Страшна картина… Наистина ли?

| от |

Вчера ви разказахме за филма на BBC за Слънчев бряг и за прес-съобщението на управата на курортния комплекс от юли, което аз лично намирам за най-скандалното в цялата история. За пропусналите статията – тук.

Днес публикуваме други две гледни точки към въпросния филм, които намираме за интересни. Бистра Блажева живее във Великобритания. Ето как изглеждат нещата през нейните очи.

Такаааа… Отново канал на ВВС – BBC3 правят филм за България и отново в негативна светлина, но като се има предвид, че същият този канал в началото на годината размени местата на България и Румъния на картата, то сега трябва да сме благодарни, че поне са научили къде сме.

Признавам си, че гледах филма три пъти, но не защото е върха в журналистическото разследване, а за да разбера каква точно е вината на България.

Реалността, която иска да ни покаже този филм за Слънчев бряг съвсем не е уникална, същата тази реалност можете да видите във Франция, Испания, Италия, Гърция и въобще навсякъде, където има млади британски туристи. С други думи АД!

Нямам намерение да ставам адвокат на България и на туристическият ни бранш, който е под всякаква критика, но не виждам каква вина имат българите за това, че британските туристи нямат мярка в пиенето. За това, че поведението им на публични места е по-скоро присъщо на животните, отколкото на хората. И от всичко, което видях се запитах – къде отиде по дяволите доброто английско поведение. Няма го! Защото, който живее във Великобритания знае много добре за каква грозна картинка става въпрос в петък и събота вечер. Че поведението и грозните пиянски сцени по улиците на Англия са много по-ужасни от това, което виждаме в този филм.

article-2040260-0DDE545200000578-76_964x636

И накрая бих казала на уважаемата госпожа от ВВС3, че преди да тръгне из Европа да прави разследвания за това как „почиват” британските туристи, може да попита собствените си политици, какво правят за собствената си нация? Да запита британското общество кой е виновен за липсата на елементарно поведение  и лошата култура на собствените им деца? Едва след като получи отговорите от собствената си държава, едва тогава има право да търси сметка от другите!

В потвърждение на тези думи днес в Daily Mail излезе репортаж за това, което се случва в английските градове. Снимките са достатъчно красноречиви и не се нуждаят от описание.

article-2040260-0DDE4A1A00000578-340_964x625

Кирил Тодоров живее в България. Ето защо той предпочита да погледне видеото от друг ъгъл. В своя блог  поставя няколко важни въпроса. На които не е зле да намерим отговор.

Явно тази седмица ще си говорим основно за това видео.

Ето какво видях аз, след като го изгледах:

Пияни младежи, това ясно. Евтин алкохол, свинщинки, нищо ново. Разликата е, че ние ги правихме тия неща на по 14-15 години, на домашни купони, далеч от камери и родителски очи. И това е единствената разлика. Остават висящи тези въпроси:

  1. Защо е толкова евтин този алкохол? Платен ли му е акциза?
  2. Тези заведения, плащат ли си данъците, правят ли им се проверки?
  3. Как са децибелите? Има вечерни часове, след които не трябва да има определено ниво на шум, спазва ли се?
  4. Проверява ли се за този алкохол за качество? Какво правим, когато след някоя друга година, дано не се случи, излезат заглавия за ослепели десетки туристи? Това кой ще сочим с пръст и кой ще ни е виновен?

Прекрасна илюстрация на родната ни милиция, която игнорира туристите напълно, но за сметка на това прави необосновани проверки на българите, за да демонстрира активност.

“Любимият” ми небрежен расизъм, който се споменава между другото и като нещо напълно нормално – при това от всички. Циганите това, циганите онова.

Абсурдният кмет, който не пожела да отговори смилено на нито един въпрос, демонстрирайки явно желание да се прави, че проблеми не съществуват. Изобщо, представяте ли си ако повече журналисти задаваха тези, неудобните въпроси по пресконференции, вместо да кимат и да записват прилежно?

Игнориране на елементарни практики за здравни застраховки в чужбина.

Ако го изгледам още 2-3 пъти, ще открия и други интересни неща вероятно, но те пак ще се ‘камъни в нашата градина’, не в градината на пияните английски тълпи.

За справка, ето същото предаване за Магалуф (Майорка) :

 

Честно казано, същото е, минус горните проблеми, които пак казвам – са си специфични за нас и имаме нужда да ги видим най-сетне, а не да се правим че не съществуват.

 
 

Виктория Бекъм може да съди Spice girls

| от chronicle.bg |

След юридическия огън между Анджелина Джоли и Брад Пит, нова може би още по-изненадваща и бурна съдебна война се появи в шоубизнеса.

Виктория Бекъм изпрати агресивни заплашителни писма на колегите си от Spice girls Мелани Браун, Мелани Чизхолм, Ема Бънтън и Гери Хорнър. В тях съпругата на английския футболист Дейвид Бекъм предупреждава за война, ако певиците изпълняват песни, за които тя има авторски права.

Три от дамите – Гери Хорнър, Ема Бънтън и Мелани Браун, планираха турне по повод 20 години от създаването на групата. Турнето трябваше да се казва GEM (от англ. – скъпоценен камък), което е абревиатура от първите букви на момичетата.

Гери първа се отказа, за да се фокусира върху множащото й се семейство. През октомври миналата година тя съобщи, че очаква детенце. Така остави Ема и Мелани сами да се оправят с правния въпрос.

„Това е невероятно тъжен начин нещата да приключат, особено след всичко, което групата е преживяла заедно“, каза източник близък на Spice girls. „Момичетата са потресени.“

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Трейлър на новата любовна история „The Discovery“

| от chronicle.bg |

Освен сериали, Netflix вече включва в портфолиото си и филми.

Днес на бял свят се появи първият трейлър на любовната история „The Discovery“ с Руни Мара и Джейсън Сийгъл.

Действието ще се развива в свят, в който задгробният живот е научно доказан, в резултат на което милиони хора започват да се самоубиват, за да стигнат „от другата страна“.

Режисьор е Чарли Макдауъл, а ето го и трейлъра:

The-Discovery-movie

 
 

Най-обещаващите сериали на 2017-а

| от chronicle.bg |

Докато филмовата индустрия все повече залага на блокбастъри, талантливи актьори и режисьори обръщат все по-голямо внимание на телевизията. В повечето случаи –зрителите печелят.

По информация на FX оригиналните сериали през 2017 година ще станат 500, а година по-рано те са били 455. Затова е невъзможно повечето от нас да следят всичко, което излиза по телевизията.

Затова ви предлагаме кратък списък с епизодите, които задължително да гледаме през новата година. Повечето от тях са нови, но включваме и няколко заглавия, които очакваме с нетърпение.