Дидие Щосел: Подготвяме четири големи международни формата

| от |

„Като медийна група ние вече сме №1 в България. Сега целта е да задържим това лидерство и първата позиция. Често казвам на моите колеги в Нова, че да станеш №1 е важно, но по-важно и решаващо в случая е да останеш №1. Мисля, че това ще бъде битката ни с Би Ти Ви през следващите години”, разкрива главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп в интервю за вестник „Преса” и пояснява, че „Нова телевизия е №1 като група, защото сме лидер не само на телевизионния пазар, но и на онлайн пазара. В дигиталния сектор в България нашите конкуренти са Google и фейсбук, ние реално нямаме български конкуренти”.

- Г-н Щосел, да започнем с въпрос, който вълнува много футболните фенове. Планира ли Нова телевизия да създаде спортна програма, която срещу заплащане ще излъчва мачовете от българската Висша лига и от английската Премиершип?

– Обмисляме идеята, но нека бъда ясен още от самото начало – подобна програма няма да лиши зрителите от нещо, което вече имат. Напротив, целта е да им дадем повече. Търсим варианти за повече ефирно време в събота и неделя. Всеки уикенд се играят шест мача от българската А група, а Диема и Нова излъчват три от тях. Отделно в Премиер Лийг за пряко предаване са предвидени шест мача, а ние показваме поне четири. Нашата медийна група притежава още правата за Купата на ФА, за Чемпиъншип, за квалификациите на националните отбори. Имаме огромно количество футбол, от който по Диема и Нова Спорт успяваме да покажем може би една трета. Затова в момента мислим дали да създадем още един канал, където да излъчваме мачовете, които не успяваме да покажем. В момента преценяваме и ако решим, че си заслужава инвестицията, този канал ще заработи от следващия футболен сезон – през есента на 2015 година. Ще вземем окончателно решение през февруари. Още един път казвам, той няма да отнеме нищо от футболното съдържание, което и в момента гледате по „Диема“, „Нова Спорт“ и „Нова телевизия”.

- И през пролетта ли няма да гледаме по „Диема“ и „Нова Спорт“ английски мачове в събота от 17 часа? Не е ли това прекалено жестоко спрямо почитателите на британския футбол?

– И ние не сме щастливи от ситуацията, но такова е решението на английската Висша лига и техния опит за борбата срещу пиратството, какъвто проблем имат на Острова. Ние трябва да се съобразим с него. Така шефовете й искат да защитят местния футбол и да накарат англичаните да ходят по стадионите, а не да си купуват декодери от български или сръбски тв доставчици и да гледат през тях собствените си мачове. Не можем да им се сърдим, че са решили така, защото пълният стадион е това, което прави английския футбол световен феномен. Аз също понякога нямам възможност да гледам любимия ми отбор „Челси“ и тогава се информирам за развитието на мача чрез платформата „Гонг“.

- От рейтингите на кои предавания по Нова тази есен сте доволен и от които очаквахте повече?

– Може да се каже, че това е най-добрият ни сезон досега. Това показват данните на международната независима пийпълметрична агенция „Нилсен“ и те са категорични. Справихме се изключително добре. Очевидно повечето зрители се интересуваха от събитията във „ВИП брадър“. „А X Factor“ си е „X Factor“ и е трудно да си представиш, че това шоу може да се направи по-добре. Много сме доволни и от резултатите и на най-новото предаване, което пуснахме тази есен – „Кошмари в кухнята“. Ако трябва да бъда откровен, въпреки проучванията и анализите не бяхме сигурни дали ще се хареса на зрителите. Това си беше един експеримент от наша страна, но се получи много добре, рейтингите го показват. Риалитата, свързани с готвене и ресторантьорски бизнес изглежда не бяха много популярни в България, но сега нещата явно се променят. Разбрах, че и нашите конкуренти готвят подобен формат. Това, което мога да ви кажа, e, че планираме втори сезон на „Кошмари в кухнята“ през пролетта.

