Трансформациите на пивото, или това е друга бира

| от |

Учени не спират да търсят връзка между появата на пенливата напитка и възникването на цивилизацията ни

 

Смята се, че бирата е сред най-старите и най-консумираните алкохолни напитки в света. Последни изследвания сочат трето място по популярност за пивото – след водата и чая. Не е тайна, че пивото се получава чрез варене и ферментация на нишесте, извлечено главно от зърнени култури – най-вече малцов ечемик. За създаването на бира също така се използват пшеница, ръж, царевица, ориз, овес, сорго, лимец и коноп. За процеса спомага специална ферментационна мая. Любопитен факт е, че обикновената бира се ароматизира с хмел, който придава неповторима горчивина и действа като природен консервант. Също така може да се добавят и други аромати като билки и плодове. Обикновено алкохолното съдържание на бирата е между 4 и 6%, макар че се срещат и доста по-силни. Напитката е популярна по цял свят, като в много страни всяка година се провеждат различни празници на бирата, сред които най-известният е германският Октоберфест.

Специалистите са на мнение, че пивото се появява в средата на Х хилядолетие пр.н.е., когато започва отглеждането на зърнени култури. Първите писмени свидетелства за употребата на бира са от древен Египет и Месопотамия. При разкопките на Годин тепе в Иран са открити доказателства за съществуването на напитката, датиращи от средата на IV хилядолетие пр.н.е. Ранни шумерски текстове съдържат препратки към бирата, а химнът, посветен на богинята Нинкаси, служи едновременно за молитва и начин за запомняне на рецептата за производство на бира. По този начин тя е предавана от поколение на поколение.

Оризова бира се произвежда в Китай през VI хилядолетие пр.н.е. А върху някои табелки от Ебла, писани в средата на III хилядолетие пр.н.е., се изброяват различни видове пиво, правени в града, включително едно, което носи неговото име. Приблизително по това време бирата е широко разпространена и в Европа.

Докато някои археолози не спират да търсят връзка между появата на пивото и възникването на цивилизация, в света се създават най-различни видове бира – необичайни като визия, състав, опаковка и начин на поднасяне.

Пивото Ромулан е най-синята лицензирана пенлива напитка в цял свят. Вездесъщите японци обаче решават да направят нещо повече от американците. И пускат на пазара бира в три цвята: Okhotsk Blue или Ryuhyou Draft – синя, Hamanasu Draft – червена, и Shiretoko Draft – зелена. На вкус те почти с нищо не се различават от стандартното пиво, а видът им зависи от специфичните съставки. Така добавянето на малко водорасли допринася за синеенето на питието, което обаче не се отразява на качествата му. Освен това в Страната на изгряващото слънце твърдят, че при създаването на бирата използват вода, получена от топенето на айсберга, стигнал до бреговете на Хокайдо от леденото Охотско море. Зеленият цвят се дължи на специфично растение, което може да се намери само на полуостров Ширетоко. Червената бира пък се прави от шипка, която добавя в бирата и витамин С.

Съдържанието на алкохол в цветните бири не надвишава 5%, а шест бутилки от напитката се продават за около 32 долара.
Какао, шоколад, захар и редица други съставки са част от така нареченото пиво за възрастни, което се появи на пазара в Деня на влюбените. Напитката е много ароматна и същевременно – леко горчива, с което донякъде запазва традиционния вкус на бирата. Тиражът й бе доста ограничен – първоначално бе обявено, че само по интернет ще се продават 20 000 комплекта с по 3 кенчета във всеки, като цената ще е 16 долара. Явно бирата доста се е харесала, щом по-късно в магазините бяха пуснати още 12 000 кутийки, въпреки че за съдържанието на алкохол в нея всички многозначително мълчат.

Голям интерес преди време предизвика така нареченото Космическо пиво. Едва 30 души, победили в специална лотария, както и 60 ВИП персони, поканени на тържествената церемония по представянето на Space Barley, са имали късмета да опитат тази бира. Всъщност космическото в нея не е толкова много, колкото някои вероятно си мислят. Напитката е направена от трето поколение ечемик, отгледан от семената, прекарали 5 месеца на борда на Международна космическа станция. Общо в орбита са били пратени около 25 г семена, а фирмата Sapporo, създала космическата бира, се е сдобила едва с 4 г, от които после успяла да дочака на няколко пъти реколта, достатъчна, за да се направи минимално количество пиво. Опиталите Space Barley получиха сертификат и спечелиха екскурзия в завода за космическа бира.
Необичаен артикул бе пуснат на пазара преди 5 години отново в Япония. Продуктът е предназначен за мъже и жени на възраст 20-30 години и се продава както в супермаркети, така и в магазини за играчки. Безкрайната бира (Mugen Beer) се търгува по 819 йени ($8,3) бройката.

Диаметърът на бурканчето е 55 мм, дебелината – 27 мм, теглото – 35 г. Вътре са скрити батерийки по 1,5 волта, необходими за захранването на скромната електроника, която при отварянето на „бирата“ осигурява характерното „п-ш-ш-ш“, а после и реалистичния шум от сипването на пивото в халба. И въпреки че истинско пиво в тези бурканчета липсва, производителят предвижда да продаде 50 млн. бройки от „безкрайния звук“, в който явно е и целият смисъл на Mugen Beer.

