Рекламният фестивал ФАРА раздаде наградите си

| от |

Noble Graphics стана творческа агенция на 2014г., а „Загорка“ АД – рекламодател на годината на ежегодния рекламен фестивал ФАРА.

В последните две години на конкурса Noble Graphics финишираха втори. Тази обаче те успяха да изпреварят миналогодишния победител DDB София. Трета в творческите категории остана NEXT-DC.

ФАРА се проведе за петнадесета поредна година в Албена с цел да отличи най-креативните рекламни идеи за изминалите 12 месеца.

Ето и пълния списък с финалисти:

ТВОРЧЕСКИ КАТЕГОРИИ

ФИЛМ
ТВ РЕКЛАМА И КИНОРЕКЛАМА
СТОКИ

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Краварка
Рекламодател: Ростар БГ
Агенция: reforma

ФИЛМ
ТВ РЕКЛАМА И КИНОРЕКЛАМА
УСЛУГИ

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Жилищен блок
Рекламодател: UniCredit Bulbank
Агенция: reforma

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Да помогнем на природата – серия от 2
Рекламодател: Космо България Мобайл ЕАД
Агенция: Ogilvy Group

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Мтел Трансфер, част 1
Рекламодател: Мобилтел ЕАД
Агенция: ДМ&Б София

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Шампионска лига, серия от 5
Рекламодател: UniCredit Bulbank
Агенция: The Smarts

ФИЛМ
ТВ РЕКЛАМА И КИНОРЕКЛАМА
СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА РЕКЛАМА

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Дневник на българската действителност (серия от 5)
Рекламодател: Икономедиа
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Война, Мексико, Джедаи – серия от 3
Рекламодател: Sofia International Film Festival
Агенция: ДДБ София

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Няма с какво да се гордееш
Рекламодател: WWF – Световен фонд за дивата природа, Дунавско-Карпатска програма България
Агенция: Ogilvy Group

ФИЛМ
ДРУГИ ФИЛМОВИ ФОРМИ

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Времето
Рекламодател: Фондация „Герои на времето”
Агенция: reforma

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Паметник на незнайния доброволец
Рекламодател: Фондация „Герои на времето”
Агенция: Noble Graphics

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Портрет на чинийка
Рекламодател: АГИТПРОП
Агенция: Tribal Worldwide София

РАДИО РЕКЛАМА

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Nissan GT-R ускорява от 0 до 100 км/ч по радиото
Рекламодател: Рено Нисан България ЕАД
Агенция: Ogilvy Group

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Стерео
Рекламодател: Рено Нисан България ЕАД
Агенция: Ogilvy Group

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Ниво на есетри в река Дунав
Рекламодател: WWF – Световен фонд за дивата природа, Дунавско-Карпатска програма България
Агенция: Ogilvy Group

ПРЕС РЕКЛАМА
СТОКИ

Няма финалисти.
ПРЕС РЕКЛАМА
УСЛУГИ

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Всеки зъб с номера си, серия от 4
Рекламодател: Medical Dent
Агенция: The Smarts

ПРЕС РЕКЛАМА
СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА РЕКЛАМА

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Дневник на българската действителност (серия от 8)
Рекламодател: Икономедиа
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Литературата не признава граници – Невъзможната книга (серия от 3)
Рекламодател: Асоциация „Българска книга”
Агенция: Havas Worldwide Sofia

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: В случай, че не сте забелязали
Рекламодател: WWF – Световен фонд за дивата природа, Дунавско-Карпатска програма България
Агенция: Ogilvy Group

OUT OF HOME
ВЪНШНА РЕКЛАМА

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Всеки зъб с номера си, серия от 4
Рекламодател: Medical Dent
Агенция: The Smarts

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Да направим невидимото видимо
Рекламодател: UNICEF България
Агенция: All Channels Communication Group

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Скучната работа убива – серия от 3
Рекламодател: Re-act
Агенция: ББДО Груп

