Царството на рекламата – цирк, смях и бъркотия

| от |

Альона Нейкова

Трудно е да си представим съвременния живот без рекламата в него, както например е почти невъзможно да изключим от всекидневието ни електричеството и магазините. Превърнала се в един от важните атрибути на съществуването, от една страна, тя помага за ориентирането в богатия свят на стоки и услуги, но от друга, много често манипулира съзнанието на хората.

Рекламата днес е сред признатите видове изкуства. Много често качеството й превъзхожда представяния продукт. Оригиналните находки, които активно се използват в бранша, понякога са толкова необичайни, че предизвикват усмивки, стават повод за закачки, раждат крилати фрази и превръщат цялата предприета и подплатена с немалко средства акция в пълна бъркотия.

Жабешка акция

Необичайна кампания за промотирането на нов ресторант Vatel, предлагащ френска кухня, предприе агенцията Red Pepper. Представители на средствата за масово осведомяване и известни кулинарни блогъри получили покани за безплатна вечеря в заведението. На пръв прочит – нищо особено, обикновен комплимент, един вид дребен жест. Любопитното в случая е, че ролята на покани са изиграли живи… жаби!

Земноводните били сложени в полупълни с вода брандирани кутии, предавани право в ръцете на поканените с предложението „подаръкът“ да бъде представен в ресторанта. Срещу това приносителят ще има възможност да опита някои деликатеси и да се убеди, че френската кухня не е само жабешки бутчета. Разбира се, никой не си и помислил да пропусне възможността, предоставена от уникалната рекламна акция, за която съобщили по радиото, разказали по телевизията, написали във вестници и в интернет. Според направените от промоутърите сметки стойността на аналогични публикации и платени репортажи би струвала на ресторанта поне 20 000 евро, тоест поне 10 пъти повече от реалната стойност на продуктите, сервирани на вечерята. Между другото в резултат на акцията не е пострадала нито една жаба.

В нейната глава

Малцина са наясно, че едно от най-популярните женски списания в света – Cosmopolitan, има и мъжка версия. Но онези, които са станали част от оригинална рекламна кампания, със сигурност помнят този факт. Представете си само: разхождате се в парка, а насреща ви се задава мацка, която вместо глава има четири таблета. Когато някой от смелчагите успява да се отърси от шока и решава да докосне екрана, върху него се появяват материали на списанието, предназначени за мъже. Приложението Cosmo For Guys, достъпно за ползвателите на Apple срещу $1,99, е било създадено по молби на представителите на силния пол, които редовно се изкушават от написаното в списанието, четено от приятелките и съпругите им. Вероятно рекламната акция на изданието намеква, че сега вече всеки мъж може да осъществи мечтата на половин човечество – да се окаже в главата на жената и да разбере най-после какво има там!

Ефектът на завист

Производителите на мъжката козметична серия Axe са прочути със скандални рекламни кампании. Най-много в това отношение провървя на съседите ни в Румъния. Именно там Unillever направи безумна акция: направо на улиците на Букурещ по едно и също време се появиха ТИР-ове, от които наизскачаха хубавици само по черни бикини, готови… да изкъпят всеки желаещ с помощта на продукти, произвеждани от фирмата. На мъжете от други страни им остава само да гледат в интернет клиповете от рекламния трик и… да завиждат.

Пареща пица

Акциите, свързани с храната, са едни от най-креативните. Именно такава е и атрактивната реклама на американска компания, закачила към велосипедите на куриерите си… пещи за пица! Е, разбира се, става дума за твърде реалистични фотоси. Но смисълът веднага се разбира – пиците на тази фирма са най-пресни, извадени направо от пещта.

Живот в автомата

Екип на германски сайт, занимаващ се с подбор на кадри, се прочу с гениалния рекламен слоган: „Животът е прекалено кратък за лоша работа“. Върху рекламните плакати, включени в кампанията, са изобразени 11 автомата, в които се намират хора, трудещи се във видимо тежки условия – човек в колонката за бензин, или навиващ ръчно цигарите, както и жив скенер на летището… Ако на някого му се струва, че животът му не е много по-различен от този на нещастните хора в автоматите, може да промени всичко с нова работа – именно това е посланието на креативния проект.

Ядлив билборд

Ако някой си мисли, че рекламните билбордове са олицетворение на скуката, вероятно има право. Освен ако не е попадал на ядлив щит. Британска сладкарска фабрика създава 400-килограмов билборд от… шоколад с висше качество. В „блокчето“ са вградени 10 шоколадови заека, 72 огромни шоколадови яйца и други подобни лакомства. Билбордът краси улица в английската столица само 3 часа – именно толкова са нужни на лондончани и гости на града, за да изядат това произведение на рекламното изкуство. Още по-малко издържа инсталацията от 20 000 еднопенсови монети, чиято цел бе да привлече вниманието към новия автомобил Aveo и неговата рекордно ниска цена. Възхитената публика за отрицателно време разграби паричките за спомен. Билбордът от бирени бутилки на Carlsberg се радва на по-дълъг живот само защото са били празни…

Представянето на необичайни, ярки, шокиращи, а понякога и доста нелепи рекламни акции може да продължи на не една вестникарска страница. Мнозина пишат книги, посветени именно на най-любопитните промоции на различни продукти. Студенти-маркетолози слушат в захлас лекции за изкуството да се продаде дадена стока по запомнящ се начин. А специалисти в бранша не престават да учудват света с нови, още по-блестящи идеи.

