3 маркетинг урока, които научихме от спортното лято

| от |

1. Можете да грабнете вниманието на хората дори и да не сте на терена

beats-640

Британката Лаура Робинсън бе контузена и не можеше да играе на Уимбълдън тази година, но въпреки това се радваше на много време в ефир като коментатор за BBC.

Компаниите, които не са спонсори на дадено събитие трябва да стоят на една ръка разстояние от действието в рекламите си. Но винаги има и други начини да се изявят. Може би на-впечатляваща бе кампанията на Beats by Dre. Тя перфектно обхвана предстартовото вълнение преди световното, показвайки как всички се подготвят, без дори да споменава ФИФА. Само звездният състав на рекламата бе достатъчно въздействащ.

Тур дьо Франс е малко по-кротко събитие. Хубавото е, че обиколката ни вдъхновява да караме колело повече. Halfords пуснаха брилянтен филм с участието на комикът Тони Хол.

2. Ако направите нещо неочаквано ще си спечелите внимание

ronaldo

Когато Луис Суарес ухапа нищо неподозиращият италианец и създаде най-голямате медийна сензация на лятото той ни напомни за силата на неочакваното.

Какво можем да очакваме от марка, която има достъп до всички звезди и бездънни джобове? Бездушен спектатъл?

Точно обратното. Късометражният филм “The Last Game” на Nike е анимация, която е брилянта и заинтригуваща. Продуктовото позициониране не пречи, даже можем да кажем , че е вдъхновяващо. Както и смешно.

Още по-впечатляващи са коментарите в YouTube под клипчето, които обикновено са на хора, разярени от продуктовото позициониране. Е, тази реклама/филм е доказателство за това, че ако нещо се направи като хората ще се хареса на всички. Ето няколко коментара за пример: “Защо не е по-дълго?”, “Харесвам Nike все повече и повече”, “Това е страхотно Nike, искаме двучасов филм!”.

coke7

Анди Мъри се отказа от популярният избор на “екс тенис звезда с характер” за треньор и по-рано тази година реши да наеме треньор жена. Някои коментатори дори казаха, че “Трябва да сме му благодарни, че направи нещо, което не е правено в тениса.”

За съжаление в спортният маркетинг ситуацията е подобна. Този филм на Карлсберг от миналото лято е пример за стандартният подход на компаниите при рекламите – адреналин, мачизъм и мъжко геройство.

За да спе честни спрямо марката, успях да намеря една (ужасена) жена в клипа, както и групичка натруфени момичета.

Кока-Кола използва рекламите си това лято с похвалната цел да покаже световното на колкото се може повече хора. Дори и възрастни. Дори и възрастни жени. Започвайки с очарователни баби, играещи футбол, които трябва да са вдъхновение за всички нас и да ни покажат, че не е нужно да отразяваш само целевата си аудитория, за да я привлечеш.

 

 
 

Заслужават ли студентите да празнуват на 8 декември?

| от |

Осми декември е – денят, в който всеки уважаващ себе си студент празнува факта, че тройката по история/литература/химия му е осигурила 4 години празници.  

Заслужават ли обаче студентите да имат свой празник? Свети Георги уби цяла ламя, за да заслужи 6 май. Христос загина на кръста за своя. Е, студентите съчетават тези две геройства, като спят с ламята, пияни на талпа.

Все пак какво оправдава 8 декември? Всъщност няколко неща.

Били ли сте на лекция скоро? Имате ли представа какво безбожно изтезание е това! Вярно, студентите сами си избират специалностите, които са им интересни, но това далеч (много далеч) не означава, че материалът не се преподава с отегчение, монотонност, безразличие и неприязън. Допълнителна емоция влива моментът, в който самият ти знаеш, че материалът е стар и невалиден. Ти, който си дошъл да учиш.

