Кандидатстването за Mtel Media Masters започва днес

| от |

Научната журналистика е допълнителният фокус в  новото издание на конкурса

Журналисти от всички национални и регионални медии могат да кандидатстват в четвъртото издание на Mtel Media Masters. От днес те могат да изпращат конкурсни материали до неправителствените организации, които са партньор на проекта – Център за развитие на медиите и фондация „Медийна демокрация“.

В своето ново, четвърто издание, конкурсът има допълнителен фокус – научна журналистика. Така, освен най-добрите постижения при отразяване на темите за това как технологиите и иновациите променят живота ни, през тази година надпреварата ще отличи и журналистите, успели да събудят интереса на широката публика към науката и научните изследвания.

Срокът за участие е до 30 септември. По традиция конкурсът има три категории – печатни медии, електронни медии, информационни агенции и нови медии. Всеки кандидат може да участва с до три свои авторски материала, публикувани или излъчени в периода от 1 януари до 30 септември 2014 година. Номинации от медии, неправителствени организации и експерти в областта на медиите също се приемат за участие.

Конкурсните материали трябва да представят теми, свързани с всички области от нашия живот, върху които технологиите, иновациите и науката са оказали влияние. Както в досегашните издания журито на Mtel Media Masters ще определи победителите според няколко основни критерия за оценка – информативност, обективност, аналитичност, собствен стил, творчески и нестандартен подход към темата.

Победителите в трите категории ще бъдат отличени с голямата награда Mtel Media Masters. Те ще получат парична награда в размер на 5 000 лева или професионално обучение на същата стойност. Във всяка от категориите ще бъдат определени по две призови места, за които е определна парична награда от 1 000 лева или професионално обучение на същата стойност.

Наградите Mtel Media Masters ще бъдат връчени на церемония, планирана за края на октомври, а повече информация за конкурса може да бъде открита на http://www.mtel.bg/mtel-media-masters-2014.

Конкурсното жури е:

Весислава Антонова , член на Управителния съвет на Центъра за развитие на медиите.

Журналист. Пише за медиите и рекламата като бизнес. Част е от Управителния съвет на Центъра за развитие на медиите, който е партньор на конкурса от 2011 година. С тяхно съдействие журито на Mtel Media Masters имаше чуждестранни членове през 2011 и 2012 година – Маргарет Съливан и Йън Райт. Благодарение на активните усилия на Центъра много журналисти се включиха в надпреварата, тъй като една от ролите на организаторите е да поощряват участието в конкурса. С професионализма си Центърът допринася всяко следващо издание на конкурса да бъде още по-професионално.

Орлин Спасов , директор на фондация „Медийна демокрация“.

Доцент във Факултета по журналистика и масова комуникация на Софийския университет. Доктор по социология. Преподава медийни и комуникационни изследвания и интернет култура. Носител на награда от конкурса Mtel Media Masters в неговото първо издание. Радваме се, че и фондация „Медийна демокрация“ се присъединява към организацията на конкурса, вярваме, че нейният опит ще допринесе за развитието на конкурса. 

 

Гергана Паси , посланик на новите технологии на България към Европейската комисия. 

Първият български министър по европейските въпроси след присъединяването на България към Европейския съюз на 1 януари 2007 година. Била е заместник-министър на външните работи и народен представител. Съавтор на вече реализираната идея за всеобщо стандартизиране на всички зарядни устройства за GSM апарати. 

 

Доц. д-р Леандър Литов , ръководител на българския екип към Европейския център за ядрени изследвания CERN. 

Оглавява катедрата по Атомна физика в СУ „Климент Охридски“ и ръководи българския екип към Европейския център за ядрени изследвания CERN. Преподава физика на елементарните частици. Завършил е Ядрена физика в СУ и е специализирал в института за ядрени изследвания в Дубна, Русия.

 

Любов Костова , мениджър на Британския съвет за България. 

Била е също мениджър „Публични комуникации и маркетинг“ в Британския съвет. Преди да постъпи там е отговаряла за международната дейност на НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“. Любов Костова е гост-преподавател в London School of PR в България. Филолог по образование. Човекът, който стои зад лаборатория за слава FameLab“ – инициатива, която търси младото българско лице на науката.

Миролюба Бенатова , разследващ журналист. 

Един от най-награждаваните разследващи репортери: Репортер на десетилетието на Би Ти Ви“, награди от телевизионния фестивал „Сребърен сателит“, „Черноризец Храбър“ през 2005-та година в раздел „Разследване“, награда „Гражданска позиция“ за 2006 година – за отразяването на процеса срещу българските медици в Либия, както и специална награда за разследваща журналистика в изданието на Mtel Media Masters 2012. Автор на книгата „Кристияна Вълчева: 8 години заложница на Кадафи“. В момента е част от екипа на продуцентска компания „Телеман“.

