Бизнес идея за 1 млн. долара

| от chronicle.bg |

За втора поредна година Chivas ще проведе мащабната си глобална инициатива – „The Venture – WIN THE RIGHT WAY“ с награден фонд от 1 милион долара за бизнес идея, която решава конкретен проблем.

Тази сума ще бъде отпусната на един или няколко предприемачи с идеи за бизнес, като условието е бизнесът им да създава значима социална промяна.

България има уникалния шанс отново да бъде сред над 20-те страни-участници от целия свят.

Българите с идеи за бизнес, решаващ значим проблем, могат да се регистрират на сайта на инициативата –  където трябва да попълнят апликационната форма.

Приемането на заявки стартира на 15 септември 2015 година, а крайният срок за подаването им е 01.12.2015 година.

Единственото ограничение за кандидатите е да имат навършени 25 години.

България отново бе избрана сред стотици държави да бъде една от страните, които имат възможността да се включат в инициативата The Venture.

Идеята за проекта идва от разбирането, че на всеки пазар по света се заражда ново поколение потребители, които все повече вярват, че бизнесът трябва да бъде сила, която създава и работи в полза на доброто.

Социалната промяна все повече има нужда не само от усилията на правителства и неправителствените организации, но и от предприемачите, които могат да допринесат с идеите си за промяната на социалната среда около нас.

България е идентифицирана като пазар, който има потенциала да допринесе към инициативата и ще има шанса да излъчи свой локален победител, който да се състезава за наградата от 1 милион долара, за да реализира бизнес идеята си.

Предстои да бъде обявено журито за България, което ще оценява проектите.

То ще е съставено от успели български предприемачи, ментори и вдъхновители на промяна. До 11 януари журито ще определи полуфиналистите сред кандидатите.

Големият победител за България ще бъде обявен до 18 януари, а няколко седмици по-късно ще бъдат обявени финалистите от всички държави, включени в инициативата на Chivas Regal.

Всички финалисти от страните участници ще бъдат поканени на едноседмичен тренировъчен лагер в чужбина в периода март-април 2016-та.

Те ще имат шанса да се срещнат и да обсъдят проектите си с водещи лидери на компании от технологичния бранш, а техни ментори ще бъдат професионални експерти.

Част от наградния фонд – 250 хил. долара, ще бъде разпределен между финалистите на база гласуване от потребителите за техния фаворит в crowd-funding платформата Indiegogo.

През юни/юли 2016-та ще бъдaт обявени победителите в състезанието, между които ще бъде разпределена останалата част от наградния фонд – 750 хил. долара, за да подкрепят и реализират своите бизнес идеи.

През второто издание на проекта The Venture ще бъде високо оценен потенциала на бизнес идеята да може да има реален положителен социален ефект, както и това да бъде вече осъществена или наистина практична и приложима.

В първото издание на инициативата The Venture от българска страна спечели стартиращата компания Arthesis.

Българският екип разработва уникални персонализирани обвивки за протези чрез 3D принтер, които вдъхват самочувствие и увереност на хората с ампутация на крака.

Българската компания Arthesis, която нареди България сред 16-те държави в света, които се съревноваваха в сложната бизнес категория, каквато е социалното предприемачество, успя да набере над 25 000 долара в първия кръг на конкурса.

Официалният сайт и Facebook страницата на Chivas Regal Bulgaria са на разположение на всички, които искат да се запознаят с правилата на конкурса, с бизнес идеите на миналогодишните финалисти, както и с вдъхновяващите истории на някои от най-успешните социални предприемачи в света.

Chivas Regal пожелава успех на всички бъдещи участници в инициативата. Социалната промяна е възможна, стига всички да работим заедно за нея.

 
 
1 Коментар
  • Павлов

    Фонт?

Air France приветства първия си Boeing 787

| от CHR Aero |

На 2 декември, в 9 часа сутринта, Air France приветства първия си Boeing 787. По този повод, и според обичая, пожарникарите на летище Париж-Шарл де Гол посрещнаха самолета с традиционен поздрав с вода.

Франк Тернер, изпълнителен директор на Air France, заяви: „Това е голяма гордост и чест за нас, днес да посрещнем в Air France първия Boeing 787 и 9-ти в групата Air France-KLM. Boeing 787 бележи нов етап в модернизацията на флота ни и ще предложим на нашите клиенти най-добрите продукти на Air France „.

Air France предлага най-доброто на борда на Boeing 787:

– Най-новите салони на борда Air France: лукс в бизнес класата (30 места), комфорт за всички в новата Premium икономична (21 места) и в икономичната (225 места) класи;
– Wi-Fi връзка на борда, адаптирана към изискванията и навиците на клиентите (от 20MB до 200MB, на цени от 5 до 30 евро);
– Допълнителен комфорт и пространство с най-новите кресла в Premium икономичната класа;
– 30% по-големи люкове, в сравнение с подобни самолети;
– По-високи нива на влажност по време на полет за по-голям комфорт при пътуване.

