Перманентната кампания за глупостта в медиите

| от |

Как се прави ли?

Каните скандални гости и ги докарвате до бой. Защото това носи рейтинг и защото знаете, че страстите се продават по медиен път и максимално се възползвате.

В същото време социалните мрежи до смърт публикуват със сълзливи анонси четива как ни манипулират.

Представете си следната картинка – един ден вестниците публикуват четива за ползата от кафето. На следващия сменят гледната точка и описват вредите от кафето. И защото в четивата „за” и „срещу” кафето има цитирани авторитети, хората започват да говорят. Обаче едните не са имали пари във вторник, за да си купят вестниците с вредите и когато в сряда, преди кафето, видят някакви хора да се бият в студиото в спор за кафето, не могат да повярват на очите си.

Ето така се прави в името на рейтингите. Защото безплатни медии няма и от рейтингите зависи дали ще имат пари.

Имам много ранен детски спомен, че попитах мама как едновременно кафето вреди и е полезно за хората, а тя сутрин пие така спокойно кафе. Отговорът ме порази. Мама, спокойно пиейки кафето си, ми отговори, че всичко преувеличено вреди на хората. Това беше първият медиен урок, който получих.

Сетне винаги си задавах въпроса кое е преувеличеното.

Я сега да ви проверя какво знаете за децата и училищата?

Спрете да четете и се опитайте да цитирате какво научавате от медиите в началото на септември.

Ако отговорите Ви съдържат тежест на раниците, липсата на учители, застаряването на учителите и спорове за текстовете в учебниците, експериментът е успешен. Няма как да е по-успешен!

Нищо не знаете, защото това е целта на врещящите новини и коментари. Някои твърдят, че медиите трябва да се продават, те обаче са циници.

Медиите трябва да публикуват едновременно аргументите за ползите и вредите и да ви напомнят все пак да проверите сами.

Различните аргументи „за” и „против” експертите наричат плурализъм.

По-напредналите, които четат какво казват експертите, знаят, че е важно кой пише дневния ред. И така си обясняват защо докато четете, слушате и гледате, не намирате пряка връзка с това което се случва в живота Ви.

Това е и целта по правилата на рейтинга.

Хайде още един експеримент да направим. Имаше един политик, има го и сега, за когото се казваше, че управлява по телевизора. Защото има медийна харизма и заради този си талант успява да „пише” заглавията в медиите.

Сигурна съм, че го видяхте вече в описанието. Нещо повече, мерна ви се мисълта за медиите – палачинки.

Ще Ви разочаровам, медиите няма как да бъдат палачинки. Нито могат вечно да вървят след победителите, без да ги изгорят. Защото палачинката, колкото и да е кръгла, има две страни и пълнеж. Пожелателно е да не се обръщат по сто пъти, но в медиите това е практика.

От най-древните времена на медиите политиците са се опитвали да подчинят медиите. По света и у нас.

Само напредналите общества обаче са създали такива правила за медиите, които да спестяват на хората тъпите спорове „за” и „против” за важните неща в живота им.

Затова ако направим трети експеримент, той със сигурност ще се провали.

Да опитаме отново да спрете да четете и да изброите собствениците на медиите, които четете, слушате и гледате. И за да усложним експеримента, имената трябва да могат да бъдат приети като безспорен документ в съда.

Е?
Това е то просто разказаната приказка за ползата и вредата от липсата на правила.

И логиката е проста – не е достатъчно да знаете само кой, трябва да знаете и защо. И още няколко отговора, за да правите информиран избор за мярката.

Нали в началото се разбрахме, че важна е мярката, защото всичко зависи от нея.
Изобщо медиите у нас е редно да вървят с упътване, като алкохолните продукти – консумирайте за удоволствие и с мярка!

Защото това са действащите правила в момента, ако и в Конституцията да пише друго.

Силно преувеличено е да мислим, че някой няма полза от това. Но по наличните правила медиите могат да бъдат представени така, както психолозите описват човешкото съзнание. Описват го като айсберг – 30 % се виждат, 70% – не.

Ето така най-просто се опитах да обясня, че с тези правила нищо не е ясно, освен че от рейтинга зависи съществуването.

За разлика от тюлените, медиите нямат навика да се самоубиват. Затова консумирайте с мярка и опитвайте всичко да проверите, особено когато правите избор.

Инак, да се „консумират” медиите само за удоволствие и забава е много лошо решение.

Кой има полза от реклами на глупостта?

По света медиите обикновено ги осмиват с трите маймунки. Едната не вижда, едната не чува, а третата не казва.

В по-старите времена в България по едно време медиите имаха за шефове – Тихчев, Глухчев и Трайчев. Сега времената са далеч по-сложни. И е редно на първо време да се научим да правим разлика между трите маймунки и приказката за трите прасенца.

Да не забравя да Ви кажа, представянето на медиите като маймунки у нас сме откраднали от напредналите общества. Нищо ново не сме открили под слънцето.

По темата работи Анелия Димитрова

 
 

Новият албум на Алекс Клер – пътят от Лондон до Йерусалим

| от chronicle.bg |

Алекс Клер идва в България, за да представи на живо последния си албум  „Tail of Lions”.

