Бяла, достъпна и удобна

| от Спонсорирано съдържание |

Това да имаш пари в правилния момент винаги е добре. Независимо дали става дума за пазаруване в хранителен магазин или покупка на нова пералня. Същевременно в последните години все повече хора, особено в големите градове, се отказват от кеш разплащанията. Онлайн търговията „заразява“ всички – не само по-младите, както беше доскоро, а и по-възрастните. Именно затова е удобно човек да разполага с кредитна карта.

Получаването на такава обаче е сложен процес – одобрение, издаване, получаване на картата, инвестиране във време за посещения на офиси и накрая – плащане на какви ли не такси. Решение на именно този проблем търси Цветан Кръстев – съосновател и управител на Access Finance („Аксес Файнанс“ ООД). Самият Кръстев е завършил магистърска програма „Икономика на отбраната и сигурността“ в УНСС, а професионалният му път е преминал във водещи финансови институции, където се е занимавал с широк спектър от дейности.

При създаването на Access Finance, с колегите му работят върху иновативен продукт, който да бъде наистина от полза за потребителите. Екипът установява, че клиентите имат нужда от удобен и масов инструмент за картови разплащания. Именно вследствие на тези наблюдения се появява Бяла Карта – кредитна карта, различна от тези, които познаваме.

Защо точно бяла?

Наричат я „бяла“, защото от компанията, която предлага продукта, са открити с клиентите си през цялото време, за да са сигурни, че потребителите остават доволни от платежния инструмент.

„Още, когато създавахме нашата бизнес концепция, се фокусирахме върху това да бъдем открити към нашите клиенти, да бъдем честни в комуникацията и отношенията си с тях. Знаете, че бялото се свързва с тези качества. Затова си казахме: „Защо не Бяла Карта?“, разказва Кръстев.

На пръв поглед Бяла Карта е стандартна международна кредитна карта, но всъщност е нещо повече от това. Тя дава възможност на по-широк кръг от потребители да имат кредитни карти. Няма такса за издаване, обслужване и закриване. Освен това, за да бъде издадена, потребителят не трябва да посещава офиси, да подава документи – всичко става дистанционно – по телефона или онлайн, а картата се получава безплатно по куриер на посочен от потребителя адрес. Погасяването също е максимално улеснено – клиентите могат да си внесат дължимата по картата сума във всяка банка или на места, на които плащат сметките си за комунални услуги.

„Имаме и редица други интересни предимства, като например това, че ние покриваме вместо клиента таксите за тегления от банкомат, които всъщност са един от основните разходи при ползване на една кредитна карта, както и таксите за издаване и обслужване на картата“, казва Кръстев.

Максималната сума, от която могат да се възползват потребителите, е 3000 лева. Какъв кредитен лимит ще бъде отпуснат се определя в зависимост от извършената оценка на кредитоспособност на клиента. Този процес е в основата на принципите за отговорно кредитиране, от които се ръководи компанията. Целта е от една страна да се предостави възможност на всеки човек да получи право на достъп до финансови услуги, а от друга – предоставянето на средства да се извършва разумно, като се вземат предвид финансовите способности на клиента.

Възможност за всички

Една от основните разлики с другите кредитни карти на пазара е, че всичко става дистанционно. При интерес, клиентът заявява своето желание за карта по телефон или онлайн. След одобрение картата се получава по куриер. Но не само това. Обичайно при традиционното финансиране са налице по-рестриктивни условия за отпускане на кредитна карта, докато при Бяла Карта се търси възможност и за клиенти с по-ниски доходи, с по-нисък социален и финансов статус, както и такива, които в миналото си са имали недобра кредитна история. „Ние сме алтернатива и ново начало за тези хора. Бяла Карта е за тях – това е и основното ни послание в рекламната кампания, която се излъчваше доскоро.“ – допълва Кръстев.

Кой ползва кредитна карта

Обратно на всеобщото мнение, потребителите в България никак не са консервативни. Въпреки че пазарът по отношение на картовите продукти и разплащания е все още неразвит в сравнение с други пазари, той има много потенциал.

„В последно време се забелязва нарастване на обема на картовите разплащания. Oчевидно е, че те навлизат бързо в ежедневието на хората. Развитието на он-лайн търговията също ще допринесе  за допълнителен тласък в развитието и потреблението на този тип продукти.“, казва Кръстев. Според него не е далеч моментът, в който кредитната карта ще стане част от всекидневието у нас, подобно на развитите западни общества.

