Проучване: 65.7% от българите слушат радио

| от |

Българската радиоиндустрия, в лицето на Българското национално радио и големите частни радиовериги, представиха собствен проект за изследване на радиоаудиторията в България.

Пилотното проучване е извършено от международната агенция за маркетингови изследвания – IPSOS, поръчано и подкрепено от водещите радиостанции в България*.

Според радиоиндустрията, новото изследване, осигуряващо пълна и подробна информация за радиопазара, представлява крачка напред в представянето на данни за аудиторията, в услуга на медии и рекламодатели. Основни акценти в представянето на проекта пред журналисти и рекламни агенции, бяха общата методология, колективното възлагане на проучването, както и фактът, че проучването е собственост на самата индустрия, каквато е практиката в много държави.

Изключителна е добавената стойност и на специализирания софтуер за ползване на данните, който позволява целеви анализи според вида и срочността на кампаниите, тясно таргетиране и калибриране на медийния микс.

Предоставянето на подкрепени от индустрията данни за аудиторията, което се планира да продължи и в бъдеще, ще даде на рекламодатели и рекламни агенции изцяло нов и надежден инструмент за планиране и аргументиране на рекламните инвестиции.

От индустрията обясниха, че възложеното на IPSOS  проучване е част от усилията на цялата радиообщност да осигури единни и надеждни данни за аудиторията, като се съобрази с модерните методи за регистрация и ползване на получената информация. Очаква се новата услуга да възстанови доверието в радиото, като мощен маркетингов канал.

Проучването на IPSOS очертава Радиото като изключително значима медия, достигаща до огромна част от населението. Според данните в пилотната фаза, ежедневната радиоаудитория надвишава 4 млн. човека (65,7% от населението на България). На седмична база, радио слушат над 5 млн. българи.

Анализите сочат, също така, че средната продължителност на слушане на радио е 162 минути на ден, като най-висока е аудиторията в сутрешните часове до обяд.

Най-често хората слушат радио чрез радиоприемник (83% от аудиторията), 9% – през интернет и по 6 % през мобилно устройство и телевизор.

Данните за мястото на слушане показват, че 46% от хората слушат радио в къщи, 24% на работа и 37% по време на път – в кола, в градския транспорт и др.

Пред представителите на рекламните агенции бе направена и демонстрация на възможностите на специализирания софтуер за ползване на данните, като бяха раздадени и кодове за индивидуален достъп до продукта.
___
* Проучването е национално-представително изследване на радиоаудиторията, с работа на терен в периода м. юли-август 2014 г. с 4000 респондента на възраст 15-69 години.

 
 

Документален филм разкрива тайни за живота на Хийт Леджър

| от chronicle.bg |

Документален филм за Хийт Леджър ще разкрие неизвестни факти за личния му живот.

Актьорът почина през 2008 година на 28 години.

„I Am: Heath Ledger“ ще разказва за живота на звездата, като ще включва и интервюта на важни за него хора. Ще има нови детайли около кариерата на актьора и личния му живот. Все още не е обявено кои са ключовите лица, интервюирани във филма.

Хийт Леджър спечели сърцата на зрителите с „10 неща, които мразя в теб“, „Планината Броубек“, „Като рицарите“ и други. Превърна се в легенда с ролята си на Жокера в „Черният рицар“, което посмъртно му спечели награда на Академията.

хийт леджър

Филмът ще съдържа информация и за още един въпрос – причината за смъртта му. Официално става дума за инцидентна свръхдоза. Според някои обаче Хийт Леджър е станал жертва на мрачния си персонаж в „Черният рицар“.

Актьорът има дъщеря от актрисата Мишел Уилямс – Матилда. Момичето днес е на 11, но Уилямс много добре пази личния й живот.
„I Am: Heath Ledger“ ще се появи на екран по телевизионната мрежа Spike през май.

 
 

Skeptics in the Pub, Изкуствен интелект: Презареждане

| от chronicle.bg |

Chronicle.bg започва партньорство с ентусиастите от Skeptics in the Pub. Всичко най-интересно преди и след събитията на Ratio.bg може да четете тук или на сайта им.

