Рекламният пазар в България през 2014 година

| от |

resize_then_crop_540_350

Потърсихме Мария Грашнова, изпълнителен директор на „Кapaт България“, за да разберем какви са очакванията ѝ за рекламните инвестиции през 2014-та година. Ето какво сподели тя, специално за Chronicle.bg.

Спрямо останалите страни от Централна и Източна Европа, в България бюджетите отделяни за дигитална активност все още са сравнително нисък процент от общите инвестициите за реклама. Затова смятам, че потенциала за растеж е най-висок точно за този канал. Повишаването на интернет пенетрацията, отличната скорост на локална свързаност, почти пълното 3G покритие на територията на България, както и инвестициите на мобилните оператори в технологии за високо-скоростна мобилна свързаност от най-ново поколение – LTE (4G), са фактори, които недвусмислено показват тенденция, която е предпоставка за ръст на рекламните инвестиции в посока дигитални медии. Целта на Carat Bulgaria – през 2014-та е да се достигнат нива от 17.5% дял на интернет рекламата, спрямо останалите канали, изглежда реалистична и постижима.

Screenshot_1

Данните от google consumer barometer за България потвърждават през 2013-та година повишаване на интернет пенетрацията през мобилни устройства – таблети и смартфони. Огромният ръст на тези устройства обособява нов сегмент за активна комуникация – мобилната среда. Смятаме, че тук може да се очаква сериозен ръст спрямо миналата година.

Използвайки технологичните възможности за реализация на рекламни кампании в онлайн среда, все повече ще се концентрира погледа върху полезният ефект от тях, визирам конвертирането към целите на клиентите.

Ние сме убедени и вярваме, че интересът към иновациите, бързото навлизане на мобилни устройства, наличието на много алтернативи за свързаност, както и промяната на поведението на българите в посока съвременно дигитално общество, ще създават още повече и ценни възможности за съвременна, интуитивна, персонална, обвързана с интересите и поведението комуникация.

Общият поглед върху българския рекламен пазар действително дава индикации за ръст и позитивно развитие.

mediamix

Поради спецификите на ситуацията в държавата ни, обаче, прогнозният ръст е минимален и по-скоро е в посока на преразпределение на бюджетите между използваните медиите, отколкото като общо увеличение на инвестициите. Забелязваме още по-внимателен подход при разпределението на годишните бюджети и задълбочено търсене на възможности за оптимизиране на рекламното присъствие.

Телевизията все още е водеща медия при разпределението на рекламните бюджети и запазва стабилен дял в общия медиен микс.

Тенденцията към увеличаване на онлайн присъствието се задълбочава през последните години, но не с динамиката, която очаквахме. През 2014 г. очакваме ръст на мобилната реклама и по-сериозно развитие на рекламата във всички социални канали (не само Facebook).

Забелязваме силно намаление на принт инвестициите, което е обяснимо и с факта, че онлайн платформите на съответните издания изместват хартиения носител.

Отчитаме засилване на интереса към радио и външна реклама, които по наша преценка запазват стабилен дял в общия микс.

Една от най-важните и открояващи се тенденции, която започна през 2013 г. и ще продължим да следваме и през 2014, е нестандартното контекстуално присъствие. И през 2014 г. за най-големите ни клиенти Мтел и Монделийз ще продължим да изготвяме мащабни онлайн медийни стратегии, изключително прецизирани според спецификите на съответните категории на бранда и конкурентната среда.

 
 

Най-добрите корици на албуми на Марая Кери

| от chronicle.bg |

Днес една от емблематичните певици на нашето време, Марая Кери, навършва 47 години – достойна възраст, зад която стоят много неща.

След дебюта си през 1990г Марая Кери става първата певица, която оглавява американската класация Billboard Hot 100 със своите сингли пет поредни пъти.

След брака си с президента на Колумбия Рекърдс Томи Мотола през 1993.  тя утвърждава позициите си на най-успешната певица на компанията. Според списание Billboard  тя е най-успешният изпълнител на десетилетието в САЩ.

След развода си с Томи Мотола тя решава сама да поеме контрол върху имиджа и музиката си, включвайки елементи на хип хоп в песните си. Популярността ѝ спада, а по-късно напуска Колумбия Рекърдс.

Марая изживява тежко тези събития емоционално и физически. Друг удар за певицата е неуспехът на филма и новия ѝ албум, носещи името Glitter. През 2002г. тя подписва договор с Айлънд Рекърдс и през 2005г. отново си възвръща челните места в поп музиката.

