По-голяма печалба и по-малко зрители за ITV

| от Иван Петров по The Guardian |

Британската ITV отчете увеличение на печалбата преди данъци си с 25%, въпреки спад в броя на зрителите от 4% през първата половина на годината. Така компанията дава знак, че ще продължи със силното си финансово представяне през 2015 година.

Медията, по която се излъчват X Factor и Downton Abbey, обяви, че печалбата преди данъци за първата половина на годината възлиза на 391 милиона британски паунда, след корекция за инфлация и разходи за придобиване. ITV увеличава приходите си в всички сфери на бизнеса си с 11% на годишна база и те достигат до 1.36 милиарда британски паунда.

Телевизионната медия наблюдава и лек спад в броя на зрителите от 22.2% до 21.1% за първите шест месеца на годината. Спадът е най-осезаем в основния канал на групата, където гледаемостта е била 14.8% спрямо 15.8% за същия период миналата година. Този спад от 7% се счита, че е най-големият в историята на медията.

Приходите в компанията за продукции ITV Studios са скочили с 23% до 496 милиона британски паунда. Компанията купи Talpa Media, продуцентската къща зад The Voice на BBC1 и Poldark, които стоят зад Mammoth Screen.

Главният изпълнителен директор на ITV Адам Кроузър зави, че спадът в броя на зрителите не е повлиял върху рекламната дейност на компанията, тъй като медията предлага на рекламодателите „невероятната способност да достигнат до масовата аудитория“. Общата коригирана печалба преди данъци, лихви и амортизация е нараснала с 24% до 400 милиона паунда.

Но Кроузър добави, че спадът трябва да бъде прекратен и това ще бъде основен фокус на стратегията му до края на годината. Той обеща увеличаване на инвестициите в качествени драма сериали и увеличаване на разходите за два от най-гледаните сапунени сериали на ITV – Coronation Street и Emmerdale.

Главният изпълнителен директор на ITV призна, че новинарските продукции са се представили неадекватно, особено в часовият слот от 21:00, а също така добави, че са пострадали и от факта, че английските отбори не са успели да се класират за по-късните етапи на Шампионската лига на УЕФА през миналия сезон.

Кроузър би желал да задържи правата за Шампонската лига, които са били закупени от BT, но моделът за безплатно излъчване на мачовете трябва да се промени.

„Разходите на free-to-air моделът са почти невъзможни за оправдаване“, каза Кроузър. „Мисля, че Sky са платили към 11 милиона паунда за мач (от Висшата лигата). Ако сравните това с цената на една висококачествена драма, която е около милион, милион и половина паунда на час, се получава огромна разлика.“

Той добави още, че ще телевизията ще инвестира в нови сюжетни линии и в нови герои в своите сериали, а определени шоу програми, като X Factor, който ще започне през есента с двама нови съдии Ник Гримшоу и Рита Ора, ще бъдат с променен формат.

Кроузър би искал да подобри и гледаемостта през деня и даде за пример сутрешното шоу на Сузана Райд Good Morning Britain, което замести Daybreak, а сега отчита 7% ръст на зрителите.

„Мисля, че имаме най-голям проблем с новинарските програми, особено тези в 21:00, където сме се представили зле, но имаме намерение да се фокусираме върху тях“, добави той.

Рейтингите на ITV за втората половина на годината се очаква да бъдат по-високи заради Световната купа по ръгби, новия сезон на X Factor и завръщането на I’m A Celebrity, Get Me Out of Here!, както и широко рекламираните драми Jekyll & Hyde, Unforgotten и The Trials of Jimmy Rose.

ITV прогнозират, че ръстът в приходите от реклама ще бъде 6% за първите три тримесечия на годината.

Анализатори от Jefferies смятат, че резултатите са „доказателство за напредък“ в развитието на медията, но спадът в дела на зрителите „трябва да стане причина за самоанализ, продължавайки напред.“

Главният изпълнителен директор на ITV коментира и преструктурирането на BBC и преразглеждането на модела на управление и финансиране на компанията. Кроузер е на мнение, че BBC трябва да въведе лицензионна такса, която е „подходяща за договорения обхват на операциите на корпорацията.“

„BBC трябва да бъде повече партньор и фактор, помагащ на търговския сектор, а не конкурент. Това се отнася и за местните и националните печатни и телевизионни медии и пазари, на които те са застъпили. В сравнение с другите радио и телевизионни оператори BBC трябва да се фокусира върху правенето на оригинални програми, а не да повтарят едно и също.“

Кроузер каза още, че BBC трябва да се различава от останалите канали и това не означава, че трябва да спре продукциите на програми като Strictly Come Dancing, шоу, което е собствена продукция на BBC, а напротив, трябва да започне да прави повече такива програми.

