Дидие Щосел: Обмисляме каква да бъде следващата ни инвестиция в България

| от |

За последното полугодие Нова отбеляза ръст на приходите си от общо 26% спрямо същия период на 2013 г. Финансовите резултати са много добри и за Нова Броудкастинг Груп, и за компанията собственик MTG, заяви в интервю за в. „Труд” Дидие Щосел, главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп. „Всъщност вече повече от година на всеки три месеца отбелязваме ръст на приходите от 25-26%, затова съм много щастлив”, отбеляза Щосел.

„Като част от MTG продължаваме да инвестираме в България и се чувстваме комфортно тук. Преди година купихме „Нетинфо”. Преди няколко дни голяма компания като „Нилсен” също дойде в България, което показва, че чуждестранните инвеститори продължават да инвестират в страната”, подчерта пред изданието изпълнителният директор на Нова Броудкастинг Груп.

„Пазарът е малък, но в последните 12 месеца има знаци, че се стабилизира”, обясни Дидие Щосел в отговор на въпрос кои според него са основните проблеми на медийното поле у нас. Той прогнозира, че в периода 2015 – 2016 г. медиите ще имат по-големи приходи от реклама и коментира още: „Що се отнася до политическия натиск – ние сме институция, която не се поддава на натиск. Винаги се опитваме да показваме всички гледни точки в един спор. Ние правим ежедневен мониторинг на новините, за да уверим, че има баланс. MTG също правят регулярен мониторинг. Ние показваме на зрителите фактите, те решават на кого да повярват. Това е отговорна задача, но аз вярвам в нашия успех”.

Помолен за коментар за икономическата и политическата криза у нас, Дидие Щосел заяви: „Бил съм инвестиционен банкер в Лондон 20 години и познавам този сектор много добре. Изненадан съм от начина, по който се управляват нещата, защото България не е първата страна с банкова криза – такава имаше в Кипър, в Гърция”. Според него може да се потърси съвет от опитни експерти в МВФ и Европейската централна банка, които да предложат добри практики за справяне с подобни проблеми. „Важно е да се реагира правилно, защото в България има голям потенциал за развитие за следващите пет години”, подчерта отново Щосел.

Той направи прогноза и как ще се отрази на пазара новината, че от октомври Нова телевизия и 16 канала ще работят с новата агенция за рейтинги – „Медиарисърч”: „Тези дни стана ясно, че „Нилсен” е купила 51% от „Медиарисърч” и това слага точка на дискусията. Смятам, че всяка голяма рекламна агенция или телевизия би могла да направи същия избор и много бързо и без колебание да избере да работи с най-известната в света компания за измерване на аудиторията. Тази инвестиция на „Нилсен” е много добра новина за бъдещото развитие на пазара, защото установява 100% доверие в данните”, подчерта главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп.

- Вики Политова, с която преди това бяхте съперници за сърцето на зрителя, вече е част от вашия екип. Сработихте ли се с нея?
- Тя е изключителен професионалист и много ми помага. Благодарение на нея вече правим неща, които нямаше как да направим преди 2-3 месеца. Сега аз имам повече време, което да посветя на онлайн бизнеса на групата.

- В Нова готови ли сте с програмната схема за есента?
- Да, ще бъде много интересен тв сезон. Би Ти Ви ще излъчват „Сървайвър“, а ние – „ВИП брадър“.

- Не се ли страхувате, че на хората са им омръзнали звездите, които се излежават в Къщата?
- Важно е да се знае, че едното е на запис отпреди няколко месеца в Камбоджа, докато в другото нещата се случват пред очите ви. Какво искате да гледате – мач на живо или на запис, 5 месеца след като е изигран? Ако съм зрител, изобщо няма да се колебая.

- Защо решихте да правите пак „X Factor“? Има ли място за нови музикални звезди у нас?
- „X Factor“ е единственото музикално шоу в България, където победителите стават реални звезди. Вие помните ли кой е победителят в „Гласът на България“ по Би Ти Ви? Вижте Рафи, Жана Бергендорф… И не само победителите – вижте и Ангел и Моисей…

- Имате ли нови общи проекти с „Паприка латино“?
- MTG купи „Паприка“ преди 2 г., а само преди няколко месеца придоби и най-голямата продуцентска компания в Скандинавието – Nice Entertainment Group. MTG поставя много силен фокус върху съдържанието. Сега в България, като вътрешна продукция, т.е. Нова и „Паприка“, произвеждаме около 30% от нашето съдържание. В момента дори подготвяме нов сезон на „Черешката на тортата“. Ще го видите скоро. Разработваме и нов формат заедно с тях.

