Телевизията през 2020 г: Интернет ще промени всичко

| от | |

Автор на материала е Ерик Шерер. Той е публикуван във френското издание „Мета-медия“

„Императивът IP, „голям фактор, променящ играта“, обобщава добре хоризонт 2020 на телевизията, очертан тази седмица от лабораториите на Ериксон в новите им прогнози за перспективите пред медиите.

Императивът интернет ще доведе до много по-добро преживяване от зрителите, чието потребление радикално ще се промени, но също ще стане причина за появата на нови актьори. „В свързаното в мрежа общество видеото е навсякъде. Но къде е телевизията? Някои казват, че тя е останала свряна в хола. Ние не смятаме така.

Ериксон предвижда, че до 2020 г. IP ще създаде: 50 милиарда свързани обекта, от които 15 милиарда с възможност да приемат видео. Мобилният трафик ще нарасне десет пъти и ще бъде доминиран от видеото.

„Вървейки към свят, доминиран изцяло от IP, концепцията за потреблението на съдържание ще се промени изцяло и ще премине от „натискане“ към „издърпване“. Това радикално препозициониране на преживяването на зрителите има също значителни последици от гледна точка на производството, всички продукти ще бъдат включени в база с папки.

Новият IP пейзаж до 2020:

Технологичен: Телевизията и медиите ще гледат на обработката на сигнала като на стока и ще насочат усилията си към новите нужди на зрителите. Високоскоростният интернет ще бъде разменна монета в повечето страни и ще се смята за основна публична услуга.

IP-то ще позволява едновременното използване на няколко терминала. Потреблението по поръчка ще бъде по-персонализирано и интегрирано в самото съдържание, откривайки пътя за нови възможности в областта на мултиекранни реклами.

Бизнес:

„Императивът IP ще предизвика огромно нарушаване на цялостната ценностна верига, ще породи огромни възможности за цялата индустрия. Доставчиците на иновативни услуги ще трябва да се възползват от прекратяването на абонаментите на конкурентите, за да успеят да се доближат, дори да обединят откриването и потреблението на съдържание.

Ериксон предвижда скок на приходите в сектора с над 40% между 2013 и 2020 г.

Потребителят:

„Трансформацията чрез IP ще предефинира не само естеството на видео преживяването, а също и начините за достъп до тези нови преживявания върху множество терминали.

Така че до 2020:

Зрителите, свързани с всички свои екрани, терминали, платформи и клауд услуги, ще могат да избират и да смесват съдържанията, които искат, когато искат и по начин, който искат. Високоскоростният интернет ще позволи на потребителите да се възползват от единно преживяване у дома и навън.

Те ще възприемат рефлекса на стрийминга благодарение на нарасналото доверие във възможностите на мобилните мрежи. Те ще очакват единно преживяване, включващо всичко върху съвсем проста и практична платформа за всичкото телевизионно съдържание и върху всички терминали. /БГНЕС

 
 

„Западен свят“ задмина Game of Thrones

| от chronicle.bg |

Последният епизод от първи сезон на сериала „Западен свят“ привлече 2.2 милиона зрители. Спрямо първия епизод, излъчен през октомври, зрителите на шоуто са се увеличили повече от два пъти.

Със средно по 12 милиона зрители на всички платформи, „Западен свят“ се превръща в най-гледания първи сезон на сериал по HBO.

Шоуто е определяно като търговски успех, като освен това се радва и на доброто отнишение на критиката. То се приема за първия наистина голям хит на HBO от януари 2014 година насам, когато започна „Истински детектив“.

Какво не знаете за актьорите от „Западен свят“.

 
 

Китай покорява света с блокбастър и Мат Деймън

| от chronicle.bg, по BBC |

Въпреки дългогодишната традиция на Китай в киното, към момента страната не е произвеждала истински голям блокбастър. Това обаче е напът да се промени. „Великата китайска стена” е един от най-скъпите филми, снимани някога в Китай.

Живата легенда на китайското кино Джан Имоу режисира пищната лента, в която участват филмови икони като…Мат Деймън. Американската звезда има водеща роля във филма.

Мат Деймън играе чуждестранен наемник, който идва в Китай, за да краде барут. С това, че и персонажът му е чужденец се избягва въпросът за „избелването” на филмите.

