Advertising Age: Най-добрите рекламни истории на 2013 г.

| от |

reklami

Стотици милиони гледания. Милиони споделяния. В четвъртък миналата седмица, в Ню Йорк, бяха раздадени за пети пореден път световните награди за най-добри рекламни истории Viral Video Awards.

Най-споделяна кампания: „Ужаси с 2.30 ч“

Клиент: енергийна напитка – 5-Hour Energy

Създадена от: College Humor

Споделяния: 6.9 милиона

Създаден като трейлър за хорър филм – героинята отказва обяд, защото пие напитката 5-Hour Energy (и очевидно не изпитва нужда от храна). Това, буквално й спасява живота. Останалите й колеги са засегнати от хранителен вирус, който ги превръща във вегетиращи в различни пози същества и ходещи трупове, а нашата героиня е единствената, която избягва злата участ … поне за сега.

Viral Агенция на годината

72andSunny

Зрители: 279.2 милиона

Базираната в Лос Анджелис агенция 72andSunny грабна титлата за Агенция на годината с 18 кампании, които са акумулирали общо 279,2 милиона гледания. Въпреки, че тя е най-популярна с работата си за Samsung, най-вирусната й кампания е тази за Google – „Chrome: For…“, която събра 97,9 милиона гледания на всичките й осем различни клипа, генерирани основно от видеа публикувани само във YouTube. Всеки клип е с продължителност от 16 секунди, около половината от дължината на стандартна ТВ-реклама.

Най-гледана кампания

Клиент: Dove – „Real Beauty Sketches“

Създадена от: Ogilvy & Mather Brazil

Гледания: 138.1 милиона

Кампанията съпоставя образи на жени по начина, по който се виждат самите те и начина, по който ги виждат другите. Участниците установяват, че представата им за самите тях е много по-скромна, от тази която другите имат за тях. Първата такава кампания стартира през 2004 г. и получава огромен зрителски интерес, но същевременно генерира и много противоречиви мнения заради поставянето на външната красота в центъра на темата за оценяването по същество на една жена.

Най-споделяния клип със знаменитости

Клиент: Турски Авиолинии, „Selfie-двубой“

Създадена от: CPB, Los Angeles

Зрители: 137.2 million

Кобе Брайънт и Лионел Меси заемат отново ролите си от кампанията от 2012 „Легенди на борда“ като се съревновават отново кой ще бъде най-добър. Този път предизвикателството е selfie-снимка. Кампанията постига резултат от 100 милиона зрители само за осем дни и заражда масови конкурси по правене на selfie-снимки онлайн, като например #SelfieOlympics, което събира хиляди участници в Twitter, Facebook и Instagram.

Най-добър криейтив

Клиент: Tullamore Dew, „The Parting Glass“

Създадена от: Opperman Weiss

Зрители: 2.5 милиона

Създадена, за да се отличава от типичните пиянски кампании, този кратък филм разказва красива история за група млади господа, които се сбогува с един от своите. Отварящата сцена е на църковното гробище, където те си спомнят за отминалите добри времена и вдигат тост за един от връстниците си, който напуска мъжката им компания заради една жена в бяла рокля…

Вотът на зрителите: най-смешен Viral

Клиент: Poo Pourri, „Момичетата не ходят по голяма нужда“

Създадена от: The Harmon Brothers

Зрители: 25.4 милиона

Този смешен клип показва червенокоса британска снобка, която седи на тоалетната чиния и рецитира монолог за ходенето по голяма нужда, като го сравнява с „упорити следи от спирачки“ и „космически пръски“ по чинията. Въпреки, че това изглежда като смехотворен измислен продукт, базираната в Далас компанията продава вече повече от шест години своите „тоалетни“ продукти в бутици в цялата страна.

Вотът на зрителите: Най-силна Viral новина

Клиент: WestJet, „Коледно чудо“

Създадено: WestJet и Studio m

Зрители: 37.9 милиона

В тази празнична кампания, пътниците на WestJet, които се чекират преди излитане биват  запитвани виртуално какво искат за Коледа преди да се качат на полета си. След като кацнали всеки едни от тях бил изненадан да открие, едни облечен в синьо Дядо Коледа на WestJet, който изпълнява буквално техните желания, като доставя подаръците, които са поискали по линията за получаване на багаж. В събитието участват 150 служители на авиокомпанията, които координират логистика на летището, увиването на подаръците и преминаването им през охраната. Това събитие става международен хит за канадската авиокомпания и събира 2,2 милиона споделяния в социалните мрежи.

Вотът на зрителите: Най-добро Viral видео с послание

Клиент: TrueMove H, „Да дадеш“

Създаден от: O&M Thailand

Зрители: 18.1 милиона

Една тайландска телекомуникационна компания прави клип за силата на жеста да дадеш в този вдъхновяващ филм, който разказва историята за продавач на юфка, който помага на едно младо момче, което е хванато да краде лекарства за болната си майка. Историята скача 30 години напред, когато доброжелателни продавач се озовава в болница заради влошено здравословно състояние. Докато дъщеря му се бори с трупащите се медицински разходи, тя изведнъж открива бележка, на която пише: „Всички разходи са платени преди 30 години с три опаковки болкоуспокояващи и пакетче вегетарианска супа“. Кампанията генерира повече от 1.5 милиона споделяния в социалните мрежи.

 
 

Рецепта за рулца от тиквички

| от Росица Гърджелийска |

Това е вкусна рецепта, подходяща както за вегетарианци, така и за месоядни. Причината – можете да добавите месо по желание. В противен случай може да се насладите на вкусотия, подходяща за по-топлото време. Неин автор е Росица Гърджелийска.

