Симеон Колев : Десет човека, на които се възхищавам днес

| от |

Продължаваме с рубриката „Десет човека, на които се възхищавам днес“. Защото смятаме, че в днешното време на опорни точки и интернет тролове в web-пространството трябва да има и нещо различно, позитивно, носещо смисъл. Нямаше как да не попитаме и Симеон Колев, познат още като Симо от Стартер. Ето какво се получи.

simobgradio

Нашият живот е изброяване. На задачи и на хора, с които трябва да се видим. По работа. За това ми е особено приятно, че имам възможност не само да споделя, но и дебело да подчертая, КОЙ ?! си струва за мен днес. Не ги изброявам по важност. Просто ги изброявам

224547_330722843690649_1763371851_n

1. Христо Грозев – Аз съм радио човек, а Христо Грозев създаде радиото, което ме направи радио човек. “Аура” – Благоевград. То започва, като локална радио-точка, а година по-късно е най-слушаното, най-цитирано и истински обожавано радио в Благоевград. “Аура” се превърна в национално известна марка след, като започна да разпространява в България класациите “World chart show” и “American TOP 40”. Този човек създаде всичко това и през цялото време в това радио работеха единствено студенти, които съчетаваха ученето и работата с ентусиазъм, който те кара да вярваш, че АУРА е най-смисленото нещо, което правиш в живота си. /тук няма как да не се похвалим за ексклузивната снимка от времето на радио Аура, бел.ред. *Христо Грозев е седналият със слушалките/

536802_316827081729176_1655909999_n

2. Ивайло Пенчев – не знам дали знаете, но Walltopia е световен лидер в производството на стени за катерене. Някъде четох, че са и най-голямата световна компания в бранша. Е, поздравете за това Ивайло Пенчев. Не мога да не се възхищавам на човек, чийто бизнес е свързан с това да се катериш нагоре. Буквално.

378871_10151142002648333_1919054702_n

3. Мартин Заимов – един от най-интелигентните и представителни хора, които познавам. Ако съм правителството / по принцип, а не точно това /, бих му платил да носи тениска “Аз съм българин” по летищата в чужбина, за да могат хората да си казват – “Днес видях нещо готино и българско”. Бил е подуправител на БНБ и шеф на валутния борд. Този човек оставя следи с идеите си за устойчиво градско развитие.

IMG_1277

4. Николай Янчовичин – човекът, който повярва, че може да съществува радио, което да пуска само българска музика. Още веднъж ще го кажа – Само българска музика. И човекът който убеди България, че точно това е един устойчив бизнес модел.

Vessela

5. Весела Герчева – Първо бяха безсмислените детски парти центрове, в които децата скачат дебилно в разни надуваеми замъци и навсякъде мирише на спаружено, защото никой не проветрява. После дойде Весела и направи детски секции в 6 музея в България, последният от които – НВИМ в София. Тези места се превърнаха в места с добавена стойност за децата и прекрасен прецедент. Весела и хората, с които работи променя средата. Е, за това много ѝ се възхищавам !

70ccdde521e5

6. Стоян Братоев – Метрото в София е един от най-големите белези на цивилизацията, които се развиват и правят София цивилизован град. Освен това, метрото е и успешен, хвален и цитиран със суперлативи проект. Е, именно този човек стои зад това от самото начало, когато още нямаше метро, а само скици. В тази връзка искам да ви кажа, че метростанция ‘Сердика” е най-голямото подземно пространство в Европа, па дали не беше и в света….

Hristov_12127

7. Христо Христов – книгата му “Тайните фалити на комунизма” е изключително фундаментален труд, който трябва да се изучава в училище, защото аргументирано разбива всички митове, които знаем за комунизма в България и неговото стопанство и икономика. Христо е много висока топка журналист и просветител по отношение на близкото ни минало. Струва да се прочете, всяка книга и всяка статия, която е написал.

8. Радка Михова – преди няколко години написах мейл до Банка ДСК, в който изразих несъгласие относно някакви условия, с които самия аз първоначално съм се съгласил, подписвайки договора си . Не очаквах нищо. Тогава се появи Радка Михова – мениджър. Обърна ми внимание. Не беше длъжна. Просто ме спечели с отношението си, с действията си и ме убеди, че банката е много важен приятел на човека, а не само договор със ситен текст. Тя и банката, която представялва се оказаха добър пример в свят, в който оплакванията са повече, отколкото похвалите

DSC_3568

9. Д-р Пламен Масларски – никога не съм виждал по-всеотдаен, информиран, адекватен и безкористен детски лекар. И готин човек, извън бялата си престилка. Ако съм лекар, бих искал да съм Д-р Масларски, ако съм пациент, бих искал да съм дете, за да съм негов пациент.

Borshukov

10. Георги Боршуков – българинът, който създаде ефектите за “Матрицата” и човекът, който лично излезе за да получи ‘Оскар”-а за специални ефекти. Винаги, когато е ставало дума за този филм с особено задоволство съм казвал, кой е бил ангажиран със специалните ефекти и особено сцената в метрото, или на покрива, когато Нео избягва куршумите изтреляни срещу него от един от агентите. Защо е особеното ми задоволство ? Защото после добавям, че познавам този човек и той е българин. Всички са мегареспектирани.

 
 

BBC разследва изтеклия финал на новия сезон на Sherlock

| от chronicle.bg |

BBC разследва източника, който е разпространил нелегално финалния епизод от четвъртия сезон на хитовия сериал Sherlock.

