Дидие Щосел: Подготвяме четири големи международни формата

| от |

„Като медийна група ние вече сме №1 в България. Сега целта е да задържим това лидерство и първата позиция. Често казвам на моите колеги в Нова, че да станеш №1 е важно, но по-важно и решаващо в случая е да останеш №1. Мисля, че това ще бъде битката ни с Би Ти Ви през следващите години”, разкрива главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп в интервю за вестник „Преса” и пояснява, че „Нова телевизия е №1 като група, защото сме лидер не само на телевизионния пазар, но и на онлайн пазара. В дигиталния сектор в България нашите конкуренти са Google и фейсбук, ние реално нямаме български конкуренти”.

- Г-н Щосел, да започнем с въпрос, който вълнува много футболните фенове. Планира ли Нова телевизия да създаде спортна програма, която срещу заплащане ще излъчва мачовете от българската Висша лига и от английската Премиершип?

– Обмисляме идеята, но нека бъда ясен още от самото начало – подобна програма няма да лиши зрителите от нещо, което вече имат. Напротив, целта е да им дадем повече. Търсим варианти за повече ефирно време в събота и неделя. Всеки уикенд се играят шест мача от българската А група, а Диема и Нова излъчват три от тях. Отделно в Премиер Лийг за пряко предаване са предвидени шест мача, а ние показваме поне четири. Нашата медийна група притежава още правата за Купата на ФА, за Чемпиъншип, за квалификациите на националните отбори. Имаме огромно количество футбол, от който по Диема и Нова Спорт успяваме да покажем може би една трета. Затова в момента мислим дали да създадем още един канал, където да излъчваме мачовете, които не успяваме да покажем. В момента преценяваме и ако решим, че си заслужава инвестицията, този канал ще заработи от следващия футболен сезон – през есента на 2015 година. Ще вземем окончателно решение през февруари. Още един път казвам, той няма да отнеме нищо от футболното съдържание, което и в момента гледате по „Диема“, „Нова Спорт“ и „Нова телевизия”.

- И през пролетта ли няма да гледаме по „Диема“ и „Нова Спорт“ английски мачове в събота от 17 часа? Не е ли това прекалено жестоко спрямо почитателите на британския футбол?

– И ние не сме щастливи от ситуацията, но такова е решението на английската Висша лига и техния опит за борбата срещу пиратството, какъвто проблем имат на Острова. Ние трябва да се съобразим с него. Така шефовете й искат да защитят местния футбол и да накарат англичаните да ходят по стадионите, а не да си купуват декодери от български или сръбски тв доставчици и да гледат през тях собствените си мачове. Не можем да им се сърдим, че са решили така, защото пълният стадион е това, което прави английския футбол световен феномен. Аз също понякога нямам възможност да гледам любимия ми отбор „Челси“ и тогава се информирам за развитието на мача чрез платформата „Гонг“.

- От рейтингите на кои предавания по Нова тази есен сте доволен и от които очаквахте повече?

– Може да се каже, че това е най-добрият ни сезон досега. Това показват данните на международната независима пийпълметрична агенция „Нилсен“ и те са категорични. Справихме се изключително добре. Очевидно повечето зрители се интересуваха от събитията във „ВИП брадър“. „А X Factor“ си е „X Factor“ и е трудно да си представиш, че това шоу може да се направи по-добре. Много сме доволни и от резултатите и на най-новото предаване, което пуснахме тази есен – „Кошмари в кухнята“. Ако трябва да бъда откровен, въпреки проучванията и анализите не бяхме сигурни дали ще се хареса на зрителите. Това си беше един експеримент от наша страна, но се получи много добре, рейтингите го показват. Риалитата, свързани с готвене и ресторантьорски бизнес изглежда не бяха много популярни в България, но сега нещата явно се променят. Разбрах, че и нашите конкуренти готвят подобен формат. Това, което мога да ви кажа, e, че планираме втори сезон на „Кошмари в кухнята“ през пролетта.

