За клипа, хейта и ефекта

| от | |

Илиян Стоянов

Току що гледах клипа на Реформаторския Блок (след всичкия хейт по социалните мрежи), който е взаимстван от кампанията (Don’t Vote) и ми се иска да направя няколко бързи коментара.

1. За всички които твърдят, че клипа е копиран от кампания на Обама (без значение дали са вътрешни в РБ или обикновени хейтъри). Кампанията (Don’t) Vote е серия е от PSA (public service announcements) продуцирана от компанията на Леонардо ДиКаприо – Appian Way. Тази кампания беше non-partisan, и няма нищо общо с кампаниите на Обама и не е платена от някой от PAC-овете стоящи зад него. Факт е, че кампанията „Don’t Vote“ изкара предимно млади хора да гласуват и е факт, че повечето от тях гласуваха за Обама, но целта беше повишаване на избирателната активност в САЩ, а не агитация да се гласува за някого конкретно. Надявам се това да set-нет the record straight сред всички хейтещи и сред всички с опорни точки (включителни и в РБ).

2. Кампанията Don’t Vote беше ефективна най-вече заради това, че PSAs бяха придобили viral status. Не се излъчваха по телевизии, а се предаваха от човек на човек, много подобно на videos от College Humor, ако клипа на РБ го чака безкрайно въртене по телевизии, то ефективността му (макара и спорна предвид партийната обвързаност) ще клони към 0.

3. Причината да няма човек ползващ интернет, който да не е виждал Don’t Vote кампанията е, че е непартийно обвързваща. Факт е, че много голяма част от хората в няколкото клипа са по-скоро liberals, но никъде никой не казва „гласувай за някого си“, посланието е „гласувай“, в тоя ред на мисли „кампания на Реформаторския Блок“ генерира точно обратното послание, защото е директна агитация – поне в моята глава.

4. Който е правил рекламата, да беше копирал Vote 4 Stuff (пак родена от мозъка на DiCaprio), че е хем по-прясна, хем по-актуална, хем се връзва повече с РБ.

523615_251134008392654_1890141071_n

 
 

Боб Дилън тръгва на турне през пролетта

| от chronicle.bg |

Музикантът Боб Дилън няма да присъства на церемония по връчване на Нобеловите награди, която се състои днес в Стоххолм. Той обаче ще се завърне в Европа през 2017-а година за турне.

Музикантът ще посети Великобритания заедно с групата си през пролетта на следващата година. Шестневното му турне през май ще започне в Кардиф и ще продължи в Борнемут, Нотингам, Глазгоу, Ливърпул и Лондон.

Дилън издаде 27-ия си албум „Fallen Angels“ през май тази година.  Публикувани бяха също книгата му „Утъпканата пътека“ и книга с негови текстове на песни, озаглавена „Текстове на песни: 1961 – 2012″.

 
 

Първи кадър на Том Холанд като Спайдърмен

| от chronicle.bg |

Колкото и филми да сме гледали за Спайдърмен досега, напът сме да видим първия за Питър Паркър. В новия филм за супергероя с Том Холанд в главната роля ще проследим историята на Питър – момчето, което се превръща в Спайдърмен, докато живее обичайния си тийн живот.

За Холанд това не е екшън филм, а по-скоро история за момче, което се бори за това, да успее да заговори момиче, докато се опитва междувременно и да спаси града.

„Спайдърмен: Завръщане у дома“ ще се появи на екран през лятото на 2017-а.

 
 

Европейската асоциация на авиокомпаниите прекрати своята дейност

| от CHR Aero |

Европейската лобистка група Association of European Airlines (АЕА) ще прекрати работата си след като голяма част от авиокомпаниите членки се присъединиха към новия алианс Airlines for Europe (A4E).

AEA ще бъде втората асоциация, която ще прекрати своята дейност през 2016, следвайки съдбата на нискотарифната групa European Low Fares Airline Association (ELFAA).

Исторически погледнато до момента е имало четири главни асоциации, които да представляват авиокомпаниите в Европа- AEA, ELFAA като представител на нискотарифните превозвачи, International Air Carrier Association (IACA) като представител на leisure авикомпаниите и European Regions Airline Association, представител на регионалните авиопревозвачи.

Според сайтa на AEA, асоциацията представлява 22 европейски авиокомпании с общо 310 милиона пътници, но много от тези компании вече са напуснали групата и са предпочели да бъдат представлявани от A4E, чиито основатели и членове са пет от най-големите авиокомпании в Европа- International Airlines Group (IAG), Lufthansa, Air France-KLM, easyJet и Ryanair.

A4E бързо се разрастна от 11 до 22 авикомпании членки, което доведе до затварянето на други асоциации. Процентово A4E представлява 60% от европейските полети, 500 милиона пътници и оборот от $109 милиарда.

Според A4E успехът на тяхната асоциация се дължи на факта, че авикомпаниите, които се представляват от тях, са както нискотарифни, така и „full service”.

AEA приключва работа след 64 години. През 1952 година четири авиокомпании- Air France, KLM, Sabena И Swissair основават Air Research Bureau, а след присъединяването на SAS и British European Airways, European Airlines Research Bureau се преименува на AEA през 1973.

Благодарение на AEA компютърните резервационни системи Amadeus и Galileo бяха въведени в експлоатация, както и автоматичното принитиране на билети и бордови карти. През 1988 АЕА допринесе и за започването на кампанията “Single European Sky” и поясни нуждата от интергрирана система за контрол на въздушния трафик над Европа.

 
 

Spotify отказа да купи SoundCloud за 535 млн. паунда

| от chronicle.bg, по nme.com |

Spotify излезе от преговори да придобие сайта за аудио записи SoundCloud.

Преговорите започнаха по-рано през годината, но след като SoundCloud обяви 70 милиона долара загуби за последните 2 години и двама от директорите на компанията отбелязаха, че „има материални несигурности около бизнеса“, Spotify реши да се откаже.

Друга причина, поради която компанията се е отказала от покупката, е че тя може да повлияе зле на предстоящото й появяване на стоковия пазар. Това се очаква да стане някъде през 2017 година.

SoundCloud е пуснат през 2007 година и от тогава е успял да привлече 175 милиона потребители месечно. Всяка минута на сайта се качват средно по 12 часа музика. Най-големият инвеститор в сайта е социалната мрежа Twitter.