Бюджетът на филма е най-малко 100 милиона долара – колаборация между САЩ и Китай. Сред приоритетите на китайското правителство е да разпространи по света културата си. Ако успее да развие филмовата си индустрия, страната ще развие и своята „мека сила”и да популяризира културата си така, както американските филми успяха да пренесат духа на Америка по света. Мат Деймън посочва, че нито за момент не е приемал филма като пропаганден инструмент.

„”Мисля, че светът ни е много по-добро място, когато говорим един с друг и работим заедно, и правим изкуство заедно”, казва той.

Джан Имоу, който е запознат много добре с политическите ограничения пред изкуството в САЩ, казва, че Холивуд също има своите рестрикции.

„Това е система, основата върху продуценти и компании. Доколкото става дума за креативност, не мисля, че има 100% свобода за който и да е режисьор по света. Работата на режисьора е да даде най-доброто от себе си в ситуация на ограничения”, казва той.

мат деймън великата китайска стена

 

 

 
 

И ний сме естети, и ний сме гледали на Ким Кардашиян дупарата!

| от в. "Сега" |

През последната седмица новостите в света на българската песенна култура бият като барабанен огън.

Социалните мрежи се възпалиха и кипнаха първо на почва Издислав и Фики Стораро, сега естетите и меломаниаците анализират Гери-Никол и новата й песен. Стръвта, на която кълват възмутените и вдъхновените, е рефренът: „яката дупара – кой ще я бара?“

Общо взето на Шопенхауер му е все тая, ама само Шопенхауер ли е естет на тоя свят? Едно магаре ли се казва Марко? И ний сме естети, и ний сме гледали на Ким Кардашиян дупарата!

***

Неслучайно на български основният офис на една компания се нарича седалище; и по-рядко – главен офис. У нас е по-важно да имаш дупара, нежели глава. Това е видимо и при други идиоми. На английски се казва – „трябва да имаш черва за еди-какво си“ (to have guts); на български за същото казваме – „трябва да имаш дупе“ (или евентуално топки). В дупарата сме куражлии!

***

Българо-македонският фолклор пази различни бивалици и небивалици с такава постройка: една работа се върши или с пари, или с дупара; пари нема – действайте.

***

В днешно време обаче има лидери едновременно с голяма и щедра дупара, но и приказно богати. От двете страни на един шпигел имаме две прекрасни корпулентни дупари. И не са стиснати – особено едната! Много обича да дава. На народа дава, но и на заслужили дупари дава – предимно обществени поръчки.

***

Благоразумието и прагматизмът ни учат: ако искаш мира, стой си на дупарата и кротувай! Но един неблагодарен дупарин пиян на мотика изрече непристойни и клеветнически думи за приключенията на Голямата дупара в Симитли.

***

Напънала се планината и родила мишка. Напънала се дупарата…

***

Дянков щеше да пляска дупарата на руската мечка. В действителност отиде и целуна пръстена, с извинение – влезе в управлението на голяма руска банка и икономически институт. На това му се вика дупара с две лица, казано на изящен език – това е стилът на Двуликия Анус.

***

И Христо Ботев е писал за Musculus gluteus maximus, но с ето такива възрожденски думи:

„Отзад кир Михалаки беше някак по-деликатен: вратът му – като талията на свинята, гърбът – като табашки кош, а под гърба – кръгла манастирска трапеза.“

Текстът е публикуван във в. „Сега“. 

 
 

Най-надценените актьори на 2016 г.

| от chronicle.bg |

2016 година беше година, пълна с филми, продължения, римейк версии. Как се отрази обаче тя на актьорите? Истината е, че мнозина от тях получават повече, отколкото са си изработили. Е, това със сигурност се дължи на дългогодишния им труд в предходните десетилетия.

Все пак Forbes събира на едно място звездите, които са получили през последната година колосални суми, за участието си в незначителни роли или в слаби филми, в които се появяват в по-малко от 2000 кадъра. А

ко се съотнесе това към боксофис успеха на филма, може да се сметне колко са получили тези звезди спрямо финансовите приходи на продукцията. Сметките включват последните три роли на актьорите от до средата на тази година.

Ето и тези, които са „най-надценени“ по отношение на заплащане.