Най-скъпата…

В света на рекламата също има своеобразни рекорди, свързани не толкова с въздействието на различни акции, а най-вече със средствата, похарчени за целта, сравними с бюджета на среден холивудски блокбастър.

Чаровната Никол Кидман със сигурност е допринесла 4-минутното видео на Chanel № 5: The Film да се смята за най-скъпото в света. Самата актриса е получила по 1 млн. долара за всеки 60 сек. от рекламата – общо 4 млн. в зелено. А клипът, създаден от прочутия кинаджия Баз Лурман в Австралия, е с бюджет 44 млн. долара и се смята за най-скъпия за цялата история на рекламната индустрия. Явно ненапразно парфюмът, превърнал се в класика сред ароматите, е един от най-продаваните в света.

 
 

Патриоти от всички магазини! На хорото!

| от |

Хората са страдали от всякакви моди – като започнем с мъжките чарлстони, през тамагочитата, до айфоните и Ледената кофа.

Днес на мода е да си патриот и съответно всички вече са патриоти. „Била“ организират уроци по хоро пред магазините си. Това няма да е един път, усещам.

Скоро всички магазини ще имат свои патриотични ивенти и хепънинги. Ние дори подозираме как ще изглеждат те. То е лесно.

Била

Безплатно хоро. Понеделник – право, вторник – дунавско, сряда пайдушко, четвъртък – лютеница „Хорце“ от Първомай и така до понеделник.

Също така има идеи и планове за ММА турнир – нещо като Мъжко хоро, без да е Йордановден и без ледени води. Победителят печели наденица. Сега заради наденицата ще се утрепат!

Фантастико

Фантастико преоткриват и модернизират застоялите тропи на патриотизма. Те превръщат „бащино ми огнище“ в „топлата ми витрина“. Продуктите има вкус на детство – компот, лютеница, бой, хляб със сирене. Две праскови и две кюфтета.

Лидл 

Когато си толкова беден, че си стигнал до просешка тояга, Лидл е мястото, откъдето си купуваш въпросната тояга. От тях ще може да си купите и двата края на цената на един. Ако си правите сметката обаче, че новата „Родна стряха“ ще ви подслони – не. Там положението е Блажиш ли, блажиш ли, дядо Попе, просто с друго име. Междувременно точно в духа на едно време в Лидл „пуснаха“ крем „Каро“, бонбони „Амфора“ и лимонови резенки. А дори не е Коледа.

Кауфланд

Кауфланд се опитаха се да направят нещо вносно ексклузивно и премиум, но не му е сега моментът. За съжаление цените на продуктите, които българите консумират най-много, са фиксирани на бандерола. Остава само Графа да се погрижи за настроението.

Икеа

В Икеа се появява нов продукт – той се казва Дървö. Този продукт служи, за да го ‘земете, когато някой ви ядоса и искате „да ‘земете едно дърво“. При покупка на повече дървета, получавате безплатно камъни.

И докато другите се занимават с глупости, в кварталното магазинче бай Иван дава на борч хлябове и кисели млека на бабите. Бай Иван знае, че бабите гласуват за хора, които после позволяват на големите вериги магазини да си правят каквото искат и това влияе на бизнеса му, но въпреки това бай Иван дава на бабите безплатно неща и ги записва на едно картонче.

 
 

„Бягство от затвора“ се завръща. Скоро.

| от chronicle.bg |

Легендарният сериал „Бягство от затвора“ се завръща с нови епизоди, в които актьорите от оригиналната продукция пресичат граници в цял свят, за да спасят един от своите.

В новите девет епизода, частично заснети на терен в Мароко, Уентуърт Милър, Доминик Пърсел, Сара Уейн Келис, Амаури Ноласко, Робърт Кнепър, Рокмънд Дънбар и Пол Адълстийн отново влизат в ролите си. Завръща се и създателят на сериала Пол Т. Шойринг.

Премиерата за България на „Бягство от затвора“ е на 6 април (четвъртък) от 22:00 ч. по FOX.

бягство от затвора

Изминаха 8 години до момента, в който завладяващият сериал за измъкване от решетките „Бягство от затвора“ е готов да се завърне. Актьорският състав отново влиза в ролите си и се впуска в ново смело бягство, по-мащабно от досегашните. Предстои вълнуващо приключение, изпълнено с върховна лоялност, саможертва и култ към семейството, което ще уцели зрителите право в сърцето.

Докато се появяват доказателства, че смятаният за мъртъв Майкъл може би е жив, Линкълн и Сара (Сара Уейн Келис, „Colony“, „Живите мъртви“), която продължава да бъде съпруга на Майкъл докато той е смятан за мъртъв, се обединяват, за да планират най-голямото бягство досега.

