Царството на рекламата – цирк, смях и бъркотия

| от |

Альона Нейкова

Трудно е да си представим съвременния живот без рекламата в него, както например е почти невъзможно да изключим от всекидневието ни електричеството и магазините. Превърнала се в един от важните атрибути на съществуването, от една страна, тя помага за ориентирането в богатия свят на стоки и услуги, но от друга, много често манипулира съзнанието на хората.

Рекламата днес е сред признатите видове изкуства. Много често качеството й превъзхожда представяния продукт. Оригиналните находки, които активно се използват в бранша, понякога са толкова необичайни, че предизвикват усмивки, стават повод за закачки, раждат крилати фрази и превръщат цялата предприета и подплатена с немалко средства акция в пълна бъркотия.

Жабешка акция

Необичайна кампания за промотирането на нов ресторант Vatel, предлагащ френска кухня, предприе агенцията Red Pepper. Представители на средствата за масово осведомяване и известни кулинарни блогъри получили покани за безплатна вечеря в заведението. На пръв прочит – нищо особено, обикновен комплимент, един вид дребен жест. Любопитното в случая е, че ролята на покани са изиграли живи… жаби!

Земноводните били сложени в полупълни с вода брандирани кутии, предавани право в ръцете на поканените с предложението „подаръкът“ да бъде представен в ресторанта. Срещу това приносителят ще има възможност да опита някои деликатеси и да се убеди, че френската кухня не е само жабешки бутчета. Разбира се, никой не си и помислил да пропусне възможността, предоставена от уникалната рекламна акция, за която съобщили по радиото, разказали по телевизията, написали във вестници и в интернет. Според направените от промоутърите сметки стойността на аналогични публикации и платени репортажи би струвала на ресторанта поне 20 000 евро, тоест поне 10 пъти повече от реалната стойност на продуктите, сервирани на вечерята. Между другото в резултат на акцията не е пострадала нито една жаба.

В нейната глава

Малцина са наясно, че едно от най-популярните женски списания в света – Cosmopolitan, има и мъжка версия. Но онези, които са станали част от оригинална рекламна кампания, със сигурност помнят този факт. Представете си само: разхождате се в парка, а насреща ви се задава мацка, която вместо глава има четири таблета. Когато някой от смелчагите успява да се отърси от шока и решава да докосне екрана, върху него се появяват материали на списанието, предназначени за мъже. Приложението Cosmo For Guys, достъпно за ползвателите на Apple срещу $1,99, е било създадено по молби на представителите на силния пол, които редовно се изкушават от написаното в списанието, четено от приятелките и съпругите им. Вероятно рекламната акция на изданието намеква, че сега вече всеки мъж може да осъществи мечтата на половин човечество – да се окаже в главата на жената и да разбере най-после какво има там!

Ефектът на завист

Производителите на мъжката козметична серия Axe са прочути със скандални рекламни кампании. Най-много в това отношение провървя на съседите ни в Румъния. Именно там Unillever направи безумна акция: направо на улиците на Букурещ по едно и също време се появиха ТИР-ове, от които наизскачаха хубавици само по черни бикини, готови… да изкъпят всеки желаещ с помощта на продукти, произвеждани от фирмата. На мъжете от други страни им остава само да гледат в интернет клиповете от рекламния трик и… да завиждат.

Пареща пица

Акциите, свързани с храната, са едни от най-креативните. Именно такава е и атрактивната реклама на американска компания, закачила към велосипедите на куриерите си… пещи за пица! Е, разбира се, става дума за твърде реалистични фотоси. Но смисълът веднага се разбира – пиците на тази фирма са най-пресни, извадени направо от пещта.

Живот в автомата

Екип на германски сайт, занимаващ се с подбор на кадри, се прочу с гениалния рекламен слоган: „Животът е прекалено кратък за лоша работа“. Върху рекламните плакати, включени в кампанията, са изобразени 11 автомата, в които се намират хора, трудещи се във видимо тежки условия – човек в колонката за бензин, или навиващ ръчно цигарите, както и жив скенер на летището… Ако на някого му се струва, че животът му не е много по-различен от този на нещастните хора в автоматите, може да промени всичко с нова работа – именно това е посланието на креативния проект.

