Sputnik: излъчване за целия свят

| от |

На 10 ноември на глобалния медия-пазар започна работа мултимедийната група Sputnik, най-големият информационен бранд със съвременни мултимедийни центрове в десетки страни. Всяка редакция на Sputnik ще поддържа свои сайтове и ще излъчва предавания от студия на местни радиостанции.

Сумарният брой часове на радиоизлъчването на Sputnik на 30 езика още през 2015 година ще надхвърли 800 часа на денонощие в 130 града по света. Ексклузивният контент на Sputnik е предназначен за онази част на многомилиардната аудитория, която се е уморила от натрапчивата пропаганда на еднополярния свят и се нуждае от алтернативна гледна точка. Флагманският сайт е – www.sputniknews.com.

Sputnik на света

Sputnik показва една по-пълна картина на света и разнообразие на мненията в него. Sputnik разказва онова, за което другите премълчават. „Има страни, които натрапват своята воля както на Запада, така и на Изтока. Навсякъде, където и да се намесят, се лее кръв, разпалват се граждански войни, „цветни революции“ и дори се разпадат страни. Ирак, Либия, Грузия, Украйна, Сирия… Мнозина разбират, че не е задължително във всичко това да се асистира на американците. Русия предлага световен модел в полза на човечеството. Ние сме за многобагрен, разнообразен свят, и тук имаме множество съюзници – казва генералният директор на „Россия сегодня“ („Русия днес“) Дмитрий Кисельов, – и затова нашата медия-група пуска новия глобален бранд Sputnik“. Sputnik показва многополярния свят, в който всяка страна има свои национални интереси, култура, история, традиции. „Япония в този свят е японска, Турция е турска, Китай е китайски, Русия е руска в интерпретацията на нашата многонационална цивилизация. Ние никого не молим да живее по руски традиции, ние смятаме, че всеки си има право на свои. Опората на този свят е международното право“ – резюмира Кисельов. – „Преформатирането на глобалния световен ред, което става днес, е в наша полза, в полза на човечеството. За страните, където работи Sputnik, ние не сме опозиционна медия, като запазваме добри отношения с всички“.

Концепцията на излъчването на Sputnik

Излъчването на Sputnik е изцяло ориентирано на чуждестранна аудитория. „Докато преди всички радиостанции на чужди езици излъчваха от Москва, то сега по-голямата част от нашите радиопрограми и сайтове ще се създават на места“ – казва Дмитрий Кисельов.

„За нас е очевидно, че опитът да се излъчват предавания от Москва и с това да се спечелят симпатиите на аудиторията в чужбина не е много продуктивно“ – коментира пускането на Sputnik главният редактор на „Россия сегодня“ („Русия днес“) Маргарита Симоньян. – Хората, които работят в Москва, не са толкова добре информирани, какво става на място, каква е там реалността, не могат да канят в студиото местни нюзмейкъри и експерти“.

Мултимедийни ресурси

Sputnik е създател на алтернативен новинарски контент и излъчвател на радиопредавания в едно лице. Във всяка отделна страна Sputnik е мултимедиен център, където ще има радиостанция за местната аудитория, сайт, новинарска агенция, която създава ексклузивен контент, и пресцентър.

„В мултимедийния център едновременно ще се реализират различни проекти. Това може да бъде и някое информационно-хумористично шоу, и анализаторско шоу, и преки транслации на интервюта с различни световни експерти, а на сайта ще може и да се гласува. Важно е целият този уникален контент да бъде достъпен в различен вид на местната аудитория“ – казва Маргарита Симоньян.

