Серина е на(д) кон

| от |

Прескочи кобила – помните ли тази игра от детството си? Нещо такова успя да постигне и Серина Уилямс в края на тази година. Прескочи един кон. Почти.

34-годишната американка бе обявена за Спортист на годината на списание Sporst Illustrated (SI), изпреварвайки фаворита на феновете в официалното гласуване на сайта на списанието – коня Американски фараон.

И тук започва голямото главоблъскане на спортните разбирачи.

Феминизмът у някои жени се обади и вместо да се радват на титлата на Серина, те посочиха с пръст избралите коня пред американката. „2015 година сме, а все още има хора, които предпочитат кон да стане Спортист на годината, а не жена“, оплака се едно интернет издание.

Е, да, ама не точно. Защото конят завоюва първия Голям шлем в ездата от 1978 година насам, докато Серина се провали в опита си да спечели и четирите титли в рамките на календарната година (Уилямс направи Голям шлем но не в една година, печелейки US Open през 2014-а, след което – първите три турнира за годината).

Та, да зададем и ответния въпрос – защо Серина да заслужава най-много наградата? Годината й не бе по-бляскава от тази на Джокович, Лионел Меси направи требъл с Барселона, а Карли Лойд спечели Световното първенство с националния отбор на САЩ в женския футбол. Ето ви още три много добри кандидатури, които също толкова заслужено можеха да грабнат приза.

Да, победата на Серина е заслужена. Който твърди обратното, трябва сериозно да се аргументира. 53 победи в 56 мача този сезон, три титли от Големия шлем и още две в рамките на турнирите на WTA.

Изборът на коня пред Уилямс обаче веднага се превърна в причина на феминистките гласове да се извисят, докато малко отразиха реакцията на собственика на Американски фараон – Ахмед Заяд – в Twitter:

„ОГРАБЕН. ОГРАБЕН. ОГРАБЕН.“ – така се чувстваше Заяд, след като разбра, че изборът на редакторите на SI не съответства с гласа на феновете.

Така че, мили дами, „Серина Уилямс не заслужаваше да стане Спортист на годината“, не е в никакъв случай сексистко твърдение. „Не спечели кон, но спечели маймуна“ – ето това вече би било грешно твърдение на много, много нива.

А конят – той си е просто кон, който се оттегля в заслужена пенсия като любимец на феновете.

 
 

Почина майстер Емон от Game of Thrones

| от chronicle.bg, по BBC |

На 93-годишна възраст почина британският актьор Питър Воън. Последната му известна роля е тази на майстер Емон в култовия сериал на HBO Game of Thrones.

Той е носител на БАФТА за най-добър актьор в главна роля.

Агентът му Сали Лонг-Инес обяви: „Потвърждавам това, че за голямо съжаление Питър Воън си отиде в около 10.30 ч. тази сутрин. Той почина в мир, заобиколен от семейството си“.

 
 

15 модела, които са доста…грозни

| от chronicle.bg |

Всички знаем какво се изисква, за да бъдеш модел. Трябва да си кльощав и красив.

Поне така беше доскоро. По подиумите и на кориците на списанията обаче вече дефилират закръглени модели със секси извивки и хората свикнаха с това, че моделите на 21 век не са като деветдесетарските модели. Напоследък се забелязва и нов тренд в избора на манекенки: далеч не всички от тях са брилянтно красиви. Някои от тях дори не са хубави.

Вижте в галерията 15 момичета, които работят като модели и не пасват на общоприетите стандарти за красота. Някои от тях не са грозни, а имат някакъв дефект, а други…е, кои пък сме ние, че да съдим. Вижте ги.

 

 
 

Gipsy King: Кралският S-Class от Vilner

| от chronicle.bg |

Това, което виждате на снимките, е един от най-новите проекти на Art Studio Vilner. Автомобилът е топ изпълнението на Mercedes-Benz S-Class, като изключим S 65 AMG и Maybach, който реално е позициониран, като отделен модел.

Клиентът е избрал мощният 585 к.с. S-Class, с топ оборудване, но каталогът с опции на Mercedes-Benz така и не е успял да отговори напълно на желанията му за интериор, дори в секциите с AMG и Designo предложения. Това насочва ’The King’ – ще го наречем така, защото ни помоли да запазим името му в тайна -, към Art Studio Vilner.

мерцедес, кола

Фина черна кожа и алкантара, ромбоидно-квадратен десен, изразен чрез бели, контрастни шевове. Vilner изпълняват дори стелките от кожа с квадратна графика, като същият десен е повторен и от двете страници на таблото с алкантарата, които през повечето време остават скрити от затворените предни врати. Пресичащите се бели шевове вървят през централните области на седалките, отстрани на централния тунел, както и по тавана на автомобила. Кората на капака на багажника също е получила фино отношение, алкантара и бели шевове в квадратни графики.

мерцедес, кола

Секции от алкантара и фина кожа „Напа“ правят волана едновременно приятен за окото и на допир. Алкантара покрива гърба на вътрешното огледало, гърбовете на подглавниците и всички оригинално оставени голи пластмасови елементи в интериора. Тя присъства и на тавана, както покрива дори отварящото се „яйце“, което помещава бутоните за набиране на телефонни номера.

мерцедес, кола

2015 Mercedes-Benz S 63 AMG, 5461 куб. см, V8, 585 к.с., 900 Нм, 7 ст. автоматична, задно задвижване, 2045 кг.

 
 

Air France и KLM въвеждат нова тарифна схема за полетите си в Европа

| от CHR Aero |

Air France и KLM въвеждат разнообразие от оферти за икономичната класа за всички свои международни полети в рамките на Европа, Северна Африка и Израел. Клиентите ще могат да избират от три оферти, всяка от които предлага специфични услуги и условия. Те ще са на разположение онлайн за KLM в края на януари 2017.

– Оферта „Лека“ е за пътници, които търсят най-ниската възможна тарифа и пътуват без да регистрират багаж.

– Оферта „Стандарт“ е с допълнителна такса от  40-50 евро и предлага на клиентите допълнителни предимства, като например възможността да регистрират един багаж безплатно и да променят своя билет без такса.

– Оферта „Флекси“ е с допълнителна такса от 70-150 евро и предлага на клиентите максимална гъвкавост (без такси за промяна и връщане, без допълнително заплащане) и възможността да се възползват от услугата SkyPriority, за приоритетен достъп на летището, храна по време на полет. Офертата на Air France и KLM „Флекси“ е в отговор на търсенето на бизнес пътниците,  които могат да се възползват от всички продукти и услуги на двете авиокомпании в мрежата на средни разстояния.

„Прозрачност и разнообразие от възможности за нашите клиенти, са в основата за създаването на тези нови тарифи на Air France и KLM за мрежата на средни разстояния. С въвеждането им клиентите сами избират  услугите, от които се нуждаят. “ – заяви Питър Ботсма, изпълнителен вицепрезидент „Търговска стратегия“ на Air France-KLM.