Доверието е на първо място

За Цветан Кръстев доверието е най-ценно и това си личи не само от името на Бяла Карта. Според него е важно не просто продуктът да привлича клиенти, а и те да останат доволни. Затова и Бяла Карта се стреми към коректни и дългосрочни отношения с потребителите. Всеки от тях има собствен акаунт мениджър, на когото може да се обади при нужда и да го попита за всичко, което го интересува. С цел максимално улеснение и прозрачност, към всяка Бяла карта са приложени и полезни съвети за най-ефективното й ползване.

„Клиентът трябва да знае кой стои срещу него, трябва да знае името, което стои срещу него и единственият начин за дългосрочни отношения е доверието. Утвърждаваме се като надежден партньор за потребителите, благодарение на нашия подход – винаги сме до тях, представяме детайлно параметрите на своите продукти, прилагаме професионални стандарти и норми, които съответстват на най-добрите европейски практики в тази област“, подчертава Кръстев. Може би на това се дължи успехът на компанията му до момента. Тя е на българския пазар от 2013 година и досега от продукта й са успели да се възползват вече над 40 000 клиенти. Екипът на Бяла Карта обаче не мисли да спре дотук. Наскоро са предложили и нов продукт, предназначен изцяло за студенти. От него могат да се възползват както редовно, така и задочно учещи, независимо от това кой курс са, при спазване на принципите за отговорно кредитиране.

През следващата година се планира разширяване на продуктовото портфолио на финансовата институция, като на клиентите ще се предлагат последните тенденции при електронните разплащателни инструменти в технологично отношение. В краткосрочен план от Access Finance планират да стъпят на външнипазари  в ЕС.

 Спонсорирано съдържание

 
 

CHR Седмичен хороскоп: Време за приключване на вредни навици

| от Селена Астро |

Седмичен астрологичен обзор (от 16.01. до 22.01.)

Понеделник и вторник Луната ще преминава през знака Дева. През този период ще сме много практични, взискателни, скептични и обърнати към подробностите.

Този период не е добър за подаването на документи и заявления, както и за явяване на изпити или провеждането на важни разговори, но за сметка на това е идеален за приключване на вредни навици, като тютюнопушене, прекаляване с храна или алкохол, както и за започване на нов спорт или нов по-здравословен режим на хранене.

Пред тези два дни земните знаци Дева, Телец и Козирог, както и хората с лични планети или Асцендент в тези знаци е възможно да положат началото на нещо значимо в техния живот и да се отдадат на постигането му, влагайки изключително старание и самодисциплина.
Сряда и четвъртък Луната ще преминава през знака Везни, което й разположение ще направи тези дни добри за активно общуване с другите, обръщане на внимание на любим човек, сключване на сделки и споразумения, решаване на правни въпроси.

Най-добре ще се чувстват през периода въздушните знаци Водолей, Везни и Близнаци, както и хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. Те ще получат сериозна похвала или възнаграждение за наскоро положени усилия и благодарение на това ще се почувстват наистина удовлетворени.

Петък, събота и неделя Луната ще се намира в знака Скорпион. Поради тази причина през тези три дни ще сме склонни да изкривяваме и драматизираме нормални житейски ситуации.

Периодът няма да е подходящ за медицински интервенции или стартиране на важни проекти, но за сметка на това е добър за работа с чужди пари, наследства или друг вид семейни въпроси.

Най-напрегнати от това разположение ще бъдат неподвижните знаци Скорпион, Водолей, Лъв и Телец. При тях има риск нещата и в личен и в професионален план по един или друг начин да се объркват, което е възможно доста да ги изнерви и да ги кара да действат или говорят прибързано и това от своя страна ще затрудни общуването им с околните и може да ги вкара в излишни конфликти. Поради тази причина на тях им се препоръчва да използват дните за размисъл и плануване, занимавайки се повече със себе си, отколкото с останалите. Добре би било също така да се постараят да намерят позитивен отдушник на своите емоции, като творчески занимания, разчистване или разместване в жилището или активни спортни активности.

През цялата седмица Венера, планетата на любовта, хармонията и разбирателството ще бъде в съвпад с Нептун, небесното тяло, което отговаря за размиването на границите на егото и жертването му в името на по-голяма цялост и смисъл, за състрадателността и жертвата.
Когато тези две енергии се срещнат е възможно да сме много силно идеалистични по отношение на любовните въпроси и да сме склонни да правим компромиси за важен за нас човек, силно идеализирайки го и жертвайки неща, които са важни за нас.

Добре е през периода да не даваме прибързани обещания и да не се спускаме в не добре преценени любовни авантюри, понеже има риск да ни заблудят или излъжат.

Най-отнесени и романтични се очаква да са водните знаци Рак, Скорпион и Риби, както и хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. При тях са възможни много страстни срещи и наелектризирани любовни обяснения, които силно ще ги развълнуват и ще ги накарат да мечтаят за по нататъшно задълбочаване на отношенията с любимия.