Миналата събота, четвъртият епизод от последния сезон на сериала, озаглавен „His Final Problem“, изтече онлайн с руско аудио. От BBC са започнали пълно разследване по отношение на източника, който е разпространил серията.

“ВВС молят феновете на поредицата да останат верни на продукцията и да не свалят епизода ”, споделя в Twitter продуцента на сериала Сю Върчу.

След като разследването приключи, от ВВС смятат да издадат пълен отчет по отношение на това дали руският телевизионен оператор, Пeрвый канал, който се бе сдобил с първото копие на епизода, е виновен за ситуацията.

 
 

Двойката не е за Радев

| от Радостина Хлебарова |

Речта пред парламента по случай встъпването в длъжност бе първото сериозно политическо изпитание за г-н Радев.

Преди да поставяме оценки обаче, трябва да си зададем въпроса какво прави неговият екип през трите месеца между изборите и встъпването в длъжност. За самия Радев знаем – отиде на пленум на БСП, на опера и се разходи до Хитрино. Толкова.

Три месеца са достатъчно време за него и екипа му, за да напишат една смислена реч и той да я репетира, за да не остави впечатление за неувереност.

Това време бе достатъчно и да се прочете и осмисли конституцията и правомощията на президента, което очевидно не е направено, щом г-н Радев остави впечатлението, че не е съвсем наясно със собствените си, вече влезли в сила, правомощия, както и със съдържанието на Конституцията.

В допълнение, непознаването на политическия етикет и протокол, що се отнася до най-елементарните му аспекти – обръщението към патриарха и пропуска да поздрави мюфтията, са очевидни гафове. Те лесно могат да бъдат избегнати на цената на малко усилия, в името на онези 2,5 милиона гласоподаватели, които делегираха доверие на г-н Радев. Как да се обърнеш към някого е един от на-лесните въпроси, не е от онези сложните като например кой трябва да излезе пръв – кралицата или министър-председателя. Това са по-сложни въпроси, но г-н Радев ще се сблъска и с тях в най-скоро време. Какъв ще бъде резултатът, ако екипът му продължава да не си върши добре работата, е ясно.

Да сгрешиш не е порок, неговата грешка лесно може да бъде отдадена на напрежение, липса на опит в публичните изяви и пр. и лесно можеше да бъде подмината, ако бе последвала адекватна реакция.

Но реакцията на г-н Радев бе меко казано смехотворна. Той си изпусна нервите и показа неувереност и тревожност. Не гафът сам по себе си е проблема, а реакцията, с която той не заслужава уважение.

Какво са правили г-н Радев и екипа му през последните 3 месеца, не е много ясно, но това, което е съвсем очевидно, е какво не са правили. Не са се подготвили. А това време беше за това. Да се надяваме, че ще извадят поука и че насочат усилията си в подготовка, макар и закъсняла. Иначе лошо, ще се смеем, ама с криви усмивки.

Заслужава висока оценка фактът, че г-жа Радева е работила усилено по въпроса за стайлинга си и нейните усилия са се увенчали с успех.

Шестица за стилиста й и за това, че е следвала неговите/нейните съвети. Сега остава и някой да обясни на тази дама, че не тя е избрана за президент, а съпруга й. И да престане да го води под ръка като някое 6-годишно синче, което властната му майка го побутва в стаята за изпит със заплахата „Ще влезеш в това училище – иначе пердах и никакво колело!“

Госпожа Радева е добре да озаптява поривите си за собственическо и покровителствено поведение.

Поне в публичните прояви, пък какво прави тя по домашному с президента си е тяхна работа. Госпожата, макар и самозвано да се смята за PR, като такъв беше редно не само да коригира собственото си поведение (което в някаква степен направи като изтри фейсбук профила си с грубите си махленски изказвания), но и да помогне на съпруга си в подготовката за президентския пост. Нещо, което не се случи.

Засега оценката на работата на екипа на г-н Радев е двойка.

Можем да се надяваме и да бъдем оптимисти, че ще има прогрес. Иначе все едно сме избрали продавачка за министър. Възможно е да бъде добър министър, но е малко вероятно.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Най-интересното от хип-хоп сцената на едно място

| от chronicle.bg |

Тази година започва много силно за хип-хоп сцената в България. След няколко ударни партита от началото на януари в края му идва моментът за кулминацията – Back To The Unity. Това е платформа, която събира в себе си есенцията на българската хип-хоп сцена.

За пореден път на една сцена ще се качат както утвърдени имена в жанра, така и обещаващи млади таланти. Това са Нокаут, X-Team, F.O., Stick Insect, Atila, 5 o’clock, Keranov & Jay, Feel, Secta, Splitkid, Homelesz, DIS, Logo5, So Called Crew, Sistah/187, DJ Akasha, Ума и Дума, F-act & vWhy, DJ Unkle Billy, МС Нема & Chibook, Mish Mash.

Това ще бъде осмото издание на Back To The Unity, като всяко следващо набира все повече скорост. Неслучайно си печели славата на едно от най-големите меропроприятия за хип-хоп в България. Традиционно това се превръща в мястото, където артистите се обединяват за качествена и неопетнена българска музика.

Back To The Unity ще се състои на 27 януари в Mixtape 5, а вратите отварят точно в 21.00 ч. Билети – на касите на Ticketlogic.