Радиоизлъчването ще се води само в съвременен формат: FM-диапазон, в дигитални формати DAB/DAB+(Digital Radio Broadcasting), HD-Radio, както и за мобилни телефони и интернет. Годишното излъчване трябва значително да увеличи обема си и в средносрочна перспектива да стане денонощно. „Много страни направиха предложения за ретранслиране от местни FM-радиостанции на програмите на Sputnik. Те сами проявиха интерес към новия контент на своя медиен пазар, и по собствена инициатива ще пускат нашите програми в своя ефир. С идването на новия бранд и съпътстващото подобряване на качеството на програмите ние разчитаме, че регионалната мрежа на Sputnik в различни страни ще расте“ – каза главният редактор. Интернет-излъчването се развива активно. Идеята е в страните, където работи Sputnik, сайтът да се обновява денонощно, а най-важната информация да се транслира в социалните мрежи, привличайки своята аудитория.

С бранда на Sputnik вече излизат денонощни новинарски ленти на английски, испански, арабски език. Те се разпространяват чрез абониране и са ориентирани към професионалните медия, бизнеса, експертни дружества, държавни учреждения. За непрекъснато предаване на новини във Вашингтон, Кайро, Пекин и Монтевидео регионалните редакции работят в режим 24/7.

Фотослужбата на Sputnik обединява мрежата фотокореспонденти по целия свят. Фотоконтентът ще се намира в единна база за оперативна размяна на фотоинформация между регионалните центрове.

Аудиторията на Sputnik

„Аудиторията на Sputnik това са милиардите хора по света, които, сигурен съм, се дразнят от онази натрапчива пропаганда, която сега запълва радиоефира, вестниците, телевизията в много страни и Съвета на Европа раздор, потъпква международното право и здравия смисъл, изопачава реалните факти. Хората търсят алтернативна гледна точка, и ние я предлагаме, като разпространяваме радиосигнала на Sputnik по целия свят. И това се търси“ – казва Дмитрий Кисельов.

Езиците на излъчването

Sputnik създава свой мултимедиен контент и излъчва на руски, абхазки, азербайджански, английски, арабски,арменски, грузински, дари, испански, казахски, кримско-татарски, киргизки, китайски, кюрдски, латвийски, молдавски, немски, таджикски, полски, португалски, пущу, сръбски, турски, узбекски, украински, финландски, френски, хинди, естонски, японски.

Кой излъчва от Sputnik

Персоналът на всеки мултимедиен център на Sputnik – в Лондон, Вашингтон, Делхи, Кайро, Монтевидео, Пекин, Берлин, Рио де Жанейро, Истанбул, Париж, Буенос Айрес, Белград, Хелзинки, Минск, Киев, Ташкент, Астана, Бишкек, Душанбе, Сухум, Цхинвал, Тбилиси, Ереван, Баку, Кишинев – съставлява от 30 до 100 души, с опора на местни професионалисти.

Sputnik е стандарт за качество

Sputnik е нов стандарт за качество на медиите в онези страни, където работи. „Това е съвременно, много актуално средство за масова информация, което се отличава от другите медии, преди всичко, с избора на теми, с ракурса, с разбирането на света“ – казва Маргарита Симоньян.
Гласът на Русия

 
 

Досиетата CHR: Да спечелиш от тотото и да загубиш всичко

| от chronicle.bg |

Мнозина си мечтаят да спечелят от лотарията, но всеки трябва да има едно наум: всяка печалба идва със загуба. Печеленето на огромна сума пари наведнъж означава, че човек трябва да е готов за резки промени в живота си и нови възможности.

Затова и за мнозина печалбата значи и проклятие. Списъкът на хората, които са пропилели парите, оставайки потънали в главоболия, е дълъг. Някои от тях дори съжаляват, че са печелили.

Нека ви разкажем няколко истории, които доказват, че да спечелиш много пари, често означава и да загубиш много ценни неща в живота си.

Историята на истинските „Селяндури от Бевърли Хилс“

Уилям Поуст е на 8 години, когато майка му умира. Когато пораства, работи основно по карнавални събития, прекарва известно време в затвора и изглежда напълно безцелен и неспособен да изкарва пари, за да се грижи за себе си.

