„Гласът на България“ и „Survivor: Камбоджа“ са най-гледаните развлекателни предавания през септември

| от |

Програмата на bTV през месец септември е била предпочитаният избор на телевизионната аудитория според ГАРБ. Среднодневният дял на медията е близо два пъти по-висок сред общата телевизионна аудитория в сравнение с този на Нова. bTV постига отлични резултати и сред млади зрители на възраст 18-34, както и сред основния таргет 18-49, където аудиторният дял за септември 2014 е най-високият за последните 6 месеца. Покачване в среднодневния аудиторен дял bTV бележи и в сравнение с месец септември 2013г. Увеличаването, което медията регистрира е с 3,5 пункта при All4+, с 3 пункта при 18/34г. и 1,3 пункта при 18-49г. За сравнение през месец септември 2014г. Нова е понижила среднодневния си аудиторен дял с 1,1 пункта при аудитория 18/34 в сравнение с месец септември 2013г.

През септември в ефира на bTV се завърнаха много предавания, включително и два от най-обичаните и гледани телевизионни формата – трети сезон на „Гласът на България“ и пети сезон на най-горещото риалити „Survivor: Камбоджа“. Музикалното риалити се завърна в ефира на bTV като най-гледаната телевизионна програма за септември в таргет групите All4+ и 18-49г., докато приключенското риалити е избор №1 на младата аудитория на възраст 18-34г.

Сред най-предпочетените програми на bTV в месечната класация топ 50 влизат дебютното предаване „Папараци“, новият сезон на социалния проект „Предай нататък“, „Шоуто на Слави“ и „Комиците“, които са с нов ден и час на излъчване. bTV Новините по традиция са в челните позиции, заедно с поредицата „bTV Репортерите“, а „120 минути“ и „Лице в лице“ постепенно се изкачват нагоре в класацията. Сред първите 15 най-гледани програми влиза и двубоят от УЕФА Шампионска лига между Реал Мадрид и Лудогорец, излъчен по bTV Action.

2110250375

В съревнованието между новините на различните телевизии bTV Новините в 19:00 часа убедително запазват водещата си позиция и тенденция за привличане над 2 пъти повече зрители при всички таргет групи в сравнение с централната емисия на втория по гледаемост канал. Сутрешният блок на bTV „Тази сутрин“ пък е 2,4 пъти по-гледан от младите зрители на възраст 18-34 и отчита 139% по-висок аудиторен дял в таргет групата 18-34г. в сравнение със сутрешния блок на Нова.

2110250376

 
 

Виктория Бекъм може да съди Spice girls

| от chronicle.bg |

След юридическия огън между Анджелина Джоли и Брад Пит, нова може би още по-изненадваща и бурна съдебна война се появи в шоубизнеса.

Виктория Бекъм изпрати агресивни заплашителни писма на колегите си от Spice girls Мелани Браун, Мелани Чизхолм, Ема Бънтън и Гери Хорнър. В тях съпругата на английския футболист Дейвид Бекъм предупреждава за война, ако певиците изпълняват песни, за които тя има авторски права.

Три от дамите – Гери Хорнър, Ема Бънтън и Мелани Браун, планираха турне по повод 20 години от създаването на групата. Турнето трябваше да се казва GEM (от англ. – скъпоценен камък), което е абревиатура от първите букви на момичетата.

Гери първа се отказа, за да се фокусира върху множащото й се семейство. През октомври миналата година тя съобщи, че очаква детенце. Така остави Ема и Мелани сами да се оправят с правния въпрос.

„Това е невероятно тъжен начин нещата да приключат, особено след всичко, което групата е преживяла заедно“, каза източник близък на Spice girls. „Момичетата са потресени.“

 
 

Красивата дъщеря на Младия папа

| от chronicle.bg |

В последната седмица луксозната модна къща „Бърбъри” обяви за свое ново лице Айрис Лоу. Ако това име не ви говори нищо, то нека ви разкажем за 16-годишната дъщеря на Джъд Лоу и Сейди Фрост.

