Кристоф Майнуш, изпълнителен директор на CME пред 24 часа: Продължаваме с местни сериали

| от |

Кристоф Майнуш става изпълнителен директор на СМЕ („Сентръл Юропиън медия ентърпрайзис“) през септември 2013 г. Той поделя високия пост заедно с колегата си Майкъл Дел Нин. Преди това е съветник на президента на “Търнър Бродкастинг Интернешънъл” – поделение на “Тайм Уорнър”. Работил е в мениджмънта на RTL Group, на гръцката компания “Алфа Медия Груп, бил е и изпълнителен директор на RTL в Хърватия. Започва кариерата си като фрилансър за обществения тв оператор в Бавария “Байеришер Рундфунк”. Ето какво той сподели в интервю за 24 часа.

- Защо сте в България, г-н Майнуш? Идвате за втори или трети път у нас.

– Често се срещаме с Павел Станчев тук или в централата на СМЕ в Прага. Днес се проведе редовната тримесечна среща на борда на директорите. Обсъдихме високите резултати на bTV през тази година, изключително силното начало на новия сезон и дискутирахме стратегията ни за следващата година.

- Как се променя Би Ти Ви при всяка следваща визита?

– Първото и най-важно е, че има ясно изразена тенденция за увеличаване на аудиторния ни дял. През новия сезон делът ни е нараснал с 2 пункта докато конкурентът ни губи по 2 пункта, в сравнение с резултатите от есенния сезон през 2013 г. Така че разликата между Би Ти Ви и Нова тв става все по-голяма. Много съм доволен от резултатите, които Павел Станчев и ръководството тук постигнаха.

- Тези дни се навършва точно година, откакто станахте изпълнителен директор на СМЕ. Как приемате новата си позиция – тя е много отговорна, но пък дава и големи възможности?

– Всъщност точно днес (16 септември – б. а.) се навършва тази година, откакто аз и Майкъл Дел Нин бяхме назначени за съизпълнителни директори на СМЕ. Вълнуващо е, защото СМЕ беше в трудна позиция и трябваше да променим много неща в различните държави. Ние сме пазарен лидер във всички държави, България беше единствената страна, в която имахме спад в аудиторията в сравнение с 2012 г. Сега обаче ситуацията е различна. Аудиторията ни расте. Постигнахме и подобрение на финансовите резултати през първото шестмесечие на годината.

- Как се промени Би Ти Ви за тази една година от гледна точка на програмата и финансовите си резултати?

– Мениджърският екип на bTV направи промени в програмата на праймтайма и сме много удовлетворени от резултатите.

Новините продължават да са гръбнакът на bTV. В последните 4-5 месеца рейтингът им е двойно по-голям от този на конкурента ни, а през новия сезон резултатите са още по-високи. Има все повече дни, в които аудиторията на “bTV Новините” е три пъти по-голяма от тази на “Новините на Нова”. Това ясно се вижда в резултатите през септември, които са най-високите за последните 18 месеца. Стартът на “Сървайвър Камбоджа” постигна близо 40% дял и определено е най-доброто телевизионно шоу като качество и гледаемост.

Що се отнася до СМЕ, преди година тя се управляваше централизирано. Сега залагаме на децентрализиран подход, защото изпълнителните директори в различните държави най-добре знаят как да действат в техните страни. Назначихме Павел Станчев за изпълнителен директор на bTV и сме радостни да работим с професионалист с огромен международен опит като него.

- Защо аудиторията на новините се увеличава, как си го обяснявате?

– Хората вярват на новините на bTV. Във всички държави, в които присъстваме, имаме ясна визия как трябва да се правят новини и актуални предавания.

- Как?

– Основното правило, което спазваме, е обективност и безпристрастност. Вярваме, че силните и независими медии са особено важни за всяко общество. Тук имаме изключителен журналистически екип, начело с Венелин Петков. Както знаете, той беше много популярен водещ и журналист. В новата му роля не го виждаме всеки ден на екрана, но всеки ден виждаме резултатите от неговата и на екипа му работа.

- Каква е стратегията на СМЕ да запази лидерството на Би Ти Ви на пазара?

