Как да напълним новините с изнервящи глупости

| от |

Има един текст в етичния кодекс, който задължава медиите да разграничават обществен интерес от това какво е интересно на обществото.

5.2. По смисъла на този кодекс информацията „в обществен интерес“ не бива да се обърква с информацията, която е „интересна на обществото“

Къде в случая с яйцата е обществения интерес?

На този въпрос се отговаря относително елементарно със средствата на журналистиката. Достатъчно е да намерим отговора на въпроса – защо?

Обществото се интересува от сметките си за ток и защо се налага да ги плаща. Особеното в този случай е, че важни са фактите, довели до повишаването на сметките. А те са ясни, многобройните експерти го обясниха спокойно или кресливо във всички телевизори.

Какво трябва да направят медиите, когато има група буйни граждани, които са склонни да мятат яйца или да окупират сгради, разчитайки на своеобразен имунитет като кандидати за власт.

Най-малкото, което медиите трябва да направят е да не канят всеки, проявил се като хулиган  в студиата си.

Какво виждаме в реалността обаче?

Янко и Дончо да обясняват на живо акцията си с яйцата, че и да задават въпросите за дебат в друга телевизия.

Този случай на симулирана гражданска енергия „работи” в посока обратна на обществения интерес. Нормалните хора в този случай гасят телевизора.

Какво се оказа днес?

Въпросите задаваха хора, които хвърлят яйца или такива, които нарушават правилата за кампания.

В телевизорите днес още стана ясно, че Костов не е близък с Цветан Василев, че в клиповете не бива да се използват деца, национални флагове, върху които произволно се отпечатват чукове и мечове и, че цените на тока по сегашните правила няма как да не се увеличат.

И новината е, че и хората с влогове в КТБ по европейските правила трябваше вече да са си получили парите, а хората с високи сметки на тока трябваше много отдавна да имат избор на пазара на кого да си дадат парите.

Чии тогава са актуалните новини, които показват едни други неща?

И отговорът е удивително прост, особено за журналисти.

Новините са за тези, които имат полза от това. Новините „работят” за политиците, които чупят механизмите на медиите и ги превръщат във волни или неволни агитатори.

Защото в етичния кодекс още пише какво бива и не бива да правят журналистите.

3.2. Ясно ще разграничаваме вземането на редакционни решения от търговската политика на медията.

3.3. Ясно ще разграничаваме редакционното съдържание от платените публикации, рекламните от спонсорираните материали.

3.4. Ние не приемаме каквито и да било лични, политически или финансови стимули, които могат да повлияят на нашата способност да предоставяме на обществото точна информация.

И какво излиза на края?

Могат ли журналистите да го правят, без да поемат риска да излетят от кораба-майка, съответната медия.

Не могат, защото някой се погрижи етичния кодекс да не работи, а регулацията в електронните медии да се занимава крайно неубедително с всички казуси, които трябва да разреши.

Извод: у нас регулирани са рап парчетата.

Иначе телевизорите днес предложиха два диспута, единият с участието на национал окупатор, другата с въпроси, зададени от мятащи яйца, а в третата гостуваха.

Имаше и една седма телевизия, но модата с нея отмина. Сега има подозрения, че един кандидат политик не плаща на журналистите в нея.

Единственото хубаво нещо е, че сутрешните блокове все пак свършват.

Днес сутрешната телевизия следи Мартин Иванов

 
 

SASA Asian Pub: Преобръща представи!

| от Спонсорирано съдържание |

На 7 декември представите за  ресторант, забавление, вкусна храна и цени буквално ще се преобърнат!

2000 кв. метра площ, 7 метра височина, 700 седящи места, ресторант и бар, обединени от обща сцена, на която постоянно нещо се случва.

Витоша “нахлува” през огромните остъклени витрини, създавайки усещане за полет над града, а огромният аквариум “потапя” посетителите в тайнството на подводния свят.

Най-доброто от 7 световни кухни с превес върху азиатската

Знаковите блюда на Китай, Япония, Тайланд, Монголия и  Сингапур, приготвени специално за SASA Asian Pub от световни шеф-готвачи.
Всички вкусове са адаптирани към българския, като запазват здравословните съставки и начин на обработка, характерни за азиатската кухня. Ястията едновременно засищат и оставят чувство за лекота и прилив на енергия.

В SASA Asian Pub, освен азиатска кухня, се предлагат автентични американски барбекю специалитети, италиански брускети, френски десерти, средиземноморски деликатеси…

Барът е „въоръжен“ със сто различни вида напитки от цял свят, сред които авторски азиатски коктейли и разнообразие от кафе специалитети.

