Позиция на директора на Радио София д-р Митко Димитров

| от |

Уважаеми колеги и слушатели,

Не мога да остана безучастен към откровените нагли лъжи на доскорошните служители на БНР Емил Янев и Кин Стоянов. Същите заемаха отговорни длъжности в Pадио София – старши редактори.

Правилниците за работа в институцията БНР важат за всички служители с еднаква сила. В обществената медия се получават заплати, а срещу това служителите изпълняват определени задължения, описани в длъжностните им характеристики.

Като ръководител на Радио София предложих нова програмна схема, така както са правили всички директори на програми, която беше одобрена от Програмния съвет и приета от Управителния съвет. Петте предавания, реализирани от Емил и Кин, отпаднаха. От ръководството на радиото многократно ги молихме и им предлагахме да реализират други предавания. Едно от предложенията беше те да бъдат автори на най-важната рубрика, свързана с 80-годишнината на БНР – представяне на всички легендарни моменти от историята на медията. Те се провалиха. Емил Янев и Кин Стоянов постоянно демонстрираха високомерие, недоволство и нежелание да работят. Няма човек в БНР или в друга медия, който да води 5 предавания и да монополизира и обсебва по този начин дадена програма.

Недопустимо е служители на радиото да употребяват ефира и за лични цели. Съжалявам, но трябва да призная вината си, че не наказах Емил Янев и Кин Стоянов при откриването на сериозно финансово нарушение, реализирано с техните подписи и на тогавашния главен продуцент на програмата Весела Маева, която е и съпруга на тогавашния генерален директор на БНР Валерий Тодоров. Наистина съжалявам, но го направих, за да не бъдат уволнени. Ясно и категорично заявявам, че не бих взел пример от бившия генерален директор Валерий Тодоров, който беше назначил съпругата си за главен продуцент на медията. За щастие моята ценностна система е различна.

Не мога да се съглася и с факта, гости на предаванията, които водеха Емил Янев и Кин Стоянов, да получават парични възнаграждения за това, че участват в ефира.

След алармиране от водещи на сутрешния блок, че не получават никакво съдействие от Емил Янев и Кин Стоянов за реализирането на предаванията и че те не съдействат на водещия по време на ефира, така както е редно, поисках писмени обяснения за неспазване на трудовата дисциплина и неявяване на работа. Разпечатката показа, че те ежедневно не се явяват на работните си места. Присъствието им в радиото се свежда до няколко часа престой, но незнайно къде. Напомням, че в Кодекса на труда е записано, че при три закъснения с повече от един час, работодателят може да наложи дисциплинарно наказание „Уволнение“. Извинявам се, че и тук не изпълних задължението си да предложа на работодателя да бъдат уволнени.

Трябва да е ясно на аудиторията, че никой, по никакъв повод, не е ограничил свободата на словото на колегите, работещи в БНР. Разбирам и защо бившият генерален директор В. Тодоров и неговите приближени, които вече са в пенсия, защитават отминалото статукво. Крайно време е да се събудят и да осъзнаят, че има ново ръководство и се върви напред. Радиото е независимо и е недопустимо външни хора, каквито се явяват всички те, да „плачат“ за отминалите дни и старата си слава.

И тъй като многото думи са излишни, ето каква е действителността. Кин Стоянов и Емил Янев не пожелаха да идват на работа. Те демонстративно показваха, че не искат да са част от нашия колектив и от процеса на обновление на програмата.

Емил Янев дори не ни информира, че е активен участник в предизборната кампания като водач на листа в един от софийските райони. Той дори и тук не спази закона. Нямаме никакъв знак за излизане в платен или неплатен отпуск.

Ние се стремим да направим и ще направим Радио София истинска младежка програма с ясното съзнание, че това няма да е лесно. Най-малкото, защото срещу тази идея стоят хора, ясно доказали своята принадлежност към времето, когато априлският пленум на БКП е определял как да живеем и мислим.

Поздравявам Емил и Кин, че проявиха разум и сами решиха да подадат молби за напускане по взаимно съгласие. Тази точка от закона не им дава право да обявяват напускането си като протест или мъченичество.

На последно място искам да опонирам на съмненията за моята компетентност. За 30-те си години съм завършил 4 специалности в СУ „Свети Климент Охридски“ и съм защитил докторска степен на тема „Управление на знанията в БНР като фактор за опазване на националната идентичност“.

Радио София стана слушаема медия благодарение на промените, които направихме с колегите. Ще продължим да работим, защото сме отговорни, млади и можещи.

И отново като директор на Радио София обещавам да не допусна един човек от моите подчинени да „лапа“ парите на данъкоплатците със скръстени ръце.

ДИРЕКТОР НА РАДИО СОФИЯ

Д-р Митко Димитров

 
 

WhatsApp спира за милиони стари телефони

| от chronicle.bg |

Ако използвате по-стар модел смартфон, то вероятно до месец ще трябва да се сбогувате с мобилното приложение за споделяне на информация и провеждане на чат-разговори WhatsApp.

Според официалното изявление на създателите, първите, при които ще бъде спряно функционирането на приложението са мобилните устройства със стара версия на Android, Windows и Apple. Това ще се случи до края на тази година. До юни 2017 от списъка ще бъдат зачеркнати и по-старите модели на Blackberry и Nokia.

