Кристоф Майнуш, изпълнителен директор на CME пред 24 часа: Продължаваме с местни сериали

| от |

Кристоф Майнуш става изпълнителен директор на СМЕ („Сентръл Юропиън медия ентърпрайзис“) през септември 2013 г. Той поделя високия пост заедно с колегата си Майкъл Дел Нин. Преди това е съветник на президента на “Търнър Бродкастинг Интернешънъл” – поделение на “Тайм Уорнър”. Работил е в мениджмънта на RTL Group, на гръцката компания “Алфа Медия Груп, бил е и изпълнителен директор на RTL в Хърватия. Започва кариерата си като фрилансър за обществения тв оператор в Бавария “Байеришер Рундфунк”. Ето какво той сподели в интервю за 24 часа.

- Защо сте в България, г-н Майнуш? Идвате за втори или трети път у нас.

– Често се срещаме с Павел Станчев тук или в централата на СМЕ в Прага. Днес се проведе редовната тримесечна среща на борда на директорите. Обсъдихме високите резултати на bTV през тази година, изключително силното начало на новия сезон и дискутирахме стратегията ни за следващата година.

- Как се променя Би Ти Ви при всяка следваща визита?

– Първото и най-важно е, че има ясно изразена тенденция за увеличаване на аудиторния ни дял. През новия сезон делът ни е нараснал с 2 пункта докато конкурентът ни губи по 2 пункта, в сравнение с резултатите от есенния сезон през 2013 г. Така че разликата между Би Ти Ви и Нова тв става все по-голяма. Много съм доволен от резултатите, които Павел Станчев и ръководството тук постигнаха.

- Тези дни се навършва точно година, откакто станахте изпълнителен директор на СМЕ. Как приемате новата си позиция – тя е много отговорна, но пък дава и големи възможности?

– Всъщност точно днес (16 септември – б. а.) се навършва тази година, откакто аз и Майкъл Дел Нин бяхме назначени за съизпълнителни директори на СМЕ. Вълнуващо е, защото СМЕ беше в трудна позиция и трябваше да променим много неща в различните държави. Ние сме пазарен лидер във всички държави, България беше единствената страна, в която имахме спад в аудиторията в сравнение с 2012 г. Сега обаче ситуацията е различна. Аудиторията ни расте. Постигнахме и подобрение на финансовите резултати през първото шестмесечие на годината.

- Как се промени Би Ти Ви за тази една година от гледна точка на програмата и финансовите си резултати?

– Мениджърският екип на bTV направи промени в програмата на праймтайма и сме много удовлетворени от резултатите.

Новините продължават да са гръбнакът на bTV. В последните 4-5 месеца рейтингът им е двойно по-голям от този на конкурента ни, а през новия сезон резултатите са още по-високи. Има все повече дни, в които аудиторията на “bTV Новините” е три пъти по-голяма от тази на “Новините на Нова”. Това ясно се вижда в резултатите през септември, които са най-високите за последните 18 месеца. Стартът на “Сървайвър Камбоджа” постигна близо 40% дял и определено е най-доброто телевизионно шоу като качество и гледаемост.

Що се отнася до СМЕ, преди година тя се управляваше централизирано. Сега залагаме на децентрализиран подход, защото изпълнителните директори в различните държави най-добре знаят как да действат в техните страни. Назначихме Павел Станчев за изпълнителен директор на bTV и сме радостни да работим с професионалист с огромен международен опит като него.

- Защо аудиторията на новините се увеличава, как си го обяснявате?

– Хората вярват на новините на bTV. Във всички държави, в които присъстваме, имаме ясна визия как трябва да се правят новини и актуални предавания.

- Как?

– Основното правило, което спазваме, е обективност и безпристрастност. Вярваме, че силните и независими медии са особено важни за всяко общество. Тук имаме изключителен журналистически екип, начело с Венелин Петков. Както знаете, той беше много популярен водещ и журналист. В новата му роля не го виждаме всеки ден на екрана, но всеки ден виждаме резултатите от неговата и на екипа му работа.

- Каква е стратегията на СМЕ да запази лидерството на Би Ти Ви на пазара?

– Ще продължим да излъчваме най-добрите новини и забавни предавания в добре подредена програмна схема. Ще запазим най-силните предавания и ще развиваме нови проекти с голям потенциал да се превърнат във фаворити на зрителите. Добре планираната програма лесно се помни от аудиторията. А българските зрители са много лоялни.

- Би Ти Ви е номер едно, откакто съществува, вече 14 г. Защо сменихте генералния ѝ директор Вики Политова?