OUT OF HOME
ВЪТРЕШНА РЕКЛАМА

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Дневник на българската действителност (серия от 8)
Рекламодател: Икономедиа
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Закачалки (серия от 5)
Рекламодател: Omnitom
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Най-лесният начин да засвириш на пиано
Рекламодател: Фондация „ХХ Триола-Квинтола”
Агенция: Tribal Worldwide София

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Портрет на чинийка
Рекламодател: АГИТПРОП
Агенция: Tribal Worldwide София

OUT OF HOME
AMBIENT

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Закачалки
Рекламодател: Omnitom
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: БИЛЕТ
Рекламодател: Sofia International Film Festival
Агенция: ДДБ София

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Heineken: The new star
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Куфар-телевизор
Рекламодател: Фокс Интернешънъл Ченълс България
Агенция: Noble Graphics

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Ехооо
Рекламодател: Carlsberg България
Агенция: Noble Graphics

ДИЗАЙН И ТЕКСТ
КОРПОРАТИВНА И БРАНД ИДЕНТИЧНОСТ

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: БИЛЕТ
Рекламодател: Sofia International Film Festival
Агенция: ДДБ София

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Динамична идентичност – 8 pm
Рекламодател: 8 pm – ПР агенция
Агенция: Tribal Worldwide София

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Тематична бранд идентичност на TEDxBG 2014
Рекламодател: TEDxBG
Агенция: Studio Enthusiasm

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Бранд идентичност на Bebble
Рекламодател: Лавена АД
Агенция: Studio Enthusiasm

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Корпоративна идентичност на Държавен фонд „Земеделие”
Рекламодател: ДФ „Земеделие”
Агенция: Studio Enthusiasm

ДИЗАЙН И ТЕКСТ
ОПАКОВКИ И ЕТИКЕТИ

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: БИЛЕТ
Рекламодател: Sofia International Film Festival
Агенция: ДДБ София

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Лудо Младо
Рекламодател: Винарна Орбелия
Агенция: Studio Enthusiasm

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Вина Orbelia
Рекламодател: Винарна Орбелия (Фемили Партнърс ООД)
Агенция: Studio Enthusiasm

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Серия опаковки Bebble
Рекламодател: Лавена АД
Агенция: Studio Enthusiasm

ДИЗАЙН И ТЕКСТ
ART DIRECTION

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Всеки зъб с номера си, серия от 4
Рекламодател: Medical Dent
Агенция: The Smarts

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Дневник на българската действителност
Рекламодател: Икономедиа
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Война, Мексико, Джедаи – серия от 3
Рекламодател: Sofia International Film Festival
Агенция: ДДБ София

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Закачалки
Рекламодател: Omnitom
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Науката е фантастична – серия от 3
Рекламодател: Неправителствена организация „Еволюционен поглед”
Агенция: Ogilvy Group

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Илюстрации Stinky колекция 2014
Рекламодател: Стинки ООД
Агенция: Tribal Worldwide София

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Краварка
Рекламодател: Ростар БГ
Агенция: reforma

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Новогодишна картичка – регистрационен номер
Рекламодател: Порше БГ
Агенция: NRG Creative Boutique

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Музикална игра Фортисимо
Рекламодател: Фондация „ХХ Триола-Квинтола”
Агенция: Tribal Worldwide София

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: С любов към кожата и дрехите
Рекламодател: Фикосота ООД
Агенция: Публисис АД

ДИЗАЙН И ТЕКСТ
РЕКЛАМЕН ТЕКСТ

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Жилищен блок
Рекламодател: UniCredit Bulbank
Агенция: reforma

DIGITAL
УЕБСАЙТОВЕ, МИКРОСАЙТОВЕ И МОБИЛНИ ПРИЛОЖЕНИЯ

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Heineken: #80kmtospace
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Сайт за планината
Рекламодател: Carlsberg България
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Home List
Рекламодател: Креди Агрикол България ЕАД
Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Гледане на ръка
Рекламодател: Неправителствена организация „Еволюционен поглед”
Агенция: Ogilvy Group