Ядлив билборд

Ако някой си мисли, че рекламните билбордове са олицетворение на скуката, вероятно има право. Освен ако не е попадал на ядлив щит. Британска сладкарска фабрика създава 400-килограмов билборд от… шоколад с висше качество. В „блокчето“ са вградени 10 шоколадови заека, 72 огромни шоколадови яйца и други подобни лакомства. Билбордът краси улица в английската столица само 3 часа – именно толкова са нужни на лондончани и гости на града, за да изядат това произведение на рекламното изкуство. Още по-малко издържа инсталацията от 20 000 еднопенсови монети, чиято цел бе да привлече вниманието към новия автомобил Aveo и неговата рекордно ниска цена. Възхитената публика за отрицателно време разграби паричките за спомен. Билбордът от бирени бутилки на Carlsberg се радва на по-дълъг живот само защото са били празни…

Представянето на необичайни, ярки, шокиращи, а понякога и доста нелепи рекламни акции може да продължи на не една вестникарска страница. Мнозина пишат книги, посветени именно на най-любопитните промоции на различни продукти. Студенти-маркетолози слушат в захлас лекции за изкуството да се продаде дадена стока по запомнящ се начин. А специалисти в бранша не престават да учудват света с нови, още по-блестящи идеи.

Най-скъпата…

В света на рекламата също има своеобразни рекорди, свързани не толкова с въздействието на различни акции, а най-вече със средствата, похарчени за целта, сравними с бюджета на среден холивудски блокбастър.

Чаровната Никол Кидман със сигурност е допринесла 4-минутното видео на Chanel № 5: The Film да се смята за най-скъпото в света. Самата актриса е получила по 1 млн. долара за всеки 60 сек. от рекламата – общо 4 млн. в зелено. А клипът, създаден от прочутия кинаджия Баз Лурман в Австралия, е с бюджет 44 млн. долара и се смята за най-скъпия за цялата история на рекламната индустрия. Явно ненапразно парфюмът, превърнал се в класика сред ароматите, е един от най-продаваните в света.

 
 

Продадени са 15 хиляди билета за „Евровизия – 2017″

| от chronicle.bg, по БТА |

Досега са продадени 15 хиляди от общо 70 хиляди билета за телевизионния конкурс „Евровизия – 2017″,, който ще се състои в Киев през месец май, предаде ТАСС.

Агенцията цитира съобщение на вицепремиера на Украйна Вячеслав Кириленко. „На 14 февруари започна официалната продажба на билети, като първият беше закупен от победителката на „Евровизия 2004″, нашата Руслана“, заяви Кириленко. По неговите думи досега са били продадени около 15 хиляди пропуска от 52 страни в света.

Петдесет и два процента от билетите са били пласирани в Украйна, а останилите четиридесет и осем – в чужбина. Най-много продажби са били реализирани във Великобритания, Германия и Русия.

 
 

CHR хороскоп: Избягвайте Риби, Стрелец, Близнаци и Дева в началото на седмицата

| от Селена Астро |

В понеделник Луната ще се намира в знака Риби. Много вероятно е през деня все още да усещаме действието на слънчевото затъмнение от предния ден и да сме доста разсеяни и разконцентрирани. Не е изключено нещата, с които се захващаме да се объркват, размиват и протакат и заради това е важно да сме внимателни с решенията, които вземаме и действията, които предприемаме през периода.

Най-много трябва да внимават подвижните знаци Риби, Стрелец, Близнаци и Дева, както и хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. Те ще са с изострена чувствителност и емоциите силно ще влияят на преценките им. Ще са склонни да приемат приказките и действията на околните лично и дълго ще ги обмислят и преживяват, ако не са в синхрон с техните. Добре е да намерят време за разпускане и отделяне от стреса, най-добре чрез творчески занимания, плуване или йога.

Вторник и сряда Луната ще преминава през знака Овен и поради тази причина тези два дни ще бъдат изключително подходящи за спортни активности, авантюризъм и отстояване на позициите.

През тях най-комфортно ще се чувстват огнените знаци Овен, Стрелец и Лъв, както и хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. Те ще успеят да постигнат значителни личностни успехи и ще направят пробив за нещо, за което отдавна са имали желание.

Четвъртък, петък и събота Луната ще преминава през знака на Телеца, което й разположение ще направи тези три дни подходящи за печелене и харчене на пари, разпределение на бюджета и установяване на бъдещи цели и планове.

Периодът е идеален за обръщане внимание на здравето и тялото ни, здравословно хранене, практикуване на любим спорт, спа- или козметични процедури.

През тези дни най-добре ще се чувстват земните знаци Телец, Козирог и Дева, както и хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. При тях е възможен значителен пробив във важна за тях сфера, както и постигане на признание от околните, за изминали усилия и постижения.

