Училищната лавка или надежда всяка тука оставете

| от chronicle.bg |

Човек и добре да живее, рано или късно детето му влиза в лавка. Не ОНАЗИ лав(F)ка на КОЙ, а в лавката на някой.

Някой, който е хванал директора за шлифера, спечелил е търг и е станал Царя на училищния монопол. Някой, който за децата е почти като Дядо Коледа и Вси Светии – много захар, много сол, много желатин, много Е-та, много консерванти и банан с две ябълки отпред.

Ако не сте влизали в училищна лавка, нищо не знаете за данък “вредни храни”.

В лавката няма пазарна икономика, лавката е лицето на монопола. Там е крушението на цялото ви  дългогодишно възпитание, на канската борба, която сте водили с чипса, със солетите с кашкавал и миризма на мръсни чорапи.

Разбира се, можете да го играете еко-био талибан, да не дадете на детето си пари, да направите пълнозърнест сандвич с чушка, авокадо и салата от киноа, но, повярвайте ми, винаги ще се намери една хедонистично настроена и готова да  помогне Дора, Лора, Ния или Мия, която щедро ще раздели джобните си пари с вашето добре възпитано дете, а сандвичът на добрата майка, заедно с всичките ви лекции за здравословно хранене ще полетят с бясна скорост и нито следа от гузна съвест към кошчето.

В лавката има и обяд, мислите си вие. За 3-4 лева на ден записвате детето за топла храна и потискате всякакви еретични мисли от типа как в едни 3,50 могат да се вместят първо, второ и трето, и печалбата за Царя на монопола. Но все пак вие вече сте спокойни – детето ви е нахранено и “само за лека закуска си взима нещо вредно”.

Всичко това спокойствие се изпарява мигновено, когато един прекрасен ден, случаен гражданин – родител, учител, ученик – събира смелост да ви каже, че по-добре да си спестите парите, защото детето ви не вкусва обяда.

Изправяте „виновника“ до стената, подлагате го на кръстосан разпит и разбирате няколко неща.

Първо: Обядът има вид на вече веднъж яден.

Второ: В таратора има повече чесън, отколкото краставици.

И трето: Едни „вредни, но много вкусни бисквити“, неустоимо намигат на децата от лавката.

Затова не си правете никакви илюзии – докато парите съществуват, обядът на вашето добре гледано и много възпирано дете ще е:

за предястие – Кубети Пица

за основно –  Захарен памук в чаша

вместо вода – сокче Капи

за десерт – гърмяща дъвка.

Честито! Забравихме да ви кажем, че в лавката, аритметиката, която вие знаете, не важи. Там всичко струва точно толкова, колкото са стотинките в джоба на детето ви. Ако не му стигнат, дават бързи кредити.

Сега, ако е скъпо, с данък „вредни храни“, ще стане само още малко по-скъпо, но какво пък, децата бързо растат.

 
 
Слави Трифонов, цензура

Цен*ура

Цен*ура

| от |

Вие имате магазин за плодове и зеленчуци, аз имам 10 реда фиданки. Правим договор аз да продавам на вашия плод-зеленчук и да правим бизнес.

Идвам, 5-6 години продавам много готина продукция, но днес ето че вече продавам каквото си искам, защото имам тази свобода и по закон, и по договора ми с вас.

Вие ми казвате: „Днес магазинът е затворен, защото прекаляваш“. Аз ви казвам: „Черните ми дрехи крият от вас колко са бели душите ми.“ И съм прав, защото така сме се разбрали. Само дето не съм прав…

Не съм прав по същия начин, по който не съм прав, когато момичето предложи да плати на първа среща, аз да кажа „Ми окей“. Това, което ще стане, когато тя си плати, няма да е неморално или незаконно. Ще е тъпо.

На магазина пише “Плод-зеленчук”, хората очакват ако не само плодове и зеленчуци, то поне предимно това. Затова влизат. Като влязат обаче единственото плодово в магазина е презервативи с вкус на лимон. Често нямам и от тях.

Поне да продавах добре, но не продавам особено добре. София-Ден-и-нощният отсреща продава 2 пъти колкото мен. А дори не продават от магазин, а от багажник на кола. Нормално е да затворите магазина, нормално е да направите нещо.

