Нова става на 20 години – иновативна, отговорна, вдъхновяваща

| от |

Тази година Нова празнува 20 години от създаването си. Иновативна, отговорна, вдъхновяваща, това е Нова вече две десетилетия. Още през 1994 г. обаче телевизията дава ясна заявка, че ще бъде новатор, предусещащ последните тенденции в зрителските интереси и търсене.  Запазена марка на медията стават нейните новини и публицистика, които успяват да спечелят доверието на зрителите със своята обективност и независимост. Безброй са случаите, в които благодарение на утвърдените водещи, репортери и разследващи екипи на Нова, изключително важни и значими за българското общество казуси намират своето развитие и разрешаване.

Благотворителността и социалната отговорност заемат важна част в цялостната политика на Нова Броудкастинг Груп. През всички тези 20 години, телевизията не само инициира собствени социални кампании, но и оказва ежедневна подкрепа на стотици значими каузи и благотворителни организации, които работят в помощ на различни групи от нашето общество. Сред най-мащабните социални инициативи на телевизията са детският футболен турнир за деца, лишени от родителски грижи MTG United for Peace, стипендиантската програма „Стани шампион”, също насочена към деца от домове за сираци, а от 2014 г. Game Changers – Промяната, в партньорство с фондация Reach for Change.

„Щастлива съм от това, че за 20 години Нова успя, наред с медийното си разрастване и утвърждаване, да съхрани чисто човешкото отношение и принципност към своите зрители и партньори. Радвам се, че отговорността, която носим, е осъзната и се управлява по най-добрия и достоен начин”, сподели Силва Зурлева, член на Борда на директорите на Нова Броудкастинг Груп.

Разрастването на медийната група на Нова през годините е изключително динамично. През 2008 г., телевизията става част от Modern Times Group (MTG). В началото на 2011 г. NOVA, DIEMA, DIEMA 2 и DIEMA FAMILY, NOVA SPORT, TV 1000 Balkan, Viasat History, Viasat Explore и Viasat Nature, както и списание Ева се обединяват под името Нова Броудкастинг Груп. Разрастването продължава и през 2013 г., когато компанията придобива 70 % от „Дарик Нет” АД и става собственик на всички сайтове, част от „Дарик Уеб”, както и на най-голямата дигитална медийна компания в страната – „Нетинфо” АД.

„За 20 години Нова телевизия се доказа като безспорен пионер и лидер във въвеждането на телевизионни формати и предавания. Динамиката и усетът ни към иновациите бяха и продължават да бъдат решаващи за нашия успех и успеха на нашите партньори. В края на първите 20 доказваме непрекъснато тази гъвкавост, добра професионална преценка и стремеж към високи резултати. А ние, едва сега започваме…”, сподели Дидие Щосел, Главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп.

“За мен, през този период Нова успя да докаже своята устойчивост, отговорност и непрекъснат стремеж към висок професионализъм. Щастлива съм, че съм част от настоящето и бъдещо развитие на медията в един от най-силните периоди в нейната история”, добави Вики Политова,  Главен оперативен директор на „Нова Броудкастинг Груп“.

Сред „първите” продукции, които заслужено превръщат Нова в новатор на българския телевизионен пазар, са Big Brother и въвеждането на риалити жанра у нас;  най-успешните телевизионни игри в българския ефир – „Стани богат” и „Сделка или не”; най-обичаното женско предаване „На кафе”; първото предаване, превърнало се в коректив на нередностите – „Господари на ефира” и много други. Нова е пионер и в заснемането на съвременни български сериали с продукциите „Хотел България“ и „Забранена любов“.

Списъкът продължава да расте – чрез него Нова създаде един модерен и алтернативен свят на вдъхновение и забавление за зрителите в България, а зарядът, с който Нова Броудкастинг Груп се превръща в най-иновативната, отговорна и вдъхновяваща медия, става все по-силен.

„А ние едва сега започваме!“, уверяват ни от телевизията. За нас остава само да им пожелаем успех и да им честитим рождения ден. И да си запазим отсега с намигване един кратък репортаж в Новините за нашите 20 :)

 
 

Skeptics in the Pub, Изкуствен интелект: Презареждане

| от chronicle.bg |

Chronicle.bg започва партньорство с ентусиастите от Skeptics in the Pub. Всичко най-интересно преди и след събитията на Ratio.bg може да четете тук или на сайта им.

