Промени ли смъртта на лейди Даяна медийната среда?

| от chronicle.bg по USA today |

 Навършват се 18 години от смъртта на лейди Даяна. На 31 август 1997 г. в автомобилна катастрофа в Париж загиват принцесата на Уелс, нейният придружител Доди ал-Файед и шофьорът на автомобила Анри Пол. Бодигардът на Ал Файед – Тревор  – Рийс-Джоунс, който е седял на предната седалка, е единственият, който оцелява.

Интернет сайтовете тепърва прохождаха в онлайн революцията на новинарството, когато ужасяващата новина за инцидента обиколи традиционните медии. Няколко часа по-късно, около 22 часа в неделя, новината за ужасната трагедия плъзна из интернет, превръщайки се в най-горещата тема в уеб пространството.

В крайна сметка, 18 месеца по-късно, френското разследване съобщи, че Анри Пол, който  е шофирал колата и е бил шеф на охраната на двойката, е седнал зад волана пиян. Той се е забил в стълба в парижкия тунел с висока скорост, опитвайки се да избяга от папараците. Разследващите установили и че нито Даяна, нито Файед са носили предпазен колан.

В дните и седмиците след катастрофата публични личности, знаменитости и общественици прехвърлиха вината за нещастния случай върху фотографите и медиите, които има плащат.

Френските прокурори повдигнаха обвинения на всички фотографи, които са били на мястото на инцидента и не се помогнали на ранените, а вместо това са продължили да снимат. Пол и Файед са били обявени за мъртви на мястото на инцидента. Принцеса Даяна най-вероятно е щяла да издържи още няколко часа в болницата, но след това е щяла да издъхне от белодробните си наранявания. Бодигардът Тревор Рийз-Джоунс е единственият оцелял.

Няколко дни след погребението на лейди Даяна Джордж Клууни се появява на пресконференция и критикува остро медиите като им казва : „Вие трябва да поемете отговорността. Все още се чудя как заспивате нощем. Трябва да се срамувате! Виждам ви как се катерите на по-високи позиции в CNN,  казвайки че сте част от медиен пазар, който просто снабдявате със стока.” След което се обърнал към аудиторията: „ Не си купувайте такива новини. Вие сте тези, които трябва да правите разликата между таблоиди и легитимни новини. Не консумирайте новините на таблоидите”.

Какво, ако нищо не се е променило близо 2 десетилетия след смъртта на лейди Даяна?

Виждаме начина, по който Бъкингамският дворец се опитва да брани синовете й, особено след като принц Уилям създаде свое семейство.  Бизнесът на таблоидите продължава да се развива, въпреки че е ограничен от „ефективни” правни решения. Калифорния се превърна в първата общност, където се провежда анти-папарашка кампания през 1998 година. Но санкциите за фотографите, които са нарушили закона, са само изземане на частната собственост, което не води до почти никаква промяна. Знаменитостите все още не са защитени от обществото.

„Ексклузивните” истории на сайтове като TMZ все още хранят основните информационни източници и стават част от новинарския поток. Обективите и лещите на фотоапаратите стават все по-силен инструмент, който фотоагенциите използват, за да продават добрите си попадения. Знаменитостите осъзнаха, че най-ефективното им оръжие е или да се оставят да бъдат снимани, или да бойкотират медиите, които купуват папарашките снимки.

Само един поглед към касата на супермаркета ще ви даде точно представа има ли смисъл.

 
 

Най-обещаващите сериали на 2017-а

| от chronicle.bg |

Докато филмовата индустрия все повече залага на блокбастъри, талантливи актьори и режисьори обръщат все по-голямо внимание на телевизията. В повечето случаи –зрителите печелят.

По информация на FX оригиналните сериали през 2017 година ще станат 500, а година по-рано те са били 455. Затова е невъзможно повечето от нас да следят всичко, което излиза по телевизията.

Затова ви предлагаме кратък списък с епизодите, които задължително да гледаме през новата година. Повечето от тях са нови, но включваме и няколко заглавия, които очакваме с нетърпение.

 
 

Тези хора на 70+ години ще разбият стереотипите ви за възраст

| от chronicle.bg |

По линията на стереотипите, обхващащи възрастните хора, всички сме виновни.

