Дидие Щосел: Обмисляме каква да бъде следващата ни инвестиция в България

| от |

За последното полугодие Нова отбеляза ръст на приходите си от общо 26% спрямо същия период на 2013 г. Финансовите резултати са много добри и за Нова Броудкастинг Груп, и за компанията собственик MTG, заяви в интервю за в. „Труд” Дидие Щосел, главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп. „Всъщност вече повече от година на всеки три месеца отбелязваме ръст на приходите от 25-26%, затова съм много щастлив”, отбеляза Щосел.

„Като част от MTG продължаваме да инвестираме в България и се чувстваме комфортно тук. Преди година купихме „Нетинфо”. Преди няколко дни голяма компания като „Нилсен” също дойде в България, което показва, че чуждестранните инвеститори продължават да инвестират в страната”, подчерта пред изданието изпълнителният директор на Нова Броудкастинг Груп.

„Пазарът е малък, но в последните 12 месеца има знаци, че се стабилизира”, обясни Дидие Щосел в отговор на въпрос кои според него са основните проблеми на медийното поле у нас. Той прогнозира, че в периода 2015 – 2016 г. медиите ще имат по-големи приходи от реклама и коментира още: „Що се отнася до политическия натиск – ние сме институция, която не се поддава на натиск. Винаги се опитваме да показваме всички гледни точки в един спор. Ние правим ежедневен мониторинг на новините, за да уверим, че има баланс. MTG също правят регулярен мониторинг. Ние показваме на зрителите фактите, те решават на кого да повярват. Това е отговорна задача, но аз вярвам в нашия успех”.

Помолен за коментар за икономическата и политическата криза у нас, Дидие Щосел заяви: „Бил съм инвестиционен банкер в Лондон 20 години и познавам този сектор много добре. Изненадан съм от начина, по който се управляват нещата, защото България не е първата страна с банкова криза – такава имаше в Кипър, в Гърция”. Според него може да се потърси съвет от опитни експерти в МВФ и Европейската централна банка, които да предложат добри практики за справяне с подобни проблеми. „Важно е да се реагира правилно, защото в България има голям потенциал за развитие за следващите пет години”, подчерта отново Щосел.

Той направи прогноза и как ще се отрази на пазара новината, че от октомври Нова телевизия и 16 канала ще работят с новата агенция за рейтинги – „Медиарисърч”: „Тези дни стана ясно, че „Нилсен” е купила 51% от „Медиарисърч” и това слага точка на дискусията. Смятам, че всяка голяма рекламна агенция или телевизия би могла да направи същия избор и много бързо и без колебание да избере да работи с най-известната в света компания за измерване на аудиторията. Тази инвестиция на „Нилсен” е много добра новина за бъдещото развитие на пазара, защото установява 100% доверие в данните”, подчерта главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп.

- Вики Политова, с която преди това бяхте съперници за сърцето на зрителя, вече е част от вашия екип. Сработихте ли се с нея?
- Тя е изключителен професионалист и много ми помага. Благодарение на нея вече правим неща, които нямаше как да направим преди 2-3 месеца. Сега аз имам повече време, което да посветя на онлайн бизнеса на групата.

- В Нова готови ли сте с програмната схема за есента?
- Да, ще бъде много интересен тв сезон. Би Ти Ви ще излъчват „Сървайвър“, а ние – „ВИП брадър“.

- Не се ли страхувате, че на хората са им омръзнали звездите, които се излежават в Къщата?
- Важно е да се знае, че едното е на запис отпреди няколко месеца в Камбоджа, докато в другото нещата се случват пред очите ви. Какво искате да гледате – мач на живо или на запис, 5 месеца след като е изигран? Ако съм зрител, изобщо няма да се колебая.

- Защо решихте да правите пак „X Factor“? Има ли място за нови музикални звезди у нас?
- „X Factor“ е единственото музикално шоу в България, където победителите стават реални звезди. Вие помните ли кой е победителят в „Гласът на България“ по Би Ти Ви? Вижте Рафи, Жана Бергендорф… И не само победителите – вижте и Ангел и Моисей…

- Имате ли нови общи проекти с „Паприка латино“?
- MTG купи „Паприка“ преди 2 г., а само преди няколко месеца придоби и най-голямата продуцентска компания в Скандинавието – Nice Entertainment Group. MTG поставя много силен фокус върху съдържанието. Сега в България, като вътрешна продукция, т.е. Нова и „Паприка“, произвеждаме около 30% от нашето съдържание. В момента дори подготвяме нов сезон на „Черешката на тортата“. Ще го видите скоро. Разработваме и нов формат заедно с тях.