Пиво, чийто вкус и аромат се променят с времето, се предлага от компанията Asahi Breweries за около 2 долара шишето от 334 мл. Ако бутилката се съхранява при стайна температура – между 10-20 градуса по Целзий, специално подбраната бирена мая осигурява втора фаза, по време на която отново започва процесът на ферментация. На всеки 30 дни пивото забележимо се преобразява, но, ако се вярва на фирмата-производител, „свежестта остава“.

Най-скъпата бутилка е с вода от Антарктика

В класацията на най-скъпите и необичайни бири по света на трето място е Crown Ambassador Reserve, известно като най-луксозното австрийско пиво. Отличава се с изключително качествени малц и хмел, отлежава в продължение на 3 месеца във френски дъбови бъчви. Тази бира се предлага само с ограничена серия от 7000 номерирани бутилки по 750 мл, като всяка струва 94,99 долара.

На втора позиция е пивото Schorschbock 57. При създаването му са комбинирани традиционните техники за варене. Съдържа 57,5% алкохол, има опушен и пикантен вкус с нотки на стафиди. По цял свят се предлагат само 36 бутилки, всяка от които струва по 275 долара.

Класацията се оглавява от бирата Antarctic Nail Ale, която се произвежда в малката пивоварна Nail Brewing сред ледове. Досега са направени само 30 бутилки, продадени по 800 долара бройката. Смята се, че това е една от най-чистите бири в света, предвид факта, че се използва вода от Антарктика.

Альона Нейкова

 
 

Патриоти от всички магазини! На хорото!

| от |

Хората са страдали от всякакви моди – като започнем с мъжките чарлстони, през тамагочитата, до айфоните и Ледената кофа.

Днес на мода е да си патриот и съответно всички вече са патриоти. „Била“ организират уроци по хоро пред магазините си. Това няма да е един път, усещам.

Скоро всички магазини ще имат свои патриотични ивенти и хепънинги. Ние дори подозираме как ще изглеждат те. То е лесно.

Била

Безплатно хоро. Понеделник – право, вторник – дунавско, сряда пайдушко, четвъртък – лютеница „Хорце“ от Първомай и така до понеделник.

Също така има идеи и планове за ММА турнир – нещо като Мъжко хоро, без да е Йордановден и без ледени води. Победителят печели наденица. Сега заради наденицата ще се утрепат!

Фантастико

Фантастико преоткриват и модернизират застоялите тропи на патриотизма. Те превръщат „бащино ми огнище“ в „топлата ми витрина“. Продуктите има вкус на детство – компот, лютеница, бой, хляб със сирене. Две праскови и две кюфтета.

Лидл 

Когато си толкова беден, че си стигнал до просешка тояга, Лидл е мястото, откъдето си купуваш въпросната тояга. От тях ще може да си купите и двата края на цената на един. Ако си правите сметката обаче, че новата „Родна стряха“ ще ви подслони – не. Там положението е Блажиш ли, блажиш ли, дядо Попе, просто с друго име. Междувременно точно в духа на едно време в Лидл „пуснаха“ крем „Каро“, бонбони „Амфора“ и лимонови резенки. А дори не е Коледа.

Кауфланд

Кауфланд се опитаха се да направят нещо вносно ексклузивно и премиум, но не му е сега моментът. За съжаление цените на продуктите, които българите консумират най-много, са фиксирани на бандерола. Остава само Графа да се погрижи за настроението.

Икеа

В Икеа се появява нов продукт – той се казва Дървö. Този продукт служи, за да го ‘земете, когато някой ви ядоса и искате „да ‘земете едно дърво“. При покупка на повече дървета, получавате безплатно камъни.

И докато другите се занимават с глупости, в кварталното магазинче бай Иван дава на борч хлябове и кисели млека на бабите. Бай Иван знае, че бабите гласуват за хора, които после позволяват на големите вериги магазини да си правят каквото искат и това влияе на бизнеса му, но въпреки това бай Иван дава на бабите безплатно неща и ги записва на едно картонче.

 
 

Google работи по групово фото приложение

| от chronicle.bg |

Google обяви, че работи по ново приложение за групово редактиране и споделяне на снимки.

То ще наподобява Moments на Facebook, а говорителите на компанията са казали, че това е просто един експеримент и не се знае кога и дали това ново приложение ще стане достъпно за всички.

Тъй като все повече потребители използват приложенията на Facebook, Twitter и Snapchat, вместо да търсят в интернет, т.е. чрез търсачката на  Google, е нормално да имаме такава реакция от Google.

 
 

15 роли на Кийра Найтли, които можем да гледаме отново и отново

| от chronicle.bg |

На днешния ден празнува разкошната Кийра Найтли, която днес навършва 32 години.

Два пъти номинирана за Оскар, Найтли е от онези актриси, които доказват, че можеш да бъдеш едновременно красавица и добра актриса.

По случай рождения й ден ви черпим с галерия с нейни роли, които трябва да си доставите.

 
 

Няма да повярвате на колко години са!

| от chronicle.bg |

Холивуд винаги е 21 години! Или поне така изглежда – след операции, грим, тренировки и алхимия. Ето няколко звезди с постоянен брой свещи върху тортата.

Но на колко години са всъщност едни от най-големите актриси в света? Не е прилично да се питата такива неща, разбира се. Те обаче вкарват достатъчно усилия, за да не се притесняват, когато ги питат така.

И така – едни от най-младоликите на екрана. Или поне част от тях . Галерията ни съдържа само жени, които ще ви очароват и изненадат. Често това, което ни подмладява най-много, е щастието!