bTV: Революция Z – любим сериал на младите зрители, Нова: …базирано на панел от 4 души

| от |

Нов скандал между двете водещи групи в националния ефир се завихри около измерването и публикуването на рейтингите. Този път в центъра е сериала Революция Z, излъчван по bTV Cinema.

„Музикалната романтична драма “Революция Z” затвърждава силния интерес сред младите зрители в големите градове в България. Резултатите на вечерните епизоди на сериала, който в момента се излъчва по bTV Cinema, се повишават за последните 2 месеца, като вчера вечерта зрителският интерес достига своя пик. На 7 юли зрителите на възраст 18-34 години категорично са предпочели историята на младите музиканти след 23.30 ч., а броят им в големите градове е с 231% повече от зрителите на Нова ТВ. Това сочат данните на ГАРБ“, похвалиха се от bTV Media Group вчера.

Във връзка с разпространената вчера информация към медиите от страна на bTV Media Group, бихме искали да направим следния коментар, се казва в реакция на Нова броудкастинг груп от днес.

Използваните данни за аудиторията на повторението на сериал, излъчен в часовия интервал 22:33-00:34 на 7 юли от 23:33 часа по bTV Cinema, са на база част от телевизионната аудитория, с дефиниция „ТГ: Големи градове 18/34”, което представлява около 8% от цялото население на страната. В пийпълметричния панел на GARB, от който са взети въпросните данни, тази група се представлява от пропорционален брой участници, който наброява около 170 човека (те формират 100% от групата).

Отчетеният среден рейтинг за сериала в тази целева група е 4.2%, като зад този процент реално стои зрителското поведение на точно 4 човека от панела на GARB. При подобна извадка всеки може да направи сметка за размера на статистическата грешка и тежестта на изложените твърдения.

При нормални условия, рейтинг от 4.2% би означавал, че имаме поне 7 човека от панела, които са гледали (поне за кратко). Тук обаче има общо 4 (като един от тях е гледал само 1 минута от сериала), което означава, че при притеглянето на данните, гледането на всеки един от тях е зачетено като гледане не на един, а на няколко члена на панела. Това поставя още един съществен въпрос, а именно за качеството на извадката и достоверността на данните от посочената пийпълметрична агенция.

В Нова Броудкастинг Груп вярваме, че конкуренцията води до положително развитие на участниците в телевизионния пазар, което е от полза за всички зрители. За да се избегнат обаче всякакви съмнения за тенденциозно и манипулативно цитиране на данни, ние, като най-голямата медийна група в България, бихме искали да призовем за спазване на утвърдените правила и норми при използване на пийпълметрична информация.

 
 
Коментарите са изключени за bTV: Революция Z – любим сериал на младите зрители, Нова: …базирано на панел от 4 души