Пълният регистър на платформи, при които поддръжката на WhatsApp ще стане невъзможна са – Android 2.1 и 2.2, Windows Phone 7 и iPhone 3GS/iOS 6. До юни чат приложението с над милиард ползватели няма да е валидно вече и за BlackBerry, включително за BlackBerry 10, Nokia S40 и Nokia Symbian S60.

„Искаме да фокусираме усилията си върху мобилните платформи, които имат най-широка употреба“, допълниха от дъщерната фирмата на Facebook.

 
 

Влизат трима банкери в един бар…

| от chronicle.bg |

На Никулден освен Никулчовците и Николинчовците празнуват и банкерите. Поднасяме ви тази компилация от вицове за банкери с най-добри чувства към тях и им пожелаваме здраве, щастие и много работни дни!

 

Проблемът с вицовете за банкери е, че банкерите не мислят, че са смешни, а нормалните хора не мислят, че са вицове.

 

***

 

Предприемач отива при финансовия си мениджър и казва:

– Искам да съм собственик на малък бизнес.

– Това е лесно, казал финансовият съветник – купете си голям бизнес и изчакайте малко.

 

***

 

Днес банкоматът ми изписа съобщение „недостатъчна наличност“. Не разбрах дали става въпрос за моята карта или за банката.

 

***

 

Брокер в края на деня: Това е по-лошо и от развод. Изгубих половината си активи, а все още имам съпруга.

 

***

 

В тези бурни дни как можеш да привлечеш вниманието на брокера си? Като извикаш „Ало, келнер! “

 

***

 

Млада жена започва работа в банка. Жената харесвала литература и попитала един от банкерите:

– Знаете ли Уилям Шекспир?

– Не. В кой отдел работи?

 

***

 

– Какъв искаш да станеш, като пораснеш голям?

– Искам да следвам баща си и ще стана полицай.

– Баща ти да не е полицай?

– Не, банков обирджия е.

 

***

 

По време на банков обир полицаят казва на банкер да заключи всички изходи, за да не избягат крадците. 10 минути по-късно обаче крадците успяват да се измъкнат. Полицаят казва:

– Нали ти казах да заключиш всички изходи! Как успяха да избягат!

– Заключих ги, казва банкерът – ама те избягаха през входа.

 

***

 

Ако дължиш на банката 100 лева, това е твой проблем. Ако дължиш на банката 100 000 лева, това е проблем на банката.

 
 

10 реклами със звезди, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King

Брад Пит рекламира Pringles

Дженифър Лорънс за MTV Super sweet 16

Обожаваме Стенли Тучи в „Дяволът носи прада“, но след като го видяхме в тази реклама на Levi`s, ни стана още по-симпатичен

Леонардо Ди Каприо пък рекламира дъвки през 80-те

А Наоми Уотс…тампони

Не сме и предполагали, че Илайджа Ууд толкова обича сирене

Кристен Стюарт пък участва в реклама на Porsche

Рекламата на Pop Tarts с Джозеф Гордън-Левит представя по друг начин това, което сме искали, гледайки го на кино – а именно да ни направи закуска

Деми Мур няма нужда от диетична кола, но я рекламира

 
 

WIZZ GO – нова ценова категория от Wizz air

| от CHR Aero |

Wizz Air, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа, пусна нов продукт. “WIZZ Go” е допълнителна опция към съществуващата “WIZZ Plus” (преди:”Plus Fare“) пакетна оферта, предлагаща по-голяма гъвкавост за пътниците.

Двете “WIZZ Go” и “WIZZ Plus” предлагат на клиентите намалена пакетна цена над базовата “Basic Fare” (за билет и малък салонен багаж), сумата от допълнителни услуги, ако се купят отделно и по-бърз процес на резервация.

Новата “WIZZ Go” е създадена за практични клиенти, които търсят ниски цени, отлични и стойностни оферти, и ползват най-популярните продукти и услуги на WIZZ. “WIZZ Go“ включва голям салонен багаж, 23 кг чекиран багаж и избор на място (с изключение на първия ред и местата с повече пространство за краката).

Wizz Air “WIZZ Plus” предлага дори повече допълнителни услуги и клиентите могат да се възползват от по-голяма гъвкавост и максимален комфорт по време на цялото пътуване: от момента на резервация на билета онлайн, до пристигането до избраната дестинация. „WIZZ Plus“ включва 32 килограма чекиран багаж, голям ръчен багаж, регистрация на летището, WIZZ Flex опция за промяна на датата на пътуване, избор на място (включително на първия ред и с допълнително пространство за краката), качване с предимство (също позволява вземане на допълнителна малка лична вещ на борда).

Kлиентите на WIZZ могат да запазват места за всички над 450 линии, на wizzair.com избирайки “WIZZ Go” и “WIZZ Plus”.

Джордж Михалополус, търговски директор на Wizz Air, каза: “Създадохме WIZZ Go за нашите практични клиенти, които не искат да се тревожат за избора на място и багаж. Това е междинно предложение, което ще се хареса на пътниците ни, които искат повече от базова тарифа, но не и целия продукт, включен в WIZZ Plus. Тъй като нашите клиенти имат различни желания, ние правим всичко възможто, за да излезем с продукт, които им отговаря най-добре.”