BBC и DW отвръщат на пропагандата

| от Иван Петров, Виктор Дремсизов, по Guardian, Politico |

Европа вече ще има един доста влиятелен съюзник в борбата си срещу медийната пропаганда на Русия в лицето на BBC.

В средата на септември BBC обяви плановете си за стартирането на нов руско-езичен телевизионен канал, който ще има за цел да промотира „демокрацията и свободата на словото“. Целта на BBC е да противодейства на репресиите на Кремъл по отношение на местните медии. BBC ще използва и различни интернет платформи, като YouTube, за разпространяване на техните бюлетини в съседните на Русия държави.

Плановете на корпорацията да разшири своето международно присъствие в Русия 5 години след като спря излъчването на BBC Radio на руски, заради малкия брой на слушатели, са част от опита на BBC да покаже на правителството на Великобритания, което сега е в процес на преразглеждане на финансирането на медийната група, своя потенциал и значение.

„Инвестирането в такъв тип програми е в отговор на по-агресивната медийна стратегия на руския президент Владимир Путин“, казва Ричард Самбрук, бивш ръководител на BBC Global News и професор по журналистика в Кардифския университет. „Все повече и повече хора смятат, че Западът трябва да направи нещо повече, за да се противодейства на руската пропаганда.“

Решението на BBC да разшири броя на предаванията си на руски език става само 9 месеца след като финансираната от правителството на Германия Deutsche Welle получи 3.5 милиона евро за разработване на допълнителни програми на руски език. Парите бяха използвани за финансиране на нови програми и онлайн съдържание на руски и украински език. Рускоезичният нюзрум вече работи денонощно, а също така бяха наети нови служители в офисите на DW в Киев.

„Нашата цел да предоставим точни и достоверни новини на руски и украински език“, заяви Инго Мантойфел, който е главен редактор на Deutsche Welle Russian Service. „В условията на кризата, интересът към работата, която ние вършим, се увеличава все повече.“

Той също така каза, че е трудно да се определи броят на зрителите на DW на руски език, особено в бившите съветски сателитни държави, където програмите на Deutsche Welle се изпъчват от местни станции, партньори на германската медия. Рускоезичното съдържание на DW обаче привлича 3 милиона посетители всеки месец, а тази цифра се утроява по време на криза.

Половината от зрителите и читателите на DW са в Русия, а другата половина са в рускоговорящите прибалтийски републики, страните от Източна Европа, както и Израел и Германия.

Въпреки това, бившият заместник-министър на външните работи на Полша Йежи Помайновски смята, че колкото и добри да са програмите на Deutsche Welle и BBC, те губят в битката за сърцата на рускоговорящите зрители.

„Те достигат само 2-3 процента от зрителите в региона, ако не и по малко“, каза Помайновски, който сега е изпълнителен директор на Европейския фонд за демокрация, финансиран от ЕС. „Защо не са успели да привлекат повече публика до сега? Това не е от липсата на професионализъм или финансиране, не и от брандът – всичите те са международни медии с добра репутация.“

Отговорът според фондацията е, че Москва предлага на зрителите по-добри новини и актуални предавания. Фондацията с подкрепата на Полша и Холандия има за цел да създаде медиен център, създаващ съдържание на руски език, в Европа. Фондацията също така вече има проект как най-добре да противодейства на руската пропаганда. Според техните проучванията, само новинарски програми няма да привлекат нови зрители.

„Международните медии не предоставят услуга, която да е достатъчно привлекателна за тези зрители. Те искат сапунени опери, които отразяват реалността им, те търсят публицистични програми и риалити шоута, които да са базирани на техния живот.“

Помайновски ще се срещне с представители на държавите от ЕС и други европейски държави във Варшава, за да обсъдят какъв ще бъде най-адекватния план за действие, базиран на проучването направено от фондацията. DW е съгласна да си кооперира с другите европейски държави за създаването на рускоезични програми, но решението трябва да бъде взето от германското правителство.