Още от създаването си първите компютри започват да поемат задачи, дотогава изискващи човешки интелект. Прогресът е бърз: през втората половина на XX век се появяват първите невронни мрежи, ботове за разговори, програми, играещи шах, експертни системи, и изглежда, че всеки момент ще бъде създаден изкуствен интелект, съизмерим по възможности с човешкия.

Постепенно става ясно, че всяка от тези технологии е ограничена. Компютрите продължават да правят това, което им кажем, а не това, което имаме предвид. Помага и променливото разбиране на хората за изкуствен интелект: обикновено така биват наричани задачите, с които компютрите все още не се справят. В края на 80-те години финансирането на изследвания намалява драстично, преди да избухне отново преди няколко години, вече включващо обработка на данни в големи размери и комерсиални приложения като автономни коли.

Това възраждане обещава да промени цивилизацията ни из основи. Какви са приложенията днес и какво ще се случи в бъдеще.

На предстоящото събитие от серията Skeptics in the Pub ще се проведе на 23 март (четвъртък) от 19:30 часа в Carrusel Club (ул. Г. С. Раковски №108) ще се обсъждат:

  • как се вдъхновяваме от биологичните мозъци за да строим изкуствен интелект;
  • дисекция на електронен мозък – какво се случва вътре в изкуствения интелект;
  • възможен ли е общ изкуствен интелект и ако да – дали ще ни вземе работата или убие първо.

За лекторите:

По темата за изкуствения интелект ще говорят Никола Тошев и Константин Василев. Двамата са участвали в изграждането на софтуерната компания WizCom, по-късно закупена от VMWare. Днес Константин се занимава с мобилни апликации и игри, а Никола съосновава Sciant и развива machine learning в компанията.

За Skeptics in the Pub:

Skeptics in the Pub е неформално събитие, създадено, за да среща хора, които се интересуват от наука и критично мислене. Форматът е прост – в началото лектор говори по предварително подготвена тема, а след това е време за въпроси и свободни разговори между всички присъстващи. Под името Skeptics in the Pub вече се организират събития в повече от 20 европейски държави, a България се присъединява към списъка през септември 2014. Досега са проведени над 15 събития с около 100 гости на всяко от тях. Skeptics in the Pub се организира всеки месец от екипа на Ratio – повече за предстоящите събития може да видите на сайта.

 
 

Звезди, които намалиха своите гърди

| от chronicle.bg |

Повечето звезди, които са известни със своите гърди, са известни с това, че те са големи. Много от тях ходят с импланти, но дамите в галерията ни са направили точно обратното.

Те или са махнали имплантите си, или са намалили естествено огромните си гърди. Това съвсем не означава, че гърдите им вече са малки. Напротив.

Може да звучи озадачаващо, но прекалено големите гърди създават проблеми. Болки в кръста, затруднения при тренировки, тичане, фитнес, постоянните погледи са само част от причините.

Някои от звездите в галерията ни може да ви изненадат.

 
 

Emirates и Дженифър Анистън срещу забраната за лаптопи

| от chronicle.bg |

Американското правителство забрани преноса на лаптопи и друга електроника в ръчния багаж в самолет. Emirates отговарят на това с рекламен клип с Дженифър Анистън.

В рекламата, озаглавена „Let us Entertain You“ („Нека ви забавляваме“ – от англ. ез.), Дженифър Анистън пътува в икономична класа в Airbus A380. Със спота Emirates напомня за системата си за забавление, която включва над 2500 канала за филми, телевизия и музика. Тя е предостатъчна, за да не забележим липсата на лаптопи, заради забраната им.

Клипът всъщност е от реклама, която Анистън снима за авио компанията миналата година. Президентът на Emirates сър Тим Кларк уверява, че забраната ще се спази в срок. Освен Emirates забраната усещат и 8 други компании от Близкия Изток и северна Африка.

Клипът не разкрива нищо изненадващо, имайки предвид, че през 2016 компанията печели титлата „Най-добра авио компания на света“. Състемата им пък печели „Най-добрата система за забавление на пътници в света“.

Следва клипът: