За зимното яке и летните шорти

| от |

Юлия Кръстева, снимки Боян Пищиков

Едва ли има човек, който не е чувал за Червения кръст и Червения полумесец. Ето защо няма да насочвам този кратък разказ към създаването на организацията или към нейните история, разпространение, мисия, принципи, структура и т.н. Това е моята червенокръстка история така, както я чувствам. Мога да кажа, че с тази организация израстнах във всякакъв смисъл. Цял живот съм по баирите, по хижите, по всякакви водни басейни и цял живот случки ми се случват. Когато бях дете гледах на планинските спасители като на много, ама много специални хора с най-невероятни качества и възможности. Тайничко се надявах някой ден да  заслужа и да нося червената униформа със знака на ПСС. Бях свидетел на работата им и знаех, че най-важното е да си Човек, другото се научава. Всеки уикенд на ски пистата, всяко лято на скалите, те бяха на постовете си и следяха за инциденти. Бяха адски добри в това, което правеха. Когато поотраснах реших все пак да опитам. Изискванията бяха много и аз не отговарях на всички. „Не се става току така спасител”- знаех го предварително.

edit01web

След много време и с коренно различна мотивация все пак станах спасител, но този път не с яке, а по шорти. Такава е униформата на водния спасител – бански, тениска и шорти.

След още време по неведоми пътища започнах да работя уж на шега и между другото само по една програма и за малко с хора, които имаха специални нужди. Някак се завъртяха нещата и поостанах в най-различни програми да работя с хора, които имат нужда от мен. И отново в тази въртележка някак започнах работа в Червения кръст – организацията майка на Планинската спасителна служба и Водно спасителна служба. Задачите ми започнаха от младите хора, доброволци на организацията. Те ми показаха много неща, очите им светеха както правеха моите когато бях като тях. Организацията им дава много възможности, обучава ги, среща ги с хора от други райони на страната, Европа и Света. Дава им много ценен опит в хуманитарна посока. Показва на младите хора от най-закътаните малки градчета, че и те могат да бъдат полезни, че и те могат да бъдат лидери и да обучават свои връстници. За мое съжаление, тези млади хора продължават своя път извън града или страната, но както често си повтарям „това е за тяхно добро”. Мога да разкажа много надълго и широко как идва като объркан тийнейджър и пред очите ми се превръща в добър обучител и ментор на свои връстници и как се променят нагласите му като цяло, но съм сигурна, че всеки познава поне един такъв червенокръстец. Сега задачите ми са свързани с всички възрастови групи и с най-разнообразни социални дейности, но мога с ръка на сърцето да кажа, че го правя защото искам да го правя, а не защото ми плащат заплата. Това, мисля си, е най-ценното, което мога да искам от една служба. #MyStory (в България върви като Моятачервенoкръсткаистория)  обхваща най-различни хора от най-различни географски ширини. Те събират историите си, свързани с Червения кръст. В общо изявление на Тадатеру Коное – президент на Международната федерация на дружествата на Червения кръст и Червения полумесец и Петер Маурер – президент на Международния комитет на Червения кръст прочетох: „Почти всеки (или някой от познатите на този „всеки”) е дарил кръв, получил е съвет за първа помощ, бил е посетен от доброволец, дори без да осъзнава че това е Червения кръст или Червения полумесец в действие. Почти всеки от нас има своя червенокръстка история.

Много преди Международното движение на ЧК и ЧП да стане реалност, хората са привличани да си помагат взаимно:от съпричастност, от доброта и от надежда. Днес Движението дава възможност и място, в което хората могат да се мобилизират и да споделят своите стремежи, да ги изпълняват заедно и с по-голям ефект…. 17милиона доброволци стигат до стотици милиони хора всяка година.” Така работи организацията – от и за хората, защото те го искат, защото са готови да дарят време, енергия, ресурс. Така правя и аз, един от 17 милиона доброволци.

 
 

„Бордеят на колела“ в Дания се оказа успешен

| от chronicle.bg, по БТА |

Датският „бордей на колела“ се оказал успешен според нейния инициатор, предприемачът Майкъл Лодберг Олсен, предаде Би Би Си.

Той се състои в това да бъдат използвани стари линейки и те да бъдат предоставени на датските жрици на любовта, за да практикуват най-стария занаят в безопасни условия. Специалните автомобили вече били използвани 45 пъти и местните секс труженички били все по-склонни да прибягват до услугите им. Затова и този вид „бордей“ се смята за успешен.

Линейките са оборудвани с безплатни салфетки, презервативи и лубриканти, като са снабдени и с отопление. Висяща на стената табелка предупреждава, че и при най-малки признаци на насилие ще бъде изпратен сигнал до полицията.

Олсен оправдал преобзавеждането на линейките и превръщането им в „секс-возила“ с проявите на насилие, на които са подложени датските проститутки. Когато те работят по магистралите и на открити места случаите на нападение са 45 на сто, а в публичните домове – само 3 на сто. В „бордеите на колела“ не било регистрирано нито едно оплакване за насилие над жените. Ползването на линейките е безплатно. По датските закони проституцията в страната е разрешена на определените за това места, но проститутките нямат право да наемат стаи, за да практикуват занаята. Именно тук идвали на помощ старите линейки.

 
 

Синът на Мадона е новото рекламно лице на „Адидас“

| от chronicle.bg |

  Александър Уанг направи много изненади на своето ревю на Седмицата на модата в Ню Йорк.

