Advertising Age: Най-добрите рекламни истории на 2013 г.

| от |

reklami

Стотици милиони гледания. Милиони споделяния. В четвъртък миналата седмица, в Ню Йорк, бяха раздадени за пети пореден път световните награди за най-добри рекламни истории Viral Video Awards.

Най-споделяна кампания: „Ужаси с 2.30 ч“

Клиент: енергийна напитка – 5-Hour Energy

Създадена от: College Humor

Споделяния: 6.9 милиона

Създаден като трейлър за хорър филм – героинята отказва обяд, защото пие напитката 5-Hour Energy (и очевидно не изпитва нужда от храна). Това, буквално й спасява живота. Останалите й колеги са засегнати от хранителен вирус, който ги превръща във вегетиращи в различни пози същества и ходещи трупове, а нашата героиня е единствената, която избягва злата участ … поне за сега.

Viral Агенция на годината

72andSunny

Зрители: 279.2 милиона

Базираната в Лос Анджелис агенция 72andSunny грабна титлата за Агенция на годината с 18 кампании, които са акумулирали общо 279,2 милиона гледания. Въпреки, че тя е най-популярна с работата си за Samsung, най-вирусната й кампания е тази за Google – „Chrome: For…“, която събра 97,9 милиона гледания на всичките й осем различни клипа, генерирани основно от видеа публикувани само във YouTube. Всеки клип е с продължителност от 16 секунди, около половината от дължината на стандартна ТВ-реклама.

Най-гледана кампания

Клиент: Dove – „Real Beauty Sketches“

Създадена от: Ogilvy & Mather Brazil

Гледания: 138.1 милиона

Кампанията съпоставя образи на жени по начина, по който се виждат самите те и начина, по който ги виждат другите. Участниците установяват, че представата им за самите тях е много по-скромна, от тази която другите имат за тях. Първата такава кампания стартира през 2004 г. и получава огромен зрителски интерес, но същевременно генерира и много противоречиви мнения заради поставянето на външната красота в центъра на темата за оценяването по същество на една жена.

Най-споделяния клип със знаменитости

Клиент: Турски Авиолинии, „Selfie-двубой“

Създадена от: CPB, Los Angeles

Зрители: 137.2 million

Кобе Брайънт и Лионел Меси заемат отново ролите си от кампанията от 2012 „Легенди на борда“ като се съревновават отново кой ще бъде най-добър. Този път предизвикателството е selfie-снимка. Кампанията постига резултат от 100 милиона зрители само за осем дни и заражда масови конкурси по правене на selfie-снимки онлайн, като например #SelfieOlympics, което събира хиляди участници в Twitter, Facebook и Instagram.

Най-добър криейтив

Клиент: Tullamore Dew, „The Parting Glass“

Създадена от: Opperman Weiss

Зрители: 2.5 милиона

Създадена, за да се отличава от типичните пиянски кампании, този кратък филм разказва красива история за група млади господа, които се сбогува с един от своите. Отварящата сцена е на църковното гробище, където те си спомнят за отминалите добри времена и вдигат тост за един от връстниците си, който напуска мъжката им компания заради една жена в бяла рокля…

Вотът на зрителите: най-смешен Viral

Клиент: Poo Pourri, „Момичетата не ходят по голяма нужда“

Създадена от: The Harmon Brothers

Зрители: 25.4 милиона

Този смешен клип показва червенокоса британска снобка, която седи на тоалетната чиния и рецитира монолог за ходенето по голяма нужда, като го сравнява с „упорити следи от спирачки“ и „космически пръски“ по чинията. Въпреки, че това изглежда като смехотворен измислен продукт, базираната в Далас компанията продава вече повече от шест години своите „тоалетни“ продукти в бутици в цялата страна.

Вотът на зрителите: Най-силна Viral новина

Клиент: WestJet, „Коледно чудо“

Създадено: WestJet и Studio m

Зрители: 37.9 милиона

В тази празнична кампания, пътниците на WestJet, които се чекират преди излитане биват  запитвани виртуално какво искат за Коледа преди да се качат на полета си. След като кацнали всеки едни от тях бил изненадан да открие, едни облечен в синьо Дядо Коледа на WestJet, който изпълнява буквално техните желания, като доставя подаръците, които са поискали по линията за получаване на багаж. В събитието участват 150 служители на авиокомпанията, които координират логистика на летището, увиването на подаръците и преминаването им през охраната. Това събитие става международен хит за канадската авиокомпания и събира 2,2 милиона споделяния в социалните мрежи.

Вотът на зрителите: Най-добро Viral видео с послание

Клиент: TrueMove H, „Да дадеш“

Създаден от: O&M Thailand

Зрители: 18.1 милиона

Една тайландска телекомуникационна компания прави клип за силата на жеста да дадеш в този вдъхновяващ филм, който разказва историята за продавач на юфка, който помага на едно младо момче, което е хванато да краде лекарства за болната си майка. Историята скача 30 години напред, когато доброжелателни продавач се озовава в болница заради влошено здравословно състояние. Докато дъщеря му се бори с трупащите се медицински разходи, тя изведнъж открива бележка, на която пише: „Всички разходи са платени преди 30 години с три опаковки болкоуспокояващи и пакетче вегетарианска супа“. Кампанията генерира повече от 1.5 милиона споделяния в социалните мрежи.