Кроузер не пропусна и да критикува плановете на BBC за бъдещето на BBC Studios, продуцентската къща на BBC, която ще бъде ръководена от шефа на BBC1 Питър Салмън.

„Не смятаме, че BBC трябва да създаде собствена търговска продуцентска компания, чиято цел е да се конкурира с независимия сектор с нелоялни държавни субсидии“, каза той.

 
 

Алкохолизмът засяга по-сериозно жените, отколкото мъжете

| от chronicle.bg, по БТА |

Американски учени откриха доказателство, че алкохолизмът засяга по-сериозно системата за възнаграждение в мозъка на жените, отколкото на мъжете.

Системата за възнаграждение в мозъка се състои от амигдала и хипокампус, които утвърждават полезния опит и взимат участие в създаването на спомени и вземането на решения.

За изследването учените събраха 60 човека, възстановили се след дългогодишна алкохолна зависимост, като ги разделиха в групи по равно – 30 жени и 30 мъже. Те събраха и равна по численост група от доброволци без проблеми с алкохола. Участниците бивши алкохолици са спазвали режим на въздържание от 4 седмици до 38 години. Всички преминаха невропсихологични оценки и ядрено-магнитен резонанс, за да се отчетат промените в мозъчната структура.

Изследванията проведоха учените от болницата в Масачузетс и училището по медицина към Бостънския университет. Те установиха, че структурата на системата за възнаграждение в мозъка на жените алкохолички е по-голяма, отколкото при тези, които не страдат от зависимостта. В същото време същите структури са по-малки в главния мозък на мъжете алкохолици, в сравнение с тези, които не са алкохолно зависими.

Всяка година трезвеност се свързва с 1,8 % намаляване на размера на мозъчните вентрикули, което показва, че възстановяването на мозъка от вредите от алкохолизма е възможно.

„Откритията ни подсказват, че може да е полезно да вземем предвид половите различия при лечението на алкохолизма“, каза експертът Гордън Харис.

 
 

Супергероите, които харесваме

| от |

Знаем, че всички харесват Спайдърмен, Супермен и Батман. Супергероите са guilty pleasure за момчетата, заради мрачната си натура, драматичното си минало и онзи леко прокрадващ се тестостеронен момент на хора, които могат всичко. Жените пък просто харесват мъже в тесни костюми. Изобщо във всякакви костюми.

Супергероите комбинират в себе си осанката на аутсайдера, лошото момче или съответно момиче, с уникална съдба и възможности, и възможността да ти направят чай и да натупат лошите едновременно.

Вселените на DC и Marvel – най-големите производители на силни и смели момчета и момичета на глава от населението, е пълна с истински интересни и готини персонажи. Независимо, колко стереотипни ви се струват.

Ние сме избрали точно пет броя от най-новите им тв и филмови попълнения, които гледаме винаги с удоволствие.

 
 

Deadpool 2 по кината на 1 юни 2018

| от chronicle.bg |

FOX обяви своята програма за филмите по комикси на Marvel, предвидени за 2018 г.

Киностудиото започва през април, когато очакваме нов филм от поредицата X-Men, базиран на сюжетната линия New Mutants. Той ще се пови по кината на 13-ти април 2018 г., а няколко месеца по-късно ще видим и дългоочакваното продължение на Deadpool.

Засега то носи името Deadpool 2 и премиерата е предвидена за 1-ви юни 2018 г.

В края на следващата година ни очаква още една комикс-лента, която отново е вдъховена от X-Men. Той се нарича X-Men: Dark Phoenix и ще дебютира на 2-ри ноември 2018 г.

 
 

Déjà Vu или да градиш бъдещи спомени

| от Ана Динкова |

Колко истории има около виното, за виното и след виното – истории, които са се превърнали в спомени, в разкази, в романи. За разлика от многото други напитки, виното носи особен дух, класа, и винаги има характер – дали добър или лош, следва да се разбере сетивно.