„Съдби на кръстопът“ също се оформя като един феномен в ефира. В това отношение ние отново бяхме първите, които предложихме подобно документално риалити на българския пазар. Тази есен към богатото и разнообразно портфолио от предавания и програми, които предложихме на зрителите, добавихме и българското футболно първенство, с което, смеем да твърдим, че имахме най-добрия си сезон. Както вече съм казвал, като медийна група ние вече сме №1 в България. Сега целта е да задържим това лидерство и първата позиция. Често казвам на моите колеги в Нова, че да станеш №1 е важно, но по-важно и решаващо в случая е да останеш №1. Мисля, че това ще бъде битката ни с Би Ти Ви през следващите години.

- Може ли готварските риалитита да се превърнат в новата телевизионна мода, подобно на музикалните шоута?

– Ако погледнете английския пазар, където се измислят голяма част от нещата, ще видите, че това не е възможно. Музикалните формати правят най-високите рейтинги и са пазарни лидери, защото музиката вълнува и докосва почти всички зрители. Готварските риалитита до известна степен са по-тясно специализирани и не правят такива рейтинги и следователно не е реално „Кошмари в кухнята“ да замени „Х фактор“.

Но тези предавания очевидно са интересна ниша, която със сигурност си струва да се разработи. Преди „Кошмари в кухнята“ не бях съвсем убеден в успеха, защото в предишни години подобни формати не са имали успех. Но сега виждам колко добре се приема това предаване. Шеф Манчев е изключителен, неговият избор е в основата на успеха на „Кошмари в кухнята“.

Това, което може да убие готварските риалитита прекалено рано, е, ако ефирът се пренасели с тях. Когато една телевизия следва решенията на друга, има голяма вероятност зрителят бързо да си каже: „Омръзна ми“, и да спре да гледа готварски риалитита. Ще видим.

- Какво ще има в пролетната програмна схема на Нова?

– Не сме финализирали напълно пролетната програмна схема. Това, което мога да споделя, е, че ще имаме нов сезон на „Като две капки вода“. Това е фантастично шоу, в което хората се забавляват много с комбинацията от музика и чувство за хумор. Ще предложим и изцяло нов международен формат. На този етап не мога да издам повече, само ще кажа, че става въпрос за много интересен социален експеримент, който, вярваме, зрителите ще харесат. Както вече казах, ще има нов сезон на „Кошмари в кухнята“ и още поне две изненади, които ще поднесем на нашите зрители. Така всъщност ще им предложим четири големи международни формата и вярвам, че ще се представим повече от добре през пролетния сезон. Разбира се, в програмата ще продължат да присъстват и традиционни, любими предавания, „Господари на ефира“, българският и английският футбол. С това целим да запазим лидерската си позиция и през пролетния сезон.

- Ще се завърне ли след Нова година Мартин Карбовски на екрана на Нова телевизия?

– Не. Ситуацията на тв пазара е такава, че днес много продуценти ни търсят с предложения и концепции, което е напълно нормално. Обсъждаме различни предложения, след което се случва в публичното пространство да тръгват различни слухове. Това, изглежда, също е нормално, в България сякаш непрекъснато се разпространяват разни слухове. Положението с Мартин обаче е такова, каквото току-що ви разказах.

- През лятото казахте, че при политическите предавания занапред Нова тв ще разчита все повече на собствени марки за сметка на външни продукции. Как ще продължи този процес?

– Не съм сменил решението си, това е нашата цел. Според „Нилсен“ разликата между „Новините на Нова“ в 19 часа и тези на Би Ти Ви все повече се стопява и вече такава почти няма. Новинарският ни екип се справя много добре. В него има 140 човека. Това, от една страна, означава, че с наличието на такъв екип продуцирането на най-доброто политическо предаване става все по-лесно. От друга страна, вътрешната продукция струва значително по-малко от външната. Поради тези две причини имахме дискусии с външните лица и продуцентите на политически предавания в програмата на Нова – Люба Кулезич и Сашо Диков. На тези срещи обясних, че техните предавания или трябва да станат вътрешни, или продуцентите им трябва да предложат цена като на вътрешна продукция. Все още водим разговори. Това обаче е логиката в бизнеса.

