За Арабските авиолинии и откриването на полети

| от | |

Александър Николов

Бойко Борисов: През 2015 г. Обединените Арабски Емирства (ОАЕ) ще открият директен полет на Арабските авиолинии до София.

Това ни информира от личния си сайт бившия премиер Бойко Борисов, който беше на посещение в Абу Даби заедно с повечето от водещите фигури на ПП ГЕРБ. Чудесно! Ще развиваме туризма и бизнес отношенията. Там плуват в долари, все ще ни огрее някоя и друга инвестиция. Обаче…

Както знаете аз обичам и детайлите да са ОК. И няма как да не отбележа няколко интересни момента.

1. Сигурен съм, че пресцентърът на ГЕРБ в момента разпраща новината до медиите и че 99.9% от тях ще я съобщят в този ѝ вид. Докато на мен лично ми е изключително интересно кои са тези Арабски авиолинии, лингвистично предполагам, че това е превод от английското име на авиокомпанията Arabian airlines. Да, ама не. Има само една авиокомпания, която съдържа ‘Arabian airlines’ в името си – Saudi Arabian airlines, но едва ли тя ще лети от Емирствата до София. Предполагам, че става въпрос за базираната в Шарджа нискотарифна Air Arabia. Може и да звучи като дребно заяждане, но разликата между Арабски авиолинии и Air Arabia е огромна.

2. Откриването на линии. Ей, богу! Така и не разбрах принципа на тези откривания. От няколко години при всяко посещение на български политик в чужда държава той се връща или с ‘проект за внос на газ’ или с ‘нова авиолиния’. Най-често и с двете. Въпреки това до момента внасяме газ единствено и само от Русия, а Летище София не е регионалния хъб с международно значение, какъвто щеше да бъде, ако това не бяха празни приказки и пожелания.

Нека да направим кратка ретроспекция:

На 29.03.2010 например като премиер Борисов се договори за директна линия до Ливан.

На 7 април тази година наследника му Орешарски договори връзка с Виетнам.

Авиолиния до Азербейджан договори Орешарски на 18.12.2013. Въпреки, че президента Първанов уреди въпроса с полетите до Баку през 2004.

В Пловдив играят и на местно ниво и през седмица ту кмета, ту областния управител откриват линии до Бурса, Истанбул, Измир, Анталия, Тел Авив.

На 23 май 2013 се говореше за авиолиния до Китай, а през 2010 Борисов откриваше полети от София до Ниш.

През 2007 президента Първанов се похвали с предстоящото откриване на авиолиния до Аман. Преди седмица пък открихме всекидневни полети до Ирак.

През 2008 ни съобщиха за полети от София до Кайро.

Договорките за линии до Белград, Загреб и Доха „доведоха до резултати“, просто защото се появи оператор за тези линии, който прецени, че са икономически рентабилни. Линията до Загреб например  тръгва сега въпреки, че бе договаряна от Станишев и Борисов поне по два пъти.

Най-вероятно полети на Air Arabia до София ще има. България е в обозора и на Fly Dubai от няколко години. Всяка от двете компании ще прецени дали и кога да започне полети до България. И колко време да продължи да ги оперира.

Само като напомняне докато в последните години политиците ни се надпреварват да отварят нови линии до екзотични дестинации, до София спряха да летят Swiss от Цюрих, Baboo от Женева, Aer Lingus от Дъблин, Lufthansa от Дюселдорф и Germanwings от Кьолн. Списъкът не е изчерпателен. Единствената идея е, че е напълно възможно да няма полети до Осло, Копенхаген или Стокхолм, но да се лети по 10 пъти на ден до Виена. Не защото австрийския премиер е по-голям приятел на страната ни от датския, а защото търсенето определя предлагането.

 
 

За късмет: Баба хвърли монета в двигателя на самолет

| от chronicle.bg, по БТА |

Суеверна пътничка забави с няколко часа полет от Шанхай, като хвърли монета в самолетния двигател за късмет, съобщи АФП.

Пътничката, която е на 80 години, е задържана от полицията на международното летище Пудун в Шанхай. Заради нея са евакуирани около 150 пътници от самолета за Кантон. Тя хвърлила осем монети към единия двигател на самолета на компанията Чайна садърн еърлайнс. Една от тях влязла дълбоко в него.

Пътник, който станал свидетел на сцената, предупредил властите.