Концертът на Алекс Клер ще се състои на 24 април в Студио Орфей .

Заглавието на албума идва от еврейска поговорка, а парчетата са отражение на всичко, през което артистът минава в последните години. В него се преплитат лични емоции и истории, свързани с преместването му в Йерусалим и ролята му на съпруг и баща. „Tail of Lions” хвърля светлина и върху наболели общественозначими теми, но най-вече проповядва вяра, смелост и упоритост.

Албумът е записан миналото лято на лодка в източен Лондон, заедно с неговия добър приятел от Submotion Orchestra – Chris Hargreaves.

Alex_Clare Visual

За няколко седмици те успяват да създадат „Tail of Lions” – албумът, който показва един различен Алекс Клер. Името на албума идва от еврейската поговорка „По-добре да бъдеш опашка на лъв, отколкото глава на лисица“ и синтезира онова, към което се стреми лондончанинът, приел юдаизма.

Третият албум на Алекс Клер включва 10 парчета, които разказват една история.

Всяка песен носи послание и специфично звучене. „Tail of Lions” изненадва с електронни, дъбстеп, соул и рок елементи, но запазва характерния музикален стил на Алекс. Албумът започва с вълнуващото „Tell me what you need”, трип-хоп извиращото„Get real”, минава през експлозивното фънк звучене на „Surviving Ain’t Living“, драматичното „Basic”, за да потуши страстите с „Tired from the fire” и „You`ll be fine” и да завърши с агресивното и силно „Open my eyes”.

Всички тези парчета, както и най-големите и добре познати хитове на Алекс Клер, като „Тоо Close”, ще чуем на живо на 24 април в Студио Орфей. Билети за концерта могат да бъдат закупени на цена от 50 лв. в OMV, The Mall и мрежата на Eventim.bg.

 
 

Bulgaria Air със 72-часови оферти на самолетни билети до 1 април

| от chronicle.bg |

Bulgaria Air пуска промоционални самолетни билети от днес до 1 април включително.

Компанията предлага ниски цени за еднопосочни билети до Амстердам, Франкфурт, Берлин и Лондон. За всяка дестинация те ще са в продажба по 72 часа.

От 22 март до 24 март всеки може да резервира билет от София до Амстердам за 79 евро и може да пътува с него до 30 април.

Три дни след първата оферта, започват други две 72-часови промоции. Само между 27 и 29 март еднопосочните билети от София до Берлин ще бъдат на крайна цена от 49 евро, а тези до Франкфурт ще струват 69 евро. Пътниците ще могат да ги използват до 30 април.

Последната част от кампанията ще стартира на 30 март и ще е активна до 1 април включително. В този период Bulgaria Air ще предлага еднопосочни самолетни билети от София до Лондон само за 69 евро. Пасажерите трябва да ги използват до 30 април.

Цените на промоционалните билети са същите и за пътуване от съответния европейски град до София. Те са подходящи за кратки екскурзии или бизнес пътувания, тъй като в стойността им се включва 1 бр. ръчен багаж до 10 кг. Чекиран багаж може да бъде закупен само срещу 20 евро в посока. Традиционно в цените се включват и всички летищни такси, кетъринг на борда, избор на място в самолета и чек ин.

 
 

Пускат Айфон в нов цвят с чудесна кауза

| от chronicle.bg |

Вече може, да си купим Айфон в червено. Той е факт и има много добра причина за това. Епъл и преди е пускал червени устройства със същата цел.

Средствата от червения айфон ще отидат за благотворителност. Конкретно, парите ще помогнат в борбата срещу болестта СПИН. Новината беше съобщена заедно с представянето на нов, по-малък Айпад Про. Таблетът е по-мощен, притежава по-ярък дисплей, както и нова по-ниска цена. Той има и нови апове, най-важният от които изглежда е „Apple Clips“. Той позволява комбинирането на снимки и видеа в клипче за споделяне.

Ще можем да поръчаме червеният Айфон от 24 март натам. Той ще се продава в нормален и голям размер.

„Откакто започнахме колаборацията си с (RED) (червено – от англ. ез.) преди 10 години, клиентите ни са допринесли значително в борбата срещу СПИН“, казва Тим Кук. „Настоящият телефон с разкошен червен цвят е най-големият ни (RED) продукт досега.“

Изпълнителният директор на (RED) Дебора Дугън споделя: „Емъл е най-големият корпоративен дарител на Global Fund със 130 милиона долара.“

 
 

„Красавицата и Звяра“ е с рекорден резултат в бокс-офиса на Щатите

| от chronicle.bg |

Филмовата продукция на „Дисни“ „Красавицата и Звяра“ постигна забележителен резултат в бокс-офиса на Северна Америка.

Приходите от продажба на билети възлизащи на 170 милиона долара – рекордно постижение за семеен филм, съобщава БТА.

Лентата бие миналогодишния рекорд на кинотворбата от същата категория „Търсенето на Дори“, която дебютира в бокс-офиса със 135 милиона долара приходи.

Производствените разходи на „Красавицата и Звяра“ възлязоха на около 160 милиона долара.