Бъдещето на американската преса

| от |

Американският печат, който е изправен пред трудния цифров преход, трябва да посрещне бъдещето, без да разчита на подкрепата на солидни компании-майки.

Безпрецедентна вълна от разцепления сред големите медийни групи създава впечатлението, че вестниците са прогонените от родителите им деца от дома, смята Марк Юркович, един от директорите на изследователския център Пю по журналистика.

Все повече големи играчи от сектора отделят печата от аудиовизуалните си дейности. Процесът започна миналото лято с империята на магната Рупърт Мърдок („Уолстрийт джърнъл“, „Ню Йорк Пост“), последвана тази година от Тайм Уорнър („Тайм“, „Пийпъл“, „Форчън“ и „Спортс Илюстрейтид“) и Трибюн Ко („Лос Анджелис Таймс“, „Чикаго Трибюн“, „Балтимор Сън“). Скоро ще ги последва Ганет („Ю Ес Ей Тюдей“).

Големите медийни групи включиха вестниците във време, когато те все още бяха доста рентабилни. Но днес те разчитат на други дейности като телевизията за приходите си, докато в същото време акционерите са недоволни от мудния растеж в сектора на печата, чието развитие бе подкопано от интернет.

Пазарът не храни големи надежди за бъдещето на вестниците, признава Марк Юркович. Това не е отрасъл в растеж или поне не достатъчен, за да задоволи очакванията на Уолстрийт, изтъква Дан Кенеди, професор по журналистика в Североизточния университет. Според него обаче маржовете на вестниците са все още доста добри, особено на онези, които са собственост на незадлъжнели и не котирани компании.

Алън Матър, бивш вестникарски издател, а сега консултант за медийния отрасъл, пише на своя блог, че котираните на борсата компании издатели на вестници продължават да отчитат средна норма на печалба от 16% – по-висока от тази на гиганта доставчик онлайн Амазон.

Все пак печалбите и персоналът на редакциите доста пострадаха през последните години, преди всичко защото вестниците не направиха достатъчно в цифровата област, признава Алън Матър.

Вместо да имат наистина верни читатели както бе в случая с писмения печат, вътрешните данни на всеки вестник показват растяща зависимост от Гугъл, Фейсбук, Туитър и компания за генериране на аудитория – жизнено необходим фактор за всяка медийна група, отбелязва консултантът.

Раздялата с големите медийни групи би могла да накара вестниците да се опитат да възстановят връзките с потребителите на интернет.

Дан Кенеди смята, че писменият печат ще трябва да инвестира много през следващите години, за да извърши интелигентен преход към цифровизацията.

Истинският проблем с вестниците е неуспехът им да извлекат печалба от техните онлайн читатели, обяснява Марк Юркович. Без увеличаване на цифровите постъпления, трудно можем да си представим, че те ще могат да излязат от сегашното положение, добавя той.

Така че отрасълът много внимателно наблюдава опитите на „Ню Йорк Таймс“, който спечели 32 000 абоната онлайн през второто тримесечие благодарение на новите си форми на платен достъп, и на „Вашингтон пост“, който се похвали с „рекордна“ посещаемост през юли на своя интернет сайт, след закупуването му от собственика на Амазон Джеф Безос.

В крайна сметка разцепленията може да се окажат позитивни за писмения печат, изтъква Питър Коупланд, бивш журналист и консултант. По-добре е за вестниците и телевизията да бъдат разделени, смята той. Те никога не са вървели заедно. Това са много различни дейности. Той очаква връщане към източниците – към местни частни собственици, които да могат 100-процентово да се съсредоточат върху вестниците.

Според него вестниците навлизат в нова фаза. Това не е агония, а просто друга фаза в цикъла на живота. /АФП, БГНЕС

 
 

Защо лентите на adidas са вертикални на панталоните, а тези на обувките са под ъгъл?

| от chronicle.bg |

Е, ето ви още една разбулена мистерия, благодарение на интернет.

Замисляли ли сте се защо панталоните adidas имат вертикални ленти, а тези на обувките са под ъгъл?

Явно някой го е направил и благодарение на дискусии в социални мрежи като reddit и imgur, една теория изплува като най-често срещаната.

Както може да се види от снимката, когато човек е клекнал, линиите от панталона биват перфектно продължени от тези на обувките.

Но това не е всичко.

Други забелязаха, че долната част на горнищата adidas също имат ленти. Но те са хоризонтални. И точно в тази поза изглеждат като началото на тази изключително интересна конфигурация.

Разбира се, теорията не е официално потвърдена от спортния гигант, но има смисъл, нали?

Имате да допълните нещо? Направете го в секцията за коментари.

 
 

Ryanair използва гафа от „Оскар“-ите, за да си направи реклама

| от chronicle.bg |

Нискотарифният превозвач Ryanair използва грешката с обявяването на победителя на „Оскар“-ите в категорията за най-добър филм, за да си направи реклама.

Компанията пусна в Туитър снимка от церемонията с текст:  „Сгрешили сте името? Предлагаме 24-часови гратисни периоди да поправите малки грешки. Така няма да бъдете оставени в La La Land“.

 
 

Кошниците за номинираните за „Оскар“ струват 100 000 щатски долара

| от chronicle.bg |

Номинираните за награди „Оскар“ тази година получиха кошници с подаръци на стойност 100 000 щатски долара, съобщи Контактмюзик.

Фирмата „Distinctive Assets“, която осигурява подаръците, предвиди пътешествия, СПА процедури и безплатни престои в хотели за звездите.

В кошниците бяха включени 3-дневен престой в „Лост коуст ранч“ и едноседмична ваканция в „Голдън дор спа“ в Калифорния, 10 тренировки с треньора на знаменитостите Алексис Селецки, подложки за сядане срещу целулит. Звездите получиха също тоалети, шоколадови бонбони, персонализиран комплект пастели, дамски чанти и лични сомелиерски принадлежности за дома.

Кошниците, предназначени за Ема Стоун, Никол Кидман, Райън Гослинг, Дензъл Уошингтън, Вайола Дейвис и Дев Пател, съдържат още комплекти за поддържане на ходилата, орехи, кленов сироп и диамантени огърлици.

Най-странният от подаръците, но вероятно най-полезният, е обучение по кардио реанимация, която ще помогне номинираните знаменитости да спасят човешки живот, ако попаднат в критична ситуация.

 
 

Оскари 2017: Филм на Pixar – предпочетен пред „Сляпата Вайша“ на Тео Ушев

| от chronicle.bg |

Теодор Ушев не беше избран да получи „Оскар“ за късометражния си анимационен филм „Сляпата Вайша“.

Работещият в Канада български аниматор се състезаваше с още 4 заглавия за престижното отличие, но на церемонията тази нощ беше награден Piper на хитовото студио Pixar.

„Сляпата Вайша“, разказващ за момиче, което нe може да живее в настоящето, защото с едното си око гледа в миналото, а с другото в бъдещето, направи премиерата си на „Берлинале“ през миналата година и вече има над 20 награди – включително на възрастното и детското жури на международния фестивал за анимация в Анеси, „Сребърен Пегас“ от фестивала „Аниматор“ в полския град Познан, и голямата награда за анимация на най-стария щатски фестивал в Чикаго.

„Сляпата Вайша“ е базиран на разказ на Георги Господинов, а Теодор Ушев ще продължи сътрудничеството си с писателя, включително по пълнометражна анимация по романа „Физика на тъгата“.

Вижте и кои са другите победители.