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Виртуален барман
Рекламодател: Авенди ООД
Агенция: Knoway

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: iskamdaimam.bg
Рекламодател: UniCredit Bulbank
Агенция: reforma
DIGITAL
ОНЛАЙН РЕКЛАМА

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Толкова бърз, че не можеш да го пропуснеш
Рекламодател: Рено Нисан България ЕАД
Агенция: Ogilvy Group

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: 6 от 10 – банери
Рекламодател: UniCredit Bulbank
Агенция: reforma

DIGITAL
СОЦИАЛНИ МЕДИИ

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: BrazzMix
Рекламодател: Авенди ООД
Агенция: Knoway

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Heineken: #HeinekenIntense
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

DIGITAL
ИНТЕРАКТИВНА КАМПАНИЯ

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Heineken: #80kmtospace
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: БИЛЕТ
Рекламодател: Sofia International Film Festival
Агенция: ДДБ София

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Heineken: The new star
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: #steniskanabala
Рекламодател: MOTO-PFOHE
Агенция: ДДБ София
АВТОРЕКЛАМА

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Little Book of Prayers
Агенция: Ogilvy Group

СЪБИТИЯ

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Rail2Wear
Рекламодател: ABSOLUT
Агенция: ДДБ София

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Audi A3 Limousine – Официална Премиера в България
Рекламодател: Порше БГ
Агенция: NRG Creative Boutique

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Second Chance Shop
Рекламодател: Сердика Център
Агенция: Saatchi & Saatchi

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Jameson Златна Бленда
Рекламодател: Pernod Ricard Bulgaria
Агенция: New Moment New Ideas Company

ONE-TO-ONE COMMUNICATION
ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: БИЛЕТ
Рекламодател: Sofia International Film Festival
Агенция: ДДБ София

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Сбъдни желание
Рекламодател: MasterCard Europe България
Агенция: reforma

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Heinеken: The better halves
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Най-лесният начин да засвириш на пиано
Рекламодател: Фондация „ХХ Триола-Квинтола”
Агенция: Tribal Worldwide София

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Портрет на чинийка
Рекламодател: АГИТПРОП
Агенция: Tribal Worldwide София

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Листовка с твоя автомобил!
Рекламодател: ЕС ДИ ЕС – 1 ООД (София Драйвинг Скул)
Агенция: All Channels Communication Group

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Различна риба
Рекламодател: WWF – Световен фонд за дивата природа, Дунавско-Карпатска програма България
Агенция: Ogilvy Group

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Stella Artois “Distributeur Automatique”
Рекламодател: КАМЕНИЦА АД
Агенция: Lowe Swing Communications

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Heineken: The new star
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: MINI Drive
Рекламодател: BMW Груп България
Агенция: Noble Graphics

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Музикална игра Фортисимо
Рекламодател: Фондация „ХХ Триола-Квинтола”
Агенция: Tribal Worldwide София

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Second Chance Shop
Рекламодател: Сердика Център
Агенция: Saatchi & Saatchi

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: #steniskanabala
Рекламодател: MOTO-PFOHE
Агенция: ДДБ София

КОМУНИКАЦИОННА КАМПАНИЯ
СТОКИ
ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Heineken: The better halves
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Свежо от планината 2014
Рекламодател: Carlsberg България
Агенция: Noble Graphics

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: SPRITE GRAFFITI FEST 2014
Рекламодател: The Coca-Cola Company
Агенция: FOUR PLUS

КОМУНИКАЦИОННА КАМПАНИЯ
УСЛУГИ

Няма финалисти.

