Репликите са новите ментета

| от Thérèsa Voskanyan |

Искрено се ядосвам, как по-голяма част от населението ни, не се замисля над новите чуждици, които продавач-консултанти, завършили гимназия със средно три по английски, въвеждат нов смисъл на вече съществуващи термини. Влизаш в един обикновен магазин с малко по-лъскави дивани и закачалки и, ако си направиш труда да питаш дали артикулът, който ти е хванал окото, е наистина на марката, която пише че е, продавачките в магазините където се пласират чанти, обувки и дрехи на „брандове от висшата мода“ отгорварят, че това са „реплики“.

И ти си казваш, брееей, това е реплика на DKNY. И после се хвалиш пред приятелки, „Вижте какви дънки си взех на DNKY, реплика са.“
Ама какво е това „реплика“? Репликите са продуктите вдъхновени от оригиналния модел, с които имат сходен дизайн и материал. Реплика идва от френски (réplique) и означава буквално – отговор. Репликите са отзвук на това, което големите модни къщи са показали като модерно за сезона. Това са дрехи и аксесоари, които много приличат на това, което виждаме по модните подиуми, но са на друга фирма, която е почерпила идеята само.

Много познатите на нашия пазар марки като H&M, Bershka, Tally Weijl, Asos правят реплики на големите брандове, за да може средната класа да се облича стилно и елегантно. Zara много пъти е правила очевидни дубликати на обувки и дрехи, но ги слага под своето име и стоката е разпознавана като Zara, а не като червените обувки на Valentino или палтото на Burrbery.

Кое залъгва покупателя тогава? Когато влизаш във въпросния магазин, който гръмко преди това си е направил реклама на бутик, виждаш най-новите колекции от имена като Chanel, Dior, Moschino, купени от китайските сайтове за три-четири пъти по-малка сума и сложени на витрините и предлагани като реалните марки. Това, което липсва в случая от страна на покупателя е информативност. Тези големи марки имат собствени бутици и са менажирани от тях самите. Единствено и само старите им колекции, отпреди години, които се водят „винтидж“, могат да се намерят в подобни магазинчета и то не с първоначалните си главозамайващи цени.

И все пак, ако си достатъчно наивен и решиш, че си купуваш истински Chanel от новия сезон за 200-300лв, миловидната продавачка не би се сетила даже да спомене думата „реплика“. А ако преди това си направиш труда да разгледаш в интернет цената на това, което ти се пробутва като „истинската“, то тя е не по малко от $2,000. И така клиените биват залъгвани като дават една надута цена за нещо изфабрикувано в Китай, което има за цел да залъже, че е висококачествен продукт.

Истината е, че в много магазини за втора ръка можеш да намериш аутлети или винтидж дрехи на висококласните марки, отколкото в подобни бутици гордеещи се, че предлагат реплики. Отдавна “Gocci”, “Dulce and Cappana” са изчезнали от пазара. Сега имената на марките са си написани правилно, ясно и подчертано, а вместо случайните правописни грешки, които ти подскзват за фалшификата идва накоя миловидна магазинерка с наизустеното „Ама това е реплика!“.

 
 

Ексхумират останките на Салвадор Дали

| от chronicle.bg |

Съд в испанската столица постанови ексхумацията на останките на художника Салвадор Дали /1904-1989/ във връзка с иск за установяване на бащинство, съобщиха световните агенции.

Мярката е свързана с необходимостта от провеждането на биологичен тест за бащинство, след като ищцата Пилар Абел поиска да бъде призната за дъщеря на живописеца.

Салвадор Дали е роден на 11 май 1904 година. Той е един от най-известните представители на сюрреализма, като през дългата си творческа кариера творецът създаде стотици художествени произведения, включително илюстрации за книги, скулптури, картини. Дали почина на 23 януари 1989 година в каталунския град Фигерас.

На негово име е наречен астероидът 2919 Dali, открит през 1981 година.