От една страна така. От друга страна…

Това е Слави Трифонов и историята му на екран доказва, че той е поставял ултиматуми, чупил е телевизори, изхвърлял е боклуци. бТВ би трябвало добре да знаят за какво става въпрос. Какво да очакваш от Слави Трифонов?

Да добавим и това, че преди записа на всяко предаване сценарий получават не само режисьорите, Ку-ку бенд и т.н. Сценарият стига и до един човек, който се нарича делегиран продуцент. Той (или тя) е от страната на телевизията и следи “да не стане нещо”. Съответно – бТВ знаят какво ще става във всяко предаване. Естествено, едва ли са знаели, че Филип Станев ще къса снимка на президента, но това е частен случай.

В този смисъл в спора си със Слави Трифонов те са в ролята на момичето, което на първа среща каже: „Ти ще платиш“. Нито е неморално, нито е незаконно. Тъпо е.

Двете страни са заедно в тази работа, а работата е ясна.

В крайна сметка след цялата разправия с „Шоуто на Слави“, довечера всички ще са пред телевизора, за да видят какво ще стане. Излъчва се, рейтингът се вдига, Слави се чува, а новият изпълнителен директор на бТВ Флориан Скала оправдава доверието – всички са щастливи.

Преди 2-3 годни в едно интервю питаха DJ Станчо още ли има вражда между „Снайпер Рекъдрс“ и „Аренби Рекърдс“ и той каза: „А-а-а, не, то това беше само за да продаваме касетки.“

А ако случайно бТВ реши и тази вечер да пуска стари записи, то шоуто така или иначе ще продължи. С малко повече шум на улицата.

 
 

Apple не допуска „безплатни“ приложения

| от chronicle.bg |

Apple вече не дава одобрение за приложения, които се промотират чрез своята „безплатност“.

Компанията отказва приемане в магазина за приложения App Store на всички програми, които съдържат думата „free“ в заглавието си.

От Apple информират разработчиците, че e необходимо да премахнат всякакви референции към това дали едно приложение е безплатно или с намалена цена. Apple предлага, ако разработчиците държат да се рекламират с цената, да го правят в описанието на приложението.

И все пак, в магазина за приложения все още има хиляди приложения с думата „free“ в заглавието. Изглежда новото правило се прилага само за новодобавените програми.

Източник: Venture Beat

 
 

Синът на Мадона е новото рекламно лице на „Адидас“

| от chronicle.bg |

  Александър Уанг направи много изненади на своето ревю на Седмицата на модата в Ню Йорк.

Една от  тях  беше представянето на новата му  колекция, разработена съвместно със спорната марка „Адидас“.

Нейно основно  рекламно лице е синът на Мадона – тийнейджърът Роко Ричи. Колекцията е от т. нар. capsule collections, състоящи се от базисни видове дрехи, които  никога не излизат от мода и могат да бъдат носени целогодишно.

Роко е на 16 години и колекцията на Александър  Уанг и „Адидас“ е неговият първи опит като модел. Така той тръгва по-стъпките на по-голямата си сестра, която тази година дебютира в модния свят. Тя беше една от музите на Стела Маккартни.

Мадона беше заела мястото си на първи ред на ревюто на Уанг, пристигайки минути преди началото му.  Присъствието й на събитието предизвика голяма изненада.

Рекламната кампания на колекцията включва и стари членове от „отбора на Уанг“ като Хане Габи Одиел, Лекси  Болинг и Бинкс Уолтън.

Клиентите могат да закупуват дрехи от колекцията от поп-ъп камион на улицата, а за да бъдат нещата още по-близки до духа на  колекцията, хората ще получават своите покупки  в чували  за боклук,  вместо  в лъскави  кутии  с логото на дизайнера.

 

@scubasnacks #RoccoRitchie #AlexanderWangNY #AlexanderWang #adidasOriginals #adidasOriginalsxAW photo #JuergenTeller

Публикация, споделена от Backstage Bombshell (@backstagebombshell) на

Те могат  да избират  между три разновидности суитшърти, черни къси и дълги панталони, тениски и маратонки. Новата колекция включва 84 модела и ще бъде пусната в продажба през пролетта, така че тепърва предстои да виждаме повече от работата на младия Роко за Александър Уанг.  Кой знае? Може би бихме го видели като рекламно лице на друг дизайнер в бъдеще…

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката.