Бъдещето на американската преса

| от |

Американският печат, който е изправен пред трудния цифров преход, трябва да посрещне бъдещето, без да разчита на подкрепата на солидни компании-майки.

Безпрецедентна вълна от разцепления сред големите медийни групи създава впечатлението, че вестниците са прогонените от родителите им деца от дома, смята Марк Юркович, един от директорите на изследователския център Пю по журналистика.

Все повече големи играчи от сектора отделят печата от аудиовизуалните си дейности. Процесът започна миналото лято с империята на магната Рупърт Мърдок („Уолстрийт джърнъл“, „Ню Йорк Пост“), последвана тази година от Тайм Уорнър („Тайм“, „Пийпъл“, „Форчън“ и „Спортс Илюстрейтид“) и Трибюн Ко („Лос Анджелис Таймс“, „Чикаго Трибюн“, „Балтимор Сън“). Скоро ще ги последва Ганет („Ю Ес Ей Тюдей“).

Големите медийни групи включиха вестниците във време, когато те все още бяха доста рентабилни. Но днес те разчитат на други дейности като телевизията за приходите си, докато в същото време акционерите са недоволни от мудния растеж в сектора на печата, чието развитие бе подкопано от интернет.

Пазарът не храни големи надежди за бъдещето на вестниците, признава Марк Юркович. Това не е отрасъл в растеж или поне не достатъчен, за да задоволи очакванията на Уолстрийт, изтъква Дан Кенеди, професор по журналистика в Североизточния университет. Според него обаче маржовете на вестниците са все още доста добри, особено на онези, които са собственост на незадлъжнели и не котирани компании.

Алън Матър, бивш вестникарски издател, а сега консултант за медийния отрасъл, пише на своя блог, че котираните на борсата компании издатели на вестници продължават да отчитат средна норма на печалба от 16% – по-висока от тази на гиганта доставчик онлайн Амазон.

Все пак печалбите и персоналът на редакциите доста пострадаха през последните години, преди всичко защото вестниците не направиха достатъчно в цифровата област, признава Алън Матър.

Вместо да имат наистина верни читатели както бе в случая с писмения печат, вътрешните данни на всеки вестник показват растяща зависимост от Гугъл, Фейсбук, Туитър и компания за генериране на аудитория – жизнено необходим фактор за всяка медийна група, отбелязва консултантът.

Раздялата с големите медийни групи би могла да накара вестниците да се опитат да възстановят връзките с потребителите на интернет.

Дан Кенеди смята, че писменият печат ще трябва да инвестира много през следващите години, за да извърши интелигентен преход към цифровизацията.

Истинският проблем с вестниците е неуспехът им да извлекат печалба от техните онлайн читатели, обяснява Марк Юркович. Без увеличаване на цифровите постъпления, трудно можем да си представим, че те ще могат да излязат от сегашното положение, добавя той.

Така че отрасълът много внимателно наблюдава опитите на „Ню Йорк Таймс“, който спечели 32 000 абоната онлайн през второто тримесечие благодарение на новите си форми на платен достъп, и на „Вашингтон пост“, който се похвали с „рекордна“ посещаемост през юли на своя интернет сайт, след закупуването му от собственика на Амазон Джеф Безос.

В крайна сметка разцепленията може да се окажат позитивни за писмения печат, изтъква Питър Коупланд, бивш журналист и консултант. По-добре е за вестниците и телевизията да бъдат разделени, смята той. Те никога не са вървели заедно. Това са много различни дейности. Той очаква връщане към източниците – към местни частни собственици, които да могат 100-процентово да се съсредоточат върху вестниците.

Според него вестниците навлизат в нова фаза. Това не е агония, а просто друга фаза в цикъла на живота. /АФП, БГНЕС

 
 

Най-вероятният ден да бъдете зарязани от партньора наближава

| от chronicle.bg, по БТА |

Най-вероятният ден, в който може да бъдете зарязани от партньора наближава и той е 11 декември.

Тази неделя е набедена за най-фатална от статистиците, които внимателно анализирали думата „раздяла“ в постовете и статусите във Фейсбук. Съществуват различни теории относно това на какво се дължат тези разлъки.

