По-голяма печалба и по-малко зрители за ITV

| от Иван Петров по The Guardian |

Британската ITV отчете увеличение на печалбата преди данъци си с 25%, въпреки спад в броя на зрителите от 4% през първата половина на годината. Така компанията дава знак, че ще продължи със силното си финансово представяне през 2015 година.

Медията, по която се излъчват X Factor и Downton Abbey, обяви, че печалбата преди данъци за първата половина на годината възлиза на 391 милиона британски паунда, след корекция за инфлация и разходи за придобиване. ITV увеличава приходите си в всички сфери на бизнеса си с 11% на годишна база и те достигат до 1.36 милиарда британски паунда.

Телевизионната медия наблюдава и лек спад в броя на зрителите от 22.2% до 21.1% за първите шест месеца на годината. Спадът е най-осезаем в основния канал на групата, където гледаемостта е била 14.8% спрямо 15.8% за същия период миналата година. Този спад от 7% се счита, че е най-големият в историята на медията.

Приходите в компанията за продукции ITV Studios са скочили с 23% до 496 милиона британски паунда. Компанията купи Talpa Media, продуцентската къща зад The Voice на BBC1 и Poldark, които стоят зад Mammoth Screen.

Главният изпълнителен директор на ITV Адам Кроузър зави, че спадът в броя на зрителите не е повлиял върху рекламната дейност на компанията, тъй като медията предлага на рекламодателите „невероятната способност да достигнат до масовата аудитория“. Общата коригирана печалба преди данъци, лихви и амортизация е нараснала с 24% до 400 милиона паунда.

Но Кроузър добави, че спадът трябва да бъде прекратен и това ще бъде основен фокус на стратегията му до края на годината. Той обеща увеличаване на инвестициите в качествени драма сериали и увеличаване на разходите за два от най-гледаните сапунени сериали на ITV – Coronation Street и Emmerdale.

Главният изпълнителен директор на ITV призна, че новинарските продукции са се представили неадекватно, особено в часовият слот от 21:00, а също така добави, че са пострадали и от факта, че английските отбори не са успели да се класират за по-късните етапи на Шампионската лига на УЕФА през миналия сезон.

Кроузър би желал да задържи правата за Шампонската лига, които са били закупени от BT, но моделът за безплатно излъчване на мачовете трябва да се промени.

„Разходите на free-to-air моделът са почти невъзможни за оправдаване“, каза Кроузър. „Мисля, че Sky са платили към 11 милиона паунда за мач (от Висшата лигата). Ако сравните това с цената на една висококачествена драма, която е около милион, милион и половина паунда на час, се получава огромна разлика.“

Той добави още, че ще телевизията ще инвестира в нови сюжетни линии и в нови герои в своите сериали, а определени шоу програми, като X Factor, който ще започне през есента с двама нови съдии Ник Гримшоу и Рита Ора, ще бъдат с променен формат.

Кроузър би искал да подобри и гледаемостта през деня и даде за пример сутрешното шоу на Сузана Райд Good Morning Britain, което замести Daybreak, а сега отчита 7% ръст на зрителите.

„Мисля, че имаме най-голям проблем с новинарските програми, особено тези в 21:00, където сме се представили зле, но имаме намерение да се фокусираме върху тях“, добави той.

Рейтингите на ITV за втората половина на годината се очаква да бъдат по-високи заради Световната купа по ръгби, новия сезон на X Factor и завръщането на I’m A Celebrity, Get Me Out of Here!, както и широко рекламираните драми Jekyll & Hyde, Unforgotten и The Trials of Jimmy Rose.

ITV прогнозират, че ръстът в приходите от реклама ще бъде 6% за първите три тримесечия на годината.

Анализатори от Jefferies смятат, че резултатите са „доказателство за напредък“ в развитието на медията, но спадът в дела на зрителите „трябва да стане причина за самоанализ, продължавайки напред.“

Главният изпълнителен директор на ITV коментира и преструктурирането на BBC и преразглеждането на модела на управление и финансиране на компанията. Кроузер е на мнение, че BBC трябва да въведе лицензионна такса, която е „подходяща за договорения обхват на операциите на корпорацията.“

„BBC трябва да бъде повече партньор и фактор, помагащ на търговския сектор, а не конкурент. Това се отнася и за местните и националните печатни и телевизионни медии и пазари, на които те са застъпили. В сравнение с другите радио и телевизионни оператори BBC трябва да се фокусира върху правенето на оригинални програми, а не да повтарят едно и също.“

Кроузер каза още, че BBC трябва да се различава от останалите канали и това не означава, че трябва да спре продукциите на програми като Strictly Come Dancing, шоу, което е собствена продукция на BBC, а напротив, трябва да започне да прави повече такива програми.

Кроузер не пропусна и да критикува плановете на BBC за бъдещето на BBC Studios, продуцентската къща на BBC, която ще бъде ръководена от шефа на BBC1 Питър Салмън.

„Не смятаме, че BBC трябва да създаде собствена търговска продуцентска компания, чиято цел е да се конкурира с независимия сектор с нелоялни държавни субсидии“, каза той.

