Тези лоши, лоши момчета или защо жените си падат по гадняри

| от |

Автор: Лола Монтескьо (още от Лола на chuime.bg)

Имам една приятелка, която се развежда в момента. Мъжът й е ужасно свестно момче – печели много добре, гледа я като писано яйце, не пие, не пуши, занимава се само със своята си жена, обожава дъщеря им. Защо тогава по дяволите се развежда ли? Ами именно, защото е ужасно свестен.

“Толкова е мил, че ме вбесява!”, каза ми тя. И призна – той е перфектен баща и би имала още пет деца с него. Той е страхотен събеседник и много отговорен съпруг. И хич не бил зле в леглото. Но… е ужасно скучен.

Тя: “Не иска да излиза, не иска да ходи по кръчми и купони, не е спонтанен. Не ми казва всеки ден, че ме обича. Не ме изненадва, винаги знам какво ще направи! Освен това започва леко да оплешивява?”
Аз: Моля? Заради това ли ти е скучен?
Тя: Не, но се облича скучно (да поясня веднага, че момчето иначе спортува редовно и има добра фигура).

– Добре, мила – попитах я – какъв е мъжът, който би ти бил интересен?
– Трябва да е красив, висок, атлетичен, с тъмна коса и модно облечен. И да е малко… арогантен. Да ме държи нащрек. Да ми казва всеки ден, че е щастлив, че е до мен. Обаче да не е разбирач на женските проблеми. По-скоро да е мачо. Да е харесван. Да е малко гаден, също така!

Гаден ли?

Абе защо жените все си падат по гадняри?

Какво е толкова вълнуващо в мъжете, които имат винаги поне още една връзка, успоредно с вашата? Които флиртуват дори с най-добрата ви приятелка, когато отидете за малко до тоалетната в ресторанта? Които се извиняват с висока температура затова, че няма да празнуват с вас рождения ви ден и после ги сварвате с весела компания в заведение? Които твърдят, че са в развод, а жена им дори и не подозира това? Които уж са се разделили с приятелката си, а тичат да й помогнат с колата, сменянето на крушката, поправката на пералнята, всеки път, когато тя звънне?

Мога да изброявам още много, но ще стане твърде дълго писание, а си обещах да се придържам към златните 20 реда.

Има няколко причини една жена непрекъснато да се заплесва по лоши момчета.

1. Ниско самочувствие

Страхотно е, когато един обожаван мъж (това означава мъж с поне една сериозна връзка) каже, че вие сте номер едно в живота му. Или когато един безспорен донжуан внезапно се заплесне по вас и не иска дори да види друга жена. Точно така изглеждат тези истории в очите на жените, но всъщност мъжът работи по това връзката му да не се разпадне или далеч не е ослепял за прелестите на съперничките ви. Това обяснява и защо понякога жената, на която партньорът й е поомръзнал внезапно отново се влюбва в него, разбирайки, че той има афера.

Така или иначе победата над съперничката се оказва стимул, по-силен дори от любовта. Ако успеете да преобразите желания мъж, то това ще е доказателство, че сте най-добрата на планетата. А самочувствието ви има нужда от това.

2. Грешен ролеви модел

Може би баща ви непрекъснато е изневерявал на майка ви и вие простo се плъзгате в познатата схема? От малка си знаете, че на мъжете не бива да се вярва и търпите лошото му отношение към вас, убедена, че друг вариант няма. Или се изживявате като спасителката на нещастни души? И това ви кара винаги да прощавате и да се опитвате да поправите. Може би ви допада ролята на жертва, макар и несъзнателно. В нея не се налага да поемате отговорност – за всичко е виновен само другият.

3. Страх от близостта

Може би търсите лошото момче, защото дълбоко в себе си знаете, че с него не може да имате истинска близост. А вие се боите от близостта. Не искате да допускате друг човек в живота си и да му отстъпвате контрола над част от него. Не искате да се съобразявате с чужди желания, страхове, лоши качества. Не искате да се разочаровате и затова направо скачате в обятията на сигурното лошо – така поне няма да се изненадате, когато ви заболи.

Всъщност лошите момчета са забавен начин за прекарване на времето. Но в никакъв случай не са партньори в живота. За една дълга връзка най-важното качество у партньора е добротата. Добрият човек винаги ще е до теб, дори и днес на улицата да е срещнал някоя красавица неземна. Добрият човек ще се държи с теб като с равна, ще ти помага не само с прането, но и с работата, със сложните отношения с приятели или роднини, ще те развеселява, когато ти е тъжно, ще те завива, ако е студено и ще ти прави чай, ако си болна. Пък нека е плешив и се облича скучно!

Как да се влюбя в добро момче?

– Първо разберете защо точно ви привличат лошите. Просто защото ви ласкаят самочувствието? Или защото всъщност в момента бягате от сериозна връзка, но не си го признавате?

