Твоето интервю не е ексклузивно

| от | |

Журналистите много често са хора, които работят с думи и владеят цял лексикон с термини, чиято цел е галене на собственото им его и затвърждаване на компетентност. А не винаги е така.1

„Желанието да се покаже моща на медията е най-силно, когато новинарската организация пуска промо на интервю със заглавие „ексклузивно“. Това не означава, че няма ексклузивни интервюта. Когато някой спорен и интересен за медиите събеседник, като Ланс Армстронг игнорира пресата или по друг начин отказва да отговори на въпросите на медиите, след това дава интервю за  Опра Уинфри, това интервю си заслужава да бъде забелязано. Също така, когато писател като Уолтър Айзъксън получи постоянен достъп до човек, който не дава интервюта, като Стив Джобс и направи 40 срещи с него в продължение на две години, след това има нещо изключително в тези интервюта, дори и ако Джобс в този период се среща и разговаря с други журналисти“, пише колумнистът на Ройтерс, Джак Шафър .

Като пример за това, което не е ексклузивно интервю Шафър изброява опитите на Файненшъл таймс да направи интервю с Бил Гейтс или Далай Лама като ексклузивни или всяко интервю с Ричард Брансън, което бива с етикет ексклузивно, или интервю на Барбара Уолтърс с FoxNews, в което говори за нейното напускане на „The View“.

„Колкото по-значима е темата, толкова по-склонна е пресата да представи интервю като ексклузивно, което означава, че интервю с президента на САЩ, независимо колко кратко или несъществено е, почти винаги се счита за изключителено и уникално, а в стаята няма журналист от всички конкурентни медии.

Президентът Обама дава интервюта и пресата ги счита за уникални и изключителни със същата периодичност, с която средния гражданин пере дрехите си. Миналата седмица имаше ексклузивно интервю с NBC. Седмица преди това ексклузивно интервю имаше Fusion. В средата на октомври WABC от Ню Йорк имаше екслкузивитет. Месец преди това Асошиейтед прес и CNBC получиха своите интервюта. През септември единствени с интервю бяха Telemundo и ABC News.

По-лесно е да се направи списък на медии, които нямаха „ексклузивно“ с президента през последните 18 месеца, отколкото тези, които имаха: Обама дава интервюта за Charlie Rose, Today, JerusalemOnline, Meet the Press, Bloomberg News, Miami CBS4, American Urban Radio Networks, NBC’s Rock Center, Tallahassee WCTV, Kirksville, Mo.’s, KTVO, Toledo News Now и Washington WJLA.

С изключение на английската кралица, хората, които се укриват от полицията и няколко ексцентрици, почти всеки в обществения живот има интерес, от време на време, да говори с журналисти. Почти никога не е новина, че някой е говорил с медиите, освен ако не е казал нещо, което си струва да се чуе. Дали тази информация е интересна? Дали открива нещо ново? По мое мнение това рядко се случва в ексклозивни интервютата с президента“, пише Шафър.

 
 

Най-неприятните жени в Холивуд

| от chronicle.bg |

Да бъдеш актриса в Холивуд не е лесно. Трябва да си секси, красива, талантлива и да даваш всичко от себе си, за да израснеш в една силно конкурентна среда.

Ако успееш в същото време да запазиш някаква човечност и да не изглеждаш супер надута, тогава ставаш истинска звезда. Ако не успееш, израстваш в кариерата си, но разочароваш онези, които имат късмета или нещастието да те познават.

В галерията долу сме събрали онези знаменитости, които по мнение на хората, които имат досег до тях, са изключително капризни, арогантни и се държат като принцеси. Иначе казано – кифли.

Вижте 10 известни, брилянтни в професията си жени, които са се провалили в отношението си към фенове и колеги.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Трейлър на новата любовна история „The Discovery“

| от chronicle.bg |

Освен сериали, Netflix вече включва в портфолиото си и филми.

Днес на бял свят се появи първият трейлър на любовната история „The Discovery“ с Руни Мара и Джейсън Сийгъл.

Действието ще се развива в свят, в който задгробният живот е научно доказан, в резултат на което милиони хора започват да се самоубиват, за да стигнат „от другата страна“.

Режисьор е Чарли Макдауъл, а ето го и трейлъра:

The-Discovery-movie

 
 

Какво прави Скарлет Йохансон в телефона на Гери Турийска

| от chronicle.bg |

774Ако с тиха усмивка сте си тананикали „Ще те хапя по мустака и гола кафе ще ти правя у вас“, значи прекрасният глас на Гери Турийска и чувството за хумор в текстовете й вече са ви застигнали. Гери е част от група Rubikub и създател на „Пощенска кутия за приказки“.

Концепцията е следната – известни лица четат текстове на автори, които все още не са познати за публиката. Резултатът винаги е забавен. Няма нужда да ви я представяме повече, вижте отговорите й в рубриката на Chronicle и Samsung България.

Кой е последният набран номер в телефона ти?

На съпруга ми. Но разговорът беше с дъщеря ни Аника, която каза: „Мамо, дойдеш ли?“. Време е да затварям лаптопа и да слизам да правя кус-кус.

Най-известният човек в телефонния ти указател?

Хахаха, имам българския номер на Скарлет Йохансон от 2005 година. Тогава тя снимаше „Черната Далия“ в София и се размотавахме постоянно.

За какво най-често използваш мобилния си телефон?

За Фейсбук, май. Никак не обичам да говоря по телефона. Предпочитам месинджърите.

Как реагираш, когато го забравиш вкъщи?

О, това би бил края на света. Слава Богу, не ми се случва. Може би веднъж съм си го забравяла и бях в тиха паника.

Приложението, без което не можеш?

Фейсбук месинджър, Whats up, Viber, Instagram.

Коя е твоята социална медия?

Е, ще се повторя, но Фейсбук. Цялата ми дейност покрай „Пощенска кутия за приказки“ минава през него. Нещо като офис ми е.