КОМУНИКАЦИОННА КАМПАНИЯ
СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА РЕКЛАМА

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Дневник на българската действителност
Рекламодател: Икономедиа
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: БИЛЕТ
Рекламодател: Sofia International Film Festival
Агенция: ДДБ София

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Писмо за промяна
Рекламодател: Българска асоциация на невромускулни заболявания (БАНМЗ)
Агенция: All Channels Communication Group

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: #steniskanabala
Рекламодател: MOTO-PFOHE
Агенция: ДДБ София

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Фортисимо Клас
Рекламодател: Фондация „ХХ Триола-Квинтола”
Агенция: Tribal Worldwide София

МЕДИЙНИ КАТЕГОРИИ

ИНОВАТИВНО ИЗПОЛЗВАНЕ НА ТРАДИЦИОННИ МЕДИИ

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Билет
Рекламодател: Международен София Филм Фест
Агенция: Оптимум Медия ОМД

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Сбъдни желание – престилки
Рекламодател: MasterCard Europe България
Агенция: reforma

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Закачалки
Рекламодател: Omnitom
Агенция: Noble Graphics

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Да направим невидимото видимо
Рекламодател: UNICEF България
Агенция: All Channels Communication Group

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Листовка с твоя автомобил!
Рекламодател: ЕС ДИ ЕС – 1 ООД (София Драйвинг Скул)
Агенция: All Channels Communication Group

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Hello Graffiti
Рекламодател: The Coca-Cola Company
Агенция: FOUR PLUS

ИНОВАТИВНО ИЗПОЛЗВАНЕ НА ДИГИТАЛНИ МЕДИИ

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Heineken: The new star – Image recognition
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Виртуален барман
Рекламодател: Авенди ООД
Агенция: Knoway

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Обява в eBay
Рекламодател: Българската асоциация за невромускулни заболявания (БАНМЗ)
Агенция: All Channels Communication Group

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Толкова бърз, че не можеш да го пропуснеш
Рекламодател: Рено Нисан България ЕАД
Агенция: Mindshare

НОВИ КОМУНИКАЦИОННИ КАНАЛИ

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Куфар-телевизор
Рекламодател: Фокс Интернешънъл Ченълс България
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Heineken: #80kmtospace – Hitchhikers
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Sprite Graffiti Font
Рекламодател: The Coca-Cola Company
Агенция: FOUR PLUS

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Портрет на чинийка
Рекламодател: АГИТПРОП
Агенция: Tribal Worldwide София

ДИГИТАЛНА КАМПАНИЯ

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Heineken: #80kmtospace
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Futurestarter
Рекламодател: SOS Детски селища
Агенция: Mindshare

МЕДИЙНА КАМПАНИЯ

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Сбъдни желание
Рекламодател: MasterCard Europe България
Агенция: reforma

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Heineken: The better halves
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Билет
Рекламодател: Международен София Филм Фест
Агенция: Оптимум Медия ОМД

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: SPRITE GRAFFITI FEST 2014
Рекламодател: The Coca-Cola Company
Агенция: FOUR PLUS

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Heineken: #80kmtospace
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Добротворци
Рекламодател: Кока-Кола България
Агенция: ЗЕНИТ АДВЕРТАЙЗИНГ ЕНД КОМЮНИКЕЙШЪНС АД

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Пуши в мир
Рекламодател: Гражданска Инициатива „България Без Дим”
Агенция: Noble Graphics

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Скучната работа убива
Рекламодател: Re-act
Агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД

 
 

Сериалите, които обичат да убиват

| от chronicle.bg |

Ако сте фенове на „Игра на тронове“ или „Живите мъртви“, вероятно сте свикнали да си взимате болезнено „довиждане“ с любимите ви персонажи. Модерната телевизия не се скъпи откъм зрелищна смърт на главни герои и сценаристите изобщо не се свенят да убиват ключови герои.

