Следващата инвестиция на Нова ще е…

| от |

В последния ден от миналия месец от Нова телевизия пуснаха съобщение на страницата си, според което от 1 август 2014 г. Нова Броудкастинг Груп поема продажбата на реклама на CITY TV – „водеща музикална телевизия в България, част от Communicorp Group“. Така музикалният канал сменя bTV Media Group като търговски партньор, имащ право да продава рекламното му време.

1400668322

„Щастливи сме да обявим, че CITY TV e най-новото попълнение в нашето голямо семейство от канали, които ни се доверяват да ги представляваме пред рекламната индустрия в България. Така портфолиото от телевизионни канали, чиято реклама управляваме, се обогатява значително – ние продаваме рекламното време на общо 6 медийни групи и 16 телевизионни канала (включително CITY TV)”, каза тогава Вики Политова, Главен оперативен директор на Нова Броудкастинг Груп.

img16x9_1406879469

Само ден по-късно, на 1 август, в интервю за Соня Спасова и вестник „Труд“, Дидие Щосел, Главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп обяви, че „като част от MTG продължаваме да инвестираме в България и се чувстваме комфортно тук“. На уточнението, че в портфолиото на групата липсва само радио, шефът на Нова признава, че не е „специалист в радио сектора, но ще помислим в тази посока“, уточнявайки, че преценяват каква да бъде следващата им инвестиция в България.

Решихме да помислим точно в тази посока, събирайки двете събития и всички изводи около тях,  развивайки теоретичната възможност следващият голям ход на Нова да е придобиването на радио група.

Ако ще купуват, кой ще се даде?

Медийната група Communicorp Group наистина е най-голямата радио верига в страната със седем радиостанции и една музикална телевизия (CITY). Собственост е на ирландската едноименна група, която в последната година продаде бизнеса си в повечето европейски пазари, на които оперираше – Унгария, Чехия, Финландия и Естония.

Communicorp

Ако Нова Броудкастинг реши да закупи радио групата в България, то към порт фолиото си ще прибави водещи радиостанции като Радио 1, БГ Радио, Energy, City, Радио 1 Рок, Вероника и Радио Нова, заемайки лидерското място в разпределянето и на приходите от радио реклама, конкурирайки се пряко с радиостанциите на bTV Media Group (N-Joy, Z-Rock и др.).

Освен това от Нова лесно биха могли да влязат и в пряк радио-двубой с конкурента си, преформатирайки съществуващото Радио Нова по подобие на bTV Радио, излъчвайки в ефира на София програмата на националния канал. Името е на лице, програмата – също, а процедурата в СЕМ би била чиста формалност.

Като допълнителен плюс за този теоретичен сценарий добавяме и фактът, че компанията-майка MTG има сериозен опит и в радио-бизнеса, притежавайки няколко скандинавски радио групи.

Към всичко казано дотук ще споменем и още един косвен факт – от октомври телевизионният пазар официално ще работи с две рейтингови агенции – ГАРБ и чешката „Медиарисърч“. Това стана категорично ясно, след като от Нова обявиха, че прекратяват досегашния си договор с ГАРБ и започват да работят с Mediaresearch. Решението на канала създаде сериозно напрежение в бизнеса, но след като преди няколко дни международната компания за маркетинг и медия проучвания Nielsen купи 51% от Mediaresearch, везните бавно, но сигурно се накланят в нейна ползва. У нас компанията развива само услугите си за тв рейтинги… засега. В Чехия компанията е специализирана в измерването и на радиослушаемостта – услуга, от която българският пазар също остро се нуждае.

Каквото и да се случи всъщност, този теоретичен сценарий  би бил добър вариант за следващата голяма Нова инвестиция в България. С нея компанията ще разгърне портфолиото си от канали в телевизия, радио, преса и интернет, оставяйки си за десерт и инвестиция в аутдор компания.

 

 

 
 

Кучетата „се заразяват“ от лошото настроение на собствениците си

| от chronicle.bg, по БТА |

Учени от университета по ветеринарна медицина във Виена установиха, че кучетата „се заразяват“ от емоционални звуци, които чуват от хора или свои събратя.

Емоционалното заразяване е основен компонент на съчувствието. То е характерно за различни животински видове – от примати до гризачи.

Учените са работили с 53 възрастни кучета от различни породи и собствениците им. Те са направили експеримента в две стаи – едната с високоговорител, скрит в дървена кутия. По него пускали различни аудиостимули. За позитивен човешки звук използвали смях, а за негативен – плач. За кучешки звуци използвали игрив лай и вой от изолация. Контролно ветеринарите пускали и неемоционални звуци – говор, дъжд, ромон на листа.

Сравнявайки позитивни и негативни звуци на кучета и хора, участвалите в експериментите животни са показали с поведението си силна реакция и негативно емоционално състояние, след като са чули негативните звуци. Те са реагирали най-остро с вцепеняване на нещастието на събратята си

 
 

Киа Моторс ще строи нов завод в Индия

| от chronicle.bg |

КИА Моторс подписа Меморандум за разбирателство с правителството на Андхра Прадеш, Индия за строителството на нова производствена база в Anantapur.