 
 

Изтекоха снимки на новия смартфон на Meizu

| от chronicle.bg |

Наскоро Meizu представи официално смартфоните Pro 6 Plus и M3X.

На 6 декември компанията ще даде пресконференция, на която вероятно ще представи още свои устройства. Слуховете твърдят, че Meizu ще покаже M5 Note, но на сцената ще се появи и друга джаджа с кодовото име Meizu Four (1206).

Днес в китайската социална мрежа се появи порция снимки на телефона.

Все още няма официална информация за спецификациите на смартфона, но според слухове, Meizu Four ще има извит 2K AMOLED Edge дисплей и Exynos 8890 чипсет.

Meizu-Four-leak_6

Източник: GSM Arena

 
 

50 нюанса синьо (за мъже)

| от chronicle.bg |

Навън светът най-после стана бял (скоро и в населеното място близо до вас), небето – кишаво, а хората не само сиви, но и сиво облечени. В общи линии светът се преобрази в реплика на книгата на Е. Л. Джеймс „50 нюанса сиво“, без всички сцени в специалната стаичка (поне не на открито). И изпаднахме в ситуация на рязка нужда от нещо шарено.

Нашата рубрика „Ново 5″ е разделена на мъжка и женска част и тази седмица ще ви представим 5 мъжки продукта в синьо, които припознахме като перфектния арсенал за борба със сивотата на зимата.

618x264

Син Huawei P9

Ок, няма да ви лъжем – това е отново Huawei P9, но с чудесен светлосин цвят, който е едновременно ненатрапчив и забележим. Huawei P9 беше обявен за първи път през април тази година, а синият вариант се появи през ноември. И тук е добрата новина – откакто смартфоните започнаха да се лишават от заден капак, който лесно се сменя, за да станат водоустойчиви и по-тънки, пускането на нови цветове няколко месеца след премиерата означава едно – устройството е било много успешно и от компанията очакват още дълго да се продава.

Такъв e и случаят с Huawei P9 и това не ни изненадва, защото моделът наистина е добър. P9 е първият телефон оборудван с двойна задна камера – изградена съвместно с немската легенда във фотографията – Leika. Едната камера прави чудесни черно-бели снимки самостоятелно, а другата – цветни, при които изображенията се наслагат и  се получава необичайна дълбочина за снимка от телефон. Телефонът е тънък, бляскав, премиум. А от месец насам се продава и със зарядно, което го зарежда 30% по-бързо.

Препоръчваме ви да минете през новооткрития собствен център на Huawei в София на ул. Леге номер 6 и да го разгледате (с коментар на живо от хора, които могат да ви отговорят на всичко). Бонусът е, че независимо откъде сте го купили, влизате в тяхната програма за VIP клиенти в случай на инцидент с телефона, докато е в гаранция, при вас директно ще дойде куриер, който ще го вземе от удобно за вас място, ще го занесе в сервиза за ремонт и ще ви го върне отново на място. Както трябва да бъде.

618x346

Присъединете се към механичната революция със син Swatch

Swatch Irony представя цяла колекция часовници, направени от добрата стара стомана и в тях няма нищо иронично. Отскоро има нова серия часовници Sistem51 Irony, от която особено много ни допадна синият (ха, изненадахме ли ви?) SISTEM BOREAL.

Часовникът не само е метален, не само изглежда добре и попада в тънката линия между между нещо чудесно класическо и нещо силно културно и поп, но има и своя вътрешна красота. Тъй като e Swatch, а те това си го умеят, държим в ръцете си механичен часовник, недокосван от човешка ръка при производство – всичко е механично. 51 елемента и швейцарска прецизност, която се крие на китката ви. Буквално. Обърнете го отзад и ще видите как декорираният механизъм върши своята работа минута след минута, час след час (pun intended).

И този часовник, подобно другите  от серията Sistem51 Irony, може да бъде разгледан както на сайта swatch.bg, така и в магазините в страната. Часовниците се предлагат с каишки от фина естествена кожа, гума и верижка от неръждаема стомана. Като лично ние ви препоръчваме стоманената – друго си е да усещаш на ръката си тежък часовник.

А, да, SISTEM BOREAL струва впечатляващите 390 лв и има 2 години международна гаранция.

620x231

Син F978

Джофри Харкорт е човекът, чиято идеология се гради около принципа „първо човекът, после столът“ и дизайнът му моментално започва да носи международно признание на холандската Artifort, компанията, чието мото е „Дизайн, който издържа на времето. Дизайн с авторитет“. Е, според нас има едно тяхно кресло, което трябва да присъства навсякъде. Син F978 видяхме за първи път в „Склада“ – място, на което има повече иконични представители на дизайна, отколкото можем да разгледаме за едно посещение. И въпреки това от няколко години постоянно откриваме места – подредени ъгълчета, стаи с високи покриви, леко осветени помещения, все места, в които този стол ще пасне идеално.

