Да видиш вкуса без филтър

| от Захарина Въжарова |

Спонсорирано съдържание

Лятото свърши, а с него и сезонът на бирите – това обаче е само привидно. Всеки уважаващ себе си почитател на бирите знае, че за тях сезон няма – тъмни, светли, мътни – за всеки сезон си има подходящото хмелено удоволствие.

Като стана дума за лято – това беше сезонът, в който всички брандове представиха нови бири. Една компания обаче сякаш използва момента, за да акцентира върху основния си бранд, но през есента се появи и с нова бира. Става дума, разбира се, за „Каменица“ и нейното „Нефилтрирано“ пиво.
Неизбежно е сравнението с „Каменица Пшенично“ отпреди няколко години. Тя също беше нефилтрирана бира и за мнозина бе най-вкусното удоволствие от лятото на 2011 година.

Бирата, която не е преминала през филтрация, се отличава с естествена мътност и плътен вкус. По този начин се запазват част от бирените дрожди в готовата бира, съхранява се вкусът на пшеничен малц и хмел.

Тя е пивка и приятна, а начинът й на употреба е наистина забавен. Признавам си, че първия път, когато я опитах, не спазих всички указания – да обърна бутилката с капачката надолу, за да се разнесат равномерно дрождите и естествената мътност на бирата, преди да я налея в чаша.
Въпреки това пренасянето й от магазина до вкъщи беше свършило работата наполовина, независимо от опитите ми да я запазя обездвижена в чантата.

Наистина, сякаш може човек да „види“ вкуса – не само заради по-меката пяна, която се образува. Бирата е средно газирана, с насищащ вкус и умрено алкохолно съдържание – от 4,95% Винаги описанието на един вкус като „плътен“ ми се е струвало подвеждащо, но в случая човек може да разбере за какво става дума. Има нещо по-особено във вкуса, по-различно отколкото при вкуса на традиционното светло пиво. Вероятно то идва от използването на кориандър като ключова съставка на бирата.

„Нефилтрирано“ от „Каменица” не е традиционна бира – тя е нов продукт, който залага на позитивните страни на нефилтрираното производство, които запазват истинския вкус на пивото. И да не завъртите бутилката според указанията, пак е вкусна.



 
 
Коментари

Коментарите са затворени.

Най-надценените актьори на 2016 г.

| от chronicle.bg |

2016 година беше година, пълна с филми, продължения, римейк версии. Как се отрази обаче тя на актьорите? Истината е, че мнозина от тях получават повече, отколкото са си изработили. Е, това със сигурност се дължи на дългогодишния им труд в предходните десетилетия.

Все пак Forbes събира на едно място звездите, които са получили през последната година колосални суми, за участието си в незначителни роли или в слаби филми, в които се появяват в по-малко от 2000 кадъра. А

ко се съотнесе това към боксофис успеха на филма, може да се сметне колко са получили тези звезди спрямо финансовите приходи на продукцията. Сметките включват последните три роли на актьорите от до средата на тази година.

Ето и тези, които са „най-надценени“ по отношение на заплащане.

 
 

Тейлър Суифт и Зейн Малик с общо парче за „50 нюанса по-тъмно“

| от chronicle.bg |

Изпълнителите Тейлър Суифт и Зейн Малик изненадаха феновете си с ново парче към саундтрака на „50 нюанса по-тъмно“. Песента появи към полунощ в САЩ (т.е. тази сутрин българско време).

Песента е първата от саундтрака на предстоящия филм по втората книга на Е.Л. Джеймс.

Суифт съобщи за песента в Twitter с мистериозният туит „Z | T | 50“. Той беше споделен близо 15 000 пъти само за час.

Само час след пускането си в iTunes, „I don’t wanna live forever“ стигна номер 1 в класацията на iTunes за САЩ. За момента парчето е достъпно само в iTunes срещу 1.29 долара. Не е ясно кога ще може да бъде слушано на други места по света. Може да чуете откъс от него, публикувано в профила на Тейлър Суифт.

„Петдесет нюанса по-тъмно“ ще се появи на екран в началото на следвата година.

 
 

Заслужават ли студентите да празнуват на 8 декември?

| от |

Осми декември е – денят, в който всеки уважаващ себе си студент празнува факта, че тройката по история/литература/химия му е осигурила 4 години празници.  

Заслужават ли обаче студентите да имат свой празник? Свети Георги уби цяла ламя, за да заслужи 6 май. Христос загина на кръста за своя. Е, студентите съчетават тези две геройства, като спят с ламята, пияни на талпа.

Все пак какво оправдава 8 декември? Всъщност няколко неща.

Били ли сте на лекция скоро? Имате ли представа какво безбожно изтезание е това! Вярно, студентите сами си избират специалностите, които са им интересни, но това далеч (много далеч) не означава, че материалът не се преподава с отегчение, монотонност, безразличие и неприязън. Допълнителна емоция влива моментът, в който самият ти знаеш, че материалът е стар и невалиден. Ти, който си дошъл да учиш.

Едновременно ти идва да питаш преподавателите как самите те са приложили тази информация и изпитваш срам да не изложиш някого. Един въпрос сега. Този въпрос за образователната система е дъвкан хиляди пъти, нали.? Бихте ли седели 2 часа да ме слушате да ви го говоря? Не?. Добре дошли на лекция…

Младите се забавляват, голяма работа. Нека празнуваме и ние, че те все още нямат практиката да усещат колко са пияни и мъдростта да видят колко нелепо се държат. Това всъщност е хубаво и кажи-речи безболезнено. Оставете ги да слушат гадна музика, да счупят нещо, да безобразничат. Сладко е. Оставете ги да не могат да пишат правилно. Като им дойде до главата, ще се научат. Един ден ще одъртеят емоционално и ще се кротнат. След това ще одъртеят и физически и ще започнат да хулят следващата „днешна младеж“.

Осми декември не е кой знае какво. Осми декември – когато четвъртък не е достатъчен повод за пиене.

 
 

Тъмнокожа моделка имитира традиционни модни кадри

| от chronicle.bg |

Не само Холивуд има проблем с липсата на разнообразие за предлаганите роли, заради което лица с различни черти или по-напреднала възраст се оказват без работа. Оказва се, че подобен проблем има и в света на модата. По тази причина африканският модел Деде Хауърд пресъздава култови модни кадри на големи компании. Тя обаче поставя всички известни снимки пред „черното огледало“, което им дава различен прочит.

„Всеки ден сме бомбардирани с ярки реклами, билбордове и телевизионни реклами, които се опитват да ни вдъхновят да купим продуктите, които излизат на пазара. Нещо, което винаги ме е притеснявало, когато гледаме тези реклами е, че рядко на тях виждаме тъмнокожа жена. Когато бях момиче, винаги се чудех защо големи брандове като Gucci, Chanel, Luis Vuitton, Guess и много други рядко използват тъмнокожи модели? И ако го правят, много малък процент тъмнокожи модели успяват да пробият, но групата им остава до голяма степен без промяна в дълъг период от време“, пише тя в сайта си.

Според нея повече видимост на хората от „всички раси, независимо дали са бели, черни, азиатци, латиноси и др.“ ще помогне на всички да повярваме в потенциала си. Тя отбелязва още, че тъмнокожите рядко са представяни в добра светлина в медиите, но за сметка на това безброй пъти се съобщава за застрелването или ареста на поредния тъмнокож.

Вижте интерпретациите на Деде на модни кадри, в които се бори със стереотипите.