Споразумението бе подписано на официална церемония в град Виджаявада, част от Андхра Прадеш, югоизточна Индия. Инвестицията за първия завод на КИА в Индия, който се очаква да бъде въведен в експлоатация в края на 2017г., възлиза на 1.1 милиард щатски долара.

Стартът на производство е планиран за втората половина на 2019г., като капацитетът на базата ще бъде 300 000 автомобила годишно.

КИА планира производството на стратегически компактен седан и компактен SUV, специално насочени към индийските потребители. Заводът, разположен на площ от 2.16м2/536 акра, включва 4 основни цеха – щамповане, заваряване, боядисване и сглобяване.

Модерният завод ще предостави възможност на компанията да стартира продажбите си и в Индия, което ще спомогне за устойчивия ръст в продажбите, както на местно, така и на международно ниво. Индия е най-бързо развиващия се пазар на нови автомобили в света и 5-ти по големина в международен мащаб.

През изминалата 2016г. в страната са реализирани над 3.3 милиона автомобила. Експертите прогнозират, че до 2020г. Индия ще се превърне в третия най-голям пазар на автомобили в света.

 
 

Пол Верховен снима филм за монахиня лесбийка

| от chronicle.bg, по БТА |

Световноизвестният режисьор Пол Верховен снима в Париж лентата „Пресветата Дева“ за монахиня лесбийка, съобщава сайтът Лайф.

Порталът цитира информация на Саид бен Саид, президент на френската телевизионна копания SBS Productions, която реализира филмовия проект.

Бен Саид е френски продуцент от тунизийски произход, който основава споменатата компания през 2010 година. На страничката си в Туитър кинодеецът показа афиша на бъдещия филм, като уточни, че режисурата ще бъде поверена на Верховен, известен с със заглавия, като „Първичен инстинкт“ , „Робокоп“, „Зов за завръщане“ и др.

Главната роля ще бъде поверена на белгийската актриса Виржини Ефира. Сюжетът се основава на книгата на американската писателка Джудит Браун „Аморални постъпки: животът на монахиня лесбийка в Италия в епохата на Ренесанса“

 
 

Кой е Алекс Клер и какви ги свърши в България

| от chronicle.bg |

Алекс Клер – това име говори на мнозина в България нещо, единствено ако към него добавим и „Too Close“. Извън хитовото си парче обаче рижият британец, приел юдаизма, има три албума, страхотен плътен глас и невероятно поведение на сцената. Всичко това могат да потвърдят онези, успели да го видят на живо в Sofia Live Club на 24 април.

Алекс Клер е  роден в лондонския район Саутуорк. Израства, слушайки джаз записите на баща си и отрано бива привлечен към блуса и соул музиката. Като дете взима уроци по тромпет и китара, но с времето поставя основен акцент върху свиренето на китара. Постепенно проявява интерес и към стилове като дръм-енд-бейс и дъпстеп.

Всичко това се усеща в музиката, която прави – на сцената застава с шапка и микрофон в ръка, а от двете му страни има барабанист и басист. Музиката, която се получава в комбинация с мощния му, плътен глас, е смес между всички стилове, които са го вдъхновявали.

В свое интервю казва, че е разбрал, че трябва да се занимава с музика, когато бил на 17 години. Тогава свирел на барабани в група, но гласът му като беквокал заглушавал всички. „Не че имам по-добър глас, а че е по-силен“, казва Алекс Клер.

Ако го слушате на живо, ще разберете, че е взел правилното решение за бъдещето си. Мощният му глас преминава като ударна вълна из цялата зала.

Изненадващо, на живо звучи дори по-добре, отколкото на запис. Ако на моменти вокалът оставя баса и барабаните да водят, то в следващите силният глас на Алекс Клер се откроява ярко. През цялото време, докато е на сцената, той общува с публиката. Алекс Клер е от онези изпълнители, които не просто гледат, но и виждат различните лица пред себе си и сякаш това ни най-малко не го притеснява, точно напротив. В края на концерта вече се чувстваш свързан с изпълнителя на сцената, сякаш преживяването заедно е било сближаващо – като начало на приятелство.

Преди да изпълни хита си Too Close, Алекс Клер моли всеки от публиката да остави телефона си и да изслуша парчето, без да снима. Всички без двама-трима се подчиняват. Изпълнението кара цялата публика да пее и да се движи като общ организъм.

След като басистът, барабанистът и Алекс напускат сцената, всичко утихва. След това на бис излиза само Алекс с китара и започва акустична игра с публиката, която се превръща в негов беквокал и му помага с припевите. Казва, че от години не е имал толкова шумен концерт и на няколко пъти повтаря, че би се върнал отново с концерт тук. Затова и след като сцената угасва зад гърба му, всички са спокойни, че тази среща не е била последна.

За съжаление, няма видео, което да улови онова, което се случи на сцената на Sofia Live Club – непрофесионалната техника не може да се справи с магията на това изпълнение. Вижте няколко снимки от концерта в галерията.