- Доволен ли сте от „Извън новините“ – предаването на Ани Салич?
- Да. Тук трябва да се има предвид, че това е ново шоу, водещата е в ново амплоа и отнема време да се наложи. Ще има втори сезон, който ще се излъчва отново през уикенда.

- А какво е бъдещето на Кеворк Кеворкян и „Всяка неделя“?
- Преосмисляме концепцията си и подхода към цялата публицистика. По-голяма част от тези предавания са продуцирани от външни компании. Бихме искали да променим това и да увеличим броя на предаванията, които ние продуцираме в телевизията. Ако това се осъществи, не означава, че ще сменим водещите им.

- Успяхте ли да се договорите и с Венета Райкова?
- Обсъждаме концепция за ново шоу и ще решим.

Цялото интервю на Соня Спасова с Дидие Щосел четете във в. „Труд” тук.

 
 

Знаете ли какво прави Дженифър Лав Хюит?

| от chronicle.bg |

Предполагаме, че свързвате Дженифър Лав Хюит най-вече с тийн хоръра „Знам какво направи миналото лято“ и със сериала „Шепот от отвъдното“.

Това са най-известните продукции с нейно участие, макар че има и други, които ще ви покажем в галерията. Ще ви излъжем, ако кажем, че се възхищаваме на актьорските й качества и гледаме всички филми с нейно участие, но трябва да признаем едно: Лав Хюит има прекрасно лице и чифт невероятни, естествени гърди, които напълно си заслужават да й отдадем заслуженото с галерия по случай 38-мия й рожден ден.

Първо, малко за нея:

Хюит е родена в Тексас в семейството на Патриша Мей и Хърбърт Даниел Хюит. Израства в Ноланвил, Тексас. След развода на родителите й Дженифър и единственият й брат, Тод Хюит, са отгледани от майка им.

Като малко момиче, Хюит е привлечена от музиката, която е и първият й допир с шоу-бизнеса. На десет години, след като е забелязана от скаути, търсещи млади таланти, и след като спечелва състезание за млади таланти в Тексас, тя се премества в Лос Анджелис, заедно с майка си, за да преследва музикална и филмова кариера.

След пристигането си в Лос Анджелис, Хюит се появява в повече от двадесет телевизионни реклами.

Първата й роля е в детското вариете-шоу на Дисни  – „Детско обединение“ (1989 – 1991). През това време тя танцува и пее всички песни в предаването на живо, наречено „Танцувай! Тренировки с Барби“, продукция на Буена Виста. Следват няколко роли в телевизията.

В киното дебютира с филма „Мунчи“ (1992). Дженифър Лав Хюит става известна с главната си роля във филма „Знам какво направи миналото лято“ , като си партнира с Фреди Принц Джуниър, Райън Филип и Сара Мишел Гелар.

Може би много от вас не знаят, но Дженифър е и певица. Тя подписва с Атлантик рекърдс и Джайв рекърдс. До днес най-известният сингъл на Дженифър Лав Хюит е „BareNaked“  към едноименния й албум, реализиран през 2002 година. Изпълнява някои от саундтраците към филми, в които участва.

В галерията горе ще видите снимки на Лав Хюит от различни нейни моменти. Като във всеки един, тя е безупречно секси.

 
 

Ще пращаме пари през Facebook

| от chronicle.bg |

Компанията за трансфер на пари TransferWise ще пусне нова услуга, която позволява потребителите на Facebook да изпращат пари през Messenger.

Лондонският стартъп заяви, че програмата вече е готова и че тя ще позволи по-лесна комуникация с бизнеса, както и по-лесно пазаруване.

За сега услугата работи в САЩ, Великобритания, Канада, Австралия и Европа. Facebook има такава опция, но тя работи само в САЩ. TransferWise ще разшири тази възможност за цялото земно кълбо.

Социалната мрежа „отвори“ Messenger за външни програмисти, които да правят т. нар. чатботове (каквато е и въпросната услуга) с идеята да достигне до още повече хора по света. С напредъка на изкуствения интелект много фирми, включително и банки, се надяват скоро да подобрят обслужването на клиенти именно по този начин.

