София ден и нощ: да счупиш дъното с глава

| от Цвети Иванова |

Нова телевизия излъчи премиерата на новия реалити сериал „София ден и нощ“, предназначен да покаже на зрителя живота в големия град и трудностите, с които се сблъскват младите хора, които идват от провинцията в търсене на по-добър живот в столицата.

Очаквах акцент върху култови софийски клубове, кадри от клубния живот на София, представяне на тайни столични местенца, за които и кореняците софиянци не са чували и които имат нужда от популяризиране, защото са иновативни, готини и европейски. Или пък специфично български. Или пък балкански, няма значение.

Когато разбрах, че продукцията е дело на „Идалго продъкшънс“, които опияняват зрителя с квалитетния реалити формат „Съдби на кръстопът“, лек полъх на съмнение вледени зрителското ми сърце, но признавам, че очакванията ми бяха смело надминати.

Ето и героите от новото шоу: мускулест пич с гинекомастия, който готви гол с престилка на каре (ябълката на раздора), дебела и груба добра приятелка, безпаричен откаченяк с пор, псевдо мутра с ръкави от татуси, направени по време на престой в затвора, руса кифла с тениска I love selfie, амбициозна красавица от Лом, раздразнителна лигла, пазеща територията си в лицето на мускулестия, и апартамента, който всички обитават под наем -подлудяваща еклектика от стилове с претенции за модерност.

Тези образи се завъртат във вихъра на остроумна интрига – новата сваля пича, в който, оказва се, лиглата е влюбена. По ръбовете на дръзкия любовен триъгълник са се накачулили останалите персонажи, чиито образи, вярвам, тепърва ще се зариват в дълбокото. Wannabe комедийната част пристига с избора на наематели за свободната стая. Всички настоящи наематели гласуват кого ще изберат за съквартирант: ломската хубавица или някой от другите кандидати, които съвсем реалистично са само маргинални образи. От нас се очаква да се смеем, когато в апартамента пристигат отче, проститутка, семейство с деца, които неестествено ровят навсякъде, и нео-наци-готик гей с пекинез.

Главната героиня Рая не усеща унижението шепа хора да гласуват дали да я приемат в апартамента под наем и екстатично се възторгва от това, че е избрана, щастлива, че вече има нови приятели.

Кулминацията на шоуто идва с насочване на прожекторите към нощна София и рождения ден на едното момиче (лиглата). От целия епизод в нощното заведение разбираме единствено, че на клуб в София се ходи с абитуриентски рокли.

За финал „новата“ си ляга с „карираната престилка“, което нажежава до бял пламък обстановката в „къщата“. Не, извинете, това е от друго реалити. Нажежава обстановката в „апартамента“.

Знам, че хейтът е нещо лошо, сарказмът е за тези, които нямат други качества, а освен това е лесно да говориш и да плюеш, а е трудно да направиш нещо; знам, че рейтингът е важен, че телевизията трябва да е достъпна, че много умни хора правят таргетиране на публиките, че младите хора трябва да виждат своето отражение на телевизионния екран и да се учат на морал, че ако не ме кефи мога да взема дистанционно и да си го завра някъде, където ще ми достави удоволствие, но моля ви!

Ако телевизионното време беше животно, след излъчването на „София ден и нощ“, PETA щяха да са окупирали студиото на Нова телевизия, въоръжени с карабини и щуцери. А ако статуята на София понякога оживява през нощта, вярвам, че някоя сутрин от Нова ще осъмнат с мистериозно разбити офиси и някъде сред останките детективите ще намерят парче от нейния венец.

 
 
3 коментара
  • Gloria Stoyanova

    Много добре написано, същите чувства ме обзеха и мен снощи, след като се излъгах да отделя цял час да гледам „риалитито“.

  • Jullie Popova

    Глупости. Сериалът е много реалистичен и описва масата хора, които, да! ходят на клуб с почти абитуриентски рокли, пример Bedroom мисля, че беше. Статията е претенциозна. Завъртете се около кой да е от хилядите козметични салони в големия град и ще видите досущ такива типове.

  • Slavi Nakov

    Глупости х 2. Наистина, това не е представителна извадка за цялото българско общество. Но представя много реалистично една група по-разкрепостени млади хора, които са напуснали родното си по-малко населено място и са отишли в по-голям град, било София, Варна или Пловдив. Там те се чувстват и държат като отвързани. За мен сериалът е много реалистичен, представя безкрайно добра актьорска игра и е много приятен за гледане. Който не му харесва – пуска си БНТ да гледа Панорама и няма драма, мама.

Майкъл Дъглас и Катрин Зита-Джоунс организират парти с 200 гости

| от chronicle.bg, по БТА |

След седмица живата легенда на американското кино Кърк Дъглас ще навърши 100 години. По случай юбилея синът му Майкъл Дъглас и съпругата му Катрин Зита-Джоунс организират парти с 200 гости.