В неделя Луната ще преминава през знака Близнаци. Много е вероятно, заради това й разположение да станем доста по-любопитни, приказливи и общителни. Вторият почивен ден е подходящ за кратки пътувания, спортни занимания, провеждане на важни разговори, впускане във флиртове и любовни закачки.

Периодът ще е най-успешен за въздушните знаци Водолей, Везни и Близнаци. Голяма част от тях ще успеят да отмятат задачите и ангажиментите си с лекота и ще трупат симпатиите на околните.

През цялата седмица Слънцето, Светилото, което отговаря за нашите съзнателни нужди, Его, таланти и начини за изява ще се движи в синхрон с Нептун, небесното тяло, олицетворяващо размиването на границите на егото и жертването му в името на по-голяма цялост и смисъл, за състрадателността.

Заради този аспект се очаква голяма част от нас да имат проблем с отстояването на себе си. Някои ще срещат трудности и дълго ще събират смелост да кажат нещата, които искат, други ще имат проблем да предприемат стъпките, които са намислили и смятат за неотложни.

Ще има хора, на които ще се наложи да жертват себе си за друг, други може сами да изискат такава жертва.
Най-силно ще повлияе планетната конфигурация на подвижните знаци Близнаци, Риби, Стрелец и Дева, както и на хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. При тях може да се очаква прекалена агресивност в постигане на намисленото и не особено зачитане на чуждото мнение през периода. За това е важно да се стараят да са по-деликатни и да внимават кого засягат по пътя си. Добре е да си мерят приказките, за да не кажат нещо, което може да остане във времето и с което да имат проблем в последствие.

 
 

10 нърди момичета от малкия екран, които са страшно секси в живота

| от chronicle.bg |

Какво правиш, ако си сексапилна жена и трябва да изиграеш ролята на нърди момиче в сериал?

Наистина, как се подготвяш да изиграеш роля на не толкова привлекателна жена, дори леко отблъскваща, в името на кариерата?

Може би затова им казват добри актриси… Щом успяват да се справят.

Няма да повярвате колко често срещано е това. И за да ви го докажем събрахме на едно място 10 подобни примера.

Красиви жени, които играят нърди роли в сериали – вижте кои са в галерията горе.

 
 

Как да не бъдем идиоти, когато ходим на лекар

| от |

След като великите мислители от Националната здравно-осигурителна каса заложиха в проекта за Националния рамков договор за 2017 г. идеята лекарите да бъдат глобявани, в случай че 6 месеца след изписване на лечение, пациентът не е постигнал идеалните стойности в изследванията си, концепцията за това що е то лекар и има ли почва у нас, тотално помътня.

Бруталните неуредици в здравната реформа, започнала през 2000 г., доведоха до масово стопяване на доверието между пациенти и лекари и до заклеймяване на лекарското съсловие като черната овца на обществото. Участие в тази упорита деградация взеха и политиците, докоснали се до здравната реформа, и недобросъвестните и некомпетентни лекари, и процъфтяването на самодиагностиката и самолечението, и други неща.

Резултатът в крайна сметка е ясен: много недоволни лекари, много млади медици, заминаващи зад граница и много разочаровани пациенти.

За да подпомогнем поне леко изтупването на мръсотията от лекарската професия, ви предлагаме кратък наръчник за нормално поведение при посещение на лекар. В случая ще говорим за семейните лекари или т.нар. джипита, но повечето правила се отнасят със същата сила и до специалистите.

Не вдигаме скандали пред кабинета

Някои лекари приемат със записани часове, други – не. Във всички случаи е възможно да почакате малко пред лекарския кабинет. Да, наясно сме, че си имате друга работа – трябва да подписвате договори, да пишете проекти, да спите, да гледате в една точка или да управлявате японските финансови пазари. Но каквато и да е работата ви, вие сте там, защото имате нужда. И както са открили учени от Занзибар, никой за нищо не ви е длъжен. Ако се появи спешен случай, той ще влезе преди вас, дори да сте с час. Ако се появи лекар – колега на вашия лекар – също. Ако дъщерята или майката на вашия лекар намине за „здрасти“, тя вероятно също ще се вмъкне преди вас. Не правете от това грандиозен проблем, а се възползвайте от времето да си поцъкате малко на телефона.