Изведнъж през 1988 година, когато е на 40 и няколко и разполага само с няколко долара в джоба, печели повече от 16 милиона долара от лотарията в Пенсилвания. По данни на Washington Post, само три месеца по-късно, вече е задлъжнял с 500 000 долара. Една от причините е фактът, че си купува частен самолет, въпреки че дори няма право да пилотира. Това обаче не е всичко. Брат му бива осъден за това, че планира убийството му. В средата на 90-те години вече е обявил банкрут. Умира през 2006 година на 66-годишна възраст.

Да спечелиш два пъти

Евелин Мари Адамс печели от лотарията седемцифрена сума не веднъж, а цели два пъти. Първо печели 3.9 милиона долара през октомври 1985 година, а след това – 1,4 милиона. Част от роднините й започват да хранят омраза към нея, защото е богата. Мнозина се обръщат към нея с молба за финансова помощ. Казва, че й е било трудно да отиде където и да е, без да я разпознаят. Това обаче е добрата част. Тя успява да загуби голяма част от богатството си в казината на Атлантик Сити. През 2012 година вече работи на две места, за да се издържа и съветва всички, които спечелят от лотарията, да отидат първо при адвоката и счетоводителя си.

Джакпот за милионера

За мнозина е трудно да повярват, че е възможно мъж, който вече е милионер, да спечели джакпота от лотарията (в размер на 315 милиона долара) и да го пропилее. Точно това обаче се случва с Андрю Уитакър.

Мъжът печели сумата на Коледа през 2002 година и избира да му бъдат изплатени 170.5 милиона долара наведнъж. Намерението му е да похарчи част от тях за дарение. Нещата обаче не се случват точно така. Уитакър се развежда със съпругата си. После внучката му умира при мистериозни обстоятелства. Уитакър започва да пие много. Често става жертва на обири, в един момент срещу него се водят 400 дела.
„Предпочитам да бях скъсал билета“, казва той пред ABC.

Печалбата след данъци – затвор

Алекс и Рода Тот остават с 24 долара в джоба, когато през 1990 година си купуват лотариен билет. Не очакват, че той ще им донесе 13 милиона долара. Избират печалбата да им бъде изплащана в суми от по 666 666 долара в продължение на 20 години.

Само за няколко години заради богатството си губят приятели и близки. През 2006 година получават обвинение за данъчна измама, защото не са знаели какви са изискванията на закона при подобни печалби.

Алекс умира преди делото, докато вдовицата му лежи две години в затвора.

Милионер с дългове

Сюзан Мулинс печели 4.2 милиона долара от лотарията през 1993 година. След като си поделя печалбата със семейството си, а част от парите отиват за данъци, може да се радва на плащания по по-малко от 50 000 долара годишно, които определено не са достатъчни, за да води богаташки начин на живот.

Само пет години по-късно взима заем от близо 200 000 долара от фондацията към националната лотария, ползвайки печалбата си като гаранция. През 2004 година бива осъдена, тъй като дължи на фондацията повече от 150 000 долара от заетите пари.

 
 

НТС ще помага на планетата с виртуална реалност

| от chronicle.bg |

НТС основа фонд за виртуална реалност, чиято работа ще е създаването на съдържание и технологии.

Бюджетът е 10 милиона долара, които ще служат за стимулиране на устойчивото развитие по цял свят, предава Venture Beat.

Новият проект на компанията се казва VR for Impact и беше обявен на Световния икономически форум в Давос, Швейцария. Според HTC, VR бизнесът предстои да стане индустрия за 25 милиарда долара към 2021 г. и може да се използва за осигуряване на растеж и стабилност в сфери, които силно се нуждаят от това.

Фондът ще работи в партньорство с инициативата “Цели за устойчиво развитие” на ООН за разработването на идеи, които могат да доведат до промяна и трансформации в области, където такива са жизнено необходими.

Програмата на ООН работи за справяне с крайната бедност, опазване екологичното равновесие на планетата и осигуряване на мир и просперитет. НТС вече стартира кампания за най-добрите идеи за това, как виртуалната реалност може да се използва за постигане на тези цели и първият награден проект ще бъде съобщен в Деня на Земята (22 април).