TransferWise е основана през 2011 година от двама приятели естонци Таавет Хинрикус и Кристо Каарман (Taavet Hinrikus и Kristo Käärmann), на които им писнало от високите такси, които искали банките, за финансови трансфери. Днес компанията е оценена на над 1 милиард долара и е подкрепена от няколко огромни инвеститори от Силиконовата долина.

 
 

Китай ще създаде свръхмощен компютър с производителност 1 ексафлопс до 2018 г.

| от chronicle.bg |

Китайски специалисти планират да създадат до 2018 г. нов свръхмощен компютър, с производителност 1 ексафлопс (квинтилион (10 на 18-та степен) операции в секунда), предаде ТАСС.

Разработката „Тянхъ 3″ ще бъде „най-напредналата в света, надминаваща всички съществуващи аналози“. Тя ще превъзхожда десетократно „Сънуей ТайхуЛайт“ – най-мощният засега компютър от версията „Топ 500″.

„В текущата година Китай ще направи пробив в това направление, както при процесора, така и в съпътстващата технология. В резултат ще бъде създаден прототип на свръхмощна изчислителна машина с производителност 1 ексафлопс. Фактически сме изправени пред нов етап в производството на компютри. Това ще позволи на Китай по-бързо, с по-голяма точност и широк обхват да решава редица сложни научни проблеми“, казаха учените.

В частност се планира данните от машината да се използват в генното инженерство при анализа на структурата и последователността на подреждане на протеините.

„Предполага се, че благодарение на този компютър ще се направят нови открития в областта на медицината“, каза Мън Сянфей, директор в Държавния център за суперкомпютри в гр. Тянцзин.

Изобретението ще се създаде изключително въз основа на национална технология и ще бъде готово за експлоатация в режим на проект до 2020 г. Китайските учени казаха, че той ще бъде представен преди американските учени да покажат на света своята окончателна версия на компютъра със скорост повече от 1 ексафлопс.

Източник: БТА

 
 

Новото MINI Countryman с нестандартна арт премиера в България

| от chronicle.bg |

Новото поколение на MINI Countryman беше представено с нестандартна арт изложба във PhotoSynthesis Art Center, с което моделът отбеляза официалната си премиера в страната.

Второто поколение MINI Countryman е с нова конструкция, която предлага разточително интериорно пространство, благодарение на увеличените си пропорции и дава възможност за пет пълноценни места за седене. Автомобилът е пригоден за всякакви пътни условия, благодарение на интелигентната система за задвижване на всички колела ALL4, а моделът се предлага с ново поколение двигатели и трансмисии. Централният уред за пръв път е с тъчскрийн функция и с увеличени размери на екрана до 8.8-инча. По-късно през годината се очаква и Plug-in хибридната версия на модела – MINI Cooper S E Countryman ALL4.

mini

Развивайки глобалната комуникационна концепция „Добавете истории“, която е фокусирана върху изживяванията, MINI Countryman е в центъра на арт проекта в ролята на авантюрист, готов за приключения и нови споделени моменти с близки и приятели.

mini

Специално разработената среда в галерията поставя не само новото MINI в центъра на преживяванията, но и развива автентичен сторителинг в три отделни арт инсталации.

В първата част на изложбата, наречена „Пътищата на другите“, са представени вълнуващи разкази на екстремни приключенци, обичащи природата и добрите истории.

mini

Сред разказвачите на истории са Янина Танева, основателка на „Фабрика за идеи“, фотографът Виктор Троянов, планинарят Йордан Георгиев и други. „Рецепти за приключения“ е вторият арт проект, който отвежда посетителите в атмосферата на българските села чрез интересни рецепти. Инсталацията е вдъхновена от книгата „Вкусна география“ на издателство „Точица“ и реализирана от колектив ЧАРК. Третият елемент на нестандартната изложба с името „Планината зове“ пренася посетителите чрез lifestream връзка на ски писти от целия свят, подбрани и аранжирани от студио Phormatik Visual Lab.

P90249106_highRes_the-new-mini-country

В проекта взимат участие колектив ЧАРК и Phormatic Visual Lab, които разработват визуалното оформление, сценографията на изложбата е поверена на Ева Вентова, а за куратори са поканени студио Комплект. Изложбата е първата по рода си нестандартна автомобилна премиера в сътрудничество с творчески екипи от различни области.