– Ще продължим да излъчваме най-добрите новини и забавни предавания в добре подредена програмна схема. Ще запазим най-силните предавания и ще развиваме нови проекти с голям потенциал да се превърнат във фаворити на зрителите. Добре планираната програма лесно се помни от аудиторията. А българските зрители са много лоялни.

- Би Ти Ви е номер едно, откакто съществува, вече 14 г. Защо сменихте генералния ѝ директор Вики Политова?

– Една от основните причини за смяната на изпълнителните директори в повечето държави, включително и България, беше решението ни за децентрализация на управлението. Освен това искахме да влеем нови свежи сили, за да развием още повече цялата медийна група, и търсехме човек с изключителен професионализъм, с международен и локален опит. Павел Станчев напълно покрива изискванията ни за професионализъм и вярваме, че ще постигне очакванията ни за развитие и растеж.

- Вярно ли е, че Вики Политова е напуснала телевизията заради преместването на късната емисия новини от 22 ч в 23,30?

– Има много причини за напускането ѝ. Резултатите показват, че преместването на емисията е било правилно решение, тъй като от 6 месеца насам рейтингът им расте. По-късният час позволява да покажете повече новини, които се случват вечерта. Освен това късната емисия има различна аудитория.

- Би Ти Ви не е предвидила български сериали през този сезон, а всъщност тя предизвика разцвета им у нас. Защо ги няма в програмата?

– Най-силният сериал за 2014 г. – “Столичани в повече”, продължава, но през следващия сезон. През последния сезон останалите сериали нямаха същия успех по bTV, а за нас качеството и обратната връзка на зрителите е ключов критерий за планирането на програмната схема. Ние сме убедени в творческия и продукционния потенциал на българския пазар и като пазарен лидер ще продължим да инвестираме в местни сериали и предавания.

- Какво мислите за турските сериали? Те се превърнаха в телевизионен феномен у нас.

– Турските сериали са успешни, защото имат добре измислена и увлекателна история, както и качествена продукция. Успехът им говори сам за себе си, зрителите ги харесват и затова ги излъчваме в праймтайма. Турските сериали се приемат много добре в половината от 6-те пазара, на които СМЕ присъства – България, Румъния и Хърватия, но не и в Словения, Чехия и Словакия. Това се дължи на разликата в предпочитанията на аудиторията.

- В момента има две пийпълметрични системи у нас. Какво мислите за тази ситуация?

– Не съм чувал за държава, в която две системи за измерване функционират успешно едновременно. Вярваме в смисъла от съществуване само на една валута и всъщност тук има добра, надеждна и одитирана система, която е одобрена от целия пазар. Това не е само наше мнение, а и на по-голямата част от пазара. Не съм чул нито един солиден аргумент от конкурентите ни Нова тв за причините, поради които искат да вкарат нова система. Отворени сме за участие в създаване на комитет заедно с рекламната индустрия, за да дискутираме възможни промени и след това да преминем към тях. Тези решения трябва да се взимат съвместно с всички участници на пазара. Между другото, настоящият оперативен директор на Нова тв подкрепяше системата само допреди няколко месеца, когато все още работеше при нас.

- Павел Станчев беше изпълнителен директор на Нова тв, когато я подготви така, че тогавашният ѝ собственик – гръцката компания “Антена”, успя да я продаде на шведската MTG за 620 млн. евро. Вече като шеф на Би Ти Ви се появиха слухове, че е поел ръководството ѝ, защото и тя щяла да се продава. Вярно ли е, СМЕ продава ли Би Ти Ви?

– СМЕ е мажоритарен собственик на bTV и не възнамеряваме да я продаваме. Оставаме тук. Относно това, което казахте за Павел – не мисля, че той би се върнал на такава позиция, за да я напусне втори път. Той е щастлив от това, че се е върнал, и ще остане остане с нас. Разбираме се много добре.

- Смятате ли да създавате нови канали в България?

– Много сме доволни от портфолиото си. Нашите канали се допълват взаимно много добре и не планираме промени в портфолиото си в близко бъдеще.