Източник: Venture Beat

 
 

Ясна е причината за избухващите телефони на Samsung

| от chronicle.bg |

Фиаското с избухващите устройства Samsung Galaxy Note 7 се дължи на проблем с батерията. Това сочат резултатите от разследването по темата.

Galaxy Note 7 беше замислен като конкуренция на последния iPhone, но се наложи всички устройства да бъдат изтеглени заради безброй сигнали за подпалени телефони.

Изтеглянето струва на компанията около 5.3 милиарда долара и навреди на репутацията на южнокорейския технологичен гигант.

В понеделник компанията обяви, че проблемът с избухващите телефони е причинен единствено от батериите – няма проблем със софтуера или хардуера.

Причина са грешки в дизайна и производството, които са се отразили на батерията.

Докладът от разследването посочва, че проблемите са свързани с недостатъчно изолационен материал в батерията и дизайн, който не дава достатъчно пространство за безопасно разполагане на електродите на батерията.

Samsung обяви, че поема отговорност за провала.

Компанията не обяви името на доставчиците на батериите, но миналата година те бяха идентифицирани като филиала Samsung SDI и китайската Amperex Technology. Технологичният гигант не планира да предприема правни действия срещу тях, а приема отговорността за действията си.

Samsung’s Note 7 се появи на пазара през август 2016 година като устройство, конкуриращо iPhone на Apple.

През септември обаче се наложи да бъдат изтеглени 2.5 милиона устройства заради оплаквания с прегряване и избухващи батерии.

 
 

5 начина да си вдигнете самочувствието чрез Facebook

| от |

Да демонстрираш ниско самочувствие си е човещинка, също като да се оригнеш зловещо след чаша бира. И двете са естествени и присъщи на човешкия род и също така е желателно да не се правят.

Казват, че страданието не е срамно, но когато става въпрос за страдане от ниска самооценка, е желатено да пощадиш околните от нейните манифестации, поне малко. Симптомите и без това не могат да останат скрити и от ненабитото око – надменно говорене, демонстриране на несъществуваща класа, тихо презрение към всичко, шумни селски прояви, налагане на мнение пр.

Добрата новина е, че все още може да промените нещата, малко преди всички да се убедят напълно, че сте излишен за света, вонящ на комплекси, скункс. Едно време беше по-сложно, защото трябваше да показваме колко сме яки наживо и замаскирането на смотанящината и провинциалния манталитет беше по-трудно.

Сега обаче, с инвазията на социалните мрежи в живота ни, замитането на откровената лузърщина под килима и напомпването с изкуствено самочувствие е много по-лесно.

Вижте нашите пет предложения да дадете малко „boost“ на кретащото си самочувствие. Лесно и просто. През Facebook

1. Чеквайте се от всички места, които посещавате

Не е от съществено значение дали сте отишли на околосветско пътешествие с частен дирижабъл или сте слезли да купите кисело мляко от магазина. Във всички случаи го отбележете. Придружавайте чекването със снимка и кратък, оригинален коментар. „Нова прическа, благодарение на Цвети“, at Фризьорски салон „Кифла и половина“ (всички фризьорки се казват Цвети, знаете). „Нова ноктопластика, благодарение на Бубето“, at Козметичен салон „Вярвай в себе си“ (всички маникюристки се казват Бубето). „Един килограм по-лека след обезкосмяване, благодарение на Диди“ at Салон „Красота безкрай“ (всички козметички се казват Диди). Пуснете едни чек от спа хотел във Велинград. От летище – задължително. От мола, от някой краен софийски квартал, ако е лято и се спуснете до морето – знаете какво да правите. Чек на автомагистрала „Тракия“, за да знаят, че отивате към морето. Един от Созопол, веднага като пристигнете. И поне три от плажа.