 

Никола Балов , блогър.

Професионално се занимава с писане от 2005 година насам. Работил е за някои от водещите списания и сайтове на технологична тематика в България. През 2011 година печели първа награда в категория Нови медии на конкурса M-Tel Media Masters. От 2009 година списва своя блог за телекомуникации nixanbal.com.

 

 

 
 

Заслужават ли студентите да празнуват на 8 декември?

| от |

Осми декември е – денят, в който всеки уважаващ себе си студент празнува факта, че тройката по история/литература/химия му е осигурила 4 години празници.  

Заслужават ли обаче студентите да имат свой празник? Свети Георги уби цяла ламя, за да заслужи 6 май. Христос загина на кръста за своя. Е, студентите съчетават тези две геройства, като спят с ламята, пияни на талпа.

Все пак какво оправдава 8 декември? Всъщност няколко неща.

Били ли сте на лекция скоро? Имате ли представа какво безбожно изтезание е това! Вярно, студентите сами си избират специалностите, които са им интересни, но това далеч (много далеч) не означава, че материалът не се преподава с отегчение, монотонност, безразличие и неприязън. Допълнителна емоция влива моментът, в който самият ти знаеш, че материалът е стар и невалиден. Ти, който си дошъл да учиш.

Едновременно ти идва да питаш преподавателите как самите те са приложили тази информация и изпитваш срам да не изложиш някого. Един въпрос сега. Този въпрос за образователната система е дъвкан хиляди пъти, нали.? Бихте ли седели 2 часа да ме слушате да ви го говоря? Не?. Добре дошли на лекция…

Младите се забавляват, голяма работа. Нека празнуваме и ние, че те все още нямат практиката да усещат колко са пияни и мъдростта да видят колко нелепо се държат. Това всъщност е хубаво и кажи-речи безболезнено. Оставете ги да слушат гадна музика, да счупят нещо, да безобразничат. Сладко е. Оставете ги да не могат да пишат правилно. Като им дойде до главата, ще се научат. Един ден ще одъртеят емоционално и ще се кротнат. След това ще одъртеят и физически и ще започнат да хулят следващата „днешна младеж“.

Осми декември не е кой знае какво. Осми декември – когато четвъртък не е достатъчен повод за пиене.

 
 

Най-вероятният ден да бъдете зарязани от партньора наближава

| от chronicle.bg, по БТА |

Най-вероятният ден, в който може да бъдете зарязани от партньора наближава и той е 11 декември.

Тази неделя е набедена за най-фатална от статистиците, които внимателно анализирали думата „раздяла“ в постовете и статусите във Фейсбук. Съществуват различни теории относно това на какво се дължат тези разлъки.

По-стиснатите люде си дават сметка, че не си заслужава да се хвърлят пари на вятъра за подаръци за човека, с когото не са сигурни, че ще продължат. Други пък предпочитат скъсването на отношенията пред това да представят човека до себе си на семейството. Но не трябва да изключваме и влиянието на стреса – периодът около коледните и новогодишните празници е особено напрегнат и на мнозина не им издържат нервите.

Много тлеещи конфликти излизат наяве и от това страда любовната връзка. Ако все пак двойките преодолеят фаталния 11 декември, да не мислят, че всичко им се е разминало. Разлъките на Коледа и на Нова година намаляват, но рязко скачат през пролетта, предупреждава таблоидът.

 
 

Turkish Airlines спечели награда за своя рекламна кампания

| от CHR Aero |

Turkish Airlines бе наградена с Gold Epica награда за своята кампания “Batman v. Superman”.

В блокбъстъра “Batman v. Superman” авиокомпанията прави поява със свой Boeing 777.

Идеята на рекламата е, че Turkish Airlines изпълнява полет между двата измислени града във филма- Готъм Сити и Метрополис.

Освен участие в самия филм, авиокомпанията предостави различни възможности на своите пътници да се запознаят с него, както и да надникнат в света на супергероите.

Авиокомпанията беше наградена в категория „Product & Brand Integration”, като тази кампания доведе до над 30 милиона гледания на рекламата в YouTube, както и над 125 милиона „media impressions”.

Epica Awards е основана през 1987 като това е единствената награда, която се определя от журналисти свързани с маркетинг и комуникационни заглавия.

 
 

Photoshop битката за Тейлър Суифт

| от chronicle.bg |

Певицата Тейлър Суифт стана повод за ожесточено състезание на фотошоп майстори от целия свят.

Тя беше заснета наведена, с разперени ръце. Това беше достатъчно, за да започне поредицата от фотошоп изпълнения, които я пренасят на различни места в различен контекст – яхнала ракета със знамето на САЩ в ръце например.

Затова обичаме интернет!

Вижте в галерията най-добрите попадения.