- Доволен ли сте от „Извън новините“ – предаването на Ани Салич?
- Да. Тук трябва да се има предвид, че това е ново шоу, водещата е в ново амплоа и отнема време да се наложи. Ще има втори сезон, който ще се излъчва отново през уикенда.

- А какво е бъдещето на Кеворк Кеворкян и „Всяка неделя“?
- Преосмисляме концепцията си и подхода към цялата публицистика. По-голяма част от тези предавания са продуцирани от външни компании. Бихме искали да променим това и да увеличим броя на предаванията, които ние продуцираме в телевизията. Ако това се осъществи, не означава, че ще сменим водещите им.

- Успяхте ли да се договорите и с Венета Райкова?
- Обсъждаме концепция за ново шоу и ще решим.

Цялото интервю на Соня Спасова с Дидие Щосел четете във в. „Труд” тук.

 
 

Поемете дъх! Том Харди е в „Табу“

| от |

Том Харди е един от чудесните британски екземпляри, които Обединеното кралство е внесло в редиците на Холивуд за последните няколко години. До него гордо стоят Том Хидълстън, Бенедикт Къмбърбач, великолепният Хю Лори, Джак О`Конъл и още, и още, и още… Том Харди обаче е единственият сред тях, който може да предизвика у теб възбуда и страх едновременно. Той е като заешката дупка от Алиса – искаш да скочиш, защото знаеш, че ще е вълнуващо и същевременно се притесняваш какво ще намериш на дъното.

След година на мълчание, номинация за „Оскар“ – за „Завръщането“ – и поява само в два епизода на третия сезон на Peaky Blinders Харди прави мрачно завръщане в калния и свръхестествен сериал “Табу“.

Какво е „Табу“? Сериал, продуциран от Ридли Скот, самият Харди и сценаристът на Peaky Blinders Стивън Найт. Той е мрачна и мърлява история за отмъщението, примесена с древни африкански магии, подмолни британски чиновници и Уна Чаплин за разкош. Всички те позиционирани в стар Лондон.

Историята проследява Джеймс Дилейни – буквално завърнал се от мъртвите мъж, където са го пратили злите езици преди 10 години, чийто баща умира внезапно, а Джеймс се оказва единственият наследник на парче каменна земя, което група британски чиновници и политици желаят силно, за да решат набързо лека неуредица с правителството на САЩ и Канада.

Дилейни, изглеждащ точно толкова смахнат за хората, колкото и баща му приживе, не планира нито да дава, нито да продава купчината камъни, които му се падат по право. Към този основен казус и очевидно основен конфликт в сериала, който се точи и разточва във всичките 56 минути в началото, се добавят бързата смърт на бащата, за която синът вярва, че не е случайна и любовта към полу-сестра му, в чиято роля е грациозната Уна Чаплин.

„Табу“ има великолепна атмосфера. Лондон в началото на IXX век е мърляв, кален, пълен с курви, бардаци и отхвърлени деца. Кучетата ядат трупове, а хората се отдават на низки страсти с дебелани. Между всички тях Том Харди крачи класно, потънал в кал до колене, в компанията на хрътка и сложил на главата си голям цилиндър.

Към тази среда се добавят и африкански митове и легенди, тъй като персонажът на Харди е прекарал последните 10 години в Африка под опеката на вуду магьосници и страшни жени с боядисани лица, които го преследват в сънищата му в късните доби на нощта, и неговата химия с останалите персонажи – от Уна Чаплин до Франка Потенте, която е похотлива и долна съдържателка на публичен дом, наместил се удобно в един от имотите му.

Първи епизод на „Табу“ обаче не ти казва нищо повече. Той само те въвежда в мрачната магическа обстановка, която смята да разгърне пред зрителите си впоследствие. Той създава среда, която да те възбуди или поне да ти стане любопитно, поставя възлите на всички връзки, които смята да развърже нататък и ти казва да чакаш. Седмица след седмица той, в компанията на Харди, ще ти разкрива нови и нови тайни от мрачния свят, в който живи и мъртви се срещат, а британецът, като блюстител на правдата, ще раздаде правосъдие накрая.