Възрастната жена обяснила, че хвърлила монетите, като си пожелала сигурен полет. Тя пътувала заедно със съпруга си, дъщеря си и зет си.

 
 

WhatsApp става водещ източник на новини

| от chronicle.bg |

WhatsApp бързо се превърна в място, където хората могат безопасно да споделят и да получaт последните новини.

Според проучване, проведено от Ройтерс институт за изследване на журналистика, все повече и повече хора започват да разчитат на услугата за съобщения, а не на Facebook (компанията майка) за новини. Разбира се, 47 процента от анкетираните (71 805 души) от 36 страни все още предпочитат Facebook, за да научават какво се случва по света. Но процентът на хората, които използват Facebook за новини, е намалял наполовина в тези 36 страни в сравнение с миналата година.

Над половината от WhatsApp потребителите в Малайзия и 46 процента от бразилците заявяват, че използват WhatsApp за новини. Услугата изглежда е особено популярна в Чили, Сингапур, Хонконг, Испания и Турция.

Някои оператори в тези страни предлагат WhatsApp комплекти безплатно за достъп до различни услуги, включително абонаменти за новини, което не е за пренебрегване. В изследването се съобщава, че криптирането от край до край също е фактор, който кара хората да предпочетат WhatsApp.

 
 

Най-добрите филми за наркотици

| от chronicle.bg |

Какво прави човек, когато иска да добави много екшън към филма си за малко пари? Добавя наркотици.

Днес е Международен ден за борба с употребата и нелегалния трафик на наркотици (ООН) и по този повод сме събрали в галерията ни 15 от най-добрите филми с, за и с участието на наркотиците.

Оказа се, че Холивуд е правил филми за всякакви наркотици – леки наркотици, тежки наркотици, както и за всички, които се занимават с наркотици – дилъри, трафиканти. Има от всичко!

Ще сметнем, че знаете разликата между канабис, марихуана и коз.

 
 

Час и половина в аварирал самолет

| от chronicle.bg |

Преди няколко седмици направихме подбор на едни от най-ужасяващите съобщения на пилоти на самолети до пътниците. Днешната история разказва какво се случва в детайли и в каква ситуация понякога се налага управляващите самолета да бъдат крайни в посланията си към хората, които зависят от тях.

Вчера(25.06) пътници в полет от Пърт (Австралия) до Куала Лумпур са били посъветвани „да кажат молитва“ след като самолетът започва да се тресе като при центрофуга на перална машина. Пилотът поема курс обратно към Пърт, който продължава час и половина. Накрая, за щастие, самолетът каца безопасно, три часа след първоначалното си излитане.

Пътниците с ужас си спомнят за тежкото изпитание, което започва след оглушителен шум, идващ от левия двигател. Софи Никола казва, че съобщението на екипажа е било меко казано стряскащо: „Капитанът обяви: „Надявам се всички да се помолите. Аз също ще се помоля и дано стигнем у дома живи.“

I thought I might die….. Today was my beginning the trip,but I backed to the Perth due to technical issue…. Anyway I still arrive!!! Thank you God!!! #airasia #perth #flight #tokualalumpur

Публикация, споделена от saya mae (@maesaya) на

Друг пътник казва, че изведнъж целият самолет е започнал да се тресе. „Двигателят се развали, поне така ни казаха. Чувствахме се буквално все едно сме върху пералня. Всичко наоколо се клатеше. През прозорците можехме да видим двигателя, който се тресеше върху лявото крило на самолета. Когато кацнахме разбрахме, че една от перките е изхвърчала от турбината.“ Австралийската служба по безопасност на транспорта докладва, че е получила съобщение за аварирал двигател по средата на полет и разследва случая. Нискотарифната авиокомпания AirAsia казва, че причината за инцидента е „техническа неизправност“. Служител на компанията обясни, че в момента тече проверка по техническата изправност на самолета.

Отговорът на институциите обаче не задоволява някои от пътниците.

Ирански пътник, който се връщал към дома със семейството си, се оплаква от това, че на пътниците не е предложена повече помощ. „В такива ситуации трябва пътниците да бъдат успокоени. Дъщеря ми беше толкова уплашена. Преминахме през много трудна ситуация, изключително напрегната.“

Друга пасажерка пък се отказва да ползва услугите на въпросната авиокомпания. „Вместо това ще отида на Хаваите. Изпитвам тревога, свързана както с този конкретен маршрут, така и с цялата авиокомпания.“