– Когато знаете причината, анализирайте се. Всичките ли ви връзки са по тази схема? Защо тогава досега не сте си научили урока? Какво ще стане, ако се загледате и в милите колеги и забележите, че един от тях е симпатичен и ходи страшно секси?

– Напишете най-добре какво точно искате от една връзка. Мъжът до вас да е просто красив и харесван или е по-важно да ви уважава, да е верен, да е приятел?

– Опитайте се при следващия флирт да скъсате с досегашния модел и заговорете просто другият тип мъже – свестните. Експериментирайте, като се опитате да се преборите с вредни навици – спрете да се съгласявате с всичко, което прави мъжът до вас, поставяйте своите изисквания. Разсърдете се, ако ви обиди или забрави. Оставяйте се да ви глези. Не извинявайте всяко прегрешение и си избийте от главата, че можете да го промените. Недейте и да го спасявате, той е голям мъж ще се спаси сам, ако трябва. Предприемайте повече неща с него, за да се оттървете от страха си от близост. А ако се окаже, че той вече има друга връзка, прекратете познанството незабавно. Просто пак сте сбъркали типа мъж. Опитайте отново да заговорите свестен мъж.

Както казва приятелката ми, която вече цитирах в предната статия, редно е веднъж поне вие да сте свинята, дето яде хубавите ябълки. А ако не се държите свински с нея, то от това може да произлезе една хубава и мнооого дълга връзка.

Късмет, момичета!

 
 

Филмите с актьори от различни раси са по-печеливши

| от chronicle.bg |

Холивуд често сочи към боксофис класациите, когато някой дръзне да попита защо няма по-голямо разнообразие на етноси. Това обаче може да се окаже грешно.

Изследване на Creative Artists Agency в тази област сочи, че „Средностатистическата печалба в дебютния уикенд на филм, който привлича зрители от най-различни етноси (което най-често е резултат на етнически разнообразния актьорски състав) е три пъти по-голяма от печалбата на обикновен филм“.

След това изследване, Кристи Хюбегър от Creative Artists Agency създава Индекс на етническо разнообразие във филмите. Тя обясни резултатите така: „Едно от най-интересните неща при успешните филми е, че комуникират с разнообразие от хора. В киното публиката иска да види свят, който прилича на техния.“

„Небелите“ хора са 38% от хората на света, но 45% от публиката по кината за миналата година. Те са гледали 413 различни филма между 2014 и 2016 година. Като „истински етнически разнообразни“ Creative Artists Agency определя филми, в поне 30% от актьорският състав не е от бели. В изследването на Агенцията тези филми печелят повече от всички „етнически неразнообразни“ без значение колко пари са налети като бюджет в продукцията.

Това много ясно може да се усети в малки филми като “Get Out” и “Hidden Figures”, както и в големи блокбъстъри като “Rogue One” и “The Fate of the Furious”.

 
 

Екстремни тестове за KIA Stinger

| от chronicle.bg |

KIA Stinger навлиза във финалния етап от своя режим на абсолютно екстремни тестове и процеси за усъвършенстване. Програмата за изпитания, която се провежда в различни точки по целия свят както на пътна настилка, така и на писта, трябва да гарантира, че автомобилът притежава нужни качества.

Аеродинамика: как се оформя специфичния гран туризмо дизайн за Stinger:

При разработване екстериора на Stinger – фастбек, дизайнерите на КИА получават напътствия от експертите по аеродинамика в компанията. Развойният център на КИА във Франкфурт използва софтуер, който изчислява динамиката на флуидите (CFD). С него бързо може да се тестват и оценяват разнородни идеи за подобряване на аеродинамичния профил на автомобила, без това да е за сметка на неговия фастбек силует.

След четири седмици съвместна работа на екипите са осъществени леки корекции по екстериора на Stinger с цел подобряване обтекаемостта на автомобила.

Каросерията е леко заострена към задната част, а новите ‘хриле’ са разположени зад предните калници за да намалят завихрянето на въздуха по фланговете на автомобила. Задният аеродинамичен спойлер е с променена форма и изпълнява задачата да редуцира както вертикалните вибрации, така и да увеличи стабилността при високи скорости. В предната част са позиционирани по-големи хоризонтални канали за оптимизиране на охлаждането на спирачките, а специфичната форма на въздушните отвори допълнително спомага за намаляване на вертикални вибрации.

Управление и удоволствие от шофирането: гран туризмо за всякакви условия

Динамиката на Stinger изправя инженерния екип на КИА пред ново предизвикателство. Специализирани в разработката на шасита, инженерите на марката получават буквално бял лист хартия, на който да очертаят схемата със зададените характеристики на окачването и кормилното управление на автомобила. Тяхната задача е да създадат автентичен гран туризмо с динамика на шофирането, която отговаря на неговия фастбек дизайн. Формата на Stinger вдъхновява работата по постигане на оптимално динамично шофиране с максимално високо ниво на контрол над автомобила. В същото време приоритет остава и постигането на баланс между ежедневното шофиране и комфорта при пътуване с високи скорости на дълги разстояния.

