Добра година за рекламния пазар и положителен ръст от 5% през 2015 г.

| от |

Carat – една от водещите глобални медия агенции – публикува прогноза за развитието на рекламния пазар в световен мащаб през 2015 г., заедно с най-актуалните тенденции за 2014 г. и реалните цифри за сектора през 2013 г.

Capture

Увеличение на приходите от реклама с 4,8% до 551 милиарда долара  през 2014 г. показва прогнозата получена на база на данни от 59 пазара в Северна и Южна Америка, Азиатско-тихоокеанския регион и Европа. Процентът е по-висок от предвидения в предишната прогноза, която Carat пусна през септември 2013 г. за ръст на сектора от 4,5%. Цифрата бележи и значително повишаване спрямо реалния ръст на пазара през 2013 г с 3,3%. Carat прогнозира още, че в световен мащаб през 2015 г. разходите, които рекламодателите правят за реклама, ще продължат същата възходяща тенденция и предвижда 5% ръст спрямо същия период на предходната година.

Агенцията очаква увеличение на разходите за реклама да има във всички региони, включително и в Западна Европа, чийто рекламен пазар претърпя две години на отрицателен спад. Данните на Carat подчертават, че ерата на двуцифрения спад, характерен за някои части на Западна Европа, се очаква да приключи, включително за пазари като Италия, чийто рекламни разходи паднаха с 10,3% през 2013 г. и да започне тяхното възстановяване с положителни показатели през 2015 г.

В Централна и Източна Европа прогнозата е за 5% увеличение на рекламните разходи за телевизия и дигитални медии през 2014 г. Телевизионните реклами се очаква да привлекат 6% повече приходи от рекламодатели, докато при дигиталните медии предвижданията сочат ръст от 20% на годишна база. За България прогнозата на Carat е заложила увеличение от 2,1% на рекламните разходи за 2014 г. У нас агенцията управлява медийния бюджет на клиенти като Mondelez, М-тел, General Motors, Adidas, Philips, Nokia, Софарма Трейдниг.

Проучването на Carat прогнозира 15.5% ръст на дигиталната реклама през 2014 г. в световен мащаб и тенденция този канал да надмине всички други медии по този показател. Предвижданията сочат дигиталните медии и като единствените, които имат потенциал да разширят пазарния си дял през 2014 и 2015 г. Този канал вече е номер едно по пазарен дял във Великобритания, Дания, Холандия, Норвегия и Швеция.

Годишен растеж в проценти на база текущи цени

2013

2014

2015

ГЛОБАЛНО

3.3 (3.0)

4.8 (4.5)

5.0

СЕВЕРНА АМЕРИКА

3.5 (3.1)

4.3 (3.0)

4.5

САЩ

3.5 (3.1)

4.3 (3.0)

4.6

КАНАДА

3.5 (3.4)

3.8 (3.3)

4.1

ЗАПАДНА ЕВРОПА

-1.7 (-2.3)

1.8 (1.4)

2.1

ВЕЛИКОБРИТАНИЯ

3.8 (3.6)

5.0 (5.0)

4.5

ГЕРМАНИЯ

-1.3 (-1.0)

1.0 (0.0)

1.5

ФРАНЦИЯ

-3.0 (-3.3)

0.8 (0.8)

1.0

ИТАЛИЯ

-10.3 (-11.7)

-1.3 (-1.3)

1.4

ИСПАНИЯ

-8.5 (-9.7)

2.3 (1.1)

3.4

ЦЕНТРАЛНА И ИЗТОЧНА ЕВРОПА

4.8 (5.9)

5.0 (7.4)

5.2

РУСИЯ

9.9 (11.2)

8.0 (11.0)

7.0

АЗИАТСКО-ТИХООКЕАНСКИ РЕГИОН

5.0 (4.7)

5.6 (5.2)

5.9

АВСТРАЛИЯ

0.8 (0.0)

2.1 (1.0)

1.9

КИТАЙ

7.4 (6.9)

 8.0 (7.9)

8.3

ИНДИЯ

8.1 (7.0)

8.7 (7.6)

9.8

ЯПОНИЯ

1.4 (1.3)

1.7 (1.0)

1.7

ЛАТИНСКА АМЕРИКА

9.9 (9.0)

12.8 (14.5)

12.9

БРАЗИЛИЯ

7.1 (4.6)

10.0 (12.3)

8.1

 

Данните в скоби показват предишните прогнозни данни на Carat от септември 2013 г.

 

Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, част от който е и Carat, коментира прогнозата така: „Динамиката на дигиталните медии – това е истинската новина за рекламния пазар. Ръстът им се е увеличил тройно спрямо общия растеж на рекламни приходи и сеизмичния тренд при тях причинява медийни революции при останалите. Развитието на технологиите, достъпът до информация и повишаването на доверието на потребителите ще доведе до  поне 50% ръст през 2014 г. при социалните, мобилните и видео медиите. Докато плодовитите спортни събития като Зимните олимпийски игри в Сочи и световното първенство в Бразилия ще продължат да управлява ТВ-разходите за реклама през 2014 г., носителите на златен медали в крайна сметка ще останат дигиталните медии.“

 
 

Моника Белучи открива белградския филмов фестивал

| от chronicle.bg, по БТА |

Актрисата Моника Белучи и филмът на Емир Кустурица „На млечния път“ ще открият днес 45-ия Международен филмов фестивал ФЕСТ в Белград, на който ще бъдат представени 95 филма, съобщи белградската агенция Бета.