„Съдби на кръстопът“ също се оформя като един феномен в ефира. В това отношение ние отново бяхме първите, които предложихме подобно документално риалити на българския пазар. Тази есен към богатото и разнообразно портфолио от предавания и програми, които предложихме на зрителите, добавихме и българското футболно първенство, с което, смеем да твърдим, че имахме най-добрия си сезон. Както вече съм казвал, като медийна група ние вече сме №1 в България. Сега целта е да задържим това лидерство и първата позиция. Често казвам на моите колеги в Нова, че да станеш №1 е важно, но по-важно и решаващо в случая е да останеш №1. Мисля, че това ще бъде битката ни с Би Ти Ви през следващите години.

- Може ли готварските риалитита да се превърнат в новата телевизионна мода, подобно на музикалните шоута?

– Ако погледнете английския пазар, където се измислят голяма част от нещата, ще видите, че това не е възможно. Музикалните формати правят най-високите рейтинги и са пазарни лидери, защото музиката вълнува и докосва почти всички зрители. Готварските риалитита до известна степен са по-тясно специализирани и не правят такива рейтинги и следователно не е реално „Кошмари в кухнята“ да замени „Х фактор“.

Но тези предавания очевидно са интересна ниша, която със сигурност си струва да се разработи. Преди „Кошмари в кухнята“ не бях съвсем убеден в успеха, защото в предишни години подобни формати не са имали успех. Но сега виждам колко добре се приема това предаване. Шеф Манчев е изключителен, неговият избор е в основата на успеха на „Кошмари в кухнята“.

Това, което може да убие готварските риалитита прекалено рано, е, ако ефирът се пренасели с тях. Когато една телевизия следва решенията на друга, има голяма вероятност зрителят бързо да си каже: „Омръзна ми“, и да спре да гледа готварски риалитита. Ще видим.

- Какво ще има в пролетната програмна схема на Нова?

– Не сме финализирали напълно пролетната програмна схема. Това, което мога да споделя, е, че ще имаме нов сезон на „Като две капки вода“. Това е фантастично шоу, в което хората се забавляват много с комбинацията от музика и чувство за хумор. Ще предложим и изцяло нов международен формат. На този етап не мога да издам повече, само ще кажа, че става въпрос за много интересен социален експеримент, който, вярваме, зрителите ще харесат. Както вече казах, ще има нов сезон на „Кошмари в кухнята“ и още поне две изненади, които ще поднесем на нашите зрители. Така всъщност ще им предложим четири големи международни формата и вярвам, че ще се представим повече от добре през пролетния сезон. Разбира се, в програмата ще продължат да присъстват и традиционни, любими предавания, „Господари на ефира“, българският и английският футбол. С това целим да запазим лидерската си позиция и през пролетния сезон.

- Ще се завърне ли след Нова година Мартин Карбовски на екрана на Нова телевизия?

– Не. Ситуацията на тв пазара е такава, че днес много продуценти ни търсят с предложения и концепции, което е напълно нормално. Обсъждаме различни предложения, след което се случва в публичното пространство да тръгват различни слухове. Това, изглежда, също е нормално, в България сякаш непрекъснато се разпространяват разни слухове. Положението с Мартин обаче е такова, каквото току-що ви разказах.

- През лятото казахте, че при политическите предавания занапред Нова тв ще разчита все повече на собствени марки за сметка на външни продукции. Как ще продължи този процес?

– Не съм сменил решението си, това е нашата цел. Според „Нилсен“ разликата между „Новините на Нова“ в 19 часа и тези на Би Ти Ви все повече се стопява и вече такава почти няма. Новинарският ни екип се справя много добре. В него има 140 човека. Това, от една страна, означава, че с наличието на такъв екип продуцирането на най-доброто политическо предаване става все по-лесно. От друга страна, вътрешната продукция струва значително по-малко от външната. Поради тези две причини имахме дискусии с външните лица и продуцентите на политически предавания в програмата на Нова – Люба Кулезич и Сашо Диков. На тези срещи обясних, че техните предавания или трябва да станат вътрешни, или продуцентите им трябва да предложат цена като на вътрешна продукция. Все още водим разговори. Това обаче е логиката в бизнеса.

- Често споменавате „Нилсен”, но официалният доставчик на данни за аудиторията все още е агенция ГАРБ. Нова телевизия обаче не работи с нея. Не създава ли този дуализъм допълнителни затруднения на рекламния пазар?