Stinger_1_small

За да изпълнят заданието, инженерите на КИА разработват два вида окачване. Stinger е оборудван с предно окачване макферсон и напълно независимо задно окачване мултилинк. В същото време обаче липсата на предшественик на Stinger позволява на инженерите да изградят както традиционна пасивна настройка, така и съвсем нова адаптивна система за електронно регулиране на окачването (Dynamic Stability Damping Control, DSDC). Тя адаптира дължината на хода на амортисьорите в движение и се контролира от група сензори за ускорение, спиране и управление.

С помощта на селектора за избор на режима на шофиране (Drive Mode Selector System), водачът има възможност да променя характеристиките на амортисьорите като избира между два режима: нормален или спортен. И докато при нормалния режим окачването леко се втвърдява при остри завои, този ефект е доста по-слабо изразен при спортния режим. Изборът на спортен режим осигурява значително по-директно предаване на трептенията при всякакви условия на пътя и скъсява дължината на хода на амортисьорите за по-добър контрол и директно управление по време на по-емоционално шофиране. Селекторът DSDC ще бъде включен в пакета от стандартно оборудване на 3,3-литровите V6 версии на Stinger.

Stinger_3_small

Пасивното окачване – част от стандартното оборудване за моделите с 2,0-л бензинов турбодвигател и за всички 2,2-л дизелови модели – е конструирано по същото задание като системата DSDC. Пасивната настройка е подложена на изпитания по състезателната писта „Нюрбургринг Нордшлайфе“ и по конвенционални пътища. Тя предразполага към нужната стабилност при дълги пътувания и криволичещи пътища. Базирано на изключително прецизната концепция на КИА, окачването на Stinger е изцяло преработено за оптимална обратна връзка при управление на автомобила.

Като част от стандартното оборудване на всеки Stinger, R-MDPS позволява на водача да избира между два режима на шофиране – нормален или спортен.
При спортен режим по-късата предавка осигурява по-бърза реакция, намалявайки необходимостта от допълнителни действия. Нормалният режим редуцира усилието при кормуване, което е предпоставка за по-умерени реакции при пътуване. Също така този режим изисква повече усилие при завъртане на волана – чрез линейното натрупване на съпротивление, което дава на водача повече увереност при шофиране.

Спирачна система: как спира най-мощният автомобил в историята на КИА

Със своите 370 к.с., 3,3-литровият V6 двигател с турбокомпресор на КИА Stinger дава възможност на автомобила да постигне ускорение от 0 до 100 км/ч само за 4,9 секунди, което го поставя на първо място по бързина на ускорението в историята на КИА.

Stinger_4_small

С цел да постигнат максимална ефективност на спирачките, много по-добра от всички автомобили на КИА досега, инженерите подлагат Stinger на различни високоскоростни спирачни тестове. Създават набор от впечатляващи предизвикателства за проверка на възможностите им, а екипът от тест пилоти се отправя към известния планински път Гросглокнер в австрийските Алпи за изпитания на спирачната система при постоянно спускане. За тестовете са използвани и някои частни съоръжения в Северна Германия и Източна Испания, както и пистата „Нюрбургринг“.

Мощните 3,3-литрови конфигурации на Stinger са оборудвани със спирачна система, разработена съвместно с Brembo. 18-инчовите дискови спирачки Brembo са специално проектирани да отговорят на високата мощност на двигателя. С перфорация и оребряване те постигат не само по висок термичен капацитет, но и нивата на износване при тежка експлоатация значително намаляват. Спирачките са оборудвани и с най-мощните бутала в историята на КИА.

Качество и надеждност: тестът Грийн Хел

Като всеки автомобил , Stinger е подложен на пълен набор от изпитания, които доказват високата надеждност и стабилност на автомобила. Докато „Нюрбургринг Нордшлайфе“ изигра решаваща роля при изграждане динамичния характер на Stinger, то резултатите от тестовете в Грийн Хел затвърдиха високото качество и надеждност на изцяло новия модел.

Всеки тестови автомобил се подлага на поне 10 000 км шофиране, което се равнява на 480 обиколки на „Нордшлайфе“. Всепризната като перфектна тестова зона, пистата има 73 завоя, 300-метрова денивелация във височината между най-високата и най-ниската точка на трасето, както и максимален наклон от 17%. Комбинацията от рязко ускорение, бързо намаляване на скоростта, остри предизвикателни завои и променящи се повърхности и наклони, е безпрецедентен тест за мощност и динамичност. Разстоянието, изминато по време на разработката на Stinger, се равнява на повече от 160 000 км екстремни изпитания на пътя.