„Табу“ е един от вълнуващите сериали този януари, спор няма. Той носи големи очаквания и дава големи заявки. Дали без участието на Том Харди – като продуцент, актьор и един от създателите на шоуто – щеше да е толкова любопитен? Едва ли. Но Харди е класната британска чаша чай, която всеки е редно да изпие в един момент. А осем мрачни и възбуждащи епизода, звучат като добра идея да го направите именно сега.   

 
 

Колко струва откраднатата ви самоличност в интернет

| от chronicle.bg |

Към 20 долара. Десетки милиони хора губят личната си информация през последните години. Но какво се случва след това? Голяма част от тази информация излиза за продан по тъмните кътчета на интернет, по-известни като dark web.

Според това дали към информацията за човека има и данни за кредитната му карта, цените могат да варират от под 1 долар до около 459 долара. Средната цена е 21,35 долара. Както и в стандартния легален интернет пазар, цената на стоката зависи от фактори като качество, надеждност и репутацията на продавача.

Един от продавачите, който предлага открадната информация за 454,05 долара, обяснява цената с думите: „Това са данни изключително на личности с добро кредитно досие (над 720 точки). Можете да ги ползвате, за да си купите кола, къща или каквото си искате. Профилите идват с пълно име, адрес, цялата информация за кредитната карта. Можете да ги ползвате за колкото си време искате.“ Друга скъпа информация (248, 22 долара) е на карта с 10 000 долара лимит.

Евтини карти (2 долара) се продават, когато информацията им може да е оскъдна или невалидна по някакъв начин. „Те са за хора, които имат допълнителен вътрешен достъп до банкова информация“, споделя един от продавачите.

Сайтовете за продажба на самоличности си имат система за навигация и опции като нормален сайт. Трудно е обаче да се прецени качеството на стоката. Понякога продавачите казват откъде са вземи акаунтите, на коя банка са и т.н. Това в никакъв случай не означава, че няма да ви измамят с невалидна или измислена информация.

„Бизнесът с откраднати самоличности може да е много печеливш“, казва Хю Мин Го от Виетнам, който беше осъден през 2015 година на 13 години затвор за подобна измама с 200 милиона открадната профила. Обвинението твърди, че така той е спечелил над 1 900 000 долара.

Дори когато сайтовете за продажба на подобна информация се закрият, на тяхно място се появяват нови.

 

 
 

Facebook тества инструмент за изобличаване на фалшиви новини

| от chronicle.bg |

След новината, че Германия има намерения да глобява Facebook за всяка фалшива новина, която се завърти в мрежата, от компанията явно са решили да се справят с проблема и в момента тестват филтър за фалшиви новини в Германия.

Политиците в Германия се опасяват, че разпространението на фалшиви новини може да се отрази на предстоящите наесен федерални избори.

Немците планират пътя, по който да вървят фалшивите новини така: когато системата за проверка на фактите на Facebook отчете една новина като фалшива, потребителите ще бъдат изпратени на Correctiv, неправителствена новинарска организация със седалище в Берлин. Ако даден елемент се счете за неверен, той ще бъде маркиран като „оспорван“, придружен от обосновка, а сайтът ще предупреждава потребителите, преди те да го споделят в социалната мрежа.

Освен това, т.нар. спорни елементи ще се показват по-малко в новинарския поток на социалната мрежа.

Източник: Financial Times

 
 

Българското представление „Паякът“ заминава на американско турне

| от chronicle.bg |

Ако не сте гледали представлението „Паякът“ на режисьорския тандем Йордан Славейков и Димитър Касабов, сте пропуснали едно от значимите събития в българския театър през последното десетилетие.

Историята на сиамските близнаци Марта и Мартин, така прецизно, пълнокръвно и въздействащо пресъздадена от Пенко Господинов и Анастасия Лютова, е от онези театрални представления, които стискат зрителя за гърлото и не отслабват безпощадната си хватка много след излизането от салона.