 
 

Facebook тества инструмент за изобличаване на фалшиви новини

| от chronicle.bg |

След новината, че Германия има намерения да глобява Facebook за всяка фалшива новина, която се завърти в мрежата, от компанията явно са решили да се справят с проблема и в момента тестват филтър за фалшиви новини в Германия.

Политиците в Германия се опасяват, че разпространението на фалшиви новини може да се отрази на предстоящите наесен федерални избори.

Немците планират пътя, по който да вървят фалшивите новини така: когато системата за проверка на фактите на Facebook отчете една новина като фалшива, потребителите ще бъдат изпратени на Correctiv, неправителствена новинарска организация със седалище в Берлин. Ако даден елемент се счете за неверен, той ще бъде маркиран като „оспорван“, придружен от обосновка, а сайтът ще предупреждава потребителите, преди те да го споделят в социалната мрежа.

Освен това, т.нар. спорни елементи ще се показват по-малко в новинарския поток на социалната мрежа.

Източник: Financial Times

 
 

Брит Марлинг: Странното дете на Холивуд

| от |

Брит Марлинг е сценарист, режисьор, актриса и продуцент. Тя е странна, ръбата и доста различна от хората, които обичайно обитават привилигированата прослойка на един от най-богатите и известните райони в топлия Ел Ей.

Тя е неконвенционално изглеждаща. Има големи очи, рошава руса коса и крив нос. Тя не е холивудска красавица и същевременно е толкова запомняема, че видите ли странното й лице и разпиляната й руса коса на екран, трудно ги забравяте.

Доскоро позната на отбрана част от публиката на така нареченото фестивално кино, от края на 2016-а Брит успя да се намести по удобен начин и на по-комерсиалния пазар, след излизането на сериала на Netflix – The OA.

Покрай моменталния успех на Stranger Things, The OA някак остана в периферията на добрата телевизия, каквато всъщност той е. Освен сценарист и продуцент Брит Марлинг играе и главната роля в този свръхестествен трилър за незрящо момиче, което се завръща след изчезване от 7 години, с възстановено зрение и странна история зад гърба си, достойна за ушите само на 5 аутсайдера (побойник, бъдещо юпи-наркоман, дебела учителка, трансексуален младеж и дребно отритнато момче).

The OA беше подновен за втори сезон почти веднага след излизането си и е едно от вълнуващите, нови, доста различни и свръхинтересни неща, които може да видите по телевизията през тази година.

Брит Марлинг от друга страна пише и продуцира сериала, като на режисьорското място стои нейният приятел и партньор в правенето на кино – Зал Батманглидж.

След като завършва икономика в Джорджтаун, Брит отказва оферта за работа в офис, за да стане артист. Заминава за Холивуд и в продължение на 6 години работи всякакви неща във филмовата индустрия. В крайна сметка се изкачва до категорията „актриса“, но ролите които най-често й се предлагат за „на пищящи блондинки във филми на ужасите“, както казва самата тя. Затова Брит решава, че ще си напише роля, в която иска да се види и би участвала без да остане незабележима или с размазан писък на лицето, като от картината на Мунк, докато някой я коли в кадър.

Така, през 2011-а, след два филма – политическа история и късометражна sci-fi психария, се появява най-известното заглавие във филмографията на Марлинг – „Втората земя“.

„Втората земя“ е великолепен, фестивален, апокалиптичен филм за живота и изборите, които правим. Историята проследява появата на огледална Земя, която идва до нашата планета, и на която живеят същите нас, но направили всички онези избори, които ние не сме. Можеш да отидеш до другата Земя и да видиш другото си аз, ако пожелаеш разбира се. Марлинг е сценарист на проекта, режисьорът Майк Кахил прави дебюта си с него зад камера и разбира се, Брит играе двете главни роли – на аз и другото ми аз.

Докато работи по „Втората земя“ Марлинг пише и отново участва в друг свой независим проект, този път под режисурата на Зал Батманглидж. Филмът е Sound of My Voice и заедно с „Втората земя“ прави дебют на фестивала Сънданс. Sound of My Voice остава някак на заден план, но за сметка на това „Втората земя“ е номиниран за три награди и печели Alfred P. Sloan Feature Film Prize на Сънданс за Майк Кахил.

Оттам нататък кариерата на Брит някак поема свой собствен път. Тя пише, продуцира и играе във всичките си филми. Може да сте я гледали в „Изтокът“, където си партнира с Александър Скарсгард и Елън Пейдж. Покрай тяхната така наречена „афера“, която се раздуха по време на снимките на филма, Брит остава някак настрана. Тя обаче играе една от главните роли и е сценарист и продуцент на проекта. Междувременно се появява във филма на Робърт Редфорд The Company You Keep с Шая Лебьоф, „Арбитраж“ с Ричард Гиър и Тим Рот и I Origins – вторият режисьорски проект на Майк Кахил.

