Телевизията през 2020 г: Интернет ще промени всичко

| от |

Автор на материала е Ерик Шерер. Той е публикуван във френското издание „Мета-медия“

„Императивът IP, „голям фактор, променящ играта“, обобщава добре хоризонт 2020 на телевизията, очертан тази седмица от лабораториите на Ериксон в новите им прогнози за перспективите пред медиите.

Императивът интернет ще доведе до много по-добро преживяване от зрителите, чието потребление радикално ще се промени, но също ще стане причина за появата на нови актьори. „В свързаното в мрежа общество видеото е навсякъде. Но къде е телевизията? Някои казват, че тя е останала свряна в хола. Ние не смятаме така.

Ериксон предвижда, че до 2020 г. IP ще създаде: 50 милиарда свързани обекта, от които 15 милиарда с възможност да приемат видео. Мобилният трафик ще нарасне десет пъти и ще бъде доминиран от видеото.

„Вървейки към свят, доминиран изцяло от IP, концепцията за потреблението на съдържание ще се промени изцяло и ще премине от „натискане“ към „издърпване“. Това радикално препозициониране на преживяването на зрителите има също значителни последици от гледна точка на производството, всички продукти ще бъдат включени в база с папки.

Новият IP пейзаж до 2020:

Технологичен: Телевизията и медиите ще гледат на обработката на сигнала като на стока и ще насочат усилията си към новите нужди на зрителите. Високоскоростният интернет ще бъде разменна монета в повечето страни и ще се смята за основна публична услуга.

IP-то ще позволява едновременното използване на няколко терминала. Потреблението по поръчка ще бъде по-персонализирано и интегрирано в самото съдържание, откривайки пътя за нови възможности в областта на мултиекранни реклами.

Бизнес:

„Императивът IP ще предизвика огромно нарушаване на цялостната ценностна верига, ще породи огромни възможности за цялата индустрия. Доставчиците на иновативни услуги ще трябва да се възползват от прекратяването на абонаментите на конкурентите, за да успеят да се доближат, дори да обединят откриването и потреблението на съдържание.

Ериксон предвижда скок на приходите в сектора с над 40% между 2013 и 2020 г.

Потребителят:

„Трансформацията чрез IP ще предефинира не само естеството на видео преживяването, а също и начините за достъп до тези нови преживявания върху множество терминали.

Така че до 2020:

Зрителите, свързани с всички свои екрани, терминали, платформи и клауд услуги, ще могат да избират и да смесват съдържанията, които искат, когато искат и по начин, който искат. Високоскоростният интернет ще позволи на потребителите да се възползват от единно преживяване у дома и навън.

Те ще възприемат рефлекса на стрийминга благодарение на нарасналото доверие във възможностите на мобилните мрежи. Те ще очакват единно преживяване, включващо всичко върху съвсем проста и практична платформа за всичкото телевизионно съдържание и върху всички терминали. /БГНЕС

 
 
Коментарите са изключени за Телевизията през 2020 г: Интернет ще промени всичко