- Често споменавате „Нилсен”, но официалният доставчик на данни за аудиторията все още е агенция ГАРБ. Нова телевизия обаче не работи с нея. Не създава ли този дуализъм допълнителни затруднения на рекламния пазар?

– Ние работим с „Нилсен” от близо три месеца и без съмнение ще продължим да работим с тях и през следващата година. Основната причина, поради която сменихме доставчика, е, че искахме да работим със световен и всепризнат лидер в областта на пийпълметричните изследвания. Също така ние искахме доставчик, който да има опит и да може да измерва всички видове аудитория – както тази пред телевизионните екрани, така и тази, която е онлайн. Защото, знаете, все повече хората започват да гледат дадено предаване на телевизора, след което продължават на таблета и завършват през смартфона. Нова телевизия е №1 като група, защото сме лидер не само на телевизионния пазар, но и на онлайн пазара. Ако се замислите, дори и в световен мащаб няма много медийни групи, които да са лидери и на двата пазара. В дигиталния сектор в България нашите конкуренти са Google и Фейсбук, ние реално нямаме български конкуренти. Именно поради това казвам и на нашите партньори: „Имате истински скъпоценен камък, водеща българска технологична компания с множество отлични платформи и сайтове – abv, vbox7, gong. Подкрепете я и й помогнете, защото тя може да се съревновава със световните гиганти.“

Ако се върнем на темата за „Нилсен“ – отново бих искал да подчертая, че сме много доволни от работата си с тях. Агенцията покрива всичките ни изисквания и критерии, които многократно сме заявявали. В същото време бихме били доволни от всеки един световен лидер, който покрива тези критерии. Не бива да забравяме, че през този процес минава не само Нова, но общо 16 телевизионни канала, част от които от ранга на „Дискавъри”, „Фокс”, „Дисни”. Вярвамe, че пазарът съвсем скоро ще си даде сметка, че има нужда от такъв утвърден световен лидер, който да отговаря на всички критерии и изисквания на бизнеса.

 
 

Мат Дилън: Носталгия по 90-те

| от |

В средата на 90-те години седмото изкуство показва на света един от любимите си за онова време секс символи. Висок близо 2 метра, със специфично лице и плътен глас Мат Дилън е всичко онова, от което може да те е страх и същевременно да искаш да гледаш на голям екран. Той е харизматичен, талантлив и по един грубоват начин секси.

Най-големият си удар Дилън прави с тийн-класиката „Лудории“, която излиза през 1998 година. Той е на върха на славата в този момент. А там играе сексапилен учител, замесен в афера с млада, секси ученичка, която решава да го съди за изнасилване. Нищо в „Лудории“ не е такова, каквото изглежда. Филмът е чувствено лятно удоволствие, с привкус на мистерия, секс и топло време. А към Мат Дилън добавяме сексапилната компания на Денис Ричардс и Нев Кембъл. „Лудории“ също така може да се похвали и с една от най-приятните голи сцени, включващи гол мъжки член. И той принадлежи на Кевин Бейкън.

Година преди това излиза комедията „Няма скрито покрито“, в която Дилън има по-малка, но доста приятна роля. А година след това го гледаме в чудесната комедия „Ах, тази Мери“ на братята Фарели.

Чак през новото хилядолетие Мат Дилън прави и ролята, която се смята за най-добра в неговата кариера до момента – тази в „Сблъсъци“. Полицай Райън му носи номинация за „Оскар“, „Златен глобус“ и награда на БАФТА. Не пелечи нито една от тях, но нарежда името си до най-добрите за 2004 година.

Междувременно Дилън снима първия си режисьорски проект – Ghost Town, държи личния си живот настрана и леко се оттегля от киното. Мат се заравя в малки роли в сериали и по-треторазрядни продукции, докато брат му – Кевин Дилън започва да изпъква в ролята на Драма в продукцията на НВО „Антураж“.

Кевин замества Мат в светлината на прожекторите, но не може да го бие нито по осанка, нито по сексапил.

2015-а е годината, в която Дилън се завръща към комерсиалното и успешно седмо изкуство, но с телевизионен сериал. „Уейуърд Пайнс“ и неговият първи сезон бяха едно от добрите неща, които можеше да гледате на малък екран в тв сезона преди две години и Мат Дилън е една от причините това да е така.

