Дидие Щосел: Обмисляме каква да бъде следващата ни инвестиция в България

| от |

За последното полугодие Нова отбеляза ръст на приходите си от общо 26% спрямо същия период на 2013 г. Финансовите резултати са много добри и за Нова Броудкастинг Груп, и за компанията собственик MTG, заяви в интервю за в. „Труд” Дидие Щосел, главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп. „Всъщност вече повече от година на всеки три месеца отбелязваме ръст на приходите от 25-26%, затова съм много щастлив”, отбеляза Щосел.

„Като част от MTG продължаваме да инвестираме в България и се чувстваме комфортно тук. Преди година купихме „Нетинфо”. Преди няколко дни голяма компания като „Нилсен” също дойде в България, което показва, че чуждестранните инвеститори продължават да инвестират в страната”, подчерта пред изданието изпълнителният директор на Нова Броудкастинг Груп.

„Пазарът е малък, но в последните 12 месеца има знаци, че се стабилизира”, обясни Дидие Щосел в отговор на въпрос кои според него са основните проблеми на медийното поле у нас. Той прогнозира, че в периода 2015 – 2016 г. медиите ще имат по-големи приходи от реклама и коментира още: „Що се отнася до политическия натиск – ние сме институция, която не се поддава на натиск. Винаги се опитваме да показваме всички гледни точки в един спор. Ние правим ежедневен мониторинг на новините, за да уверим, че има баланс. MTG също правят регулярен мониторинг. Ние показваме на зрителите фактите, те решават на кого да повярват. Това е отговорна задача, но аз вярвам в нашия успех”.

Помолен за коментар за икономическата и политическата криза у нас, Дидие Щосел заяви: „Бил съм инвестиционен банкер в Лондон 20 години и познавам този сектор много добре. Изненадан съм от начина, по който се управляват нещата, защото България не е първата страна с банкова криза – такава имаше в Кипър, в Гърция”. Според него може да се потърси съвет от опитни експерти в МВФ и Европейската централна банка, които да предложат добри практики за справяне с подобни проблеми. „Важно е да се реагира правилно, защото в България има голям потенциал за развитие за следващите пет години”, подчерта отново Щосел.

Той направи прогноза и как ще се отрази на пазара новината, че от октомври Нова телевизия и 16 канала ще работят с новата агенция за рейтинги – „Медиарисърч”: „Тези дни стана ясно, че „Нилсен” е купила 51% от „Медиарисърч” и това слага точка на дискусията. Смятам, че всяка голяма рекламна агенция или телевизия би могла да направи същия избор и много бързо и без колебание да избере да работи с най-известната в света компания за измерване на аудиторията. Тази инвестиция на „Нилсен” е много добра новина за бъдещото развитие на пазара, защото установява 100% доверие в данните”, подчерта главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп.

– Вики Политова, с която преди това бяхте съперници за сърцето на зрителя, вече е част от вашия екип. Сработихте ли се с нея?
– Тя е изключителен професионалист и много ми помага. Благодарение на нея вече правим неща, които нямаше как да направим преди 2-3 месеца. Сега аз имам повече време, което да посветя на онлайн бизнеса на групата.

– В Нова готови ли сте с програмната схема за есента?
– Да, ще бъде много интересен тв сезон. Би Ти Ви ще излъчват „Сървайвър“, а ние – „ВИП брадър“.

– Не се ли страхувате, че на хората са им омръзнали звездите, които се излежават в Къщата?
– Важно е да се знае, че едното е на запис отпреди няколко месеца в Камбоджа, докато в другото нещата се случват пред очите ви. Какво искате да гледате – мач на живо или на запис, 5 месеца след като е изигран? Ако съм зрител, изобщо няма да се колебая.

– Защо решихте да правите пак „X Factor“? Има ли място за нови музикални звезди у нас?
– „X Factor“ е единственото музикално шоу в България, където победителите стават реални звезди. Вие помните ли кой е победителят в „Гласът на България“ по Би Ти Ви? Вижте Рафи, Жана Бергендорф… И не само победителите – вижте и Ангел и Моисей…

– Имате ли нови общи проекти с „Паприка латино“?
– MTG купи „Паприка“ преди 2 г., а само преди няколко месеца придоби и най-голямата продуцентска компания в Скандинавието – Nice Entertainment Group. MTG поставя много силен фокус върху съдържанието. Сега в България, като вътрешна продукция, т.е. Нова и „Паприка“, произвеждаме около 30% от нашето съдържание. В момента дори подготвяме нов сезон на „Черешката на тортата“. Ще го видите скоро. Разработваме и нов формат заедно с тях.

– Доволен ли сте от „Извън новините“ – предаването на Ани Салич?
– Да. Тук трябва да се има предвид, че това е ново шоу, водещата е в ново амплоа и отнема време да се наложи. Ще има втори сезон, който ще се излъчва отново през уикенда.

– А какво е бъдещето на Кеворк Кеворкян и „Всяка неделя“?
– Преосмисляме концепцията си и подхода към цялата публицистика. По-голяма част от тези предавания са продуцирани от външни компании. Бихме искали да променим това и да увеличим броя на предаванията, които ние продуцираме в телевизията. Ако това се осъществи, не означава, че ще сменим водещите им.

– Успяхте ли да се договорите и с Венета Райкова?
– Обсъждаме концепция за ново шоу и ще решим.

Цялото интервю на Соня Спасова с Дидие Щосел четете във в. „Труд” тук.

 
 
Коментарите са изключени за Дидие Щосел: Обмисляме каква да бъде следващата ни инвестиция в България