След като Ралица Василева си тръгна, CNN остана без своята усмивка

| от |

Соня Спасова

Усмивката на CNN. Така наричали нейните колеги в щатския тв гигант Ралица Василева. Българката работи там 23 години, докато на 18 ноември сама обяви, че се разделя “със семейството си” в CNN. Направи го в профила си в туитър, където има близо 7000 последователи.

В краткото си описание в профила Ралица Василева е написала, че обича политиката, пътуванията, рисуването и йогата. Към това хората, които са близки, добавят още – страхотен професионалист и великолепен приятел. Казват още, че е много затворен човек, но в същото време – и един от най-обичаните служители в CNN.

Ralitza Vasileva1

Българката, наложила се в световната медия, има изключително богата обща култура – от политика през култура до спорт. Всичко това намира доказателство не само чрез темите, за които може да говори в съвсем приятелски разговор, но и в нейната работа. Правила е интервюта с политици като Михаил Горбачов, Бенямин Нетаняху и Хенри Кисинджър. Василева беше и продуцент на поредицата на CNN “Есента на промяната” за 20-ата годишнина от падането на комунизма в Централна и Източна Европа. И наред с това – сред материалите се нареждат и филми като този за българския художник портретист Росен Райков, който от години живее зад океана.

Английски език

Ясно е, че за да успее да се наложи като водеща в чужда телевизия, Василева има брилянтен английски език. Учила го е още докато живяла като дете няколко години в САЩ. Там баща бил дипломат в българското посолство. Пак със семейството си е живяла и в Индия. Когато се върнали в София, продължила да учи в английска гимназия, а после е завършила и английска филология в СУ “Св. Кл. Охридски”.

И някак хем случайно, хем не толкова пак заради английския език се докоснала до журналистиката. Първо – през 1987 г. започнала работа в БНР като преводач и диктор, а после станала и репортер. Около година е работила и в БНТ.

Като легенда обаче се носи нейният разказ как през 1991 г. заминала за САЩ, за да кара стаж в медията на Тед Търнър. Тогава имала 20 долара в джоба си и син на 7 г., без да знае на кого би могла да разчита. Но там харесали репортажите , предложили едногодишен договор. През 1992 г. става водеща на предаването CNN World Report. После договорът бил заменен с нов, 3-годишен.

Разказва, че не се е чувствала като чужденец в голямата корпорация. Още повече, за нея е напълно нормално в един ден да работи с главен редактор от Филипините, продуцент от САЩ, редактор от Канада, гримьорка от Сомалия и асистент от Гана. А след това – да смени на стола пред камерата водещ от Австралия.

Да се задържиш на екран в огромната тв машина, със сигурност никак не е лесно. Трябва да си постоянно в час за всички международни събития и да си спокоен и добре подготвен, за да реагираш при извънредна ситуация в ефир. Самата тя разказва в интервюта за “Труд”, че закусва, докато чете вестници и сайтове и се “гмурка в света на новините”.

Хора, които я познават, разказват, че скоро след като се установила в САЩ, много деликатно започнала да помага и да работи за положителния имидж на страната ни, като я представя пред представители на бизнес и културния елит в САЩ. Става дума за началото на 90-те години на миналия век, когато България ни тъкмо се “отваря” за света.

Между САЩ и България

През годините Ралица Василева често се връща в България, където са нейните родители. “Моето сърце винаги ще бъде и в двете държави – предполагам, че ще бъда винаги някъде по средата – може би в Атлантическия океан”, отговаря тя на шега на въпрос каква се чувства повече – българка или американка. Споделя, че обича да пътува в градския транспорт и точно това най-много липсвало в Атланта. Тя живее в нейните покрайнини и заради това се налага да се придвижва основно с кола.
И въпреки всичките си постижения, Ралица е изключително срамежлив в добрия смисъл на думата, човек, разказват нейни приятели.

Нея няма да я видите в скъпи ресторанти, както някои други водещи от CNN. Впечатлен от чара и железния професионализъм, Иън Андерсън от рок група Jethro Tull посвети песен – Not Ralitsa Vassileva. Певецът Рики Мартин също е сред нейните най-големи почитатели.

Съвсем скоро ще стане ясно дали усмивката на Ралица Василева ще грее от някоя друга телевизия. Или просто ще сгрява хората, с които ще работи, но зад кадър. Както “Труд” вече писа, възможно е скоро да заработи като продуцент в телевизия, собственост на CNN в Сърбия./ Труд

 
 

Изтекоха снимки на новия смартфон на Meizu

| от chronicle.bg |

Наскоро Meizu представи официално смартфоните Pro 6 Plus и M3X.

На 6 декември компанията ще даде пресконференция, на която вероятно ще представи още свои устройства. Слуховете твърдят, че Meizu ще покаже M5 Note, но на сцената ще се появи и друга джаджа с кодовото име Meizu Four (1206).

Днес в китайската социална мрежа се появи порция снимки на телефона.

Все още няма официална информация за спецификациите на смартфона, но според слухове, Meizu Four ще има извит 2K AMOLED Edge дисплей и Exynos 8890 чипсет.

Meizu-Four-leak_6

Източник: GSM Arena

 
 

Turkish Airlines спечели награда за своя рекламна кампания

| от CHR Aero |

Turkish Airlines бе наградена с Gold Epica награда за своята кампания “Batman v. Superman”.