Догодина този снажен мъж прави една от най-амбициозните си роли. Той ще е Джак Изкормвача. Но режисиран от датчанина Ларс фон Триер. Нищо, което Триер е направил не е оставило зрителите безразлични, а проектът The House That Jack Built е едно от заглавията, които е редно да очаквате през 2018-а. Дотогава, ви предлагаме приятна доза Мат Дилън, който вчера направи 53 години и е все така секси. В галерията горе.  

 
 

„Space X“ подновява мисиите до МКС

| от chronicle.bg, по БТА |

Частната компания „Спейс екс“ е в готовност да поднови мисиите си до МКС чрез възвръщаемия си космически кораб „Дракон“, който трябва да бъде изстрелян в събота с ракетата-носител „Фалкон 9″, съобщават Асошиейтед прес и Франс прес.

„Фалкон“ осъществи успешен старт на 14 февруари, като изведе в орбита десет малки спътника, след като миналия септември ракета от същия вид се взриви преди да бъде изстреляна.

„Дракон“ ще стартира от историческата площадка 39А от космическия център „Джон Кенеди“ близо до Кейп Канаверал в щата Флорида. Оттук тръгнаха мисиите на Аполо към Луната, както и космическите совалки в периода 1981-2011 година.

Товарният кораб ще пренесе до МКС над 2,2 тона товари и оборудване, като стартът е предвиден за 15:01 часа по Гринуич. Капсулата ще достигне до орбиталната станция в понеделник. При отлагане на изстрелването, нов опит може да бъде направен в неделя сутринта. Метеорологичната прогноза предвижда 70 процента благоприятни условия за полет в събота, когато е предвиден стартът

 
 

Анджелина Джоли представи новия си филм

| от chronicle.bg, по БТА |

Анджелина Джоли направи премиерно представяне в Камбоджа на новия си филм в присъствието на краля на страната Нородом Сиамони, предадоха световните агенции.

Прожекцията на лентата „Първо убиха баща ми“ , която се фокусира върху геноцида на режима на Червените кхмери в периода 1975-1979 година, се състоя в древния храмов комплекс Ангкор Ват.

Филмът под режисурата на Анджелина Джоли е екранизация на едноименния роман на активистката за правата на човека Лунг Унг, в който тя си спомня за детските години и за преживения ужас по време на бруталния режим на Пол Пот. Тя е била петгодишна, когато неговите главорези нахлуват в камбоджанската столица Пном Пен. Момичето е изпратено в трудов лагер и преживява нечовешки страдания. При режима на Пол Пот е избито една четвърт от населението на Камбоджа.

Страната е близка до сърцето на Джоли. Тук тя засне филма си в периода 2015-2016 година, от тази държава е и осиновеният й син Мадокс, припомнят агенциите.

 
 

Марая Кери излиза с танцьора Брайън Танака

| от chronicle.bg |

Марая Кери може да е с разбито сърце след проваления си годеж с милиардера Джеймс Пакър, но се е отърсила от това неприятно премеждие и вече излиза с танцьора Брайън Танака, съобщи Асошиейтед прес.

Кери постна в Инстаграм снимка, на която се вижда, че тя и Танака пият шампанско във вана в Деня на Св. Валентин. Сега Марая потвърди любовната си връзка, но отказа да даде повече подробности.

„Не обичам да говоря за личния си живот – каза тя. – Не се чувствам удобно, когато се споменава за личния ми живот.“

Нежеланието на Кери да говори за личния си живот е разбираемо, като се има предвид драмата, свързана с раздялата й с Пакър миналата година. Раздялата им не бе като между приятели и попадна в центъра на вниманието на таблоидите.
Изглежда обаче, че това е вдъхновило Марая да напише нова песен. В новия й сингъл „I Don’t“, записан съвместно с рапъра Уай Джи, се говори за раздялата й.

Кери се готви да тръгне на турне заедно с Лайънъл Ричи през март. Тя ще вземе със себе си 5-годишните си близнаци Марокан и Монро.