„Ние сме отворени за всякакъв вид взаимодействие с другите институции и не подкрепяваме различните институции да извършват едни и същи услуги“, каза Мантойфел. „Но истинският проблем за всички независими медии е как да достигнат по-голям сегмент от хората, които са системно дезинформирани от контролираните от държавата руски медии.“

Плановете за програмите на руски език на BBC са само част от инициативите, очертани от генералния директор на BBC, с които да се реформира медията. Нови програми ще бъдат насочени към зрителите в страни като Северна Корея, Етиопия и Нигерия. Те ще станат част от разширяването на BBC World Service.

BBC планира да предложи ежедневна новинарска емисия в Северна Корея и услугата сателитна телевизия в Русия , за да се противопостави на държавната пропаганда в света.

Новият план включва разширяване на британската телевизия с покритие в Арабия, Северна Африка и Близкия изток, съобщава Гардиън.

Говорител на BBC  заяви, че генералният директор Тони Хол ще обсъди желаните промени и ще включи актуализация за Русия и Северна Корея. „Става въпрос за мястото на Великобритания в света. Другите новинарски  медии се променят в световен мащаб. Много от тях не споделят нашите традиции и ценности.“, заявиха от телевизията.

Броудкастингът на канала в Северна Корея ще се постигне по-трудно от нормалното, защото в страната блокира сигналите. BBC се финансира от Форин офис. От миналата година телевизионния канал трябвало да поеме своите 245 мил. паунда годишни разходи, като част от споразумението с правителството  от 2010 г. Лондонската медия,  ще помоли за финансова помощ правителството.

Телевизионния канал е харесван от много хора извън Обединеното кралство. „BBC е нашето „меко“ оръжие. Ние имаме способността да достигнем до целия свят“, каза бившият външен министър Уилям Хейг през  март 2012. Кореспондентите на медията предоставят новини и анализи на 32 езика.

Ще се справи ли медията и с това предизвикателство? Ще получи ли подкрепа от правителството? Ще се пребори ли със севернокорейската пропаганда?

Чарли Бекет, професор по журналистика в London School of Economic, смята, че потенциалният принос на BBC в места, къде има дефицит на безпристрастни новини е доста добър политически ход, но трябва да се внимава основните програми да не пострадат за сметка на новите.

Разрастването на BBC World Service ще се нуждае от допълнително финансиране, което ще бъде компенсирано с повишаването на приходите от търговски източни като реклама и спонсорства.

 
 

Air France приветства първия си Boeing 787

| от CHR Aero |

На 2 декември, в 9 часа сутринта, Air France приветства първия си Boeing 787. По този повод, и според обичая, пожарникарите на летище Париж-Шарл де Гол посрещнаха самолета с традиционен поздрав с вода.

Франк Тернер, изпълнителен директор на Air France, заяви: „Това е голяма гордост и чест за нас, днес да посрещнем в Air France първия Boeing 787 и 9-ти в групата Air France-KLM. Boeing 787 бележи нов етап в модернизацията на флота ни и ще предложим на нашите клиенти най-добрите продукти на Air France „.

Air France предлага най-доброто на борда на Boeing 787:

– Най-новите салони на борда Air France: лукс в бизнес класата (30 места), комфорт за всички в новата Premium икономична (21 места) и в икономичната (225 места) класи;
– Wi-Fi връзка на борда, адаптирана към изискванията и навиците на клиентите (от 20MB до 200MB, на цени от 5 до 30 евро);
– Допълнителен комфорт и пространство с най-новите кресла в Premium икономичната класа;
– 30% по-големи люкове, в сравнение с подобни самолети;
– По-високи нива на влажност по време на полет за по-голям комфорт при пътуване.

Този самолет от ново поколение има и някои много важни преимущества:
– Разходът на гориво е намален с около 20% в сравнение с предходното поколение самолети, което намалява влиянието от поредно увеличение на цената на горивото;
– Значително намаляване на емисиите на CO2 (около 20%), както и емисиите на шум.

Boeing 787 на Air France ще направи първия си търговски полет до Кайро на 9 януари 2017.

Компанията ще посрещне втория си самолет през април 2017 г., който ще лети до Монреал от 1ви май, 2017.