SASA не е просто ресторант, а азиатски пъб, където забавлението е целодневно и гарантирано.

На сцената, обединяваща ресторанта с бара и кафето, се редува жива музика с DJ сетове и шоу програми.

В SASA Asian Pub денят започва със сутрешно кафе, преминава в обяд с колеги, неусетно се удължава до следобеден коктейл или десерт, за да да стигне до вечеря с приятели и танци до късните часове с питие в ръка.

SASA Asian Pub е целодневно заведение, където независимо сам или с компания, всеки се чувства на мястото си.

SASA Asian Pub преобръща представите за ресторант!

Не на последно място SASA Asian Pub ще преобрне и представите за достъпност.

“Преживяването”, наречено SASA Asian Pub е напълно възможно да се превърне в ежедневие, без това да обърка месечния бюджет.

Достъпността е в основата на концепцията на веригата, за да може иновативната идея на SASA Asian Pub да бъде възприета от най-широк кръг хора и да се превърне в начин на живот.

Sasa Asian Pub в Парадайз център отваря на 7-ми декември.
Заповядайте да ви се представим!

 
 

Air France приветства първия си Boeing 787

| от CHR Aero |

На 2 декември, в 9 часа сутринта, Air France приветства първия си Boeing 787. По този повод, и според обичая, пожарникарите на летище Париж-Шарл де Гол посрещнаха самолета с традиционен поздрав с вода.

Франк Тернер, изпълнителен директор на Air France, заяви: „Това е голяма гордост и чест за нас, днес да посрещнем в Air France първия Boeing 787 и 9-ти в групата Air France-KLM. Boeing 787 бележи нов етап в модернизацията на флота ни и ще предложим на нашите клиенти най-добрите продукти на Air France „.

Air France предлага най-доброто на борда на Boeing 787:

– Най-новите салони на борда Air France: лукс в бизнес класата (30 места), комфорт за всички в новата Premium икономична (21 места) и в икономичната (225 места) класи;
– Wi-Fi връзка на борда, адаптирана към изискванията и навиците на клиентите (от 20MB до 200MB, на цени от 5 до 30 евро);
– Допълнителен комфорт и пространство с най-новите кресла в Premium икономичната класа;
– 30% по-големи люкове, в сравнение с подобни самолети;
– По-високи нива на влажност по време на полет за по-голям комфорт при пътуване.

Този самолет от ново поколение има и някои много важни преимущества:
– Разходът на гориво е намален с около 20% в сравнение с предходното поколение самолети, което намалява влиянието от поредно увеличение на цената на горивото;
– Значително намаляване на емисиите на CO2 (около 20%), както и емисиите на шум.

Boeing 787 на Air France ще направи първия си търговски полет до Кайро на 9 януари 2017.

Компанията ще посрещне втория си самолет през април 2017 г., който ще лети до Монреал от 1ви май, 2017.

 
 

Turkish Airlines спечели награда за своя рекламна кампания

| от CHR Aero |

Turkish Airlines бе наградена с Gold Epica награда за своята кампания “Batman v. Superman”.

В блокбъстъра “Batman v. Superman” авиокомпанията прави поява със свой Boeing 777.

Идеята на рекламата е, че Turkish Airlines изпълнява полет между двата измислени града във филма- Готъм Сити и Метрополис.

Освен участие в самия филм, авиокомпанията предостави различни възможности на своите пътници да се запознаят с него, както и да надникнат в света на супергероите.

Авиокомпанията беше наградена в категория „Product & Brand Integration”, като тази кампания доведе до над 30 милиона гледания на рекламата в YouTube, както и над 125 милиона „media impressions”.

Epica Awards е основана през 1987 като това е единствената награда, която се определя от журналисти свързани с маркетинг и комуникационни заглавия.

 
 

Изтекоха снимки на новия смартфон на Meizu

| от chronicle.bg |

Наскоро Meizu представи официално смартфоните Pro 6 Plus и M3X.

На 6 декември компанията ще даде пресконференция, на която вероятно ще представи още свои устройства. Слуховете твърдят, че Meizu ще покаже M5 Note, но на сцената ще се появи и друга джаджа с кодовото име Meizu Four (1206).

Днес в китайската социална мрежа се появи порция снимки на телефона.

Все още няма официална информация за спецификациите на смартфона, но според слухове, Meizu Four ще има извит 2K AMOLED Edge дисплей и Exynos 8890 чипсет.

Meizu-Four-leak_6

Източник: GSM Arena