В блокбъстъра “Batman v. Superman” авиокомпанията прави поява със свой Boeing 777.

Идеята на рекламата е, че Turkish Airlines изпълнява полет между двата измислени града във филма- Готъм Сити и Метрополис.

Освен участие в самия филм, авиокомпанията предостави различни възможности на своите пътници да се запознаят с него, както и да надникнат в света на супергероите.

Авиокомпанията беше наградена в категория „Product & Brand Integration”, като тази кампания доведе до над 30 милиона гледания на рекламата в YouTube, както и над 125 милиона „media impressions”.

Epica Awards е основана през 1987 като това е единствената награда, която се определя от журналисти свързани с маркетинг и комуникационни заглавия.

 
 

WIZZ GO – нова ценова категория от Wizz air

| от CHR Aero |

Wizz Air, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа, пусна нов продукт. “WIZZ Go” е допълнителна опция към съществуващата “WIZZ Plus” (преди:”Plus Fare“) пакетна оферта, предлагаща по-голяма гъвкавост за пътниците.

Двете “WIZZ Go” и “WIZZ Plus” предлагат на клиентите намалена пакетна цена над базовата “Basic Fare” (за билет и малък салонен багаж), сумата от допълнителни услуги, ако се купят отделно и по-бърз процес на резервация.

Новата “WIZZ Go” е създадена за практични клиенти, които търсят ниски цени, отлични и стойностни оферти, и ползват най-популярните продукти и услуги на WIZZ. “WIZZ Go“ включва голям салонен багаж, 23 кг чекиран багаж и избор на място (с изключение на първия ред и местата с повече пространство за краката).

Wizz Air “WIZZ Plus” предлага дори повече допълнителни услуги и клиентите могат да се възползват от по-голяма гъвкавост и максимален комфорт по време на цялото пътуване: от момента на резервация на билета онлайн, до пристигането до избраната дестинация. „WIZZ Plus“ включва 32 килограма чекиран багаж, голям ръчен багаж, регистрация на летището, WIZZ Flex опция за промяна на датата на пътуване, избор на място (включително на първия ред и с допълнително пространство за краката), качване с предимство (също позволява вземане на допълнителна малка лична вещ на борда).

Kлиентите на WIZZ могат да запазват места за всички над 450 линии, на wizzair.com избирайки “WIZZ Go” и “WIZZ Plus”.

Джордж Михалополус, търговски директор на Wizz Air, каза: “Създадохме WIZZ Go за нашите практични клиенти, които не искат да се тревожат за избора на място и багаж. Това е междинно предложение, което ще се хареса на пътниците ни, които искат повече от базова тарифа, но не и целия продукт, включен в WIZZ Plus. Тъй като нашите клиенти имат различни желания, ние правим всичко възможто, за да излезем с продукт, които им отговаря най-добре.”

 
 

SASA Asian Pub: Преобръща представи!

| от Спонсорирано съдържание |

На 7 декември представите за  ресторант, забавление, вкусна храна и цени буквално ще се преобърнат!

2000 кв. метра площ, 7 метра височина, 700 седящи места, ресторант и бар, обединени от обща сцена, на която постоянно нещо се случва.

Витоша “нахлува” през огромните остъклени витрини, създавайки усещане за полет над града, а огромният аквариум “потапя” посетителите в тайнството на подводния свят.

Най-доброто от 7 световни кухни с превес върху азиатската

Знаковите блюда на Китай, Япония, Тайланд, Монголия и  Сингапур, приготвени специално за SASA Asian Pub от световни шеф-готвачи.
Всички вкусове са адаптирани към българския, като запазват здравословните съставки и начин на обработка, характерни за азиатската кухня. Ястията едновременно засищат и оставят чувство за лекота и прилив на енергия.

В SASA Asian Pub, освен азиатска кухня, се предлагат автентични американски барбекю специалитети, италиански брускети, френски десерти, средиземноморски деликатеси…

Барът е „въоръжен“ със сто различни вида напитки от цял свят, сред които авторски азиатски коктейли и разнообразие от кафе специалитети.

SASA не е просто ресторант, а азиатски пъб, където забавлението е целодневно и гарантирано.

На сцената, обединяваща ресторанта с бара и кафето, се редува жива музика с DJ сетове и шоу програми.

В SASA Asian Pub денят започва със сутрешно кафе, преминава в обяд с колеги, неусетно се удължава до следобеден коктейл или десерт, за да да стигне до вечеря с приятели и танци до късните часове с питие в ръка.

SASA Asian Pub е целодневно заведение, където независимо сам или с компания, всеки се чувства на мястото си.

SASA Asian Pub преобръща представите за ресторант!

Не на последно място SASA Asian Pub ще преобрне и представите за достъпност.

“Преживяването”, наречено SASA Asian Pub е напълно възможно да се превърне в ежедневие, без това да обърка месечния бюджет.

Достъпността е в основата на концепцията на веригата, за да може иновативната идея на SASA Asian Pub да бъде възприета от най-широк кръг хора и да се превърне в начин на живот.

Sasa Asian Pub в Парадайз център отваря на 7-ми декември.
Заповядайте да ви се представим!