 
 

Влизат трима банкери в един бар…

| от chronicle.bg |

На Никулден освен Никулчовците и Николинчовците празнуват и банкерите. Поднасяме ви тази компилация от вицове за банкери с най-добри чувства към тях и им пожелаваме здраве, щастие и много работни дни!

 

Проблемът с вицовете за банкери е, че банкерите не мислят, че са смешни, а нормалните хора не мислят, че са вицове.

 

***

 

Предприемач отива при финансовия си мениджър и казва:

– Искам да съм собственик на малък бизнес.

– Това е лесно, казал финансовият съветник – купете си голям бизнес и изчакайте малко.

 

***

 

Днес банкоматът ми изписа съобщение „недостатъчна наличност“. Не разбрах дали става въпрос за моята карта или за банката.

 

***

 

Брокер в края на деня: Това е по-лошо и от развод. Изгубих половината си активи, а все още имам съпруга.

 

***

 

В тези бурни дни как можеш да привлечеш вниманието на брокера си? Като извикаш „Ало, келнер! “

 

***

 

Млада жена започва работа в банка. Жената харесвала литература и попитала един от банкерите:

– Знаете ли Уилям Шекспир?

– Не. В кой отдел работи?

 

***

 

– Какъв искаш да станеш, като пораснеш голям?

– Искам да следвам баща си и ще стана полицай.

– Баща ти да не е полицай?

– Не, банков обирджия е.

 

***

 

По време на банков обир полицаят казва на банкер да заключи всички изходи, за да не избягат крадците. 10 минути по-късно обаче крадците успяват да се измъкнат. Полицаят казва:

– Нали ти казах да заключиш всички изходи! Как успяха да избягат!

– Заключих ги, казва банкерът – ама те избягаха през входа.

 

***

 

Ако дължиш на банката 100 лева, това е твой проблем. Ако дължиш на банката 100 000 лева, това е проблем на банката.

 
 

Turkish Airlines спечели награда за своя рекламна кампания

| от CHR Aero |

Turkish Airlines бе наградена с Gold Epica награда за своята кампания “Batman v. Superman”.

В блокбъстъра “Batman v. Superman” авиокомпанията прави поява със свой Boeing 777.

Идеята на рекламата е, че Turkish Airlines изпълнява полет между двата измислени града във филма- Готъм Сити и Метрополис.

Освен участие в самия филм, авиокомпанията предостави различни възможности на своите пътници да се запознаят с него, както и да надникнат в света на супергероите.

Авиокомпанията беше наградена в категория „Product & Brand Integration”, като тази кампания доведе до над 30 милиона гледания на рекламата в YouTube, както и над 125 милиона „media impressions”.

Epica Awards е основана през 1987 като това е единствената награда, която се определя от журналисти свързани с маркетинг и комуникационни заглавия.

 
 

Ново приложение позволява да информирате близките си, че сте добре

| от chronicle.bg |

Знаете какво се случва с комуникациите в случай на извънредна ситуция. След терористичните атаки в Париж и Ница, опцията на Facebook човек да се „чекне“, че е в безопасност, осигуриха спокойствието на милиони.

Сега Google е създала съвсем ново приложение, с което можете автоматично да споделите с близките си къде се намирате и в какво състояние сте. То се казва Trusted Contacts и за момента е на разположение за Android, а скоро ще бъде достъпно и за iOS устройства.

Ползването на приложението е лесно – избирате конкретни хора в адресната си книга като „доверени контакти“, приятели или членове на семейството ви. Когато отворят приложението, те ще бъдат в състояние да видят дали сте „активен“, дали сте били активни в последния час, или дали вашето устройство е с паднала батерия.

Тези „доверени контакти“ също могат да поискат да научат вашето местоположение, ако смятат, че може би сте в опасност. Приложението предлага прозорец, за да одобрите или да отхвърлите искането, но местоположението ви във всички случаи ще бъде видимо.

Разбира се, Google са предвидили потребителите да могат да ограничат тази опция от настройките, за да се предпазите от нежелано проследяване.

Източник: PC World