Медиите, глупако!

| от |

А утрините в медиите са мрачни и така може да започне един репортаж за медиите.

Има ли военна опасност?

Спорният документ беше свален от сайта на военното министерство. Политиците видимо се разделиха на лагери.  Някои коментираха в медиите и социалните мрежи. Някои дори протестираха пред военното министерство. За някои мълчанието беше злато.

После някои обясниха, че подобен начин на мислене, че сме във война е недопустимо. И попитаха с всяка страна, в които медиите не са свободни ли ще влизаме във война. Но това са политически изказвания.

Да обърнем погледа.
Едва ли някой би си позволил да обвини ВВС в пристрастие. Но те показаха на света едни кадри.  (reut.rs/1u0je5Z)

Имаше ли ги в медиите у нас? Защото по света политиците ги видяха. И реагираха. У нас сме заети с други сюжети. Не виждаме по-далеч от носа си, а когато погледът е заврян в пъпа, гледката не дава ясна картина. Може и да не сме измислили телевизионното риалити, но сме новатори в политическото. Кой с кого, кога, къде… Тайни срещи, кървави писма. Караници за листи… Медийни компромати… Тази есен националните телевизии можеха да спестят някой лев от разни фактори, таланти и гласове. Политическият цирк, с който ни облива детската градина, нарекла се политически партии е далеч по-драматичен. Едновременно смешен, жалък, тъжен, оставящ лош вкус в устата… И все пак смешен. Макар и с онзи горчив смях, поне сме се научили да се смеем. И да им се надсмиваме. Защото друго не ни оставиха.

Има или няма дефицит, има или няма криза с една затворена банка е горещ предизборен рефрен. Дали звучи добре, СЕМ още не е казал. СЕМ, който спря някаква песен.

Медиите ни информират за съдебни заседания, в които съдът променя мерките на обвинените за кризата в КТБ. Вчера от ареста излезе последната жена от обвинените.  Постянно присъствие са репортажите с протестиращи вложители.

Водещата новина в медиите беше победата на Лудогорец над Стяуа.

Е, има ли или  няма информационна война и кой срещу кого я води. Политиката е сериозна работа. Особено, когато светът около нас се тресе. За земетресенията обикновено биваме информирани веднага. Сигурно не е защото е безопасно и прокуратурата няма да се налага да търси виновник. Съвсем не…

Хората в наводнените градове протестират, че нито виновен има, нито помощ.

Наистина излиза, че сме във война. Но медийна. Адекватни и ясни политически политически заявления  кой води тази война няма. Медийни също.

А войната се води с медийни средства. И се води срещу разума. Разумът е скупчен в траншеите на социалните мрежи.

Да се върнем на началото. С кого сме във война?

Със страни, в които няма свобода на медиите. Където разни хора на власт спират социалните мрежи, където блогърите с три хиляди посещения на блоговете си са длъжни да се регистрират и неправителствените организации нямат право на външно финансиране.

Днес гръмна  една пиратка в един телевизор. Владо Йончев припомни историческия факт за османското присъствие и „института” на еничарството. Валерия Велева се възмути, че не е редно в 21 век да се връщаме в 14 век. Коментираха листите на ДПС. Да не си помислите друго.

Кой пише и приема правилата за медиите?  Не чувате ли артикулация на смях? Затова положението е такова, каквото е.

В България имаме „гражданска” политическа война. Тя обаче се води по странен начин и по спомени. За някакви обръчи и дажби. Институцията, която трябва да каже има ли обръчи, дажби и даже виновни за наводненията по традиция мълчи. По негласно и неписано правило.

А президентът беше единственият държавен глава от Европа, който посети Турция за церемонията на Реджеп Тайип Ердоган, който пък положи клетва като първия пряко избран президент на Република Турция. И тук политическо заявление или медийно обяснение нямаше.
Икономиката, глупако, дали не е зле да се чете по нашите земи и така… Медиите, глупако. Защото кой ако не медиите трябва да ни информират за водената политическа гражданска война у нас.

Ами ако медиите не са свободни?! Обаче така е на война. Репортерите предават от едната или от другата страна. Останалите ги убиват, нали.

 
 

Трейлър за втория сезон на новия „Voltron“

| от chronicle.bg |

Хайде малко носталгия.

Netflix и DreamWorks Animation обявиха премиерната дата на „Voltron Legendary Defender“. Всички серии от втория сезон излизат на 20 януари тази година.

DreamWorks Animation пресъздават легендарния анимационен сериал за онлайн дистрибутора Netflix. Продуценти на класическото и любимо на милиони предаване са Жаким Дос Сантос и Лорън Монтгомъри – и двамата от „Легендата за Кора“.

Ролите ще се озвучават от: Кимбърли Брукс като принцеса Алура, Рийс Дарби като Коран, Джош Кийтън като Широ и черния лъв, Тайлър Лабайн като Хънк и жълтия лъв, Джереми Шада като Ланс и синия лъв, Бекс Тайлър-Клаус като Пич и зеления лъв и Стивън Юн като Кейт и червения лъв.