Повечето от нас са убедени, че веднъж щом човек навърши 70 години, хубавата част от живота му е приключила и това, което предстои, включва единствено болести, декубитални дюшеци и наливане на минерална вода в Княжево.

Разбира се, това далеч не се отнася до всички пенсионери. Фотографът Владимир Яковлев е посветил доста време на проекта си „Age of Happiness“, където снима хора между 70 и 100 години, които все още следват мечтите си, откриват нови неща и живеят на пълни обороти.

Вижте в галерията част от снимките, които е направил той и веднага счупете предразсъдъците.

 
 

НТС ще помага на планетата с виртуална реалност

| от chronicle.bg |

НТС основа фонд за виртуална реалност, чиято работа ще е създаването на съдържание и технологии.

Бюджетът е 10 милиона долара, които ще служат за стимулиране на устойчивото развитие по цял свят, предава Venture Beat.

Новият проект на компанията се казва VR for Impact и беше обявен на Световния икономически форум в Давос, Швейцария. Според HTC, VR бизнесът предстои да стане индустрия за 25 милиарда долара към 2021 г. и може да се използва за осигуряване на растеж и стабилност в сфери, които силно се нуждаят от това.

Фондът ще работи в партньорство с инициативата “Цели за устойчиво развитие” на ООН за разработването на идеи, които могат да доведат до промяна и трансформации в области, където такива са жизнено необходими.

Програмата на ООН работи за справяне с крайната бедност, опазване екологичното равновесие на планетата и осигуряване на мир и просперитет. НТС вече стартира кампания за най-добрите идеи за това, как виртуалната реалност може да се използва за постигане на тези цели и първият награден проект ще бъде съобщен в Деня на Земята (22 април).

Източник: Venture Beat

 
 

48 години Range Rover

| от chronicle.bg |

Две минути са кратко, но достатъчно време за Land Rover да чества една автомобилна икона.

Land Rover показват еволюцията на своя луксозен SUV автомобил в рамките на четири поколения чрез анимация с продължителност 120 секунди.

Специално поръчаният клип е създаден, за да отбележи ключови дати в историята на автомобила, тъй като производството на оригиналния модел с две врати бива спряно преди 23 години през този месец (януари), а SVAutobiography Dynamic ще бъде пуснат в продажба из целия свят.

Историята на Range Rover започва с 26-те модела преди масовото производство, които са носели емблемата Velar в опит да скрият идентичността си – „velare“ означава „скривам“ на италиански – направена от букви от емблемата Land Rover, която обикновено стои отпред или отзад на автомобила. Следва  класическия модел Range Rover с две врати, като изображенията показват следващите поколения, завършвайки с най-мощната версия – SVAutobiography Dynamic с 550 к.с., конструирана от отдела Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover.

Когато е пуснат за първи път на пазара през 1970 г., Range Rover е един от първите автомобили, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, докато при много други това все още е било избираемо. През 1971 г. оригиналният модел е наречен „образцов продукт на индустриалния дизайн“, когато става първия автомобил, изложен в световноизвестния музей Лувър в Париж, и оттогава е начело на иновациите в дизайна и инженерните решения.

Вариантът с четири врати е представен през 1981 г., последван бързо от първото приложение на автоматична трансмисия в Range Rover през 1982 г. През 1989 г. луксозният SUV е първият автомобил 4х4, оборудван с антиблокираща система на спирачките (ABS), а през 1992 г. става първият в света SUV с електронен контрол на сцеплението и автоматично електронно въздушно окачване.

Пионерните инженерни решения продължават през 2012 г., когато RangeRover става първия в света изцяло алуминиев SUV автомобил. Наскоро, през 2014 г., луксозният SUV стана първият автомобил, използващ усъвършенстваната полуавтоматична технология All-Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover, която в своята същност е офроуд автопилот за автономен контрол на скоростта по всякакъв терен.

Последният модел, включен в анимацията, SVAutobiography Dynamic, споделя двигателя си V8 с високооценения Range Rover Sport SVR и е специално калибриран да осигурява 680 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Подобренията в интериора, включително кожената тапицерия с ромбоидна шарка и контрастни шевове, придават изключителен финес и привлекателност.

 От пускането му на пазара преди 48 години флагманът на LandRover е достигнал над 1 700 000 продажби в цял свят и си е спечелил репутацията на върхов луксозен автомобил за всякакъв терен.