2. Цитирайте умни хора

Не е лесно човек сам да измисли нещо мъдро. Хубавото е, че няма и нужда. Преди вас са живели достатъчно интелигентни хора, които са казвали интелигентни неща – ако ги цитирате, това значи, че ги разбирате, което прави и вас също толкова интелигентни. Заложете на писатели, учени и известни филмови герои. Имайте едно наум за последните, да не се окаже, че ги мислите за реални хора. Ако в мрежата ви попадне цитат, написан върху снимка на гол женски задник на фона на палма и залязващо слънце, шервайте смело. Ако не, може да се справите и сами. Влезте в Уикицитат, там всичко е сортирано по секции. От опит ви казваме, че най-много се лайкват цитатите за любов, секс, лидерство и величие.

3. Пътувайте и съобщавайте

Снимките на фона на популярни туристически атракции са сред най-лайкваните статуси в социалните мрежи. Лошото е, че пътуването е скъпо. Ако нямате пари да бръмнете до Дубай или поне да посетите някой кофи шоп в Амстердам, не се отчайвайте. Ако сте склонни да лъжете и владеете компютрите, може да си направите колаж на фона на Айфеловата кула. Ако сте честни личности и предпочитате да бъдете себе си, просто пуснете снимка от Google изображения с коментар, че искате да отидете на това място и човек е човек, когато е на път. Не е като да сте там наистина, но приятелите ви ще видят, че поне имате желание да разширявате кръгозора си, а това си струва един лайк.

4. Демонстрирайте любов към ближния

Хората обичат позитивните неща. Ако профилът ви блика от любов, ще генерирате повече харесвания, а оттам – по-добро самочувствие. Снимка на майка ви със съобщение „Моята майка е най-добрата на света“ със сигурност ще събере доста. „Имам си най-хубавата жена, да е ясно“, заедно с фотография от телефон, на която възлюбената ви спи с отворена уста, също ще се котира. Същото е валидно и за жените. Колко е лесно да пуснете снимка на варено яйце с фреш от моркови в чаша на Мики Маус и да напишете под нея „Обичам, когато мъжът ми ми приготви закуска (сърчице). Ако имате щастието да имате деца, там може да се раздадете без чувство за вина, че досаждате. Снимка на бебе Сашо по гащи, снимка на бебе Сашо по без гащи, бебе Сашо хапва, бебе Сашо спинка, бебе Сашо пръцка (това няма как да се заснеме, така че ще се наложи да го опишете). Общо взето, нямате грешен ход. Любовта към родителите, приятелите или съпруга/съпругата може да изглежда превзето, но любовта към децата…тя е безгранична и може да се гордеете с нея публично.

5. Живейте здравословно и поствайте

Живеем във времена, в които се знае, че само пушачите умират и само месоядните боледуват. Здравословният начин на живот се е изпъчил на върха на социалния пиедестал, а всички пороци са завряни в ъгъла да се срамуват. Затова е добре да поддържате имидж на болни от орторексия, поне във Facebook. Снимки на здравословна закуска, състояща се от стрък целина с 10 грама обезсолено сирене върши добра работа. Но по-важни от всичко са снимките от фитнес залата. Ако сте мъж, е добре да имате снимка с щанга, на която се виждат едрите капки пот по сбърченото ви чело, а физиономията ви може да накара и Чък Норис да потрепери. Съчетайте я с оригинална мъдрост от типа на „Здрав дух в здраво тяло“ и чакайте лайковете да завалят като тропически порой в дъждовния сезон. Ако сте жена, направете селфи от съблекалнята. Разбира се, преди това нанесете черна очна линия, бледорозово червило и малко фон дьо тен, колкото да скрие пъпките от яденето на целина със сирене. Сложете мотивираното изражение с леко разтворени устни за полъх сексапил и ако не сте сигурни, че се забелязва, просто добавете към снимката „feeling motivated and sexy“.

Следвайте тези съвети и ще пребъдете. И помнете: всеки лайк е пирон в ковчега на ниското самочувствие.