Трима от най-известните бегълци от затвора Fox River State, Сукре (Ноласко, „Telenovela“), Тибег (Кнепър, „Heroes“) и Стотачката (Дънбар, „The Mentalist“) отново са в играта. Но с Майкъл зад решетките в печално известния затвор Огигия в Йемен, опасността е съвсем реална както в затвора, така и извън него.

„Бягство от затвора“ е номиниран за „Златен глобус“ и „Еми“. Създателят на оригиналната продукция Пол Т. Шойринг също работи и върху новите епизоди и като изпълнителен продуцент заедно с Вон Уилмот, Майкъл Хороуиц, Доун Олмстед, Нелсън МакКормик, Марти Адълстийн, Нийл Мориц и Брет Ратнър. Нелсън МакКормик е и режисьор на новите епизоди.бягство от затвора

 
 

Няма да повярвате на колко години са!

| от chronicle.bg |

Холивуд винаги е 21 години! Или поне така изглежда – след операции, грим, тренировки и алхимия. Ето няколко звезди с постоянен брой свещи върху тортата.

Но на колко години са всъщност едни от най-големите актриси в света? Не е прилично да се питата такива неща, разбира се. Те обаче вкарват достатъчно усилия, за да не се притесняват, когато ги питат така.

И така – едни от най-младоликите на екрана. Или поне част от тях . Галерията ни съдържа само жени, които ще ви очароват и изненадат. Често това, което ни подмладява най-много, е щастието!

 
 

И Тя е със сини очи

| от Кристина Димитрова |

Тя и той са телата, които линеят за една изгубена любов.

Те са със сини очи и черни коси. Знаят, че когато настъпи последната нощ, ще последва раздялата. Той й разказва една и съща история отново и отново. В стаята времето е спряло и сякаш героите са попаднали във вакуума на живота.

Тази типична любовна история на френската писателка Маргьорит Дюрас ще оживее на сцената на театър „Възраждане“, за да ви разкаже историята на двама души, сключили договор за обичане за 23 нощи.

„Очи сини, коси черни“ е театралната адаптация на едноименния роман на Дюрас, която е направена от писателката Ирена Иванова, вече позната като момичето с няколко спечелени престижни награди за ролята си във филма „Безбог“.

Освен че самата тя е със сини очи, е силно повлияна от Дюрас през последните няколко години от живота си.

Франция се стича като Рейн в творчеството на Ирена, а да посегне към адаптацията на „Очи сини, коси черни“ е едно от най-смелите й предизвикателства през последните месеци. Една от концепциите, които самата Дюрас залага в пиесата, е отчуждението на героите не само помежду им, а и от самите себе си.

Тя и Той са затворени в стаята на миналото, но търсят една друга стая, в която любовта е възможна. В тази стая може да влезете и вие на 31-ви март и 3-ти април и да станете свидетели на раждането на една повече-от-любов.

Всичко започва във фоайето на хотел Рош във френска морска провинция.

Никой в историята няма име. Мъжът от историята се приближава до прозорците на фоайето и вижда Странник с черна коса и сини очи, чиито очи не може да забрави и изгубва завинаги. Появява се жената от историята и отвежда Странника. Мъжът обикаля плажа с надеждата го срещне отново. Среща същата жена в кафене на брега на морето, но не я разпознава като жената отвела странника. Предлага й да прекара следващите вечери с него срещу заплащане, защото много прилича на изгубения Странник. Тя приема. Следват двадесет и три безсънни нощи…

Адаптацията на Ирена Иванова запазва характерната за Дюрас символика, залегнала в романа, а това е морето, корабът и стаята – интимното място за срещи, където се ражда невъзможната-възможна любов.

Прочитът на романа, на Ирена Иванова е многопластов и може да бъде разбран на повече от едно ниво.

Той се гмурка в дълбокото, после изплува, за да си поеме въздух и пак се гмурка. Залата на театър „Възраждане“ ще бъде озвучена от дълбокия и запомнящ се глас на актьора Велизар Бинев, за който това е завръщане на сцената след дългогодишните му актьорски появи на големия екран в над 80 чужди продукции. Зрителите ще чуят и въздействащия текст на поета Владислав Христов – „Писма до Лазар“.

Именно тази негова творба отразява историята по поетичен и абстрактен начин, прорязвайки я по цялото й протежение до края. Постановката е в характерния експериментален стил на Ирена Иванова, а на сцената ще излязат актрисата Дария Митушева в ролята на Жената и Николай Марков в ролята на Мъжа. Под звуците на традиционна индонезийска музика актьорите ще разкажат историята, чрез своите телата. Ирена очевидно не изневерява на Дюрасовия любовник, който често е с Азиатски произход.

Спектакълът е проект на Театрално ателие „Експериментика“ и е реализиран с подкрепата на Френския културен институт, Посолството на Република Индонезия, Нов български университет и Voice Academy.