 
 

10 страхотни роли на Ейми Адамс

| от chronicle.bg |

Покрай не безпричинната шумотевица около филмите „Първи контакт“ и „Хищници в мрака“, името на Ейми Адамс започна често да се върти в устата на критици и фенове.

Адамс определено е една от отличните актриси на Холивуд и прецизните й изпълнения със замах я вадят от клишето, че красивите жени не са добри актриси и обратното. Тя е носителка на награда „Сатурн“ , награда на „Гилдията на актьорите“ и две награди „Златен глобус“, номинирана е по пет пъти за награда на „БАФТА“  и награда „Оскар“  и шест пъти за „Сателит“.

Ако не сте гледали „Първи контакт“ и „Хищници в мрака“, ви препоръчваме максимално скоро да наваксате. През това време, вижте в галерията 10 роли на Ейми, които доказват, че освен красавица, е силна актриса.

 
 

И ний сме естети, и ний сме гледали на Ким Кардашиян дупарата!

| от в. "Сега" |

През последната седмица новостите в света на българската песенна култура бият като барабанен огън.

Социалните мрежи се възпалиха и кипнаха първо на почва Издислав и Фики Стораро, сега естетите и меломаниаците анализират Гери-Никол и новата й песен. Стръвта, на която кълват възмутените и вдъхновените, е рефренът: „яката дупара – кой ще я бара?“

Общо взето на Шопенхауер му е все тая, ама само Шопенхауер ли е естет на тоя свят? Едно магаре ли се казва Марко? И ний сме естети, и ний сме гледали на Ким Кардашиян дупарата!

***

Неслучайно на български основният офис на една компания се нарича седалище; и по-рядко – главен офис. У нас е по-важно да имаш дупара, нежели глава. Това е видимо и при други идиоми. На английски се казва – „трябва да имаш черва за еди-какво си“ (to have guts); на български за същото казваме – „трябва да имаш дупе“ (или евентуално топки). В дупарата сме куражлии!

***

Българо-македонският фолклор пази различни бивалици и небивалици с такава постройка: една работа се върши или с пари, или с дупара; пари нема – действайте.

***

В днешно време обаче има лидери едновременно с голяма и щедра дупара, но и приказно богати. От двете страни на един шпигел имаме две прекрасни корпулентни дупари. И не са стиснати – особено едната! Много обича да дава. На народа дава, но и на заслужили дупари дава – предимно обществени поръчки.

***

Благоразумието и прагматизмът ни учат: ако искаш мира, стой си на дупарата и кротувай! Но един неблагодарен дупарин пиян на мотика изрече непристойни и клеветнически думи за приключенията на Голямата дупара в Симитли.

***

Напънала се планината и родила мишка. Напънала се дупарата…

***

Дянков щеше да пляска дупарата на руската мечка. В действителност отиде и целуна пръстена, с извинение – влезе в управлението на голяма руска банка и икономически институт. На това му се вика дупара с две лица, казано на изящен език – това е стилът на Двуликия Анус.

***

И Христо Ботев е писал за Musculus gluteus maximus, но с ето такива възрожденски думи:

„Отзад кир Михалаки беше някак по-деликатен: вратът му – като талията на свинята, гърбът – като табашки кош, а под гърба – кръгла манастирска трапеза.“

Текстът е публикуван във в. „Сега“. 

 
 

Тейлър Суифт и Зейн Малик с общо парче за „50 нюанса по-тъмно“

| от chronicle.bg |

Изпълнителите Тейлър Суифт и Зейн Малик изненадаха феновете си с ново парче към саундтрака на „50 нюанса по-тъмно“. Песента появи към полунощ в САЩ (т.е. тази сутрин българско време).

Песента е първата от саундтрака на предстоящия филм по втората книга на Е.Л. Джеймс.

Суифт съобщи за песента в Twitter с мистериозният туит „Z | T | 50“. Той беше споделен близо 15 000 пъти само за час.

Само час след пускането си в iTunes, „I don’t wanna live forever“ стигна номер 1 в класацията на iTunes за САЩ. За момента парчето е достъпно само в iTunes срещу 1.29 долара. Не е ясно кога ще може да бъде слушано на други места по света. Може да чуете откъс от него, публикувано в профила на Тейлър Суифт.

„Петдесет нюанса по-тъмно“ ще се появи на екран в началото на следвата година.

 
 

„Западен свят“ задмина Game of Thrones

| от chronicle.bg |

Последният епизод от първи сезон на сериала „Западен свят“ привлече 2.2 милиона зрители. Спрямо първия епизод, излъчен през октомври, зрителите на шоуто са се увеличили повече от два пъти.

Със средно по 12 милиона зрители на всички платформи, „Западен свят“ се превръща в най-гледания първи сезон на сериал по HBO.

Шоуто е определяно като търговски успех, като освен това се радва и на доброто отнишение на критиката. То се приема за първия наистина голям хит на HBO от януари 2014 година насам, когато започна „Истински детектив“.

Какво не знаете за актьорите от „Западен свят“.