Виното някак естествено предразполага към споделяне с хора, както и за комбиниране с храна, пък било то и малки хапки, сирена или леки мезета, пинчос, тапас – зависи къде сме и най-вече с кого сме.

Нека ви разкажа повече за вината от серията Déjà Vu. Първото, което ме грабва в тях, е колко добре подхожда името “Déjà Vu” на концепцията, че виното е в началото на велики истории…

„В настроение за вино“ е посланието на марката, което подкрепям безусловно.

Вината Déjà Vu на Винарска изба Братя Минкови са произведени от внимателно подбрани собствени лозови масиви в Карнобатския край. Избата разполага с над 4 200 декара собствени лозя, което дава възможност да се подберe най-подходящото грозде за направата на всяко вино от серията.
Името Déjà vu е елегантна подсказка за това, че сортовете, използвани за създаването на вината от серията, произхождат от Франция. В същото време тези вина са направени от лозя расли на родна почва и гроздето носи характера и спецификата на родния климат – точно както и значението на фразата déjà vu – нещо, което сякаш вече сме преживели, познато и ново едновременно.

Пролет е, дните стават дълги, светли, топли – и естествено водеща роля заема бялото вино.

Déjà Vu Совиньон Блан и Семийон е едно много нежно вино, като усещането за финес и свежест идва още от отварянето на бутилката и наливането в чашата, в която забелязваме красивия светло-жълт цвят с игриви зелени отблясъци. Второто, което забелязваме е „носът“ или ароматът, в който улавяме нотки на чемшир, коприва, зелена ябълка и леки цитруси. Но всеки може да открие нещо свое, като мириса на прясно окосена трева по време на разходка в парка в някой слънчев пролетен следобед. След като отпием от виното откриваме и минерални нюанси, които придават една кристална свежест. После следва и леката пикантност, която дава на виното характер и индивидуалност. Вкусът на виното е елегантен и остава изненадващо благ и освежаващ. Важно е да се знае, че белите вина трябва да се поднасят охладени между 8 и 10°С, но не и прекалено студени, защото тогава ароматите и вкусовете им не могат да се разгърнат достатъчно добре. Това вино е прекрасно за споделяне с компания в края на работния ден, поднесено със свежи салати, сирена и леки зеленчукови или морски предястия.

Photo1

Déjà Vu Совиньон Блан и Семийон е отличено със Сребърен медал от Decanter World Wine Awards 2016. Сещате се колко са важни наградите OSCAR в киноиндустрията, нали? Е, наградите Decanter World Wine Awards са нещо подобно в света на виното. Журито на този конкурс е познато със своите строги и взискателни критерии и има нелеката задача да избере най-добрите вина от над 16 000 претендента от цял свят. Да получиш призвание като сребърен медал при това положение, е не само въпрос на престиж, това е истинско доказателство за качество.

Второто вино, което дегустирам е Déjà Vu Шардоне – едно чудесно завръщане към класическите шардонета. Виното е отлежало няколко месеца във френски дъбови бъчви, които са направили финия му аромат по-впечатляващ и запомнящ се.

Déjà Vu Шардоне е свежо и комплексно вино, с нюанси на цитрус, приятно комбинирани с фини цветисти нотки, а нежният елегантен вкус има един много сочен и богат на аромати финал – подобно на залеза в хубава лятна вечер.

Идеалната температура за поднасяне и на това вино е между 8 и 10°С, като може да се консумира самостоятелно като аперитив или да се комбинира със свежи зеленчукови предястия, морски деликатеси и фини и нежни ястия от бели меса – в идеалния случай с ефирни сметанови сосове.

Déjà Vu Шардоне е носител на златен медал от Concours Mondial de Bruxelles 2016. Този конкурс съществува над 20 години и е сред най-строго организираните винени конкурси на света. Ежегодно над 9000 вина и спиртни напитки от 55 страни в света се борят за признанието на журито, което се състои от 320 професионални съдии от 40 националности. Представители на конкурса имат практиката да посещават избите производители и да правят контрол на наградените вина след присъждането на наградите. Това е много строг похват, но гарантира легитимността на резултатите и качеството на виното.

Вината от серията Déjà Vu са идеалната селекция за личната винарна на всеки градски любител на виното, за да придобие представа за някои от класическите сортове и купажи – нещо като gourmet pack за всеки, който иска да си подари винена наслада. Тези вина са и много добър подарък, с който можете да зарадвате най-близките си приятели всеки път, когато отивате на гости.