Добра година за рекламния пазар и положителен ръст от 5% през 2015 г.

| от |

Carat – една от водещите глобални медия агенции – публикува прогноза за развитието на рекламния пазар в световен мащаб през 2015 г., заедно с най-актуалните тенденции за 2014 г. и реалните цифри за сектора през 2013 г.

Capture

Увеличение на приходите от реклама с 4,8% до 551 милиарда долара  през 2014 г. показва прогнозата получена на база на данни от 59 пазара в Северна и Южна Америка, Азиатско-тихоокеанския регион и Европа. Процентът е по-висок от предвидения в предишната прогноза, която Carat пусна през септември 2013 г. за ръст на сектора от 4,5%. Цифрата бележи и значително повишаване спрямо реалния ръст на пазара през 2013 г с 3,3%. Carat прогнозира още, че в световен мащаб през 2015 г. разходите, които рекламодателите правят за реклама, ще продължат същата възходяща тенденция и предвижда 5% ръст спрямо същия период на предходната година.

Агенцията очаква увеличение на разходите за реклама да има във всички региони, включително и в Западна Европа, чийто рекламен пазар претърпя две години на отрицателен спад. Данните на Carat подчертават, че ерата на двуцифрения спад, характерен за някои части на Западна Европа, се очаква да приключи, включително за пазари като Италия, чийто рекламни разходи паднаха с 10,3% през 2013 г. и да започне тяхното възстановяване с положителни показатели през 2015 г.

В Централна и Източна Европа прогнозата е за 5% увеличение на рекламните разходи за телевизия и дигитални медии през 2014 г. Телевизионните реклами се очаква да привлекат 6% повече приходи от рекламодатели, докато при дигиталните медии предвижданията сочат ръст от 20% на годишна база. За България прогнозата на Carat е заложила увеличение от 2,1% на рекламните разходи за 2014 г. У нас агенцията управлява медийния бюджет на клиенти като Mondelez, М-тел, General Motors, Adidas, Philips, Nokia, Софарма Трейдниг.

Проучването на Carat прогнозира 15.5% ръст на дигиталната реклама през 2014 г. в световен мащаб и тенденция този канал да надмине всички други медии по този показател. Предвижданията сочат дигиталните медии и като единствените, които имат потенциал да разширят пазарния си дял през 2014 и 2015 г. Този канал вече е номер едно по пазарен дял във Великобритания, Дания, Холандия, Норвегия и Швеция.

Годишен растеж в проценти на база текущи цени

2013

2014

2015

ГЛОБАЛНО

3.3 (3.0)

4.8 (4.5)

5.0

СЕВЕРНА АМЕРИКА

3.5 (3.1)

4.3 (3.0)

4.5

САЩ

3.5 (3.1)

4.3 (3.0)

4.6

КАНАДА

3.5 (3.4)

3.8 (3.3)

4.1

ЗАПАДНА ЕВРОПА

-1.7 (-2.3)

1.8 (1.4)

2.1

ВЕЛИКОБРИТАНИЯ

3.8 (3.6)

5.0 (5.0)

4.5

ГЕРМАНИЯ

-1.3 (-1.0)

1.0 (0.0)

1.5

ФРАНЦИЯ

-3.0 (-3.3)

0.8 (0.8)

1.0

ИТАЛИЯ

-10.3 (-11.7)

-1.3 (-1.3)

1.4

ИСПАНИЯ

-8.5 (-9.7)

2.3 (1.1)

3.4

ЦЕНТРАЛНА И ИЗТОЧНА ЕВРОПА

4.8 (5.9)

5.0 (7.4)

5.2

РУСИЯ

9.9 (11.2)

8.0 (11.0)

7.0

АЗИАТСКО-ТИХООКЕАНСКИ РЕГИОН

5.0 (4.7)

5.6 (5.2)

5.9

АВСТРАЛИЯ

0.8 (0.0)

2.1 (1.0)

1.9

КИТАЙ

7.4 (6.9)

 8.0 (7.9)

8.3

ИНДИЯ

8.1 (7.0)

8.7 (7.6)

9.8

ЯПОНИЯ

1.4 (1.3)

1.7 (1.0)

1.7

ЛАТИНСКА АМЕРИКА

9.9 (9.0)

12.8 (14.5)

12.9

БРАЗИЛИЯ

7.1 (4.6)

10.0 (12.3)

8.1

 

Данните в скоби показват предишните прогнозни данни на Carat от септември 2013 г.

 

Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, част от който е и Carat, коментира прогнозата така: „Динамиката на дигиталните медии – това е истинската новина за рекламния пазар. Ръстът им се е увеличил тройно спрямо общия растеж на рекламни приходи и сеизмичния тренд при тях причинява медийни революции при останалите. Развитието на технологиите, достъпът до информация и повишаването на доверието на потребителите ще доведе до  поне 50% ръст през 2014 г. при социалните, мобилните и видео медиите. Докато плодовитите спортни събития като Зимните олимпийски игри в Сочи и световното първенство в Бразилия ще продължат да управлява ТВ-разходите за реклама през 2014 г., носителите на златен медали в крайна сметка ще останат дигиталните медии.“

 
 

Всички говорят за: Двете „голи” рокли на Джей Ло

| от |

В последните няколко дни хората не спират да говорят за Дженифър Лопес. Разбрахте ли защо?