 
 

Изповедта на един грешен барман

| от |

Да си барман е като да излезеш първи от класно по математика. Около теб веднага се скупчват 100 човека и всеки иска нещо. Ние, барманите, сме направо власт в България. Седмата или осмата, вече не знам коя се пада. Ние сме съвременните попове. Може би затова много от нас имат бради. По това време на годината обикновено носим блаженство на морето. Има обаче неща, които трябва да изповядаме, за да сме чисти. Споделеният грях е половин грях. 50 милилитра грях.

Простете ми, защото съгреших!

Изчаквах хората да се напият и после им предлагах шотове все едно ще ги черпя, но им исках по 6 лева на шот. Съжалявам и за обратното – когато продавам алкохол на безценица и хората не се усещат, че е зло менте. Грешен съм.

Разкайвам се и за грешните дозировки. Когато наръсвам с черен пипер блъди мерито все едно е печено прасенце. Когато не използвам мярка, а сипвам на око и количеството видимо е грешно. Ако бях лекар, хората щяха да ходят или надрусани, или умрели.

И моля ви, не ме поставяйте в изкушение. Наглеждайте си гаджетата, защото иначе ще ги налазя. Не съм Ален Делон, но хората масово си оставят приятелките без надзор, а от толкова много все някоя хваща дикиш. Наричам това „принципът на Тери Пратчет“ – ако имаш 300 книги, все някоя ще е хубава.

Имам и много дребни грехове. Когато наливам от бутилка и пластмасовото кръгче от капачката падне в чашата. Когато слагам лед с ръката, с която съм пипал пари. Когато нямам дребни и ви назнача пазител на бара, докато отида да разваля. Когато имам само дребни и банските ви паднат от тежестта на метални левчета.
Знам, че не трябва да надупча музиката и да изляза отпред да пуша. Тези дни на блаженство трябва да приключат за мен. Няма да надувам музиката безмилостно и когато съм в заведението. Също така ще я разнообразявам и няма да въртя 1 диск в продължение на години. Аз имам сърце.

Осъзнавам грешките си и ги имам предвид, за да изживеем едно по-приятно море заедно. А по-приятното море започва с поздрав. Ако аз мога да си призная, че ви сипвам по-малко, и ви можете да ми кажете едно „Здрасти“. Защото знам, че не различавате българския алкохол от вносния – не ме вкарвайте в грях.

 
 

WhatsApp става водещ източник на новини

| от chronicle.bg |

WhatsApp бързо се превърна в място, където хората могат безопасно да споделят и да получaт последните новини.

Според проучване, проведено от Ройтерс институт за изследване на журналистика, все повече и повече хора започват да разчитат на услугата за съобщения, а не на Facebook (компанията майка) за новини. Разбира се, 47 процента от анкетираните (71 805 души) от 36 страни все още предпочитат Facebook, за да научават какво се случва по света. Но процентът на хората, които използват Facebook за новини, е намалял наполовина в тези 36 страни в сравнение с миналата година.

Над половината от WhatsApp потребителите в Малайзия и 46 процента от бразилците заявяват, че използват WhatsApp за новини. Услугата изглежда е особено популярна в Чили, Сингапур, Хонконг, Испания и Турция.

Някои оператори в тези страни предлагат WhatsApp комплекти безплатно за достъп до различни услуги, включително абонаменти за новини, което не е за пренебрегване. В изследването се съобщава, че криптирането от край до край също е фактор, който кара хората да предпочетат WhatsApp.

 
 

Какво се случва със Зейн Малик?

| от chronicle.bg, по БТА |

Зейн Малик отмени планираните си концерти в Япония, като феновете ще получат обратно парите за купените билети.

Изпълнителят на хита „Still Got Time“ трябваше да изнесе няколко концерта в Япония миналата седмица, които бяха отменени през януари поради негови ангажименти със звукозаписи. Сега става ясно, че Зейн отменил концертите, защото иска те да са част от планирано световно турне. Концертите вече се пренасрочени за по-късни дати.

24-годишният Малик напусна бандата „Уан дайрекшън“ през 2015 г., за да започне соло кариера. Той обаче имаше малко изяви като соло изпълнител поради психични проблеми, свързани с тревожност. По-рано този месец Зейн увери феновете, че се е научил да се справя по-добре с тези проблеми.