Ако сте от театралните фенове, които харесват „Комиците“ и обичат да ходят на театър „да се посмеят малко“, може да спрете да четете този текст веднага. „Паякът“ е метафорична илюстрация на най-черните човешки характеристики и разказ за начините, по които те изпълзяват навън и изменят реалността. Иначе казано – постановката едва ли ще ви разсмее и разсее.

„Паякът“ е едно от най-награждаваните български театрални представления и сега заминава на 20-дневно турне в Америка.

Презокеанската обиколка на „Паякът“ е по покана на няколко родни институции и организации в Америка – Българския културен център в Сиатъл със съдействието на Генералното Консулство на РБ в Лос Анджелис, BG Voice Chicago и BG Еvents NYC.

Както вече споменахме, пиесата е написана и режисирана от Йордан Славейков и Димитър Касабов, а актьорите Пенко Господинов и Анастасия Лютова, които са тандем и в живота, влизат в кожата на брат и сестра, сиамски близнаци, непосредствено преди операция по разделянето им.

Преди американските дати постановката ще бъде показана на 20 януари, петък, на сцената на ТР „Сфумато“.

The-Spider-American-Poster-270872-500x0

Пътуването на „Паякът“ до Америка е своеобразно завръщане след като през лятото на 2013 г. проектът беше показана на престижната сцена на Бродуей в рамките на 17-тото издание на международния театрален фестивал New York International Fringe Festival.

Тогава актьорите Пенко Господинов и Анастасия Лютова изиграха общо 5 представления със субтитри изиграха пред американска публика.

Пиесата беше отличена от американските театроведи и журналисти, като получи блестящи рецензии в изданията на New York Times и The Village Voice. Популярният нюйорски безплатен седмичник за култура и изкуство The Village Voice излъчи българската пиеса „Паякът” като най-добра сред 10 топ спектакъла, показани на най-големия мултиартистичен фестивал в Сверна Америка – New York International Fringe Festival. Играта на българските актьори  Пенко Господинов и Анастасия Лютова беше аплодирана и от журналистът Scott Heller в неделно издание на New York Times, където в пространствена рецензия обсипа със суперлативи българската постановка.

Заглавието се играе вече 6 години на българската сцена с над 65 представления. Има в портфолиото си номинация А’Аскеер 2011 за съвременна българска драматургия, номинация за “Полет в изкуството” 2012 от Фондация Стоян Камбарев. Награди за ней-добър театрален експеримент и за най-добра актриса на Анастасия Лютова от фестивал „Артокраина“ Санкт Петербург 2013, приз за най-добър театрален дует от театрален фестивал „Славянский венец“ – Москва 2013.

Какво каза един от режисьорите, Йордан Славейков, за предстоящото турне:

Това пътуване стана възможно благодарение на енергията на една българка, която живее отдавна в Америка – г-жа Елка Русков. Още преди  три години и половина тя прочела в New York Times рецензия за нас и си казала, че иска да се срещнем. През 2015-та тя дойде в София и гледа „Паякът“. Около една година организира това турне – свърза българските общности и българските културни институции зад граница. Тя направи мрежа от контакти, за да се случи това пътуване. В Чикаго, където живее значителна част от българската общност зад океана, вероятно ще имаме две представления – едно след друго.

Едновременно ще вървят субтитри на английски на всички места, за да може и местна публика да има възможност да ни гледа. В Ню Йорк билетите вече  чудесно се продават сред англоговорящи. Може би това се дължи на факта, че по някакъв начин сме познати в този град и че имаме имаме професионални и бизнес отношения с хората, които представляват театралната общност. Те с голяма радост канят свои приятели англоговорящи. В Ню Йорк публиката ще бъде минимум 50 на 50 – наши сънародници и американци с отношение към театъра.

Преди всичко искам да подчертая, че не отиваме в Америка, за да  умиляваме родната българска публика.

Отиваме да покажем една различна гледна точка на темата за отношенията в двойка. Опитахме се много критично и честно да сложим на масата проблемите в едно партньорство – в случая са брат и сестра, могат да бъдат и син-баща, майка-дъщеря и т.н..  Подходихме към тях честно и безкомпромисно, говорим за неизричани, непомислени, премълчавани неща.  За неща, за които обикновено не се говори, тъй като хората обичат да замитат боклука под килима и да се правят, че боклук няма.