Латиноамериканската певица се появи на Billboard Latin Music Awards с две от т.нар. „голи” рокли и, разбира се, бе убийствено секси. Както само тя е способна.

По червения килим Джей Ло мина в изящна черна рокля на Жулиен Макдоналд, а за самата церемония певицата се преоблече в друга рокля на дизайнера, такава с метален цвят.

Можете ли да повярвате, че тази жена е на 47? Поне ние никога не бихме й ги дали…

Лопес получи две награди – тази на Telemundo и за най-социално ангажирана звезда. Певицата представи новия си сингъл от предстоящия, изцяло на испански, албум Mirate.

В галерията може да се убедите защо всички говорят за Джей Ло и нейните две „голи” рокли. Даже не знаем защо го слагаме в кавички…

 
 

Пол Верховен снима филм за монахиня лесбийка

| от chronicle.bg, по БТА |

Световноизвестният режисьор Пол Верховен снима в Париж лентата „Пресветата Дева“ за монахиня лесбийка, съобщава сайтът Лайф.

Порталът цитира информация на Саид бен Саид, президент на френската телевизионна копания SBS Productions, която реализира филмовия проект.

Бен Саид е френски продуцент от тунизийски произход, който основава споменатата компания през 2010 година. На страничката си в Туитър кинодеецът показа афиша на бъдещия филм, като уточни, че режисурата ще бъде поверена на Верховен, известен с със заглавия, като „Първичен инстинкт“ , „Робокоп“, „Зов за завръщане“ и др.

Главната роля ще бъде поверена на белгийската актриса Виржини Ефира. Сюжетът се основава на книгата на американската писателка Джудит Браун „Аморални постъпки: животът на монахиня лесбийка в Италия в епохата на Ренесанса“

 
 

Смешната история за голия Чанинг и началото на връзката с Джена

| от chronicle.bg |

Чанинг и Джена Тейтъм са една от най-готините светски двойки. Двамата винаги са с огромни усмивки на лицата си и са до болка откровени.

Благодарение на Джена, вече знаем и историята как е пламнала искрата между двамата.

Двамата се запознават на снимачната площадка на Step Up. И двамата тъкмо са приключили връзки и Джена предлага просто да се забавляват, без сериозно обвързване.

Чанинг е съгласен… докато не се напие.

„Беше излязъл в някакъв текила бар с другите танцьори от Step Up, имаше шанса „да бъде свободен”, но не можеш да спре да мисли за мен. И в два посред нощ идва и започва да блъска по вратата ми. Отварям и той е гол – само по сомбреро, бельо и ботуши – и ми каза: „Да го направим!”, каза Джена в шоуто на Елън Дедженерис.

„Но това не е най-интересната част от историята – продължава Джена. – На следващия ден отивам на снимачната площадка и около час ми оправят грима. Всички обаче започват да се притесняват, защото не могат да намерят Чанинг. Дръпнах една от асистентките и й казах: „Той е в стаята ми.” Тя само кимна и тръгна. След това се появи Чанинг и всички аплодираха.”

Няма как да не ги харесвате!

 
 

Екипът на „Кръстникът“ се събра на кинофестивала в Трайбека

| от chronicle.bg, БТА |

Режисьорът Франсис Форд Копола и екипът на „Кръстникът“ се събраха на кинофестивала в Трайбека по случай 45-тата годишнина от премиерата на култовата лента, съобщиха световните агенции.

„Ако трябваше да заснемем „Кръстинкът“ в наши дни, той нямаше да получи зелена светлина, защото никоя филмова къща не би се ангажирала с проекта“, заяви Копола по време на кръгла маса, организирана в рамките на феста.

В обсъжданията взеха участие някои от главните действащи лица в продукцията, като Ал Пачино, Робърт Дювал, Джеймс Каан, както и Робърт де Ниро, играл в „Кръстинкът 2″.

Копола припомни, че първата част на „Кръстникът“ струвала само 6 милиона долара, а втората – между 11 и 12 милиона.

„Днес никоя голяма филмова къща не застава зад проект, който няма да има няколко продължения, или зад лента, която не е вдъхновена от комиксите на „Марвел“, изтъкна режисьорът. Той си припомни и трудностите, възникнали в хода на снимачния процес. Филмовата къща „Парамаунт“, която продуцира „Кръстникът“, не искала във филма да участват нито Марлон Брандо, нито Ал Пачино. А Брандо взе „Оскар“ за превъплъщението си в ролята на Вито Корлеоне.

По време на пробните снимки Марлон си набутал парчета хартия в устата, „за да заприлича на булдог“, разказа Копола