Оригиналното „детско“ дебютира в САЩ през 1984 и става поп-културен феномен. През 1986 година излиза Voltron: Fleet of Doom. Следват два неуспешни опита сериалът да бъде възобновен – през 1998 и 2011.

 

 
 

Досиетата CHR: Да спечелиш от тотото и да загубиш всичко

| от chronicle.bg |

Мнозина си мечтаят да спечелят от лотарията, но всеки трябва да има едно наум: всяка печалба идва със загуба. Печеленето на огромна сума пари наведнъж означава, че човек трябва да е готов за резки промени в живота си и нови възможности.

Затова и за мнозина печалбата значи и проклятие. Списъкът на хората, които са пропилели парите, оставайки потънали в главоболия, е дълъг. Някои от тях дори съжаляват, че са печелили.

Нека ви разкажем няколко истории, които доказват, че да спечелиш много пари, често означава и да загубиш много ценни неща в живота си.

Историята на истинските „Селяндури от Бевърли Хилс“

Уилям Поуст е на 8 години, когато майка му умира. Когато пораства, работи основно по карнавални събития, прекарва известно време в затвора и изглежда напълно безцелен и неспособен да изкарва пари, за да се грижи за себе си.

Изведнъж през 1988 година, когато е на 40 и няколко и разполага само с няколко долара в джоба, печели повече от 16 милиона долара от лотарията в Пенсилвания. По данни на Washington Post, само три месеца по-късно, вече е задлъжнял с 500 000 долара. Една от причините е фактът, че си купува частен самолет, въпреки че дори няма право да пилотира. Това обаче не е всичко. Брат му бива осъден за това, че планира убийството му. В средата на 90-те години вече е обявил банкрут. Умира през 2006 година на 66-годишна възраст.

Да спечелиш два пъти

Евелин Мари Адамс печели от лотарията седемцифрена сума не веднъж, а цели два пъти. Първо печели 3.9 милиона долара през октомври 1985 година, а след това – 1,4 милиона. Част от роднините й започват да хранят омраза към нея, защото е богата. Мнозина се обръщат към нея с молба за финансова помощ. Казва, че й е било трудно да отиде където и да е, без да я разпознаят. Това обаче е добрата част. Тя успява да загуби голяма част от богатството си в казината на Атлантик Сити. През 2012 година вече работи на две места, за да се издържа и съветва всички, които спечелят от лотарията, да отидат първо при адвоката и счетоводителя си.

Джакпот за милионера

За мнозина е трудно да повярват, че е възможно мъж, който вече е милионер, да спечели джакпота от лотарията (в размер на 315 милиона долара) и да го пропилее. Точно това обаче се случва с Андрю Уитакър.

Мъжът печели сумата на Коледа през 2002 година и избира да му бъдат изплатени 170.5 милиона долара наведнъж. Намерението му е да похарчи част от тях за дарение. Нещата обаче не се случват точно така. Уитакър се развежда със съпругата си. После внучката му умира при мистериозни обстоятелства. Уитакър започва да пие много. Често става жертва на обири, в един момент срещу него се водят 400 дела.
„Предпочитам да бях скъсал билета“, казва той пред ABC.

Печалбата след данъци – затвор

Алекс и Рода Тот остават с 24 долара в джоба, когато през 1990 година си купуват лотариен билет. Не очакват, че той ще им донесе 13 милиона долара. Избират печалбата да им бъде изплащана в суми от по 666 666 долара в продължение на 20 години.

Само за няколко години заради богатството си губят приятели и близки. През 2006 година получават обвинение за данъчна измама, защото не са знаели какви са изискванията на закона при подобни печалби.

Алекс умира преди делото, докато вдовицата му лежи две години в затвора.

Милионер с дългове

Сюзан Мулинс печели 4.2 милиона долара от лотарията през 1993 година. След като си поделя печалбата със семейството си, а част от парите отиват за данъци, може да се радва на плащания по по-малко от 50 000 долара годишно, които определено не са достатъчни, за да води богаташки начин на живот.

Само пет години по-късно взима заем от близо 200 000 долара от фондацията към националната лотария, ползвайки печалбата си като гаранция. През 2004 година бива осъдена, тъй като дължи на фондацията повече от 150 000 долара от заетите пари.

 
 

Samsung ще представи следващо поколение Galaxy Note 7

| от chronicle.bg |

Много хора смятаха, че след злополучния Galaxy Note 7, Samsung ще се откаже да произвежда следващо поколение на модела. Както става ясно от интервю с шефа на Samsung Mobile Д.Дж.Кох обаче, това не е вярно.

Вчера Samsung обяви официално резултатите от вътрешното разследване, което целеше да разбере защо телефоните се сапозапалват.

Koh е заявил, че по време на разследването, са установили , че Note всъщност има много лоялни потребители. Президентът на Samsung US, Тим Бакстър, също е потвърдил, че много от потребителите на Galaxy Note все още са лоялни към модела и чакат нов ъпгрейд.

„Ще предложим по-добър, по-сигурен и много иновативен Note 8″, казва още в интервюто Кох.

Към момента няма информация кога може да се очаква наследника на Galaxy Note 7.

Източник: CNET

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days