на Втората световна война, когато се разбира за действията на нацистите през изминалите години.

Холокостът – геноцидът над различните, онези, които са родени на неправилното място в неправилното време. На 24 април Израел почита паметта на 6-те милиона еврей, цигани, комунисти, хомосексуални и други, които стават жертви на най-голямото зверство, което съвременната ни история познава.

Не е учудващо, че изкуството и до днес обръща поглед към тези събития, за да напомни за ужаса под една или друга форма. Нито е странно как киното успява да създаде шедьоври в тази посока. Невинаги е ясно каква е причината филмите, в чийто сюжет присъства Холокоста, да са толкова добри. Може би една от причините е в мащаба на самата трагедия – тя може  да накара човешката природа да пробие познатите граници.

Именно тези филми ни доближават до истината, която се е случила там – във всички онези „бани“, във всички онези места, „където отиваме да работим“…

Отричан или не, преувеличен (както някои противници го описват) или истински, този геноцид съществува. Съществува и то по начин, който никога няма да избледнее и да се забрави. И макар някои да казват, че темата е преекспонирана в света на киното, то Холокостът продължава да вълнува.

Има ли значение дали са засегнати шест милиона души или един единствен пианист, майка с две деца, момче с раирана пижама, или семейство с малко момче, което има рожден ден? Кое определя едно действие като недопустимо – мащабът или самата природа на действието? 

Може би денят  е подходящ да си припомним как Холокостът е представен в киното. Вижте едни от най-въздействащите заглавия по тази тема в галерията горе.

 
 

Филмите, селектирани в „Петнайсетдневката на режисьорите“ в Кан

| от chronicle.bg, по БТА |

В паралелната секция „Петнайсетдневката на режисьорите“ на кинофестивала в Кан бяха селектирани 19 филма от 1649 предложени пълнометражни ленти.

Сред финалистите фигурират „Un beau soleil interieur“ на френската режисьорка Клер Дени с участието на Жерар Депардийо и Жулиет Бинош, музикалната комедия на Брюно Дюмон „Jeannette, l’enfance de Jeanne d’Arc“ и „Alive in Paris“ на Абел Ферара.

„Тази година постъпиха с 67 кинотворби повече от миналата 2016-а в паралелната секция „Петнайсетдневка на режисьорите“. Сред тях фигурират пет филмови дебюта и пет френски, пет американски, три италиански и седем ленти на жени-режисьорки“, заяви директорът на програмата Едуард Уайнтроп.

„Петнайсетдневката“ ще бъде открита с прожекцията на комедията „Un beau soleil interieur“. „Харесваме кинотворците, които изпробват нови неща, така че и ние се опитваме да дадем своя принос, като ще стартираме паралелната секция с комедия“, коментира Уайнтроп.

Сред другите включени заглавия фигурират лентите на Шон Бейкър „The Florida Project“, „The Rider“ на Клои Жао, „Patty Cakes“ на Кери Мърниън, „West of the Jordan River“ на Амос Гитай и др.

 
 

Амбър Хърд замени Джони Деп с Илън Мъск

| от chronicle.bg |

Бившата съпруга на Джони Деп вече е продължила напред след развода им. Поне така изглежда от снимка, публикувана в профила на Амбър Хърд в Инстаграм, на която тя седи до създателя на Tesla Илън Мъск.

 

Cheeky

Публикация, споделена от Amber Heard (@amberheard) на

Двамата бяха забелязани заедно в Австралия, където Хърд снима филма „Аквамен“. Слуховете, че двамата имат връзка, се появиха още около развода й с Джони Деп през 2016 година. Първоначално списание Е! съобщи, че двамата са засечени заедно в Маями.

В неделя и двамата качиха в Инстаграм общата си снимка, на която червилото на Хърд се вижда отбелязано върху бузата на Илън Мъск.

Коментарите в профила на Хърд обаче не са особено положителни. „Най-важното нещо в живота е любовта, не са парите“, пише потребител, възмутен от новата връзка на Хърд. „Златотърсачка“, гласи друг коментар. „Пари, пари, пари“, пише трети. Покрай скоростния им развод с Джони Деп след кратък и интензивен брак, актрисата беше обвинявана, че просто иска да вземе парите му. Хърд обвини Джони Деп в побой, като дори се появи с насинено лице. Бившата му съпруга Ванеса Паради и дъщеря му Лили-Роуз излязоха в защита на актьора, настоявайки, че той не би ударил жена.