Хората от Latest Casino Bonuses са се потрудили, за да изчислят кои телевизионни сериали са пролели най-много кръв и по какъв начин.

tv-latestcasinobonuses.com-101016-433x650

Първенците в убийствата са „American horror story“ и „Game of Thrones“, което не е изненадващо, но това, което прави впечатление, е че най-големият брой смърти в AHS са причинени от изстрел с пистолет, а не от нещо свръхестествено.

overall-latestcasinobonuses.com-101016-638x425

Като цяло, изстрелите с пистолет са най-честата причина за смърт в телевизията, следвани от раните от намушкване с нож и експлозиите.

Полът обаче също играе роля в това как телевизионните герои намират смъртта си: мъжете по-често умират от удушаване, удавяне или експлозия. Докато жените по-често биват изгаряни или умират от естествена смърт.

gender-latestcasinobonuses.com-101016-638x425

А сега, вижте в галерията сериалите, които убиват най-много свои герои. Бррр.

 
 

Мелания Тръмп носи Ralph Lauren на церемонията

| от chronicle.bg |

Всички погледи бяха насочени към Мелания Тръмп, докато съпругът й се заклеваше във вярност към американските граждани, а тя ставаше първа дама.

За церемонията г-жа Тръмп беше избрала елегантна бледа синя рокля с жакет с голяма яка, изработен от същата материя и ръкавици. Тоалетът е дело на иконичния дизайнер Ралф Лорън.

Появилата се информация, че Лорън ще работи заедно с Карл Лагерфелд по тоалета на Мелания Тръмп не е вярна. Лагерфелд няма нищо общо с модното решение на първата дама. Или поне не под лейбъла на Chanel, което може да означава, че е германският дизайнер е работил през своя собствен лейбъл.

 
 

Рецепта за Агнес хапки

| от Росица Гърджелийска |

Росица работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Днес ви предлагаме рецептата й за Агнес хапки.

Нужни продукти:

за блата:

100 гр масло – на стайна температура
100 гр кокосова/кафява захар
50 гр смлени лешници
50 гр смлени бадеми
50 гр оризово брашно
3 белтъка
ванилия

за глазурата:

3 жълтъка
80гр кокосова/кафява захар
ванилия

За тази рецепта може да пробвате кокосовата захар, тъй като тя се разтваря по-бързо от кафявата.

Начин на приготвяне:

Разбивате маслото и захарта, докато получите пухкав, светъл на цвят крем.

Прибавяте към него ядките и брашното и разбърквате. Ще стане много гъсто.

В друг съд, с чисти и подсушени бъркалки на миксер, започвате да разбивате белтъците на сняг.

Бавно прибавете белтъците към тестото и разбъркайте внимателно.

Изсипете в намазнена силиконова форма и печете около 25 мин на 170 градуса.

Оставете да изстине и през това време направете глазурата.

Разбийте жълтъците със захарта и ванилията до получаване на много гъста и лепкава смес.

Изсипете върху блата и печете още около 5-10 мин на 150 градуса.

Оставете да изстине напълно и след това нарежете на малки квадратчета.

рецепти, агнес хапки

 
 

Арън Тейлър-Джонсън в очакване на „Оскар“

| от |

Тази година младият Арън Тейлър-Джонсън ще навърши 27 години. Малко преди това той вече има купчина добри роли зад гърба си, един напълно заслужен „Златен глобус“ и огромна вероятност да сложи „Оскар“ пред камината вкъщи.

Който не е гледал Арън поне в един филм е изпуснал онзи различен елемент в част от комерсиалното кино, който му придава вкус като готина подправка. Хубаво, че е Том Форд, за да може светът да научи за младия британец. Но ще стигнем и до там.

Арън Тейлър-Джонсън се ражда в Бъкингамшир на 13 юни 1990 година. „Зодия Близнаци, любим цвят синьо, обичам дълги разходки по плажа и залезите“, както казва персонажът му Рей Маркъс в „Хищници в мрака“. Кариерата на британеца започва с театралните постановки „Макбет“ и „Всички мои синове“, след което се мести на малкия екран. Пробивът си в британското кино прави във филма Tom & Thomas, а година по-късно дебютира и в американското – филмът е „Шанхайски рицари“.