Всеки прототип на Stinger, тестван на „Нюрбургринг Нордшлайфе“, се подлага на същия „наказателен“ режим на безкомпромисни изпитания на окачването, каросерията и задвижването. Процедурите за изпитване на КИА са предназначени за установяване на износването на задвижващия механизъм и по-специално евентуалното изтичане на течност, както и на характеристиките за топлинния контрол на предавателната кутия. Температурата на спирачките, ауспуха и скоростната кутия на автомобила са под постоянно наблюдение, за да се гарантира, че те работят оптимално през цялото време.

3,3-литровият Stinger към момента е в последната си тестова фаза на „Нюрбургринг Нордшлайфе“, но значителна част от разработката на 2,0л и 2,2-литровите модели – със задвижване на задните и на четирите колела – вече е приключила. Един дизелов прототип е изминал 20 000 км на „Нордшлайфе“. Преди това двигателят е покрил пълния задължителен тестови пробег от 10 000 км, но допълнителната работа по шасито изисква изпитанието на серия нови компоненти. Задвижващата система – двигателят и скоростната кутия – остават същите, но с нови компоненти, а тестването продължава с изминаването на допълнителни 10 000 км.

8-степенната автоматична скоростна кутия на Stinger, която ще се предлага с всеки от трите двигателя, е важен акцент при проверките на задвижването. Изпитанията на „Нордшлайфе“ откриват необходимостта от по-ефективен топлинен контрол в скоростната кутия – ранните тестове сочат, че температурата на маслото се покачва над стойностите, препоръчани от инженерния екип. За да коригират това, инженерите на КИА снабдяват скоростната кутия с охладител на маслото с по-голяма повърхност за да може охлаждането да бъде по-ефективно.

Освен на „Нюрбургринг“ изпитанията на Stinger се провеждат и в други точки по цял свят с над 1,1 милиона километра общ пробег за проверка на издръжливостта, което се равнява на 27 обиколки на Земята около екватора.

Разработката на автомобила се осъществява в цяла Европа, Близкия Изток, Азия, Северна и Южна Америка с цел провеждане на екстремни климатични тестове и проверка на качеството за всички компоненти, използвани в Stinger. Подготвян за международна аудитория, Stinger е подложен на тестове при необичайни студове, горещини и на много висока надморска височина, изправен е пред императиви на пустинята, претоварени градски центрове, планинските проходи и райони с постоянно замръзнала земя.

Производство и продажби

КИА Stinger влиза в производство през втората половина на 2017 г. и ще се предлага на международните пазари от четвъртото тримесечие на годината. Ценообразуването на местните пазари и окончателните спецификации ще бъдат оповестени непосредствено преди пускането на Stinger на пазара.

 
 

Най-добрите филми за наркотици

| от chronicle.bg |

Какво прави човек, когато иска да добави много екшън към филма си за малко пари? Добавя наркотици.

Днес е Международен ден за борба с употребата и нелегалния трафик на наркотици (ООН) и по този повод сме събрали в галерията ни 15 от най-добрите филми с, за и с участието на наркотиците.

Оказа се, че Холивуд е правил филми за всякакви наркотици – леки наркотици, тежки наркотици, както и за всички, които се занимават с наркотици – дилъри, трафиканти. Има от всичко!

Ще сметнем, че знаете разликата между канабис, марихуана и коз.

 
 

Киното и „другата“ любов

| от Дилян Ценов |

28 юни е Международният ден на ЛГБТИ общността. И ако днес в по-голямата част от света хората могат спокойно да го честват, то преди десетилетия темите за еднополовата любов и другите отношения, различни от традиционните „мъж-жена“, са били абсолютно табу.  До степен, в която дори изкуството не е имало право да ги интерпретира. А когато все пак някой дръзне да го направи, то продуктът (било то книга, филм, картина, фотография) не получава разпространение и не е разглеждан според художествената му стойност.

За наше щастие, ситуацията днес не е такава. И киното определено дава своя принос към дългия процес на приемственост и равнопоставеност, по който върви световната ЛГБТИ общност. Немалка част от най-добрите заглавия в световното кино стъпват именно на тази тематика. И до колко това е търсен ефект, популизъм или политическа стратегия, не е тема на този материал. Важен е художественият продукт и това с какво той може да ни промени, да ни покаже другата гледна точка. Да покаже какво е от другата страна. Все пак това е целта на изкуството. И когато то е направено качествено, зрителят извлича ползи.

Как киното разглежда темата за ЛГБТИ? В какво се изразява неговият дан към тази общност? В галерията горе можете да видите едни от най-добрите филми, които изследват, представят и интерпретират „другата“ любов… В която всъщност няма нищо „друго“.