ТЯ работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Ето и нужните продукти за рулцата от тиквички: 

3 тиквички
1 голяма глава лук
250 гр гъби
250 гр доматена пасата
15 чери домати
чубрица
магданоз
1 ч.ч. настърган пармезан
сол и пипер
3 лъжици олио от гроздови семки

DSCN8100

Начин на приготвяне:

Нарежете тиквичките на дължина на тънки ленти, посолете ги обилно и ги оставете да се изцеждат около 30 минути.

През това време нарежете на ситно лука и гъбите, сложете ги в тиган с олиото и ги гответе, докато омекнат.

Добавете към тях доматената пасата и чери доматите и продължете да готвите, докато се сгъсти.

Добавете чубрицата, магданоза и сол и пипер на вкус.

Попийте лентите от тиквички с кухненска хартия, завийте ги в рулца и ги подредете в тавичка за печене.

Във всяко рулце сложете малко от соса и остатъка намажете отгоре. Поръсете с пармезан, хвърлете във фурната и изпечете до златисто.

Сервирайте горещо и накарайте всички да ахнат във възторг. (Разбира се, ако сте неудържимо месоядни, не се страхувайте да добавите бекон или малко телешка кайма)

DSCN8105

 
 

Излиза римейк на „Цар Лъв“

| от chronicle.bg |

Дисни реши – Доналд Глъвър ще играе Симба в римейка на великия „Цар Лъв“. Джеймс Ърл Джоунс пък се завръща в иконичната си роля на Муфаса.

Режисьор ще е Джон Фавро. Миналата година той направи римейка на „Книга за джунглата“. Решено е „Цар Лъв“ да бъде микс от жива игра и 3D анимация.

Доналд Глъвър има много нови проекти през тази година. Той трябва да разработи няколко телевизионни продукции за САЩ, както и да играе Ландо Калрисиан във филма за младия Хан Соло, който в момента се снима. През декември той издаде и третия си албум под псевдонима Чайлдиш Гамбино.

Повече информация за римейка на „Цар Лъв“ предстои.

 
 

Apple започва производство в Индия с iPhone SE

| от chronicle.bg |

В следващите няколко месеца Apple ще започне слобяването на iPhone SE смартфони в Индия чрез контрактор в Бангалор, съобщи Reuters.

Това е поредният ход на компанията за намаляване на цените на производството на iPhone. Идеята на преместването е да се намалят разходите и да се увеличи пазарният дял на телефоните, които са скъпи за стандартите в Индия. И въпреки това, почти половината от телефоните на индийците са на Apple.

 
 

Риана: от „Pon de Replay“ до „Sledgehammer“

| от chronicle.bg |

Да пишем за Риана не е твърде смислено. Тя трябва да се гледа и да се слуша. По случай нейния рожден ден сме подготвили галерия с нейни снимки, на които „барбадоската перла“ е неустоима. И няколко клипа, които никога не ни омръзва да гледаме.

Но все пак, преди да се посветите на визуално попиване на чара на Риана, разберете малко за нея.

Риана е родена на днешния ден в Сейнт Майкъл, Барбадос. Баща й е от Барбадос, а майка й от Гвиана. Има двама по-малки братя. Повратен момент в живота на Риана е семейната визита на продуцента Ивън Роджърс, който забелязва таланта й. Ивън й помага да запише демо материал заедно с Карл Стъркен. Пак под негово ръководство, когато е на 16 години Риана се премества в САЩ, за да преследва музикалната си кариера и по-късно подписва с компанията Def Jam, чийто управител тогава е Джей Зи. В резултат на това на 21 години тя вече има 4 издадени албума.

През 2005 г. Риана издава своя дебютен албум „Music Of The Sun“, който се изкачва до топ 10 в класацията „Билборд 200“ и включва хит сингъла „Pon De Replay“, който достига топ 5 в „Билборд горещите 100″.

По-малко от година по-късно, тя издава втория си студиен албум, „A Girl Like Me“ (2006), който попада сред петте най-добри албуми в САЩ. Издава и първия си хит достигнал номер 1 в „Билборд Горещите 100″  – „SOS“. В топ 10 на класацията я изпращат и песните „Unfaithful“ и „Break It Off“.

През 2007 г. третият студиен албум на Риана – „Good Girl Gone Bad“ (2007), е номер 2 в „Билборд 200“, като включва пет от десетте най-големи хитове, включително три хит сингли в САЩ – „Umbrella“, „Take a Bow“, „Disturbia“, както и „Don’t stop the music“.

Албумът е номиниран за девет награди Грами, а освен че печели наградата за най-добра рап/суинг песен, песента Umbrella, в която участва и Джей-Зи се превръща в световен хит. Четвъртият ѝ студиен албум, „Rated R“ е издаден през ноември 2009 г. и достига номер четири на „Билборд 200“. Първите три сингъла „Russian Roulette“, „Hard“ и „Rude Boy“ достигат топ десет на „Билборд Горещите 100“, като „Rude Boy“ става номер 1.

Риана е печелила много награди, включително Грами, People’s choice awards, Teen Choice Awards, NRJ Awards, „Най-добър нов изпълнител“ в музикалните награди на MTV през 2006, „Най-добър международен изпълнител на MuchMusic“ наградите през 2006 както и няколко отличия от Световните музикални награди (2007) – за най-добре продаваната поп изпълнителка в света, и от Американските музикални награди (2008) – за любим Soul/ R & B изпълнител и любима поп/рок изпълнителка. Тя служи като един от почетните посланици на културата на Барбадос.

През януари 2010 г., Риана получава две награди „Грами“ за 2009 г. заедно с Джей-Зи и Кени Уест за „Run This Town“, с което общия брой спечелени Грами стават три.

Толкова с биографичните данни. В галерията горе ви чакат обещаните снимки.