Модата не и е чужда – най-малкото нейна кръстница е супермоделът Кейт Мос.

Преди година дъщерята на Джъд Лоу, който влезе в ролята на глава на римокатолическата църква в сериала „Младият папа“, се снима за корицата на тинейджърския вариант на Vogue. Тази година тя ще бъде лице на червило на „Бърбъри” – каквито в предишни години са били Кейт Мос, Кара Делевин и Лили Джеймс. Това е първата модна рекламна кампания, в която Лоу се снима.

„Бърбъри” и друг път са се оглеждали сред поколенията на световни звезди за кампаниите си. Преди две години Ромео Бекам участва заедно с Наоми Кембъл в реклама на марката, а миналото лято брат му Бруклин стана лице на британска кампания на „Бърбъри”.

Със сигурност кампанията ще отвори много врати и пред дъщерята на Джъд Лоу.

Вижте в галерията няколко факта от живота й.

 
 

Варненска компания за изкуствени рифове се бори за 1 млн. долара

| от chronicle.bg |

Варненската компания Sea Harmony, която е разработила свой патент за изкуствени рифове, е българският финалист в надпреварата за част от наградния фонд от 1 млн. долара в конкурса Chivas The Venture.

Компанията започва работа по развиването на вертикални ферми за миди Pisa Reef. За разлика от съществуващите, тяхната разработка дава възможност за инсталиране и извън заливите. Pisa Reef е цяла подводна къща, която бързо се заселва с екологична система – миди, скариди и риби. Хранейки се със свръхпопулациите от зелени водорасли, развили се вследствие на битово замърсяване на водата, ерозия и използване на химикали, новите обитатели на вертикалните ферми пречистват водата. Освен това, създават и добър добив.

Sea Harmony е избрана да продължи към световния финал след няколко етапа, като в последния се състезаваше с още отличени стартиращи бизнеси с кауза. Компаниите-полуфиналисти в Chivas The Venture са три.

Stackport се класираха със системата за незрящи VAST, която използва очила с камера и приложение за смартфон, за да ориентира хората с нарушено зрение във всекидневни ситуации. Създателите на идеята очакват продуктът им да върне на работните места 15% от незрящите. VAST ще им дава възможност да се ориентират по-добре в непознати пространства, да подобрят възможностите си за четене, пазаруване, придвижване.

Cupffee е компания, създател на вафлена чашка за кафе – тя е вкусна, ядлива, биоразградима и не променя вкуса на кафето. Замърсяването с опаковки за еднократна употреба е огромен световен проблем. Cupffee е много добро решение както за любителите на бисквитката към кафето, така и за околната среда – дори и да изхвърлите чашката, тя се разгражда за няколко дни.

Изкуствената фотосинтеза е в основата на проекта на Wasabi Innovations – третият полуфиналист. Чрез специални сапунени молекули и сапунен мехур, се преработва въглероден двуокис във възобновима енергия с помощта на слънчевата светлина. В резултат на това бизнес начинание може да бъде революционизирана световната енергийна практика и предоставена възможност за обръщане на климатичните промени в света.

Sea Harmony, заедно с финалистите от другите 31 страни, ще участват и в едноседмично обучение за управление на бизнес в Оксфорд. През юли финалистът ни ще представи България на глобалния финал на Chivas The Venture в Лос Анжелис и ще се състезава за дял от милионния награден фонд. Sea Harmony ще презентира идеята си пред световни бизнес лидери и международното жури на Chivas The Venture.

Наградният фонд от 1 000 000 долара ще бъде разпределен на два етапа – 250 000 долара чрез 5-седмично онлайн гласуване, 750 000 долара – от глобално жури между един или повече екипи.

Състезанието за стартиращи компании с кауза Chivas The Venture вече трета година дава възможност на български участници да представят своя бизнес пред общност от инвеститори и да се състезават за част от наградния фонд от 1 млн долара. Тази година в The Venture се включват бизнеси с кауза от 32 държави на шест континента.