Не е случайно, че дизайнът от 1968-ма година беше възроден отново през 2006-та с нова серия на креслото. Много удобен, много красив и много практичен.

Последното се дължи на липсата на облегалки, която поражда едно объркване относно мястото на ръцете, което пък води до задължителното им ангажиране с тежки занимания като пиене на уиски и пушене на пура. Тривиално, но с една хубава гледка, можете цяла вечер да се занимавате единствено с леко въртене в креслото и няма да ви писне. Колкото до цената му, креслото може да бъде поръчано в Склада за 4300 лв, като синьото не е единственият цвят, в който се предлага.

618x346 (1)

Фантастично синьо палто и къде да го намерим

Филмите, сериалите и дори игрите са чудесен извор на идеи за странно изглеждащи хора, чиято странност стои толкова шик , че човек започва да се чуди защо всички хора не започнат да изглеждат толкова странно. Не бихме имали нищо против повече мъже да се обличат с костюм с елече, да обръснат косата си отстрани, да сложат каскет, а дори и да пуснат мустак и да се заразхождат по улиците под звуците на саундтрака на Peaky Blinders (гледайте го, велик е). Или пък да тръгнат с огромните манта, скъпите материи и характерната леко заострена качулка на Assasin’s creed (играйте я, велика е).

В случая вниманието ни беше сграбчено от новия филм по книга на Дж. К. Роулинг, авторката на Хари Потър. Филмът се казва „Фантастични животни и къде да ги намерим“ и главен герой в него е Нют Скамандър, брилянтно изигран от Еди Редмейн. Спойлери няма да ви разкриваме, но ще обърнем внимание на открояващото се дълго синьо палто, което носи Еди и с което ни пренася в духа на едно по-елегантно време.

Последва въпросът откъде да си намерим такова. Сред известно ровене в Google, включващо дори втората страница, и бърза консултация с Reddit, открихме визуално подобна реплика, за която се твърди, че е напълно приемлива. Може да си поръчате палтото в американските магазини Hot Topic и то ще бъде доставено до България. Трябва да предупредим обаче, че цената му от 80$ идва с 90% полиестер и 10% вълна, което не е точно като оригинала, но ще свърши работа.

Впрочем, докато търсихме попаднахме и на коженото палто на Бейн – един от най-силните врагове на Батман. Правено ръчно, в Лос Анджелис от JonathanALogan и от естествена кожа. За 6500$ можете да се преобразите в злодей. Само казваме.

620x231 (1)

Синьо Джони

Ок, малко е клиширано, но все някога човек трябва да опита най-доброто, което предлага най-продаваната шотландска марка уиски. Има Red, Black, Double black, Green, Gold, Platinum Label и… Blue Label Johnnie Walker. Не е ясно на каква възраст е последното, но е бленд, който цели да пресъздаде вкуса на първите уискита на марката. Бутилките се продават заедно със сертификат за автентичност и в кутия с копринени нишки.

Както го виждаме ние, ако поседите на F978, с Johnnie Walker Blue Label в едната ръка, с Huawei P9 в другата, с палтото, което ви топли и с металния Swatch, който да ви напомня, че за никъде не бързате, няма как да сгрешите.

Бонус: албумът Blue and Lonesome на Rolling Stones излезе тази седмица, което просто няма как да бъде случайно.

 
 

10 страхотни роли на Ейми Адамс

| от chronicle.bg |

Покрай не безпричинната шумотевица около филмите „Първи контакт“ и „Хищници в мрака“, името на Ейми Адамс започна често да се върти в устата на критици и фенове.

Адамс определено е една от отличните актриси на Холивуд и прецизните й изпълнения със замах я вадят от клишето, че красивите жени не са добри актриси и обратното. Тя е носителка на награда „Сатурн“ , награда на „Гилдията на актьорите“ и две награди „Златен глобус“, номинирана е по пет пъти за награда на „БАФТА“  и награда „Оскар“  и шест пъти за „Сателит“.

Ако не сте гледали „Първи контакт“ и „Хищници в мрака“, ви препоръчваме максимално скоро да наваксате. През това време, вижте в галерията 10 роли на Ейми, които доказват, че освен красавица, е силна актриса.

 
 

Turkish Airlines спечели награда за своя рекламна кампания

| от CHR Aero |

Turkish Airlines бе наградена с Gold Epica награда за своята кампания “Batman v. Superman”.

В блокбъстъра “Batman v. Superman” авиокомпанията прави поява със свой Boeing 777.

Идеята на рекламата е, че Turkish Airlines изпълнява полет между двата измислени града във филма- Готъм Сити и Метрополис.

Освен участие в самия филм, авиокомпанията предостави различни възможности на своите пътници да се запознаят с него, както и да надникнат в света на супергероите.

Авиокомпанията беше наградена в категория „Product & Brand Integration”, като тази кампания доведе до над 30 милиона гледания на рекламата в YouTube, както и над 125 милиона „media impressions”.

Epica Awards е основана през 1987 като това е единствената награда, която се определя от журналисти свързани с маркетинг и комуникационни заглавия.