– Ние работим с „Нилсен” от близо три месеца и без съмнение ще продължим да работим с тях и през следващата година. Основната причина, поради която сменихме доставчика, е, че искахме да работим със световен и всепризнат лидер в областта на пийпълметричните изследвания. Също така ние искахме доставчик, който да има опит и да може да измерва всички видове аудитория – както тази пред телевизионните екрани, така и тази, която е онлайн. Защото, знаете, все повече хората започват да гледат дадено предаване на телевизора, след което продължават на таблета и завършват през смартфона. Нова телевизия е №1 като група, защото сме лидер не само на телевизионния пазар, но и на онлайн пазара. Ако се замислите, дори и в световен мащаб няма много медийни групи, които да са лидери и на двата пазара. В дигиталния сектор в България нашите конкуренти са Google и Фейсбук, ние реално нямаме български конкуренти. Именно поради това казвам и на нашите партньори: „Имате истински скъпоценен камък, водеща българска технологична компания с множество отлични платформи и сайтове – abv, vbox7, gong. Подкрепете я и й помогнете, защото тя може да се съревновава със световните гиганти.“

Ако се върнем на темата за „Нилсен“ – отново бих искал да подчертая, че сме много доволни от работата си с тях. Агенцията покрива всичките ни изисквания и критерии, които многократно сме заявявали. В същото време бихме били доволни от всеки един световен лидер, който покрива тези критерии. Не бива да забравяме, че през този процес минава не само Нова, но общо 16 телевизионни канала, част от които от ранга на „Дискавъри”, „Фокс”, „Дисни”. Вярвамe, че пазарът съвсем скоро ще си даде сметка, че има нужда от такъв утвърден световен лидер, който да отговаря на всички критерии и изисквания на бизнеса.

 
 

CHR хороскоп: Изострени емоции в средата на седмицата

| от Селена Астро |

Седмичен астрологичен обзор (от 12.12. до 18.12.)

В понеделник Луната ще преминава през знака на Телеца, което й разположение ще направи първия ден от седмицата подходящ за кулинарни занимания, разпределение на бюджета, преразглеждане на ценностите и установяване на приоритети. Добре е да успеем да намерим начин да се отпуснем и поглезим.

Най-комфортно и в кожата си през деня ще се чувстват земните знаци Телец, Козирог и Дева, както и хората с лични планети или асцендент в тези знаци. При тях е възможен значителен пробив във важна за тях сфера, както и постигане на признание от околните, както в личен, така и в професионален план.

Вторник и сряда Луната ще преминава през знака Близнаци, като в сряда в два през нощта ще настъпи пълнолуние и Луната ще застане в точна опозиция със Слънцето в Стрелец.

През тези два дни е много вероятно да усещаме силен конфликт между нещата, които искаме да постигнем и съзнателно желаем (Слънцето), и между тези, от които се нуждаем на подсъзнателно, емоционално ниво (Луната), конфликт между егото и чувствата. Поради тази причина, по време на пълнолунието, можем да очакваме да сме объркани и доста по-песимистично и негативно настроени от обикновено.

Добре е да избягваме взимането на важни решения, крайните изказвания, важните покупки, сключването на сделки и споразумения или подписването на важни договори. За сметка на това периодът е идеален за правене на равносметка и преосмисляне на важните за нас неща.

Най-силно ще повлияе контактът между двете небесни тела на подвижните знаци Дева, Стрелец, Риби и Близнаци, както и на хората с лични планети или асцендент в тези знаци. Много е вероятно те да са изключително нетърпеливи към заобикалящите и да са доста войнствено настроени към хората, които се изпречват на пътя им. Важно е да се пазят от инциденти и излишна ескалация на напрежение и да внимават да не си развалят отношенията с хора, които не го заслужават.

Четвъртък и петък Луната ще преминава през знака Рак и това й разположение ще направи повечето от нас изключително интуитивни, грижовни и чувствителни към нуждите на другите. Дните ще бъдат подходящи за занимания със семейни и имотни въпроси, пренареждане на дома или офиса, както и за кулинарни експерименти. Хората в помощните професии ще са ефективни и подкрепящи, ще вършат работата си с лекота.