Не нахълтваме в кабинета с искания

Сега, това трябва да е ясно. Ако имате симптом, да кажем гадене, и сте проверили в Google на какво може да се дължи този симптом, след което сте решили, че имате нужда от ядрено-магнитен резонанс, то е препоръчително да пропуснете личния си лекар и да отидете в някоя частна болница. Там срещу необходимата сума, ще ви направят ЯМР. Вие не казвате на лекаря си от какви изследвания и от какви медикаменти имате нужда. Той преценява това и назначава изследвания или предписва лекарства, ако сметне, че е необходимо. Ако желаете да разчитате на самодиагностика и самолечение, никой не може да ви спре, но и никой не е задължен да удовлетворява исканията ви и да поема отговорност за решенията ви. Особено когато става дума за отговорност за живота и здравето ви. Искате доплерово изследване, защото имате обрив на петата? ОК. Намерете медицинско лице, което да ви го направи, платете си и си го разчитайте. В противен случай се доверете на лекаря си и неговата преценка.

Внимаваме с думата „направление“

Е, да. Лекарите са твърде чувствителни, когато опре до направления. Знаете ли защо? Направленията за специалисти са чекове на стойност 15 лв. И са лимитирани от НЗОК. Когато личният лекар надвиши лимита, го глобяват. И това се случва често, тъй като понякога много пациенти наистина се нуждаят от направления, а те не стигат. А човеколюбието и професионалното отношение, присъщи на добрите лекари, не им позволяват да отказват направление на хора, които действително имат нужда от тях. Това е причината лекарите да реагират малко агресивно на изказването „Искам направление“. Особено когато не е придружено от оплакване и обяснение.

Не спорим с лекаря на медицинска тематика

Ако обичате да водите спорове на разнородна тематика – имате Facebook и кварталната кръчма. В лекарския кабинет може да се водят спорове (стига случайно „джипито“ да има време да си говори с вас за предстоящите избори, Григор Димитров, нивото на телевизионната журналистика и у нас и каквото друго ви вълнува), но не и на медицинска тематика. Ако вие разчитате на „интуиция“, „познаване на собствения организъм“, „Google“, „група във Facebook“, статия в „Трета възраст“ и „вуйна ми е имала същото и каза…“, човекът срещу вас разчита на 7+ години медицинско образование, тежки колоквиуми и зубрене на учебници, с тежестта на хипопотам единия и пълни с думи, които вероятно не можете да произнесете, камо ли да разберете. Затова по-добре стойте спокойно и слушайте. Ако нещо ви притеснява в преценката на лекаря, винаги може да потърсите второ мнение при друг медицински специалист. И това е съвсем в реда на нещата.

Не занимаваме лекаря със странични неща

Със сигурност имате и други проблеми, освен здравословните. Всички имаме. И искате да ги споделите. Почти всички искаме. Възможно е близките да не ви обръщат внимание, колегите да пренебрегват страданията ви, а психотерапевтът ви да е в отпуск. Уви, лекарят не е човекът, който трябва да изслуша скръбната ви тирада за това как дъщерята от Щатите не се обажда, бащата е започнал да изкуфява, гаджето се държи кофти, шефът пак не е вдигнал заплата (скапан задник) т.н. Не е честно да превръщате лекаря си в психотерапевт или приятел. Дори той да е така добър да ви изчака „да си кажете“, пропиляването на времето му не е справедливо към онези, които висят пред кабинета и също чакат за неговото внимание. Ако толкова искате да говорите точно на този човек за живота си, поканете го на кафе.

Не задаваме въпроса „Ама ти как никога не се разболяваш, някаква тайна ли имаш?“

В този въпрос има зловредна завист, която дразни. Освен това, съдържа невярно твърдение. Лекарите не само че се разболяват, но и умират. И поради високо стресовото естество на работата им, всъщност смъртността при тях е на много високо ниво. Ако се удивлявате на това, че при лекарите непрекъснато ходят болни хора, някои от тях заразноболни, а те си стоят все здрави, успокойте се. Това може да се дължи на имунитет или на ползване на маска, но със сигурност не е вследствие на някакво тайно хапче, което всички медици пият всяка сутрин, за да пребъдат, докато пациентите им тънат в болести и дезинформация.

Не навираме здравното си осигуряване в лицето на лекаря

Това, че сте здравно осигурени, не е похвално, а нормално. Някакви ваши пари всеки месец отиват някъде, за да имате спокойствието, че ако/когато ви се наложи да ползвате медицински услуги, няма да се налага да теглите бърз кредит. Здравното осигуряване обаче не покрива всичко. НЗОК отпуска определени пари за определени неща и лекарят ви е безсилен пред системата, която е дефинирала какво ви се полага срещу сумата, която внасяте. Затова не се дръжте надменно и изискващо поради факта, че си плащате здравните осигуровки. Когато сте в лекарския кабинет, вие не сте клиент, а пациент. Клиент сте във фризьорския салон. Нали? Има разлика.