Убийството на журналиста Джеймс Фоули показва тревожни факти

| от |

Автор: Руслан Трад, www.ruslantrad.com

Видео, публикувано от групировката ИДИС показва обезглавяването на американския фотожурналист Джеймс Фоули, който е в неизвестност от 2012 година насам. Групировката твърди, че убийството е послание към Барак Обама да сложи край на американската интервенция в Ирак. До късно през нощта колеги от различни медии споделяха информацията за Фоули, който за нас беше не само голям професионалист, но и въплъщение на военната журналистика. Той изчезна през 2012 година в Сирия и кадрите, които всички видяхме вчера, ни накара да гледаме с ужас. Убийството на Фоули нанесе огромна загуба на журналистиката.

Джеймс Фоули работеше последно за GlobalPost, отразявайки конфликта в Сирия, когато дойдоха първите новини за изчезването му (преди това беше в Либия, където също беше отвлечен, но за кратко). За всички, които се занимаваме с темата от началото на гражданската война, материалите на Фоули бяха едни от добрите източници за ставащото на място.

Видеото показва също журналиста Стивън Сотлоф, работил заTime, The National Interest и Media Line. Сотлоф последно пише в Туитър на 3 август 2013 година, като изчезва безследно на 4 август в покрайнините на Халеб (Алепо) в Сирия. Неговото семейство не иска информацията да бъде публикувана публично, заради сигурността му.

И тук информацията води към някои тревожни факти. 

Нова информация показва, че Фоули най-вероятно се е намирал в сирийски затвор заедно със Сотлоф през 2013 година. На 3 май м.г. семейството на Фоули споделя данните, че синът им се намира в затвор на сирийското правителство. Във връзка със случая на Фоули, изпълнителният директор на GlobalPost, Фил Балбони, за когото работи по това време журналистът, заявява, че медията е изхарчила хиляди долари за информация, свързана с техния служител и, че той е бил отвлечен от проправителствените милиции, наричани в Сирия “шабиха”, заради отразяването на войната в страната. Шабиха нямат униформи, нито отличителни знаци и често са цитирани в медиите като “въоръжени групи”.

В тогавашното си изявление през NPR, Балбони споделя, че имат информация, че Фоули се намира в център за задържане край Дамаск, контролиран от сирийското разузнаване на военновъздушните сили (едно от най-жестоките подразделения на сирийската държавна сигурност), заедно с още няколко западни журналисти, включително един американец. Не дава името на другия американец, заявявайки, че ситуацията е тежка и не може да сподели повече (най-вероятно става дума за Стивън Сотлоф).

На 19 август, когато е пуснато видеото с обезглавяването на Фоули, ИДИС показват и Сотлоф, заявявайки, че животът му зависи от следващото решение на Барак Обама. Тези думи идват в момент, когато се обсъжда възможността за американски удар върху цели на ИДИС в Северна Сирия.

Възниква въпросът, чиито отговор засега остава неясен: как двамата журналисти са се озовали от сирийски затвор в ръцете на групировката ИДИС?  

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

Нова закуска се грижи за намаляването на холестерола

| от chronicle.bg |

Според данни на НСИ, повече от 66% от причините за смъртност в България се дължат на сърдечно-съдови заболявания и именно те са причина №1 за смъртността както у нас, така и по света.

Но на рисковите фактори, на които сме изложени ежедневно, може да се повлияе чрез по-балансиранo хранене и активен начин на живот.

Най-новият продукт на Зърнени закуски Нестле – Cheerios OATS с овес, помага за намаляването на холестерола.

Новата закуска съдържа добре познатите Cheerios кръгчета, но обагетени с пълнозърнести овесени флейксове. 63% от състава на новата закуска е пълнозърнест овес, който спомага за намаляване на нивата на холестерол в кръвта.

Овесът е естествен източник на фибри, а бета глюканът, който се съдържа в него, спомага за намаляването на холестерола. Полезният прием е при 3 гр. бета глюкан дневно, а една порция Cheerios OATS с овес предоставя ½ от дневните референтни стойности за прием на бета глюкан. Новата зърнена закуска се предлага в два различни вкуса – стандартен и с канела, предназначена е да удовлетвори хранителните потребности за балансиран старт на деня на мъже и жени над 35-годишна възраст.

Cheerios Oats Cinnamon 350 g 3D

 
 

Няма да повярвате колко много това момиче прилича на Ариана Гранде

| от |

Тийн идолката Ариана Гранде си има двойничка. Едно към едно!

Името й е Джаки Васкес и 20-годишната американка наистина е абсолютно копие на поп звездата.

Заради приликата си с Гранде, Джаки вече има малка армия от над 200 000 последователи в Instagram, а дори певицата е коментирала част от снимките й, невярвайки на колко много всъщност двете си приличат.

„Ариана коментира една от снимките ми, след като един от братовчедите й й казал, че ме е помислил за нея и не можех да повярвам”, споделя Джаки.

Васкес работи като сервитьорка във Вирджиния и посетители в ресторанта постоянно искат снимки с нея.

„Хората започнаха да ми казват, че изглеждам като Ариана през 2010-а. Оттогава още не мога да осъзная колко много си приличаме”, казва още Джаки.

В галерията може да видите още за Джаки Васкес. Опитайте се да я различите от Ариана Гранде.

 
 

„Воевода“: Кино и патриотизъм

| от Мария Тодорова |

Най-новият филм на Зорница София тръгна по кината с апломб. „Воевода“ е най-гледаната премиера у нас за втора поредна седмица и няма супергерои или екшъни, които да я свалят от върха на боксофиса.

Много хора се чудят на какво се дължи това. 

„Воевода“ експлоатира най-любимата тема на родната общност – патриотизма. Българското кино, подобно на българското съзнание, трудно успява да се отърве от далечното си минало. Турското владичество и бойният дух владеят ума на родните зрители години наред и това, предвид тенденциите, които наблюдаваме напоследък, особено в седмото ни изкуство, няма да приключи скоро. Но както е приказката – предлагането се определя според търсенето.

Историята, по която Зорница София работи дълго, а още по-дълго търси финансиране за проекта си, е вдъхновена от разказ на Николай Хайтов. В него той описва героичната съдба на Румена войвода – най-известната жена войвода, която оставя мъжа и детето си, за да поведе чета срещу османското поробителство.

Самата Зорница играе Румена, а компания й правят актьорите Владимир Зомбори, Алек Алексиев и Валери Йорданов. Крум Родригез отговаря за операторското майсторство. Кадрите са красиви, дълги и визуално издържани.

На моменти обаче „Воевода“ леко изпуска плавността на разказа си. На места той е разпокъсан и ако човек не се концентрира повече, може и да изпусне важна част от сюжета. За сметка на това родните актьори стоят добре на екран и си личи, че след всяка изминала година стават все по-обиграни, стане ли дума за камерата. Това облекчение за зрителя, който често се плашеше от пламенните вопли на някой, викащ от екрана насреща, все едно е на театрална сцена.

Съдбата на Румена не е сред най-популярните у нас, може би защото българското образование я е пропуснало в един етап от учебния план по история. Хубаво е, че съществуват литературата и киното, за да чуем  за нея.

„Воевода“ работи на нива, които българинът обича. Патриотизмът у нас е като екшънът в чужбина – той винаги продава билети.

Все пак никога не забравяйте, че киното, подобно на повечето неща в живота, е въпрос на избор и на решения. Патриотизмът също. Най-важното за двете е да са с мярка. Ако те в своята премереност успеят да се срещнат някъде по средата при вас, то може да изберете „Воевода“ като своя филм този уикенд.