Долу ръцете от обществените медии!

| от |

Германският Конституционен съд взе решение, с което сериозно ограничи влиянието на партиите върху обществената телевизия ZDF. „За да се отразяват всички аспекти на общественото мнение“, гласят аргументите на съдиите, предава Дойче веле.

zdf-imago

С решението си Конституционният съд постанови, че занапред политическите партии и държавата ще разполагат не с 44 процента, а само с една трета от местата в двата обществени съвета, които управляват медията. В мотивите към решението се казва, че така се укрепва свободата на медиите, заложена в германската конституция. „Обществено-правната телевизия не бива да се превръща в държавна“, аргументират се съдиите. Точно обратното – тази телевизия трябва да отразява всички аспекти на мненията, които циркулират в германското общество.

Повод за това фундаментално решение на Конституционния съд стана протестът на две германски провинции срещу една – според тях политически мотивирана – смяна на главен редактор. В свое становище по решението на Конституционния съд, от организацията „Репортери без граници“ заявиха, че и другите обществено-правни медии трябва да се освободят от прекомерната си зависимост от партиите и политиците.

Безпристрастността се цени

Факт е, че германците реагират много остро, когато политици се месят в работата на медиите. Болезненият опит от времето на Хитлер, пък и „присъединеният“ опит от ГДР са породили една особена бдителност към опитите за телефонно управление на медиите.

Освен спомената смяна на главен редактор, в последните години има поне още няколко случая, в които политици са се опитвали да спрат излъчването на телевизионни репортажи или са се оплаквали от – според тях – пристрастни позиции на журналисти в обществените медии. Тези опити обаче почти винаги са се обръщали срещу самите политици, а един от тях – тогавашният говорител на Християнсоциалния съюз, дори трябваше да подаде оставка.

Специално обществено-правните радиа и телевизии, чиято структура, е заложена още от британците и американците след Втората световна война тъкмо като спирачка срещу всякакви тоталитарни и авторитарни тенденции, имат изричната поръчка да стоят надалеч от държавата, да бъдат независими, да отразяват цялото многообразие на обществото и, което е много важно, да се грижат не само за развлечението, но и за ограмотяването на хората. А самите тези хора точно поради това им вярват и плащат радио-телевизионните такси, които никак не са малки. Годишно гражданите финансират обществените медии с над седем милиарда евро. А двете национални обществени телевизии ARD и ZDF /наред с частната RTL/ са най-гледаните. В Германия хората определено ценят професионализма и независимостта на обществените медии, които пък им се отплащат с добър продукт и с благонадеждност. Взетото от Конституционния съд решение допълнително укрепва този обществен договор между медии и публика.

 
 

Последни билети и броени дни до магическия филм-концерт от сагата за Хари Потър

| от chronicle.bg |

Тази събота, на 25-и февруари,можем да се насладим на премиерата на първия филм от приказната поредица за Хари Потър под съпровода на симфоничен оркестър.

Над 80 души ще изпълнят музиката на знаменития Джон Уилямс към „Хари Потър и Философският камък“, донесла му номинация за Оскар, както и две за награда Грами. Целият филм ще бъде прожектиран с висока разделителна способност на 12-метров екран в зала 1 на НДК.

2016-11-03-HP-in-concert

Билетите за филм-концерта са изчерпани напълно в някои сектори, като все още са в продажба ограничени количества от най-евтините категории. Събитието тази година гостува в Германия, Финландия, Италия, Австралия, Полша, САЩ.

Специално за шоуто у нас пристига британският диригент Тимоти Хенти, дирижирал някой от най-престижните оркестри в цяла Европа като Кралския Шотландски Национален Оркестър, номиниран три поредни години за награда „Грами“ за най-добро изпълнение, Филхармоничния оркестър на Люксембург и Оркестъра на Кралската Опера в Ковънт Гардън. Лично диригентът ще донесе в България и нотите, които се съхраняват в студиото на Уорнър Брос. в Бърбанк, Калифорния.

Вратите на зала 1 в НДК за „Хари Потър и Философският камък“ с музика на живо отварят в 18:00 ч., а събитието започва в 19:00 ч. Билетите са достъпни в бензиностанции OMV, The Mall, Билетен Център НДК, Български Пощи и мрежата на Eventim.bg.