Кариерата на Тейлър-Джонсън не започва с аплом, нито търпи бърз и скорострелен подем, макар самият той да има красиво лице, добра осанка и безкрайно голям талант, който само чака да бъде разгърнат.

Пренасяйки се в Америка и делейки почти поравно пространството между меката на киното и добрата стара Великобритания, Арън поема малки роли в различни филми – играе младата версия на персонажа на Едуард Нортън в „Илюзионистът“, част от екипа е на The Thief Lord и Dead Cool. Това се случва в началото на новото хилядолетие, когато, колкото и да не ви се вярва сега, Тейлър-Джонсън е само на някакви си 12-13 години.

През 2009-а, когато е само на 19 години Арън е избран да изиграе Ленън във филма  „Младият Джон Ленън“. Там се запознава и с жена си – режисьорът Сам Тейлър-Джонсън. Двамата имат 23 години разлика, но това не им пречи да започнат връзка веднага, от която, още докато са сгодени, се ражда първото им дете. Арън Тейлър-Джонсън е актьор, бъдеща звезда и татко само на 20 години.

Някъде там се появяват филмите Chatroom, „Албърт Нобс“ и разбира се, „Диваци“ на Оливър Стоун, където Арън играе една от главните роли. Може и да сте го загубили леко от поглед покрай Блейк Лайвли, Тейлър Кич и похотливия нюх, който „Диваци“ носи, но когато го гледате отново ще забележите, че той е по-добрата половина на наситената със секс и насилие тройка във филма.

Точно две години преди да бъде насилствено секси наркодилър в „Диваци“ Тейлър-Джонсън облича нърд костюма на супергерой wanna be, за да изиграе най-известната роля в кариерата си до момента – тази на Дейв Лизевски в истеричната черна комедия от комиксовия жанр „Шут в г*за“.

Kick-ass и Hit-Girl са game changer персонажите за него и младата му колежка Клои Грейс-Морец. Супергеройската комедия, която извърта познатия жанр, окъпва го с истерия, пародия, псувни и цветове е толкова различна и забележима, че не е редно нито един киноман да го е пропуснал. Тейлър-Джонсън снима втора част малко след „Диваци“ и се бетонира сред онези млади актьори, които трябва да бъдат следени, защото предстоят да придадат на киното различност, от която то спешно се нуждае.

След една роля в „Ана Каренина“ и два големи боксофис франчайза – „Годзила“ и „Отмъстителите“, Арън успява да попадне на персонажа, който да го изкара на светло и да го намести удобно сред най-добрите за годината. И за 2016-а той е именно такъв. Едно от най-добрите изпълнения на голям екран.

„Хищници в мрака“ се появява като шут сред кичозното кино на 2016-а пълно с продължения и римейкове. А Арън Тейлър-Джонсън е неговият гнусен юмрук, който дебне в тъмното, за да те удари в лицето. Силно и болезнено.

Персонажът му Рей Маркъс е сред най-плашещите хора в киното за изминалата година и ние, заедно с наградния сезон, сваляме шапки на това. Арън Тейлър-Джонсън краде шоуто, плаши майките и малките деца и е злият дух в бутилката, който Том Форд умело е наместил в центъра на черната си драма. Той страшен, свиреп и мръсен – от тесните си дънки през дългите си нокти до мазната си коса. Тейлър-Джонсън е истерия в мръсна тениска, която ще мразите до смърт, когато излезете от киносалона. И заслужава награда за това. И най-вероятно ще я получи. Някак е логично.

А е на 27 години, още ненавършени. И докато чакаме Оскара да кацне в ръцете му, ви показваме най-добрите му роли, които може и да сте пропуснали.  В галерията горе.