Легендарният актьор е споделил за сп. „Клоузър уикли“, че всичко, което знае за празненството е, че син му и снаха му са поканили около 200 души – приятели и членове на семейството. И макар да е в неведение какво му готвят близките, Кърк Дъглас не крие, че с нетърпение очаква изненадата.

„Моята единствена работа е да бъда добре и да си почивам, за да се явя и да пръскам чар на собственото си парти. Естествено, ще трябва да произнеса кратко слово. Поради тази причина упражнявам речта си с говорен терапевт, за да могат гостите да ме разберат“, казва Кърк Дъглас.

Ветеранът допълва, че една от причините за дълголетието му е здравият и щастлив семеен живот. „Късметлия съм, че преди 63 години открих сродната си душа Ан Байдънс. Вярвам, че прекрасният ни брак ми помогна да преживея всички неща, с които се сблъсках в този живот“, споделя Кърк Дъглас

 
 

6 лоши кино римейка

| от |

Този месец, преди точно 15 години, на голям екран излиза великолепната криминална комедия „Бандата на Оушън“. Джордж Клуни, Брад Пит, Мат Деймън, Кейси Афлек, Джулия Робъртс и Анди Гарсия, под режисурата на Стивън Содърбърг и майсторския сценарий на Тед Грифин, създават едно истинско удоволствие за гледане в този кино пъзел.

„Бандата на Оушън“ сам по себе си е римейк на известен филм от 1960-а година с Франк Синатра и Дийн Мартин. Но за разлика от нашата класация тук, е един от добрите примери в киното.

Петнайсет години след модерната си версия филмът вече е нещо като класика, която може да бъде гледана отново и отново, при това винаги да ви носи удовоствие и кеф, макар да знаете отговора на загадката в него. Може би, заради това или поради липсата на свежи идеи, но Холивуд вече прави повторен римейк на този филм, при това с жени.

След „Ловци на духове“ „Бандата на Оушън“ ще е следващия филм, който ще пострада от феминистичния удар, разстлал се като сив похлупак над меката на киното. Разбира се, това са само предположения, за които всеки гледал и двете версии на филма, се надява да не е прав.

Междувременно, докато чакаме женската версия на „Бандата на Оушън“ ние си припомняме шест ужасни римейка, с които киното е сбъркало. Много.

В галерията горе.

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

Рецепта за тортиля

| от Росица Гърджелийска |

Готвенето през седмицата често минава през битовия дискурс на „Трябва да има нещо за ядене“. Но през уикенда имаме време за нещо по-гурме. Представяме ви рецепта на Росица Гърджелийска, която работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да пътува до интересни места по света. В блога на Росица www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Тортилята е лесна за приготвяне, вкусна, че даже и диетична! Това е бърз начин да приготвите специална уикенд закуска или дори да вземете с вас за обяд в офиса.

Нужни продукти:

За царевичната тортиля:

2 ч.ч. царевично брашно

2 ч.ч. вода

2 яйца

сол и пипер

малко олио за тигана
За домашната майонеза:

1 жълтък

250гр олио (от гроздови семки ако имате възможност)

1 ч.л. висококачествена дижонска горчица

1 с.л. ябълков оцет

сока на 1 лимон

сол и пипер
Допълнително:

1 омлет

маруля

маслини

+ всичко останало, за което сърцето ви жадува!

Начин на приготвяне:

Разбийте яйцата и добавете към тях водата, брашното, сол и пипер. Разбъркайте, докато се получи хомогенна смес и оставете настрана да набъбне.

През това време може да направите майонезата като разбиете жълтъка и горчицата, използвайки миксер.
Бавно започнете да добавяте олиото, буквално капка по капка. Дайте си време и не бързайте. Сместа ще започне да се сгъстява.

Като стигнете средата на олиото, добавете оцета, който ще разреди и избели сместа.

Продължете бавно да добавяте олио, докато то свърши.

Добавете бавно лимоновия сок и продължете да разбивате. Сместа вече трябва да е почти напълно бяла и гъста точно толкова, колкото купешката.

Добавете сол и черен пипер по вкус.

Заемете се със тортилите. Загрейте няколко капки олио в незалепващ тиган. 

Разбъркайте сместа добре и когато тиганът се е нагрял, добавете 1 черпак и с кръгови движения направете палачинка. След 2 минутки обърнете палачинката и продължете да готвите още малко. Прехвърлете в чиния и захлупете с капак или покрийте с готварска хартия.

От сместа ще успеете да направите около 8-10 тортили.

Поставете 1 в чиния, намажете с майонезата, сложете марула, омлета, маслини и каквото още искате.

Завийте тортилята като дюнер и воала!

тортия