 
 

Дейвид Боуи взе посмъртно две награди БРИТ за 2017 г.

| от chronicle.bg |

Британският поп изпълнител Дейвид Боуи спечели посмъртно две от годишните музикални награди БРИТ на церемонията в лондонската концертната зала О2 (Оу ту) Арена снощи, предаде Асошиейтед прес.

Той бе обявен за най-добър британски соло изпълнител за годината, а неговата тава Blackstar, издадена броени дни преди смъртта му от рак през януари м.г., спечели и наградата за британски албум на годината.

Боуи, който си отиде от този свят на 69 г., печели за трети път соло наградата на Британската асоциация на звукозаписната индустрия, учредена през 1977 г. Тя се смята за британски аналог на американската награда „Грами“.

Наградата за най-добър албум снощи вместо него получи синът му – филмовия режисьор Дънкан Джоунс, който отбеляза, че баща му е починал в годината, когато самият Джоунс е станал баща. Посмъртната награда за соло изпълнител на Боуи вместо него получи актьорът Майкъл Хол.

Наградата БРИТ за най-добра соло изпълнителка отиде при Емели Санд, която през годината издаде соло албумa Long Live the Angels, включващ и популярния й сингъл Hurts.

За най-добър британски сингъл за миналата година бе избрана песента Shout Out to My Ex на британската дамска група Little Mix. Това бе групата, която откри снощният спектакъл с феерично изпълнение, включващо танцьори, облети със сребриста боя.

За най-добра британска поп група за годината бе обявена бандата от Манчестър The 1975, чийто последен албум имаше дългото название I Like It When You Sleep, for You Are so Beautiful Yet so Unaware of It, който включваше и популярната им песен Somebody Else.

Наградата за пробив през годината спечели изпълнителят Rag’n’Bone Man, британец с мощен глас, чието истинско име е Рори Греъм. Той е започнал кариерата си с хип-хоп, преди да започне да пее блус и соул. Неговият сингъл Human стана популярен от двете страни на Атлантика.

За най-добра международна изпълнителка бе обявена американската попзвезда Бионсе, която надделя над сестра си Соланж Ноулс, над Риана, Кристин енд дъ Куинс и Сиа. Същата награда при мъжете грабна Дрейк, а за най-добра международна попгрупа бе обявена A Tribe Called West. Нито Бионсе, нито Дрейк обаче не дойдоха, за да получат трофеите си.

Може би най-популярната в момента британска попзвезда Адел, която миналата седмица спечели четири американски награди „Грами“, не бе в категориите на номинациите за тази година, след като последният й популярен албум 25 обра 4 награди БРИТ миналата година. Тя обаче взе тазгодишната обща награда за Глобален успех, връчвана за най-много продадени плочи по света.

 
 

Имат ли значение килограмите за външния вид?

| от chronicle.bg |

Когато стане дума за отслабване, повече хора разчитат на кантара да измерва резултатите им. Но тази майка и фитнес блогър доказва в Instagram профила си, че килограмите са просто цифра.

Ейдриън Осун споделя с последователите си „преди и след“ снимки на нейната драматична трансформация, която се случва благодарение на вдигане на тежести и пост. Въпреки огромната разлика в тялото й, Ейдриън губи точно 1 килограм.

„Кантарът не мери мазнините и мускулите, а показва общото тегло“, пише тя.

Тя топи мазнини и трупа мускули, а резултатите, които постига са супер впечатляващи. Разлика в теглото: точно един килограм. Може да я следвате в Instagram профила й тук.

А в галерията погледнете за каква разлика става въпрос.

 

 
 

Началото на „La La Land“ през iPhone-a на Деймиън Шазел

| от chronicle.bg |

„La La Land“ обира награди като стой и гледай, а в събота предстоят и Оскарите.

Филмът, естествено, получи и известно количество критики. Лайтмотивът в тях е, че Райън Гослинг и Ема Стоун не танцуват и пеят като истински актьори в мюзикъл. Разбира се, възможно е играта на Гослинг и Стоун нарочно да е такава. Със сигурност обаче режисьорът Деймиън Шазел не е подценил мюзикъл мотивите във филма си.

Появи се видео от репетициите на началната сцена на филма, което Шазел заснема със своя iPhone. То показва усърдната репетиционна работа по парчето на магистралата в Лос Анджелис. На пресъздадена снимачна площадка актьорите изиграват сцената, а ние можем я да видим редом с оригинала.