– Една от основните причини за смяната на изпълнителните директори в повечето държави, включително и България, беше решението ни за децентрализация на управлението. Освен това искахме да влеем нови свежи сили, за да развием още повече цялата медийна група, и търсехме човек с изключителен професионализъм, с международен и локален опит. Павел Станчев напълно покрива изискванията ни за професионализъм и вярваме, че ще постигне очакванията ни за развитие и растеж.

- Вярно ли е, че Вики Политова е напуснала телевизията заради преместването на късната емисия новини от 22 ч в 23,30?

– Има много причини за напускането ѝ. Резултатите показват, че преместването на емисията е било правилно решение, тъй като от 6 месеца насам рейтингът им расте. По-късният час позволява да покажете повече новини, които се случват вечерта. Освен това късната емисия има различна аудитория.

- Би Ти Ви не е предвидила български сериали през този сезон, а всъщност тя предизвика разцвета им у нас. Защо ги няма в програмата?

– Най-силният сериал за 2014 г. – “Столичани в повече”, продължава, но през следващия сезон. През последния сезон останалите сериали нямаха същия успех по bTV, а за нас качеството и обратната връзка на зрителите е ключов критерий за планирането на програмната схема. Ние сме убедени в творческия и продукционния потенциал на българския пазар и като пазарен лидер ще продължим да инвестираме в местни сериали и предавания.

- Какво мислите за турските сериали? Те се превърнаха в телевизионен феномен у нас.

– Турските сериали са успешни, защото имат добре измислена и увлекателна история, както и качествена продукция. Успехът им говори сам за себе си, зрителите ги харесват и затова ги излъчваме в праймтайма. Турските сериали се приемат много добре в половината от 6-те пазара, на които СМЕ присъства – България, Румъния и Хърватия, но не и в Словения, Чехия и Словакия. Това се дължи на разликата в предпочитанията на аудиторията.

- В момента има две пийпълметрични системи у нас. Какво мислите за тази ситуация?

– Не съм чувал за държава, в която две системи за измерване функционират успешно едновременно. Вярваме в смисъла от съществуване само на една валута и всъщност тук има добра, надеждна и одитирана система, която е одобрена от целия пазар. Това не е само наше мнение, а и на по-голямата част от пазара. Не съм чул нито един солиден аргумент от конкурентите ни Нова тв за причините, поради които искат да вкарат нова система. Отворени сме за участие в създаване на комитет заедно с рекламната индустрия, за да дискутираме възможни промени и след това да преминем към тях. Тези решения трябва да се взимат съвместно с всички участници на пазара. Между другото, настоящият оперативен директор на Нова тв подкрепяше системата само допреди няколко месеца, когато все още работеше при нас.

- Павел Станчев беше изпълнителен директор на Нова тв, когато я подготви така, че тогавашният ѝ собственик – гръцката компания “Антена”, успя да я продаде на шведската MTG за 620 млн. евро. Вече като шеф на Би Ти Ви се появиха слухове, че е поел ръководството ѝ, защото и тя щяла да се продава. Вярно ли е, СМЕ продава ли Би Ти Ви?

– СМЕ е мажоритарен собственик на bTV и не възнамеряваме да я продаваме. Оставаме тук. Относно това, което казахте за Павел – не мисля, че той би се върнал на такава позиция, за да я напусне втори път. Той е щастлив от това, че се е върнал, и ще остане остане с нас. Разбираме се много добре.

- Смятате ли да създавате нови канали в България?

– Много сме доволни от портфолиото си. Нашите канали се допълват взаимно много добре и не планираме промени в портфолиото си в близко бъдеще.

- “Тайм Уорнър” вече притежава голяма част от СМЕ. Какво ще се промени за “Би Ти Ви Медия груп”?

– Нищо. Нашите акционери, включително Time Warner, са доволни от резултатите и настоящото развитието на СМЕ, съответно и на bTV.

- Красимир Гергов беше собственик на част от Би Ти Ви, все още ли е така?

– Да, имаме добро партньорство с Красимир Гергов, който притежава миноритарен пакет от 6%.

- Какво гледате по телевизията?

– Голям почитател съм на местните продукции. Като зрител предпочитам филми.

- Как започнахте да се занимавате с телевизия?

– Това беше още по време на следването ми. Започнах да работя за баварската обществена телевизия на свободна практика като филмов редактор. Моята любов към филмите всъщност ме заведе при телевизията. Така че кариерата ми започна от програмния отдел.