- “Тайм Уорнър” вече притежава голяма част от СМЕ. Какво ще се промени за “Би Ти Ви Медия груп”?

– Нищо. Нашите акционери, включително Time Warner, са доволни от резултатите и настоящото развитието на СМЕ, съответно и на bTV.

- Красимир Гергов беше собственик на част от Би Ти Ви, все още ли е така?

– Да, имаме добро партньорство с Красимир Гергов, който притежава миноритарен пакет от 6%.

- Какво гледате по телевизията?

– Голям почитател съм на местните продукции. Като зрител предпочитам филми.

- Как започнахте да се занимавате с телевизия?

– Това беше още по време на следването ми. Започнах да работя за баварската обществена телевизия на свободна практика като филмов редактор. Моята любов към филмите всъщност ме заведе при телевизията. Така че кариерата ми започна от програмния отдел.

 
 

Всички обичат Дакота

| от chronicle.bg |

Хана Дакота Фанинг е едно от златните деца на Холивуд, на чието израстване е станал свидетел целият кино свят.

Дакота, която навършва 23 днес, е родена в семейството на Стивън Фанинг – бивш бейзболист и Джой Фанинг, професионална тенинстка. Майка й искала да я кръстят Хана, а баща й държал на Дакота. Така на бял свят се появява Хана Дакота, наричана от приятелите си и известна в киното като Дакота.

Фанинг става актриса на петгодишна възраст, когато се появява в телевизионна реклама на лотарията в щата Джорджия, заедно със знаменития музикант Рей Чарлс. След това е избрана за реклама на прах за пране.

Следва участие в касови фирми като „Мъж под прицел“ с Дензъл Уошингтън, „Криеница“ с Робърт де Ниро, „Война на световете“ с Том Круз, тийн вамп сагата „Здрач“ др.

Фанинг е една от най-богатите тийнейджърки и една от най-добре облечените звезди на червения килим.

Черпим ви с ултра доза сладост и красота в галерията, показваща различни моменти от кариерата й.

 
 

Оскари 2017: Фаворитите на Chronicle

| от |

89-тите награди „Оскар“ ще бъдат раздадени тази неделя вечер в Лос Анджелис и ще закрият официално големия награден сезон, който започна още в края на миналата година. Най-добрите сред най-добрите в киното ще напълнят Кодък Тиатър, за да могат още пък по-добрите сред тях да се окичат със злато.

И тази година, подобно на миналата, номинации за „Оскар“ предизвикаха полемика. Ако миналата година това бяха прекалено белите актьори и режисьори, номинирани в най-важните категории, сега впечатление прави засиленото участие на афроамериканци. Нормално е хората да се чудят дали причината за толкова много и еднообразни номинации, не се случва не заради доброто старо седмо изкуство…

Но ние няма да се занимаваме с това днес. Избрали сме да правим нещо по-забавно, а именно да кажем кои са нашите фаворити в 8 от най-важните и комерсиални категории. В галерията горе.

 
 

Анимираната симфония на живота

| от chronicle.bg |

Кратката форма в киното е обект на внимание от хиляди режисьори и аниматори по света.

Днес пък е петък – ден като никой друг. Затова ще ви покажем „Symphony no. 42″ – една късометражка, която ни представя 47 нерационални сцени за връзката между човек и природа.

 

Symphony no. 42 from Reka Bucsi on Vimeo.

 
 

Имат ли значение килограмите за външния вид?

| от chronicle.bg |

Когато стане дума за отслабване, повече хора разчитат на кантара да измерва резултатите им. Но тази майка и фитнес блогър доказва в Instagram профила си, че килограмите са просто цифра.

Ейдриън Осун споделя с последователите си „преди и след“ снимки на нейната драматична трансформация, която се случва благодарение на вдигане на тежести и пост. Въпреки огромната разлика в тялото й, Ейдриън губи точно 1 килограм.

„Кантарът не мери мазнините и мускулите, а показва общото тегло“, пише тя.

Тя топи мазнини и трупа мускули, а резултатите, които постига са супер впечатляващи. Разлика в теглото: точно един килограм. Може да я следвате в Instagram профила й тук.

А в галерията погледнете за каква разлика става въпрос.