Едновременно ти идва да питаш преподавателите как самите те са приложили тази информация и изпитваш срам да не изложиш някого. Един въпрос сега. Този въпрос за образователната система е дъвкан хиляди пъти, нали.? Бихте ли седели 2 часа да ме слушате да ви го говоря? Не?. Добре дошли на лекция…

Младите се забавляват, голяма работа. Нека празнуваме и ние, че те все още нямат практиката да усещат колко са пияни и мъдростта да видят колко нелепо се държат. Това всъщност е хубаво и кажи-речи безболезнено. Оставете ги да слушат гадна музика, да счупят нещо, да безобразничат. Сладко е. Оставете ги да не могат да пишат правилно. Като им дойде до главата, ще се научат. Един ден ще одъртеят емоционално и ще се кротнат. След това ще одъртеят и физически и ще започнат да хулят следващата „днешна младеж“.

Осми декември не е кой знае какво. Осми декември – когато четвъртък не е достатъчен повод за пиене.

 
 

Най-надценените актьори на 2016 г.

| от chronicle.bg |

2016 година беше година, пълна с филми, продължения, римейк версии. Как се отрази обаче тя на актьорите? Истината е, че мнозина от тях получават повече, отколкото са си изработили. Е, това със сигурност се дължи на дългогодишния им труд в предходните десетилетия.

Все пак Forbes събира на едно място звездите, които са получили през последната година колосални суми, за участието си в незначителни роли или в слаби филми, в които се появяват в по-малко от 2000 кадъра. А

ко се съотнесе това към боксофис успеха на филма, може да се сметне колко са получили тези звезди спрямо финансовите приходи на продукцията. Сметките включват последните три роли на актьорите от до средата на тази година.

Ето и тези, които са „най-надценени“ по отношение на заплащане.

 
 

Китай покорява света с блокбастър и Мат Деймън

| от chronicle.bg, по BBC |

Въпреки дългогодишната традиция на Китай в киното, към момента страната не е произвеждала истински голям блокбастър. Това обаче е напът да се промени. „Великата китайска стена” е един от най-скъпите филми, снимани някога в Китай.

Живата легенда на китайското кино Джан Имоу режисира пищната лента, в която участват филмови икони като…Мат Деймън. Американската звезда има водеща роля във филма.

Мат Деймън играе чуждестранен наемник, който идва в Китай, за да краде барут. С това, че и персонажът му е чужденец се избягва въпросът за „избелването” на филмите.

Бюджетът на филма е най-малко 100 милиона долара – колаборация между САЩ и Китай. Сред приоритетите на китайското правителство е да разпространи по света културата си. Ако успее да развие филмовата си индустрия, страната ще развие и своята „мека сила”и да популяризира културата си така, както американските филми успяха да пренесат духа на Америка по света. Мат Деймън посочва, че нито за момент не е приемал филма като пропаганден инструмент.

„”Мисля, че светът ни е много по-добро място, когато говорим един с друг и работим заедно, и правим изкуство заедно”, казва той.

Джан Имоу, който е запознат много добре с политическите ограничения пред изкуството в САЩ, казва, че Холивуд също има своите рестрикции.

„Това е система, основата върху продуценти и компании. Доколкото става дума за креативност, не мисля, че има 100% свобода за който и да е режисьор по света. Работата на режисьора е да даде най-доброто от себе си в ситуация на ограничения”, казва той.

мат деймън великата китайска стена

 

 

 
 

Детският хор на БНР с концерт в Европарламента

| от chronicle.bg, по bnr.bg |

С концерта на Детския радиохор в Европейския парламент в Брюксел започна десетдневното коледно турне в Белгия. Събитието е силно начало на културния обмен преди българското председателство на Европейския съюз през 2018 година.

Секретарят на Федерацията на европейските хорове и член на Световния хоров съвет, Жан-Пиер ван Авермат, поздрави изпълнителите и гостите.

Световноизвестните певци от Детския радиохор на БНР откриха програмата си с Химна на обединена Европа – „Ода на радостта“ от Л. Бетовен. В концерта им прозвучаха църковнославянски песнопения, фолклорни и коледарски песни и емблематични произведения от българската хорова класика като „Хубава си, Татковино“ на Ем. Манолов, „Родино мила“ на Б. Тричков и чудесната обработка на Н. Кауфман на „Хубава си, моя горо“.

По време на турнето малките певци ще гастролират в 9 града, ще се срещнат с българската общност в Белгия и ще изнесат концерт заедно с децата от Българското училище в Брюксел.