 
 

Почина майстер Емон от Game of Thrones

| от chronicle.bg, по BBC |

На 93-годишна възраст почина британският актьор Питър Воън. Последната му известна роля е тази на майстер Емон в култовия сериал на HBO Game of Thrones.

Той е носител на БАФТА за най-добър актьор в главна роля.

Агентът му Сали Лонг-Инес обяви: „Потвърждавам това, че за голямо съжаление Питър Воън си отиде в около 10.30 ч. тази сутрин. Той почина в мир, заобиколен от семейството си“.

 
 

Дарете близките си за Коледа с орангутан

| от chronicle.bg, по theorangutanproject.eu |

Често подаръците за Коледа са силно ненужни. Сега обаче това може рязко да се промени. Орангутаните няма да събират прах по рафтовете в секцията.

Интернет сайт предлага да осиновите орангутанче вместо да купувате на близките си подарък за Коледа. Това става с дарение, а след като то е направено, можете да пратите по имейл сертификата до „жертвата“ на подаръка ви или да го изпратите до себе си, да го принтиранет и да го подарите лично.

Даренията са в размер на 20 и 35 евро. За 20 евро вие ще уредите на животинката един месец свежа и питателна храна от плодове и зеленчуци. За 35 евро осигурявате същото плюс пъзел, който орангутанчето трябва да реши, за да получи храната. Пъзелите развиват мозъка на животните и правят ежедневието им в приюта по-приятно.

 
 

Първи поглед към Game of Thrones 7

| от chronicle.bg |

Зимата дойде, но Game of Thrones 7 – не. Новият сезон на култовото шоу ще се появи на малкия екран отново едва през лятото на 2017 г,. Ако дотогава има половин година, то това не значи, че по сериала не се работи. Вече може да видите и първи кадри от онова, което ни очаква.

Те се появяват в кратко видео на HBO за онова, което да очакваме от канала през 2017 година. Въпреки че виждаме само няколко кадъра от сериала по книгите на Джордж Р.Р. Мартин, те ни дават яснота за едно – зимата идва и тя е сезонът на Старките.

Вижте видеото за сериалите, които ще гледаме през 2017 година, в галерията – кадри от GoT7. Кога последно сте виждали Аря на кон?

 
 

SASA Asian Pub: Преобръща представи!

| от Спонсорирано съдържание |

На 7 декември представите за  ресторант, забавление, вкусна храна и цени буквално ще се преобърнат!

2000 кв. метра площ, 7 метра височина, 700 седящи места, ресторант и бар, обединени от обща сцена, на която постоянно нещо се случва.

Витоша “нахлува” през огромните остъклени витрини, създавайки усещане за полет над града, а огромният аквариум “потапя” посетителите в тайнството на подводния свят.

Най-доброто от 7 световни кухни с превес върху азиатската

Знаковите блюда на Китай, Япония, Тайланд, Монголия и  Сингапур, приготвени специално за SASA Asian Pub от световни шеф-готвачи.
Всички вкусове са адаптирани към българския, като запазват здравословните съставки и начин на обработка, характерни за азиатската кухня. Ястията едновременно засищат и оставят чувство за лекота и прилив на енергия.

В SASA Asian Pub, освен азиатска кухня, се предлагат автентични американски барбекю специалитети, италиански брускети, френски десерти, средиземноморски деликатеси…

Барът е „въоръжен“ със сто различни вида напитки от цял свят, сред които авторски азиатски коктейли и разнообразие от кафе специалитети.

SASA не е просто ресторант, а азиатски пъб, където забавлението е целодневно и гарантирано.

На сцената, обединяваща ресторанта с бара и кафето, се редува жива музика с DJ сетове и шоу програми.

В SASA Asian Pub денят започва със сутрешно кафе, преминава в обяд с колеги, неусетно се удължава до следобеден коктейл или десерт, за да да стигне до вечеря с приятели и танци до късните часове с питие в ръка.

SASA Asian Pub е целодневно заведение, където независимо сам или с компания, всеки се чувства на мястото си.

SASA Asian Pub преобръща представите за ресторант!

Не на последно място SASA Asian Pub ще преобрне и представите за достъпност.

“Преживяването”, наречено SASA Asian Pub е напълно възможно да се превърне в ежедневие, без това да обърка месечния бюджет.

Достъпността е в основата на концепцията на веригата, за да може иновативната идея на SASA Asian Pub да бъде възприета от най-широк кръг хора и да се превърне в начин на живот.

Sasa Asian Pub в Парадайз център отваря на 7-ми декември.
Заповядайте да ви се представим!