Една от  тях  беше представянето на новата му  колекция, разработена съвместно със спорната марка „Адидас“.

Нейно основно  рекламно лице е синът на Мадона – тийнейджърът Роко Ричи. Колекцията е от т. нар. capsule collections, състоящи се от базисни видове дрехи, които  никога не излизат от мода и могат да бъдат носени целогодишно.

Роко е на 16 години и колекцията на Александър  Уанг и „Адидас“ е неговият първи опит като модел. Така той тръгва по-стъпките на по-голямата си сестра, която тази година дебютира в модния свят. Тя беше една от музите на Стела Маккартни.

Мадона беше заела мястото си на първи ред на ревюто на Уанг, пристигайки минути преди началото му.  Присъствието й на събитието предизвика голяма изненада.

Рекламната кампания на колекцията включва и стари членове от „отбора на Уанг“ като Хане Габи Одиел, Лекси  Болинг и Бинкс Уолтън.

Клиентите могат да закупуват дрехи от колекцията от поп-ъп камион на улицата, а за да бъдат нещата още по-близки до духа на  колекцията, хората ще получават своите покупки  в чували  за боклук,  вместо  в лъскави  кутии  с логото на дизайнера.

 

@scubasnacks #RoccoRitchie #AlexanderWangNY #AlexanderWang #adidasOriginals #adidasOriginalsxAW photo #JuergenTeller

Публикация, споделена от Backstage Bombshell (@backstagebombshell) на

Те могат  да избират  между три разновидности суитшърти, черни къси и дълги панталони, тениски и маратонки. Новата колекция включва 84 модела и ще бъде пусната в продажба през пролетта, така че тепърва предстои да виждаме повече от работата на младия Роко за Александър Уанг.  Кой знае? Може би бихме го видели като рекламно лице на друг дизайнер в бъдеще…

 
 

Никол Кидман е „Кралицата на пустинята“

| от chronicle.bg |

В последните седмици гледаме Никол Кидман предимно на малкия екран.

Тя играе Селест в сериала на HBO “Големите малки лъжи” – сексапилна юристка, зарязала кариерата заради семейството си, жертва на домашно насилие.

Предстои обаче скоро да я видим и на големия екран в друга роля, която несъмнено също и подхожда – на британската журналистка и пътешественичка Гертруд Бел в биографичния филм на Вернер Херцог „Кралицата на пустинята“. Официално премиерата на филма се състоя през 2015 на Международния филмов фестивал в Берлин, където продукцията беше посрещната с негативни отзиви и слаб рейтинг. Той дори беше определен като голямото разочарование на фестивала.

Въпреки че вече може да бъде гледан в България, той най-накрая ще бъде разпространен по кината в САЩ и на видео на 14 април.

Наскоро беше пуснат и нов трейлър, който да популяризира филма.

В главната роля влиза Никол Кидман, а поддържащи роли имат Джеймс Франко, Робърт Патинсън и Деймиън Люис.

Във филма виждаме носителката на Оскар Кидман в ролята на новаторката Гертруд Бел, която се отправя от Англия към Техеран, в търсене на своята свобода. Това е история за една велика жена, която не се вписва в обществените рамки на Викторианска Англия, и която разбива стереотипите на епохата си, ставайки първата жена, пътуваща сама из Близкия Изток.

Пътешествието й донася романтична среща с Британски офицер (Джеймс Франко), заплахи от строги култури, белязани от брутално потисничество над жените, и запознанство с известния Т. Е. Лорънс, известен като Лорънс Арабски (Робърт Патинсън).

Забележителна фигура за епохата си (1868-1926), агент на Британското разузнаване по време на Първата световна война и една от най-важните политически фигури, тя участва в начертаването на границите на Ирак, в началото на 20-те години на ХХ в. „Колкото по-дълбоко се потапяме в пустинята, толкова повече всичко заприличва на сън. На всяка стъпка в пустинята, животът и огънят ме притежават. Сърцето ми не принадлежи на никого, само на пустинята.“, заявява героинята на Кидман в трейлъра.

„Мисля, че съм добър в подбора на актьори и това е важна част от професията ми“, разказва Херцог пред „IndieWire” за избора си на актьори.

„А Никол Кидман е идеална за ролята. Превъплъщението й няма аналог. Не съм виждал подобно нещо почти от десетилетие от нито една актриса в нито един филм. Феноменално е. Лесно е да вземеш звезда с голяма пазарна стойност… Не, случаят не е такъв. Трябва да има химия. Ако липсва спойката между актьорите, накрая ще имаш едно мъртвородено бебе. Знаех, че спойката между нея и Джеймс Франко и химията й с Деймиън Люис ще проработят. Така и стана. Това е ключът към кастинга“, азва още той.

Херцог е режисьор и сценарист на продукцията, заснета в Мароко и Йордания.

 
 

Apple не допуска „безплатни“ приложения

| от chronicle.bg |

Apple вече не дава одобрение за приложения, които се промотират чрез своята „безплатност“.

Компанията отказва приемане в магазина за приложения App Store на всички програми, които съдържат думата „free“ в заглавието си.

От Apple информират разработчиците, че e необходимо да премахнат всякакви референции към това дали едно приложение е безплатно или с намалена цена. Apple предлага, ако разработчиците държат да се рекламират с цената, да го правят в описанието на приложението.

И все пак, в магазина за приложения все още има хиляди приложения с думата „free“ в заглавието. Изглежда новото правило се прилага само за новодобавените програми.

Източник: Venture Beat