Този самолет от ново поколение има и някои много важни преимущества:
– Разходът на гориво е намален с около 20% в сравнение с предходното поколение самолети, което намалява влиянието от поредно увеличение на цената на горивото;
– Значително намаляване на емисиите на CO2 (около 20%), както и емисиите на шум.

Boeing 787 на Air France ще направи първия си търговски полет до Кайро на 9 януари 2017.

Компанията ще посрещне втория си самолет през април 2017 г., който ще лети до Монреал от 1ви май, 2017.

 
 

Москва не разглежда алтернатива за провеждане на „Евровизия 2017″

| от |

Организаторите на конкурса „Евровизия 2017″ опровергаха информацията, че Москва разглежда възможността за алтернативен град за провеждането му. Това се се съобщава на руската версия на сайта на „Дойче веле“.

„Европейският съюз за радио и телевизия, който е организатор на конкурса „Евровизия“, опроверга информацията за възможното му пренасяне от Киев в Москва. Организаторите нямат подобни планове“, се казва в информацията.

Позовавайки се на организационния комитет на конкурса, германският в. „Билд“ вчера писа, че финалът на „Евровизия 2017″ може да се състои в Москва заради проблеми с финансирането му от украинска страна.

Окончателно решение дали Украйна ще получи право за провеждане на „Евровизия“ Европейският съюз за радио и телевизия трябва да вземе на генерална асамблея на 8 декември.

 
 

„Смъртоносен улов“ се завръща по Discovery Channel

| от chronicle.bg |

Популярната поредица на Discovery Channel – „Смъртоносен улов“ – се завръща с нови истории. Новият 15-и сезон на отличената с награда „Еми“ продукция е озаглавен „Дънджън Коув“, и можем да гледаме премиерата му на 13-и декември, вторник, от 20:00 ч.

Новите серии представят живота в Нюпорт, Орегон – едно от последните рибарски селища на ръба на опасното „Гробище на Пасифика“, разпростиращо се от Орегон до Британска Колумбия. Тук поколения ловци на раци и техните семейства рискуват всичко, за да изтръгнат прехраната си от морето. Хиляди плавателни съдове и животи са били изгубени в битка с морето, което го определя като мястото за най-смъртоносен комерсиален риболов в света. Орегонското крайбрежие гъмжи с морски обитатели, но и изненадва с лабиринт от плитчини и подводни течения.

Discovery Channel

„Смъртоносен улов: Дънджън Коув“ се качва на борда на корабите, които навигират сред бурните вълни и непредсказуеми условия в този участък на океана. Но какво означава това за онези, които остават на сушата? Поредицата показва живота на семействата, много от които живеят на това място от поколения. Всяка година има рибари, изгубени в коварните води, но семействата в Нюпорт понасят мъката, борейки се да запазят живо наследството на своя град.

Discovery Channel

Голяма част от героите, които ще видим в новия сезон, идват именно от семейства, в които поколения наред риболовът е служил за прехрана на фамилията и се е превърнал в традиция. Именно такава е историята на семейството на капитан Мики Редерфорд. Подобно на стотици рибари, Мики прави своите първи стъпки в занаята още като дете. Едва на 6 години той се сблъсква с рибарството, а на 21 вече управлява собствена лодка. 4 години след като напуска семейния бизнес поради несъгласия с баща си, Кени Рипка размисля и се връща обратно с ясната цел да докаже, че притежава необходимите качества, за да бъде част от семейния бизнес.

Ще успее ли новото поколение капитани да овладее морето въпреки проблемите, разяждащи флота му? Ще успеят ли героите на поредицата да съберат куража, който се изисква, за да станат легенди? Предстои да видим в новите епизоди.

 
 

15 модела, които са доста…грозни

| от chronicle.bg |

Всички знаем какво се изисква, за да бъдеш модел. Трябва да си кльощав и красив.

Поне така беше доскоро. По подиумите и на кориците на списанията обаче вече дефилират закръглени модели със секси извивки и хората свикнаха с това, че моделите на 21 век не са като деветдесетарските модели. Напоследък се забелязва и нов тренд в избора на манекенки: далеч не всички от тях са брилянтно красиви. Някои от тях дори не са хубави.

Вижте в галерията 15 момичета, които работят като модели и не пасват на общоприетите стандарти за красота. Някои от тях не са грозни, а имат някакъв дефект, а други…е, кои пък сме ние, че да съдим. Вижте ги.