Още от създаването си първите компютри започват да поемат задачи, дотогава изискващи човешки интелект. Прогресът е бърз: през втората половина на XX век се появяват първите невронни мрежи, ботове за разговори, програми, играещи шах, експертни системи, и изглежда, че всеки момент ще бъде създаден изкуствен интелект, съизмерим по възможности с човешкия.

Постепенно става ясно, че всяка от тези технологии е ограничена. Компютрите продължават да правят това, което им кажем, а не това, което имаме предвид. Помага и променливото разбиране на хората за изкуствен интелект: обикновено така биват наричани задачите, с които компютрите все още не се справят. В края на 80-те години финансирането на изследвания намалява драстично, преди да избухне отново преди няколко години, вече включващо обработка на данни в големи размери и комерсиални приложения като автономни коли.

Това възраждане обещава да промени цивилизацията ни из основи. Какви са приложенията днес и какво ще се случи в бъдеще.

На предстоящото събитие от серията Skeptics in the Pub ще се проведе на 23 март (четвъртък) от 19:30 часа в Carrusel Club (ул. Г. С. Раковски №108) ще се обсъждат:

  • как се вдъхновяваме от биологичните мозъци за да строим изкуствен интелект;
  • дисекция на електронен мозък – какво се случва вътре в изкуствения интелект;
  • възможен ли е общ изкуствен интелект и ако да – дали ще ни вземе работата или убие първо.

За лекторите:

По темата за изкуствения интелект ще говорят Никола Тошев и Константин Василев. Двамата са участвали в изграждането на софтуерната компания WizCom, по-късно закупена от VMWare. Днес Константин се занимава с мобилни апликации и игри, а Никола съосновава Sciant и развива machine learning в компанията.

За Skeptics in the Pub:

Skeptics in the Pub е неформално събитие, създадено, за да среща хора, които се интересуват от наука и критично мислене. Форматът е прост – в началото лектор говори по предварително подготвена тема, а след това е време за въпроси и свободни разговори между всички присъстващи. Под името Skeptics in the Pub вече се организират събития в повече от 20 европейски държави, a България се присъединява към списъка през септември 2014. Досега са проведени над 15 събития с около 100 гости на всяко от тях. Skeptics in the Pub се организира всеки месец от екипа на Ratio – повече за предстоящите събития може да видите на сайта.

 
 

Когато звездите бомбят снимки

| от chronicle.bg |

Фотобомбите представляват накратко следното – когато човек влезе в кадъра при снимката на друг.

Винаги се получава смешно, но е най-забавно, когато фотобомби правят звездите.

Предлагаме ви в галерията списък със снимки на знаменитости, които „случайно“ се приплъзват в кадъра на друг.

Сред тях можете да видите бивш президент, британската кралица и много актьори и актриси.

 

 
 

Google работи по групово фото приложение

| от chronicle.bg |

Google обяви, че работи по ново приложение за групово редактиране и споделяне на снимки.

То ще наподобява Moments на Facebook, а говорителите на компанията са казали, че това е просто един експеримент и не се знае кога и дали това ново приложение ще стане достъпно за всички.

Тъй като все повече потребители използват приложенията на Facebook, Twitter и Snapchat, вместо да търсят в интернет, т.е. чрез търсачката на  Google, е нормално да имаме такава реакция от Google.

 
 

Сиа без перука

| от chronicle.bg |

От Мадона до Лейди Гага, звездите са известни с всякакви екстравагантности.

Машината за хитове Сиа, която ни даде хитове като „Cheap Thrills“, е известна с това, че се появява на публични места с характерна перука.

сиа

 

Сиа обяснява перуката си така: „Нося я, за да мога да отида до магазина и да си купя маркуч, ако искам. Или ако ми се ходи до тоалетна, а не мога да намеря, мога просто да отбия от пътя, без хората да идват и да ме снимат.“

Певицата беше засечена на международното летище в Лос Анджелис без маскировката си. И разбира се, се случи точно това – дойдоха хора и я снимаха.