Най-добре ще се чувстват през периода водните знаци Рак, Скорпион и Риби, както и хората с лични планети или асцендент в тези знаци. Голяма част от тях ще успеят да отделят много време и внимание на любим човек и да се поглезят в компанията му, наслаждавайки се на романтични и интимни моменти с него.

През уикенда Луната ще преминава през знака Лъв, което дава предпоставка, всеки по свой собствен начин да търси изява и признание. Тези дни са подходящи за творчески занимания, забавления с приятели, флиртове и запознанства с нови и интересни хора, игри или занимания с деца.

Огнените знаци Овен, Лъв и Стрелец ще са най-активни и борбени през периода. Очаква се те да постигнат големи успехи в професионален и в личен план. Някои от тях ще изпъкнат в работа с нестандартността и оригиналните си идеи, други ще успеят да впечатлят обект на своята страст с чара си.

 
 

Тъмнокожа моделка имитира традиционни модни кадри

| от chronicle.bg |

Не само Холивуд има проблем с липсата на разнообразие за предлаганите роли, заради което лица с различни черти или по-напреднала възраст се оказват без работа. Оказва се, че подобен проблем има и в света на модата. По тази причина африканският модел Деде Хауърд пресъздава култови модни кадри на големи компании. Тя обаче поставя всички известни снимки пред „черното огледало“, което им дава различен прочит.

„Всеки ден сме бомбардирани с ярки реклами, билбордове и телевизионни реклами, които се опитват да ни вдъхновят да купим продуктите, които излизат на пазара. Нещо, което винаги ме е притеснявало, когато гледаме тези реклами е, че рядко на тях виждаме тъмнокожа жена. Когато бях момиче, винаги се чудех защо големи брандове като Gucci, Chanel, Luis Vuitton, Guess и много други рядко използват тъмнокожи модели? И ако го правят, много малък процент тъмнокожи модели успяват да пробият, но групата им остава до голяма степен без промяна в дълъг период от време“, пише тя в сайта си.

Според нея повече видимост на хората от „всички раси, независимо дали са бели, черни, азиатци, латиноси и др.“ ще помогне на всички да повярваме в потенциала си. Тя отбелязва още, че тъмнокожите рядко са представяни в добра светлина в медиите, но за сметка на това безброй пъти се съобщава за застрелването или ареста на поредния тъмнокож.

Вижте интерпретациите на Деде на модни кадри, в които се бори със стереотипите.

 

 
 

Боб Дилън тръгва на турне през пролетта

| от chronicle.bg |

Музикантът Боб Дилън няма да присъства на церемония по връчване на Нобеловите награди, която се състои днес в Стоххолм. Той обаче ще се завърне в Европа през 2017-а година за турне.

Музикантът ще посети Великобритания заедно с групата си през пролетта на следващата година. Шестневното му турне през май ще започне в Кардиф и ще продължи в Борнемут, Нотингам, Глазгоу, Ливърпул и Лондон.

Дилън издаде 27-ия си албум „Fallen Angels“ през май тази година.  Публикувани бяха също книгата му „Утъпканата пътека“ и книга с негови текстове на песни, озаглавена „Текстове на песни: 1961 – 2012″.

 
 

Spotify отказа да купи SoundCloud за 535 млн. паунда

| от chronicle.bg, по nme.com |

Spotify излезе от преговори да придобие сайта за аудио записи SoundCloud.

Преговорите започнаха по-рано през годината, но след като SoundCloud обяви 70 милиона долара загуби за последните 2 години и двама от директорите на компанията отбелязаха, че „има материални несигурности около бизнеса“, Spotify реши да се откаже.

Друга причина, поради която компанията се е отказала от покупката, е че тя може да повлияе зле на предстоящото й появяване на стоковия пазар. Това се очаква да стане някъде през 2017 година.

SoundCloud е пуснат през 2007 година и от тогава е успял да привлече 175 милиона потребители месечно. Всяка минута на сайта се качват средно по 12 часа музика. Най-големият инвеститор в сайта е социалната мрежа Twitter.