В главната програма са 15 филма от 12 страни. До 5 март, когато на тържественото закриване на фестивала ще бъде показан филмът на американския режисьор Мартин Скорсезе „Тишина“, ще могат да се видят най-добрите филми от световните фестивали и почти всички фаворити за Оскар.

Днес сръбският премиер Александър Вучич ще приеме в сградата на правителството италианската актриса Моника Белучи и режисьора Емир Кустурица, съобщи Танюг.

 
 

Имат ли значение килограмите за външния вид?

| от chronicle.bg |

Когато стане дума за отслабване, повече хора разчитат на кантара да измерва резултатите им. Но тази майка и фитнес блогър доказва в Instagram профила си, че килограмите са просто цифра.

Ейдриън Осун споделя с последователите си „преди и след“ снимки на нейната драматична трансформация, която се случва благодарение на вдигане на тежести и пост. Въпреки огромната разлика в тялото й, Ейдриън губи точно 1 килограм.

„Кантарът не мери мазнините и мускулите, а показва общото тегло“, пише тя.

Тя топи мазнини и трупа мускули, а резултатите, които постига са супер впечатляващи. Разлика в теглото: точно един килограм. Може да я следвате в Instagram профила й тук.

А в галерията погледнете за каква разлика става въпрос.

 

 
 

Матю Макконъхи: Златното момче от Тексас

| от |

Повечето хора откриват магията на Матю Макконъхи едва когато го открива и Академията и му връчва заслужен „Оскар“ за безспорно най-доброто му изпълнение до момента в „Клубът на купувачите от Далас“.

Възходът на Макконъхи обаче започва малко по-рано. Дори още преди „Истински детектив“, където той печели адмирации и фенове.

Още преди да се впусне в аферата на „Клубът на купувачите от Далас“, която му отнема години, заради намирането на финанси и свалянето на безброй килограми, Макконъхи вече се е заявил като мъж, който може да играе почти всичко, в продукциите „Адвокатът с Линкълна“, „Кал“ и „Весникарчето“.

Този тексаски рейнджър сменя рязко кино имижда си някъде през 2009-а, когато прави и последната романтична комедия във филмографията си до момента. И това са „Призраци на бивши гаджета“. Но ако сте почитатели на захаросания жанр, ще успеете да оцените чудесния Макконъхи и химията му с Дженифър Гарднър и Ема Стоун в този guilty pleasure филм, който може да ви донесе удоволствие, ако се освободите от предразсъдъците си.

През 2010-а Макконъхи поема към света на сериозното кино, като първо влиза в ролята на Мик Халър, персонаж написан и измислен от писателя Майкъл Конъли, който го поставя в центъра на своята книжна спин-офф поредица, която да подкрепи най-известните му книги – тези за детектив Хари Бош. Почитателите на Конъли харесват Макконъхи в ролята на адвоката аутсайдер и така възходът на чудото, което днес познаваме като Матю Макконъхи „един от любимите ми актьори“, започва.

Следват независимите „Кал“, „Вестникарчето“ и сериалът Eastbound & Down. Във всички тях тексасецът е различен и адски добър, което по някакъв необясним начин учудва публиката. Може би не са го очаквали от мъж, наречен „мистър тяло“ преди няколко години.

И да, Матю Макконъхи е и „мистър тяло“ и безобразен актьор с потенциал на лъв на голям екран. Той смело поема роли и се гмурка в тях с ожесточеност на олимпийски шампион. И това му носи само положителни неща.

Краткото му появяване във „Вълкът от Уолстрийт“ остава един от многото адски добри моменти във филма. Разбира се, че шоуто там принадлежи на Ди Каприо, но Макконъхи е мини бог в своята мини пет минутна вселена, дадена му от Скорсезе.

Оттам насетне следват „Интерстелар“ и „Истински детектив“, а от другата седмица ще може да го гледате и в чудесния Gold, който някак минава незабелязано от повечето хора. А не трябва. Матю Макконъхи е титаничен в него.

След рязката промяна в актьорския си имидж и кариерното си развитие, Макконъхи става малко по-избирателен в ролите си. Той подбира внимателно сценариите, които да чете и режисьорите, с които да снима. Затова някак нямаме търпение да го гледаме в „Тъмната кула“ по Стивън Кинг, където това златно момче играе Мъжът в черно. Иначе ви го препоръчваме в Gold, от другата седмица обаче.

Междувременно ви черпим с най-добрите му роли. Някои сте гледали, а някои сигурно сте пропуснали, но ние сме тук за да ви ги покажем. В галерията горе. 

 
 

Range Rover Velar: тийзър преди официалната премиера

| от chronicle.bg |

През 1970г. Land Rover пуска на пазара луксозния SUV Range Rover. Почти половин век по-късно, предстои да видим четвъртия член на семейството на Range Rover – Velar, който ще бъде представен официално на 1 март 2017 г.

Елегантна опростеност, визуално редуциращ подход и новаторски технологии за потребителите са отличителните черти на новия Range Rover Velar.

Името на Velar произхожда от първите прототипи на Range Rover от 60-те години на миналия век: пионерите в сферата на луксозните SUV автомобили.

rrnewrrfamilylinedrawingteaseimage220217-resize-1024x293

Когато разработващите инженери искали да скрият истинската идентичност на 26-те модела Range Rover преди серийното производство, те избрали името Velar, произхождащо от латинското “velare”, което означава „забулвам, покривам“.

Пълната инфорация за Range Rover Velar ще бъде обявена на 1 март 2017 г.