Следващата инвестиция на Нова ще е…

| от |

В последния ден от миналия месец от Нова телевизия пуснаха съобщение на страницата си, според което от 1 август 2014 г. Нова Броудкастинг Груп поема продажбата на реклама на CITY TV – „водеща музикална телевизия в България, част от Communicorp Group“. Така музикалният канал сменя bTV Media Group като търговски партньор, имащ право да продава рекламното му време.

1400668322

„Щастливи сме да обявим, че CITY TV e най-новото попълнение в нашето голямо семейство от канали, които ни се доверяват да ги представляваме пред рекламната индустрия в България. Така портфолиото от телевизионни канали, чиято реклама управляваме, се обогатява значително – ние продаваме рекламното време на общо 6 медийни групи и 16 телевизионни канала (включително CITY TV)”, каза тогава Вики Политова, Главен оперативен директор на Нова Броудкастинг Груп.

img16x9_1406879469

Само ден по-късно, на 1 август, в интервю за Соня Спасова и вестник „Труд“, Дидие Щосел, Главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп обяви, че „като част от MTG продължаваме да инвестираме в България и се чувстваме комфортно тук“. На уточнението, че в портфолиото на групата липсва само радио, шефът на Нова признава, че не е „специалист в радио сектора, но ще помислим в тази посока“, уточнявайки, че преценяват каква да бъде следващата им инвестиция в България.

Решихме да помислим точно в тази посока, събирайки двете събития и всички изводи около тях,  развивайки теоретичната възможност следващият голям ход на Нова да е придобиването на радио група.

Ако ще купуват, кой ще се даде?

Медийната група Communicorp Group наистина е най-голямата радио верига в страната със седем радиостанции и една музикална телевизия (CITY). Собственост е на ирландската едноименна група, която в последната година продаде бизнеса си в повечето европейски пазари, на които оперираше – Унгария, Чехия, Финландия и Естония.

Communicorp

Ако Нова Броудкастинг реши да закупи радио групата в България, то към порт фолиото си ще прибави водещи радиостанции като Радио 1, БГ Радио, Energy, City, Радио 1 Рок, Вероника и Радио Нова, заемайки лидерското място в разпределянето и на приходите от радио реклама, конкурирайки се пряко с радиостанциите на bTV Media Group (N-Joy, Z-Rock и др.).

Освен това от Нова лесно биха могли да влязат и в пряк радио-двубой с конкурента си, преформатирайки съществуващото Радио Нова по подобие на bTV Радио, излъчвайки в ефира на София програмата на националния канал. Името е на лице, програмата – също, а процедурата в СЕМ би била чиста формалност.

Като допълнителен плюс за този теоретичен сценарий добавяме и фактът, че компанията-майка MTG има сериозен опит и в радио-бизнеса, притежавайки няколко скандинавски радио групи.

Към всичко казано дотук ще споменем и още един косвен факт – от октомври телевизионният пазар официално ще работи с две рейтингови агенции – ГАРБ и чешката „Медиарисърч“. Това стана категорично ясно, след като от Нова обявиха, че прекратяват досегашния си договор с ГАРБ и започват да работят с Mediaresearch. Решението на канала създаде сериозно напрежение в бизнеса, но след като преди няколко дни международната компания за маркетинг и медия проучвания Nielsen купи 51% от Mediaresearch, везните бавно, но сигурно се накланят в нейна ползва. У нас компанията развива само услугите си за тв рейтинги… засега. В Чехия компанията е специализирана в измерването и на радиослушаемостта – услуга, от която българският пазар също остро се нуждае.

Каквото и да се случи всъщност, този теоретичен сценарий  би бил добър вариант за следващата голяма Нова инвестиция в България. С нея компанията ще разгърне портфолиото си от канали в телевизия, радио, преса и интернет, оставяйки си за десерт и инвестиция в аутдор компания.

 

 

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

„Manifesto“, където Бланшет играе 13 роли

| от chronicle.bg |

Германският художник Джулиан Розефелд показва трейлъра на „Manifesto“ – филм, в които Кейт Бланшет играе 13 различни роли.

Първоначално пуснат като видео инсталация в Australian Centre for the Moving Image в Мелбърн, „Manifesto“ е преправен в пълнометражен игрален филм. Трейлърът ни показва Бланшет в няколко от всичките й персонажи.

Премиерата на филма е по-късно този месец на Sundance Film Festival. В оригиналния синопсис пише, че Росефелд поставя „Бланшет в ежедневния свят – на домакиня, на работник във фабрика или на новинар – докато цитира думи, които са вдъхновили цели движения в изкуството“. И добавя: „Manifesto“ е забавен, а в същото време изисква от нас да се питаме дали тези страстни твърдения все още са верни и вдъхновяващи“.

 

 

 
 

Samsung Galaxy S8 за селфи маниаци

| от chronicle.bg |

Вероятно знаете, особено ако сте селфи маниаци, че Samsung A серия има подобрена предна камера, а сега слуховете твърдят, че Samsung планира да продължи да подобрява селфи камерата в някои свои модели.

Следващата голяма премиера, която предстои на компанията, е на флагмана Galaxy S8 и се говори, че предната камера ще има по-добър автофокус и модул за разпознаване на зениците.

Samsung ще аутсорсне дейността по подобряване на предната камера, възлагайки изработката й на външна компания, чието име все още не е известно.

 
 

Красивата дъщеря на Младия папа

| от chronicle.bg |

В последната седмица луксозната модна къща „Бърбъри” обяви за свое ново лице Айрис Лоу. Ако това име не ви говори нищо, то нека ви разкажем за 16-годишната дъщеря на Джъд Лоу и Сейди Фрост.

Модата не и е чужда – най-малкото нейна кръстница е супермоделът Кейт Мос.

Преди година дъщерята на Джъд Лоу, който влезе в ролята на глава на римокатолическата църква в сериала „Младият папа“, се снима за корицата на тинейджърския вариант на Vogue. Тази година тя ще бъде лице на червило на „Бърбъри” – каквито в предишни години са били Кейт Мос, Кара Делевин и Лили Джеймс. Това е първата модна рекламна кампания, в която Лоу се снима.

„Бърбъри” и друг път са се оглеждали сред поколенията на световни звезди за кампаниите си. Преди две години Ромео Бекам участва заедно с Наоми Кембъл в реклама на марката, а миналото лято брат му Бруклин стана лице на британска кампания на „Бърбъри”.

Със сигурност кампанията ще отвори много врати и пред дъщерята на Джъд Лоу.

Вижте в галерията няколко факта от живота й.