През 2000г. на церемонията по връчването на Световните музикални награди Марая Кери е обявена за певицата с най-много музикални продажби за хилядолетието. Тя има най-много сингли, оглавили първите места на класациите – 18. Тя е носител на 5 награди Грами, освен това е единственият изпълнител с шестнадесет статуетки от Световните музикални награди.

Марая Кери притежава петоктавен диапазон.

И независимо от приказките, които се говорят по адрес на визията и личния й живот, тя е събитие в историята на музиката.

И ви черпим с 10 нейни корици, в които си заслужава да изплакнете понеделнишките си очи.

 
 

Снимат Peaky Blinders сезон 4

| от chronicle.bg |

Сезон 3 приключи преди 8 месеца. Сега сезон 4 вече се снима, а 5 се пише. Трейлъри, актьори и други детайли ще разгледаме тук.

Последното което знам: сезон 4 се очаква някъде през октомври. Том Харди се завръща. Сезон 5 се пише.

Записите започнаха съвсем скоро и затова все още няма трелър. За една нощ улиците на Ливърпул се състариха с 90 години. Имаме снимки на сета от няколко източника.

 

 

 

 

 

Ще има 6 епизода като във всеки сезон досега. Килиън Мърфи, разбира се, ще играе и в двата предстоящи сезона. Останалите основни герои също се очаква да се завърнат, но това предстои да бъде обявено. Създателят на сериала Стивън Найт потвърди завръшането на Том Харди, с когото работи през януари в „Табу“. „Не можем без Алфи (персонажът на Том). Том Харди е много желан актьор, но се постара да се освободи за снимките на сериала ни.“

 
 

Патриоти от всички магазини! На хорото!

| от |

Хората са страдали от всякакви моди – като започнем с мъжките чарлстони, през тамагочитата, до айфоните и Ледената кофа.

Днес на мода е да си патриот и съответно всички вече са патриоти. „Била“ организират уроци по хоро пред магазините си. Това няма да е един път, усещам.

Скоро всички магазини ще имат свои патриотични ивенти и хепънинги. Ние дори подозираме как ще изглеждат те. То е лесно.

Била

Безплатно хоро. Понеделник – право, вторник – дунавско, сряда пайдушко, четвъртък – лютеница „Хорце“ от Първомай и така до понеделник.

Също така има идеи и планове за ММА турнир – нещо като Мъжко хоро, без да е Йордановден и без ледени води. Победителят печели наденица. Сега заради наденицата ще се утрепат!

Фантастико

Фантастико преоткриват и модернизират застоялите тропи на патриотизма. Те превръщат „бащино ми огнище“ в „топлата ми витрина“. Продуктите има вкус на детство – компот, лютеница, бой, хляб със сирене. Две праскови и две кюфтета.

Лидл 

Когато си толкова беден, че си стигнал до просешка тояга, Лидл е мястото, откъдето си купуваш въпросната тояга. От тях ще може да си купите и двата края на цената на един. Ако си правите сметката обаче, че новата „Родна стряха“ ще ви подслони – не. Там положението е Блажиш ли, блажиш ли, дядо Попе, просто с друго име. Междувременно точно в духа на едно време в Лидл „пуснаха“ крем „Каро“, бонбони „Амфора“ и лимонови резенки. А дори не е Коледа.

Кауфланд

Кауфланд се опитаха се да направят нещо вносно ексклузивно и премиум, но не му е сега моментът. За съжаление цените на продуктите, които българите консумират най-много, са фиксирани на бандерола. Остава само Графа да се погрижи за настроението.

Икеа

В Икеа се появява нов продукт – той се казва Дървö. Този продукт служи, за да го ‘земете, когато някой ви ядоса и искате „да ‘земете едно дърво“. При покупка на повече дървета, получавате безплатно камъни.

И докато другите се занимават с глупости, в кварталното магазинче бай Иван дава на борч хлябове и кисели млека на бабите. Бай Иван знае, че бабите гласуват за хора, които после позволяват на големите вериги магазини да си правят каквото искат и това влияе на бизнеса му, но въпреки това бай Иван дава на бабите безплатно неща и ги записва на едно картонче.

 
 

Няма да повярвате на колко години са!

| от chronicle.bg |

Холивуд винаги е 21 години! Или поне така изглежда – след операции, грим, тренировки и алхимия. Ето няколко звезди с постоянен брой свещи върху тортата.

Но на колко години са всъщност едни от най-големите актриси в света? Не е прилично да се питата такива неща, разбира се. Те обаче вкарват достатъчно усилия, за да не се притесняват, когато ги питат така.

И така – едни от най-младоликите на екрана. Или поне част от тях . Галерията ни съдържа само жени, които ще ви очароват и изненадат. Често това, което ни подмладява най-много, е щастието!