Някъде там започва и работа й по сценария на The OA, докато паралелно снима британската драма Babylon, която е мини-сериал. Веднага след финала му The OA взима цялото й внимание и тя довършва внимателно осемте епизода на първи сезон.

Днес Брит Марлинг може да каже, че е една неконвенционална звезда в една иначе стандартна индустрия. Тя е различна в свят, който иначе предпочита еднаквости. А ние пък предпочитаме нея.

В галерията горе може да видите част от ролите й, а после спокойно си пуснете The OA. Няма да съжалявате и за двете.

 
 

Технологиите са чудо: само прекомпилирай ядрото и ще видиш

| от леля Ц. |

Снощи се случи нещо съвсем обикновено.

Прясно зарибена от сериала на BBC „Шерлок“, изпитах желание да си дръпна саундтрака и да си сложа една от мелодиите като рингтон на телефона. Знам, че сега е модерно телефоните на хората да звънят с противните вградени мелодии на марката и само назадничавите хора си свалят нашумели поп парчета, с които да стряскат хората в трамвая, но получих импулс и реших да го реализирам.

Колко трудно може да бъде? Преди десет години исках телефонът ми да звъни с интрото на „Сексът и градът“, влязох в Data.bg, дръпнах мелодията и десеткилограмовата Motorola, която ползвах, звънеше с този тон цялото лято на 2005г.

Тъй като обаче за десет години технологиите са напреднали значително, свалянето на мелодия за рингтон се оказа адска борба между неравностойни противници.

Първо установих, че не мога просто да дам download, а се нуждая от програма, която да ми позволи да вкарам нещо в телефона си. След това, тази програма трябва да се „pair-не“ с друга. Двете да се рестартират. За всяка една да си измисля парола. Паролата нямаше как да е „password4″, нито дори „password123″. Трябваше да съдържа една малка буква, една голяма, един символ и поне 8 знака. След като се спрях на „487skromnipingvinaotzimbabve_*“ и проклетата машина реши, че паролата е достатъчно сигурна, вярвах, че съм на крачка от изпълнение на задачата.

И наистина, оставаше само да отворя SSH терминала през криптирания VPN тунел, да прекомпилирам ядрото и да пусна цялата система да се рендира.

Въведох още една парола за „back-up-ване“, потвърдих я на три имейла и написах в Google „download sherlock soundtrack“. Мъжът ми, който разбира от компютри, е сигурен, че да напишеш в Google „download нещо си“ е сигурен начин да хванеш остър вирус на горните дихателни пътища. Аз обаче поех риска и четири часа по-късно бях готова да открия проклетата мелодия в „Ringtones“ на телефона. Докато на някой от стоте екрана, които ползвах за висшата си IT цел, не се появи изискване да въведа номер на банковата си карта.

Затова затворих лаптопа и аз, като Кари Брадшоу, се замислих:

„Улесниха ли напредналите технологии живота ни“?

или

„Защо се борим като прасета с тикви да ползваме компютрите, при положение че те трябва да ни служат?“

Умелото използване на всички джаджи (като под тази дума обединявам компютри, телевизори, миялни машини, вентилатори и изобщо всякакви уреди, които работят с ток и са сложни) е необходимо, за да може човек да си проправя път в модерния живот. Дори служителите на Център за градска мобилност се разхождат с дяволски джаджи, по които отчитат кой автомобил заслужава скоба, а всички знаем, че те не пишат дипломна работа, за да започнат да работят това. Защо обаче боравенето с технологиите трябва да изисква такива усилия?

За телевизора у дома има три дистанционни, всяко от което изисква да го познаваш персонално. Подът се чисти от прахосмукачка с изкуствен интелект, която е достатъчно умна, за да обиколи къщата и да събере боклуците, но не и достатъчно самостоятелна, за да не се залее с няколко литра вода, когато бутне ваза. Телефонът ми показва мръсните си тайни, само когато го открехна с моя пръстов отпечатък. Вентилаторът в офиса се опъва на десет човека, които по цял ден невротично натискат копчетата му, само за да стане ясно, че половината персонал загива от студ, а другата половина лее пот и се попива с кърпички.

Поклон пред всички Шерлок-умове, които мислят в посока развитие на технологиите, но все пак времето, в което пералнята не рецитираше Е.Е.Къмингс, а телефоните служеха, за да се обадиш по телефона, бяха чудесни и винаги ще ми липсват.

С трепереща ръка и носталгичен почерк,

Леля Ц.