По-стиснатите люде си дават сметка, че не си заслужава да се хвърлят пари на вятъра за подаръци за човека, с когото не са сигурни, че ще продължат. Други пък предпочитат скъсването на отношенията пред това да представят човека до себе си на семейството. Но не трябва да изключваме и влиянието на стреса – периодът около коледните и новогодишните празници е особено напрегнат и на мнозина не им издържат нервите.

Много тлеещи конфликти излизат наяве и от това страда любовната връзка. Ако все пак двойките преодолеят фаталния 11 декември, да не мислят, че всичко им се е разминало. Разлъките на Коледа и на Нова година намаляват, но рязко скачат през пролетта, предупреждава таблоидът.

 
 

Как се разказва за живота на Румена Воевода

| от chronicle.bg |

Все по-малко време остава до премиерата на новия филм на Зорница-София „Воевода“ за живота на жената-хайдутин Румена Воевода.

Филмът ще се появи по кината през януари, а дотогава от екипа на „Воевода“ продължават да разпространяват видеа за „мейкинга“ на тази сложна историческа продукция.

Представяме ви видео „зад кулисите“, което показва как актьорите от филма се подготвят за епичните битки на хълмовете над Жеравна.

Независимо дали става дума за боравене със сабя или за стрелба („Нека куршумът бъде продължение на окото“), всички актьори трябва да са в перфектна форма и да знаят техниките и похватите на боя и оръжията, за да се справят с предизвикателствата, които ги очакват.

Вижте видеото, което ще ви разкаже за подготовката на актьорите, включително чрез психо-драма, за доверието, за битките в гората, за глада за другите репетиции:

 
 

Spotify отказа да купи SoundCloud за 535 млн. паунда

| от chronicle.bg, по nme.com |

Spotify излезе от преговори да придобие сайта за аудио записи SoundCloud.

Преговорите започнаха по-рано през годината, но след като SoundCloud обяви 70 милиона долара загуби за последните 2 години и двама от директорите на компанията отбелязаха, че „има материални несигурности около бизнеса“, Spotify реши да се откаже.

Друга причина, поради която компанията се е отказала от покупката, е че тя може да повлияе зле на предстоящото й появяване на стоковия пазар. Това се очаква да стане някъде през 2017 година.

SoundCloud е пуснат през 2007 година и от тогава е успял да привлече 175 милиона потребители месечно. Всяка минута на сайта се качват средно по 12 часа музика. Най-големият инвеститор в сайта е социалната мрежа Twitter.

 
 

Рецепта за магическо греяно вино

| от Росица Гърджелийска |

Краят на годината наближава, а в студеното време има една напитка, която може и да те сгрее, и да те отпусне – греяното вино. То може да се приготвя по различни начини, но  задължителните му съставки включват освен, разбира се, виното, още черен пипер, карамфил и мед.

Представяме ви рецепта на Росица Гърджелийска, която работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Росица www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Роси е създала тази рецепта, докато работи в един пъб в Англия, където на посетителите толкова им харесва, че прекарва цели дни в кухнята, забърквайки тази отвара от чудни аромати и коледно настроение. Ето какво ви трябва за нея:

Нужни продукти:

1 бутилка вино
50 мл бренди
2 ч.ч. силен черен чай
2 ч.ч. портокалов сок
2 портокала
2 ябълки
боровинки
2 канелени пръчки
6 карамфила
няколко резенчета джинджифил
3 дафинови листа
1/3 ч.л. индийско орехче
5 зърна черен пипер
5 с.л. мед
ванилия

Начин на приготвяне:

В тенджера сипете чая и го загрейте заедно с меда за 5 мин. Дръжте котлона на слаб огън през цялото време, не позволявайте на течността да загрее, но и не го изключвайте.

Добавете плодовете, портокаловия сок и подправките и оставете да се грее 15 минути.

Добавете виното и брендито и го оставете на котлона за още 10 мин.

Опитайте виното и при нужда добавете още мед. Греяното вино трябва да е леко сладко.

И не забравяйте – за греяно вино няма неподходящо време.